Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  216 28308
Sitat av MartinB
Hai er en fisk
Vis hele sitatet...
Fisker er vel strengt tatt dyr – bare ikke pattedyr.
http://no.wikipedia.org/wiki/Dyr

?
Sist endret av Digital Hybrid; 29. januar 2008 kl. 13:48.
Sitat av Spiralgalakse


Noen som klarer å slå 161 i IQ?
Vis hele sitatet...

Fy søren... hvordan klarte du å få så mye. Du må være den smarteste på hele freakforum.

Iq tester er oppskrytt, men de er også ett herlig tidsfordriv
Sitat av Da9L
hva faen? :P er det der ekte?
Vis hele sitatet...
Nei, ser du ikke at han har redigert på det ?
Du ser på innleggene til folk i bare dette emnet at IQ-testen ikke kan stemme.
synes den stemte ganske bra jeg;D
Snitt på 150.3333 etter å ha tatt tre av de. (ahhh.... deilige sosiale onani)

https://imma.gr/3347 på test 3. 152 på test 1 og 154 på test 2

Blir skalaen justert ettersom det bygges opp data?
Sist endret av Gud; 29. januar 2008 kl. 17:25.
Jeg har tatt flere såkalte "IQ" tester, og de har alle havna på over 130. I dette tilfellet 133, så det har ikke vært stor forskjell.

Uansett, reagerer litt på at alle tror det er fake fordi alle får så høy score. Tenk om alle faktisk er såpass smart?
Tror jeg vil konkludere med at gjennomsnittlig IQ på freakforumet ligger på rundt 120. Det er 20 over gjennomsnitt. Ikke rart forumet stiger til værs!
Jeg fikk 113, og ser framdeles på meg selv som dritsmart.
Jeg ligger under normalen og er veldig fornøyd.
Sitat av nso
Jeg begynte å ta denne testen fordi jeg liker IQ-tester, men ender opp med å boikotte den fordi dette ikke er en IQ-test.

I IQ-tester kan man ikke bruke annet enn symboler. Grunnen til at man ikke skal ha annet er fordi ting som dysleksi og nasjonalitet ikke skal ha noen utslag på en IQ-test.
Ord, alfabet og tall har ikke noe i en IQ-test å gjøre.

Hai er forresten ikke et dyr -- og jeg håper virkelig at det var et lurespørsmål.
Vis hele sitatet...
Mulig dette har blitt belyst før, men jeg ville trodd tall og bokstaver kan brukes i IQ-tester, så lenge de kun brukes som tallrekker o.l. Matematikk derimot, skal ikke brukes i iq-tester, da dette er en ferdighet du må lære deg. Dette ville isåfall gitt veldig ujevne resultater da to jamsmarte personer, hvor den ene ikke har gått på skole ville scoret ulikt.
Jeg har mine tvil om at denne testen er reell. Om den er det, så må det være en annen skala enn det de fleste andre tester jeg har tatt bruker, for jeg scorer nemlig en god del høyere på denne testen enn det jeg har gjort på andre;

jeg brukte også ganske kort tid, 10 min elns. Glemte å ta screenshot, men samma faen. Dere får velge om dere vil tro meg eller ikke.. Fikk 100 gjennomsnittet i guess.. har fått høyere og lavere på andre tester før.. stoler ikke helt på dem ^^

er uansett ikke viktig for meg, da jeg ikke ser på noens IQ som noe viktig, eller min egen. Så lenge jeg er glad, de andre rundt meg er happy og alt fungerer som det skal til vanlig er vel alt helt greit egentlig.
men morsomt å ta sånne just for fun, for det kommer alltid ett helt random svar i forhold til det du har fått tidligere

*Gjeesp..* natta alle
Sitat av MartinB
Alle alternativene er kjøttetere
Vis hele sitatet...
Du skjønte hva jeg mente, håper jeg...
syntes dette var litt langt ute og har mine store tvil
på at noesomhelst med denne testen er seriøs.
fikk 108 og brukte i underkant av 9min.
jeg slenger meg i kurven med de som mener at O skulle vært
ett alternativ
Det jeg lurer på er om poengene er normalfordelt etter hva testtakere har prestert tidligere. Det vil si, om poengskalaen er satt opp etter hvor mange riktige man får, eller hvor mange riktige man får i forhold til de andre som har tatt testen.
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Hei - før du poster videre, les dette:

før du poster videre, så vil jeg gjøre oppmerksom på at jeg har sjekket litt ut med Nettavisen-folka som faktisk har laget denne testen...

Testen er reell: Den er utviklet av en kis som vanligvis lager tester som tester graden av mental funksjonshemning blant voksne personer... Hittil har testen blitt gjennomført 17.000 ganger - og gjennomsnittsscoren for alle de gangene er faktisk ikke høyere enn 106 poeng.

Det vil si: Det virker som om det er en ektremt høy grad av genier på nFF :-)

Enten det, eller så er det virkelig slik at de av dere som ikke har fått høy score, heller ikke har turt å poste poengsummen på nFF.

...Noe som jo såklart er mye mer sannsynlig ;-)
Sitat av Stormen
Enten det, eller så er det virkelig slik at de av dere som ikke har fått høy score, heller ikke har turt å poste poengsummen på nFF.
Vis hele sitatet...
Jeg tror det ligger mer der Men mest av alt er det vell en blanding av begge, folk på nFF er veldig smarte, iallefall mange, spesielt blant VIFene.
"iallefall mange, spesielt blant VIFene."... suckup

Stormen: Mulig for deg å finne ut oppgaven de fleste her lurer på? Er det en feil i oppgaven eller er virkelig svaret D?
Zepplin:

Jeg brukte litt tid på akkurat den oppgaven der selv, for å finne ut av hvordan en kunne se hvilket svar som var rett av de 4 alternativene, og fant ut av det etterhvert. Du trykker på neste helt til du kommer til oppgave 16, deretter trykker du på D, også trykker du på neste hele veien. Vips, du har fått poeng. Så det er tydeligvis en skrivefeil der, hvor D skal være alternativ.

Ergo var svaralternativene satt opp i et system: L, M, N, D der D skal være O - dette er ikke en heldig variant av en IQ-test. I tillegg kunne svaralternativet deles inn i to systemer, som heller ikke er heldig variant av en IQ-test, nemlig N og O (stigende tallrekke er systemet). Og tilslutt er ikke en skrivefeil heldig i en IQ-test forøvrig, hvilket jeg tror er det aktuelle tilfellet her.

Forøvrig kan du lese litt om IQ her:
http://www.abcnyheter.no/node/34928

EDIT:
Det er også uheldig for en IQ-test Online at du kan trykke neste også svare også avslutte, som igjen betyr at denne testen kan tas med en klype salt. Det burde vært krav til at en svarte før en kan trykke neste, den måten kunne det kanskje tas litt mer seriøst enn tilfellet er for de fleste her inne.
Sist endret av paranoy; 30. januar 2008 kl. 12:58.
Ingen som har klart å slå meg enda, ser jeg...

Jeg er visst smartest her på nFF
Sitat av Spiralgalakse


Noen som klarer å slå 161 i IQ?
Vis hele sitatet...

helsike 161!! haha, du kunne vert med i mensa du! like smart som einstein hehe
Jeg fikk 111 :-)

Er bare glad jeg ikke havna nede på 70 :P
http://img518.imageshack.us/img518/1950/26642791gd9.th.jpg

IQ på 127
Sist endret av yeah75; 30. januar 2008 kl. 17:55.
jeg trykket gjennom hele dritten på 5min, helt tilfeldige valg, og fikk 92. Helt normal iq stod det. easy
https://imma.gr/3370
Woohoo, jeg er jo smartere enn jeg trodde ^^
Jeg fikk:
Din IQ er ca. 1000!
Nå bør Steven Hawkins passe seg. Sorte hull vil dø ut i nærheten av din superhjerne.
Din intelligens er så omfattende stor at alle mennesker på jord vil gjøre alt du befaler. Bruk makten med omhu!

Bare pass dere, freaker ;-P
Tror denne testen er meget useriøs. Jeg tok bare 5 spørsmål så gadd jeg ikke mer, men fikk alikevel en IQ på noen og 90.

Legger også merke til at veldig mange her har godt over 100 i IQ. Hadde man regnet ut hvor mange her som har fått godt over 100 i IQ på denne testen, mener jeg at prosenten er mye høyere enn det den skal være.
Sist endret av Trippa; 30. januar 2008 kl. 20:43.
Jeg tror nok snittet av nFF er høyere enn Norges snitt.
Mange av emnene på nFF apellerer spesiellt til endel smarte folk, og kanskje de ekstra dumme?
De færreste poster vel resultatet sitt hvis det er dårlig, men jeg beundrer dem som gjør det.

Til de som mener testen er dårlig på grunn av at det er oppgaver med ordforståelse:
Ordforståelse er jo nære knyttet til intelligens, men hvær enkelt har helt forsjellig grunnlag til å forstå de forskjellige ordene. Ikke at noen av spørsmålene i denne testen var så veldig relevante da.
Det å lære seg meninger av ord ved å høre sammenhengen dem er brukt i osv. er en ting, men å lese forklaringen i ordboka blir en annen ting.
Og det spørsmålet om sjødyr ble bare mongo, kunnskaper har vel ikke noe særlig mye med intelligens å gjøre.

Illustrert Vitenskap har bra test, men de har til og med hukommelse i sin test, men du får kategorisert hvilke emner du greide deg bra i osv.

Jeg er nokså enig i at testen var litt veldig fishy, men siden det er litt sånn bestridt hva intelligens egentlig er, er det jo vanskelig å finne en god test.

Det å sammenligne resultat hvis hvær enkelt person har tatt forskjellige tester er jo ganske håpløst. Men hvis alle tar samme testen burde det være nokså godt greit å sammenligne.
Uansett test, må man kallibrere resultatene slik at 100 definer snittresultatet, også bruke en bestemt gaussisk spredning til å beregne resten. For å få et riktig resultat bør man teste ut testen på en størst mulig gruppe, og gruppen testpersoner bør være representabel for resten av menneskeheten. Han fyren som har laget testen har ikke gjort det.

Jeg fikk 140, har aldri fått så høyt resultat på noen andre tester jeg har tatt, så jeg regner med testen viser litt for mye. Dessuten hadde jeg fått mere om jeg hadde svart hai. Fikk etterpå 70 med sel og 73 med hai når jeg bare svarte på det spørsmålet.

Sitat av PeterGriffin
jeg trykket gjennom hele dritten på 5min, helt tilfeldige valg, og fikk 92. Helt normal iq stod det. easy
Vis hele sitatet...
Jeg har et inntrykk av at veldig mange gjør slik. Og likevell er snittet 106? Denne testen er helt på jordet. Testlageren har kanskje basert testen på de mentalt funksjonshemmede menneskene han jobber med.

Sitat av Petter Pan
Matematikk derimot, skal ikke brukes i iq-tester, da dette er en ferdighet du må lære deg.
Vis hele sitatet...
Ikke vanskelig matematikk nei, men lett hoderegning må gå bra, husk at også IQ kan trenes opp!
Sist endret av BakkiZ; 30. januar 2008 kl. 22:58.
Her er danske Mensa sin iqtest (lettversjon da seff). Jeg synes den er morsom. Fikk 142 i IQ. www.iqtest.dk

På den greia her fikk jeg 150 (142, men så er jeg 17 og fikk litt bonuspoeng (om jeg hadde vært 10 hadde min iq vært 166 eller høyere :P) Jeg brukte 19m og 19s
Det var ekstremt mange "ulogiske"/subjektive løsninger der, og enda flere der flere svar hadde vært like riktig.

Hval, Sel, Hai eller Delfin. Haien p.g.a pattedyr vs fisk, eller Hvalen p.g.a kjøttetere vs planktoneter?

Den på mensa virker mer seriøs spør du meg
Morsomt at jeg fikk samme på mensa og denne testen her, men på mensa var det medregnet at jeg var 17.
Sist endret av Flimzes; 30. januar 2008 kl. 23:28.
Svarte på halvparten av spørsmålene, gadd ikke mer, så jeg tippet c på resten. Endte likevel med et helt latterlig høyt resultat på 123. Selv om Flimzes nok legger godviljen til når han hevder å ha fått 142 på iqtest.dk, så er den testen mye mer realistisk.
Sitat av Hrunz
Svarte på halvparten av spørsmålene, gadd ikke mer, så jeg tippet c på resten. Endte likevel med et helt latterlig høyt resultat på 123. Selv om Flimzes nok legger godviljen til når han hevder å ha fått 142 på iqtest.dk, så er den testen mye mer realistisk.
Vis hele sitatet...
Godviljen til? Tok testen og skrev inn 17 år...? Er det noe godvilje ved det?
En kan komme langt med litt vilje.
Sitat av Hrunz
En kan komme langt med litt vilje.
Vis hele sitatet...
Så sant, så sant... Livet blandt annet (dog har ingen overlevd det enda....)


hmm.. jeg som trodde jeg kom til å stryke
Det hjelper ikke ha høy IQ om man ikke har sosiale antenner. Keep that in mind.
IQtest.dk har jeg også tatt, i 2003 riktignok, den virker mye mer pålitelig, men også den gav et litt usaklig høyt resultat.

Smart av Stormen å legge ut "reklame" i en tråd som på forrhånd var dømt til å få mye oppmerksomhet. Nesten så jeg tipper på at IQ-testen var littegranne profilerings-motivert.
Bak en litt tynn unskyldning om å være nysgjerrig på brukernes IQ.
132, ganske happy. Har bestandig sett på meg som ganske dum.
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Sitat av BakkiZ
Smart av Stormen å legge ut "reklame" i en tråd som på forrhånd var dømt til å få mye oppmerksomhet.
Vis hele sitatet...
Hva annet forventer du av en kis med 132 i IQ? ;-)
Flatterende test!

Jeg har aldri vært god på å se slike mønster og fikk 125, kan aldri tenke meg at jeg har så høy IQ...

Jeg satser alt på at min sosiale intelligens vil føre meg noenlunde anstendig gjennom livet!
Lillebroren min prøvde, han er 5. Han trykket på neste hele tiden, uten å svare på et eneste svar, og etter alderomregningen fikk han 166 eller høyere? Han er tydeligvis genial.
Sitat av kakeflekk
Lillebroren min prøvde, han er 5. Han trykket på neste hele tiden, uten å svare på et eneste svar, og etter alderomregningen fikk han 166 eller høyere? Han er tydeligvis genial.
Vis hele sitatet...
Imponerende, jeg tok en "feilerunde", og fikk 77, skrev inn 5 og fikk 166... Tror ikke testen kan definere noe annet enn 166 for femåringer.
Oppgavene er tvetydige, og flere svar er mulige.. Fikk 144 , som ganske sikkert er for høyt, (fikk 131 på RAPM-II). Skikkelige tester er normert på et stort antall mennesker, og det er vanskelig å lage tester for høy IQ, ettersom det blir vanskelig å få normert og kvalitetssikret testen ordentlig. (Det hadde kanskje vært en idé å bare la alt som er over f.eks. 130 hete "over 130"...)

Det fins noen ganske bra tester på nettet, noen er vel nevnt allerede.

Testene Illustrert vitenskap, mensa.dk CFNSE (high range) og GET-Y (high range) er vel regnet som ganske bra.

Sjekk denne tråden for tips om tester og artikler om intelligens:
http://www.mensa.no/forum/index.php?showtopic=2877
Sitat av Scr0tum
Det hjelper ikke ha høy IQ om man ikke har sosiale antenner. Keep that in mind.
Vis hele sitatet...
Hvis du sammenligner høy IQ med 0 sosiale antenner, så tar du feil.
Slo meg at det i parantesen på mitt resultat står at "2,2% er like smart..". hvilket standardavvik er denne testen ment til å ha?

Mulig jeg er rusten i statistikk, men jeg får det til å bli ca lik SD21, og det høres litt spesielt ut. Nå om dagen er det, så vidt det er med bekjent, vanligst å oppgi IQ med SD15, før var det vanlig med SD24.
Haha, taper test! Gir jo alt for syke resultater. Jeg fikk 158, men har en iq på rundt 130.