Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  37 2710
Jeg føler at det viktigste for oss er at vi ikke lar noe av dette påvirke oss i negativ retning. Mer demokrati, mer kjærlighet. Vi må ha en plan for at det ikke skal skje igjen verken i verden eller Norge. Forslag? En reportasje om Syria i tillegg til utøyakatastrofen gjorde at jeg ble litt bekymra om verdensituasjonen. Hva kan vi gjøre for at verden skal bli et bra sted å leve? Alle samfunn har problemer, vi må bare gjøre noe så vi kan oppleve fred i hele verden. Jeg vil ikke ha sikkerhetstiltak, ikke ødeleggelse av demokratiet(alle kan få si sin mening), jeg vil ha fred for alle på jorden. Vi er et foregangsland i så måte i denne situasjonen og det må vi fortsette med. Mer toleranse finnes ikke noe sted, da er det bare å fortsette å gjøre noe for mennesker i landet.

Jeg har bare ikke lyst å gi opp et eneste menneske. Det er det som skjer rundt oss. Fremmedfrykt og hat, og det bør vi ta til oss og gjøre noe med.

Hvis vi skal lære noe av katastrofen så er det nettopp det, hva gjør vi for å få et menneske til å hate.
Sist endret av avuna; 5. august 2011 kl. 04:09.
Det går ikke an å forsikre oss mot at dette aldri vil skje igjen. Den eneste måten jeg ser at det vil gå, er total overvåkning av alt og alle. Tilogmed da er det ikke 100% trygt.

Terror er uansett noe av det siste jeg frykter. Det fins andre måter å dø på, som er langt vanligere. Feks i trafikken.
Sist endret av jegermeg; 5. august 2011 kl. 04:16.
Trådstarter
NB. Jeg godtar alle mennesker. Det må gå an å gjøre alt vi kan for at det ikke skal skje igjen. Diplomati, alle former for hjelp til mennesker i landet og verden. Jeg føler meg desperat ved tanken på at ingen vil forandres, uten at vi godtar absolutt alle mennesker så vil vi aldri kunne se en utvikling. Det må begynne et sted, så er det bare å fortsette arbeidet til vi har den verden vi vil ha. Hvis du ikke føler noe så burde du ifall frykte at det kan skje hvor som helst, men hva gjør vi med det? Ingen burde oppleve det her i hele verden. Ingen burde kjenne hjertet bli fylt av hat.
Sist endret av avuna; 5. august 2011 kl. 04:19.
Er vell ikke noe det går an og gjøre med mindre staten har funnet opp en eller annen måte og styre tankegangen til folk på.
Trådstarter
Hele tragedien starter med hvert eneste menneske i landet, vi må slutte å hate.

Uten hat har vi et fredelig samfunn. Så hva gjør vi med det? Vi kan si vår mening og gjøre noe med det. Det er ikke samfunnet som kan gjøre noe, det er deg.

Jeg tror og håper at alle mennesker kan unngå hat til mennesker, om de blir vist kjærlighet og respekt. Det er mulig at vi må gjøre noe med systemet vi har, men absolutt alt som fremmer kjærlighet for andre mennesker vil bli et gode for samfunnet og verden.
Sist endret av avuna; 5. august 2011 kl. 04:24.
Det eksisterer per i dag og kommer nok aldri heller til å eksistere, et samfunn uten hat i. Alt vi kan gjøre er å prøve å være litt mer åpne mot folk rundt oss. Litt mindre fastlåst i vårt eget spor, men det betyr ikke at vi kan få en verden uten hat.
Trådstarter
Jeg er ganske desperat angående psykiatrien på sommertid. Jeg føler meg ikke hørt. Tanken på at jeg ble reddet til å føle kjærlighet av terror i landet vårt, at det var det som skulle til å føle noe. Hvor mange år har jeg ikke gått i hattanker døgnet rundt. Ja fastlåst det kan du si. Føler meg fastlåst selv jeg. Helt alene. Hater at jeg kan føle noe sånt når jeg ser alt som skjer i verden. Jeg burde vært happy, hvorfor finnes det mennesker som meg men med så mye hat.
Sist endret av avuna; 5. august 2011 kl. 04:30.
Vell, nå har du en sjanse til å bli hørt
Hva er det du går og bærer på som gjør at du kverner rundt i hatefulle tanker døgnet rundt?
Trådstarter
Jeg må tro på at det blir fred i verden, og at jeg kan føle meg bra, ellers gjør jeg ingenting. jeg er bare så selvsentrert etter mange kjipe år alene(i hodet mitt ifall). Ingen har hørt på meg, jeg betyr ikke noe. Jeg blir ikke hørt. Jeg føler ikke at jeg får nok kjærlighet. Jeg er helt alene hele dagen uten sosial kontakt utenom dataspill(slutta å spille nå). Jeg vil ha kjærlighet døgnet rundt, men det får jeg ikke. Jeg vil bli hørt hele dagen men det er det ingen som vil høre. Jeg vil lære meg alt, men ingen vil eller kan lære meg noe. Erm håpløst å tenke sånn.
Sist endret av avuna; 5. august 2011 kl. 04:36.
Sitat av avuna Vis innlegg
Jeg må tro på at det blir fred i verden, og at jeg kan føle meg bra, ellers gjør jeg ingenting.
Vis hele sitatet...
Det blir fred i verden.. om noen tusen år (tror jeg)
Trådstarter
Jeg er avhengig av mennesker, og ingen bryr seg om at jeg har behov. Ja bare jeg hadde fått litt kjærlighet og omtanke så hadde det vært fred i verden Jeg skulle ønske jeg kunne ha reddet osama og hans folk før han døde(har tenkt på diplomati siden da). Jeg skulle ønske jeg kunne gjort noe for at ABB ikke skulle gjort det han gjorde? Hva gjør jeg med det?
Sist endret av avuna; 5. august 2011 kl. 04:41.
Hat trenger da ikke være en negativ ting. Hat og sinne er etter min mening en av de nødvendige ingrediensene for at mennesket skal se grunn til å utvikle seg. Jeg tror heller du ønsker å se mer visdom i det folk tenker og gjør.
Sist endret av Orbiter; 5. august 2011 kl. 04:41.
Sitat av avuna Vis innlegg
Jeg må tro på at det blir fred i verden, og at jeg kan føle meg bra, ellers gjør jeg ingenting. jeg er bare så selvsentrert etter mange kjipe år alene(i hodet mitt ifall). Ingen har hørt på meg, jeg betyr ikke noe. Jeg blir ikke hørt. Jeg føler ikke at jeg får nok kjærlighet. Jeg er helt alene hele dagen uten sosial kontakt utenom dataspill(slutta å spille nå).
Vis hele sitatet...

Å være helt alene hele dagen uten sosial kontakt leder fort til en rekke psykologiske ubehageligheter om man går lenge nok i samme mønsteret. Forsøk å ta deg en liten tur ut litt avogtil, om så det bare er for å gå på butikken og kjøpe et blad eller en sjokolademelk. Det er kanskje ikke så lurt å slutte cold turkey med spillingen om det er den eneste sosiale kontakten du har, du kan jo heller spille mindre og bytte ut noe av tiden med andre ting etterhvert som du har mer å fylle hverdagen med.

Det var en delvis relevant tråd her for en stund siden hvor du kanskje kan få noen tips: HER
Trådstarter
Tanken på at jeg har hatt fremmedfrykt og kunne ha gjort noe annerledes får meg til å hate meg selv, når jeg faktisk kunne hatt kjærlighet fra andre mennesker pga. noe jeg kunne gjort annerledes og handlet i kjærlighet og ikke frykt.

Ahhh ja, jeg trener hele tida, men ingen kontakter meg i det hele tatt. Er jeg med familien så går jeg på døra grunnet pratet deres, og ingenting jeg kan lære fra de.
Sist endret av avuna; 5. august 2011 kl. 04:44.
Når skal folk forstå at det aldri kommer til å bli fred? Det ligger i vår natur å skape kaos.
Sist endret av Darko; 5. august 2011 kl. 04:44.
Trådstarter
Jeg liker ikke naturen vår. Evolusjon er bare noe tull og burde ikke ha noen betydning. Frykt fremmer hat for mennesker. Et Livssyn som bunner i kjærlighet derimot er hva som kan gjøre vår hverdag til et gode for alle mennesker. Synet vi har til mennesker må forandres til å tenke kjærlighet og bare det. Jeg skulle gjort hva som helst for at det synet blir det som blir værende i verden for evig tid. På den måten forstår jeg verdens hat, og det er eneste muligheten til å bekjempe det. Hvem trenger ikke kjærlighet, og hva skal vi med hat om alle mennesker behandler deg som du behøver. Hat gjør at verden blir bombet og til slutt vil den tilintegjøres av menneskeheten. Vi må utrydde hatet.

Hatet vil alltid tape.

Ja jeg vet jeg høres ganske sinnsyk ut. Jeg har vært i frykt for menneskeheten i lang tid.

Jeg kan nok begynne som nettprest. Om bare en person lyttet hadde jeg vært en lykkelig person.
Sist endret av avuna; 5. august 2011 kl. 04:53.
Man kan ikke gjøre alle fornøyd, derfor er det ikke fred i dag og derfor kommer det aldri til og bli fred heller.
Trådstarter
Vi kan jo bare gjøre vårt beste
Det er vår plikt å skape vårt eget etopia. Snart er informasjontiden ferdig å vi vil bevege oss inn i ressursalderen. Kriger over relgion, hudefarge, meninger og penger vil utgå. De neste største konfliktene vil være over ressursser. (som igjen kan gi penger, men jeg tenker ikke på olje, jeg tenker på rent vann, føde og andre livsnødige ting)
Sitat av cookiesRGood Vis innlegg
Er vell ikke noe det går an og gjøre med mindre staten har funnet opp en eller annen måte og styre tankegangen til folk på.
Vis hele sitatet...
ikke gi dem ideer nå!
vi gjør ingenting. så enkelt er det. det vil *alltid* være en gærning som ender opp med å gjøre slike trasige ting. det var ikke noe noen kunne ha gjort. enkelte ting er bare utenfor vår kontroll. heldigvis.
Sitat av avuna Vis innlegg
NB. Jeg godtar alle mennesker. Det må gå an å gjøre alt vi kan for at det ikke skal skje igjen. Diplomati, alle former for hjelp til mennesker i landet og verden. Jeg føler meg desperat ved tanken på at ingen vil forandres, uten at vi godtar absolutt alle mennesker så vil vi aldri kunne se en utvikling. Det må begynne et sted, så er det bare å fortsette arbeidet til vi har den verden vi vil ha. Hvis du ikke føler noe så burde du ifall frykte at det kan skje hvor som helst, men hva gjør vi med det? Ingen burde oppleve det her i hele verden. Ingen burde kjenne hjertet bli fylt av hat.
Vis hele sitatet...
Dette er hva vi gjør med det
Les noen bøker av Dalai Lama

Alt liv går i syklus gjennom reinkarnasjon og det eneste man kan gjøre er å avvikle seg selv, liv etter liv til man oppnår Nirvana og opphører å eksistere.

All konflikt illustrerer indre konflikt og gir en mulighet til å avvikle egoet.

Sånn, ganske greit egentlig
Går ikke an å forhindre at det skjer, desverre. Er folk gale og ikke viser tegn til det, eller ønsker hjelp - så ere lite vi kan gjøre for å forhindre det. Rett og slett.
Sitat av Shellshock Vis innlegg
ikke gi dem ideer nå!
Vis hele sitatet...
Litt sent da de startet å pusle med dette på 60 tallet over dammen.
Sitat av avuna Vis innlegg
Jeg liker ikke naturen vår. Evolusjon er bare noe tull og burde ikke ha noen betydning. Frykt fremmer hat for mennesker. Et Livssyn som bunner i kjærlighet derimot er hva som kan gjøre vår hverdag til et gode for alle mennesker. Synet vi har til mennesker må forandres til å tenke kjærlighet og bare det. Jeg skulle gjort hva som helst for at det synet blir det som blir værende i verden for evig tid. På den måten forstår jeg verdens hat, og det er eneste muligheten til å bekjempe det. Hvem trenger ikke kjærlighet, og hva skal vi med hat om alle mennesker behandler deg som du behøver. Hat gjør at verden blir bombet og til slutt vil den tilintegjøres av menneskeheten. Vi må utrydde hatet.

Hatet vil alltid tape.

Ja jeg vet jeg høres ganske sinnsyk ut. Jeg har vært i frykt for menneskeheten i lang tid.

Jeg kan nok begynne som nettprest. Om bare en person lyttet hadde jeg vært en lykkelig person.
Vis hele sitatet...
Mulig du misliker vår natur og synes evolusjonen er noe tull; men den er likevel noe vi må forholde oss til - den er selve essensen av vår eksistens.

Vi må forstå vår natur bedre, ikke ignorere den. Hva er egentlig kjærlighet? Vi må forstå vår situasjon, for å kunne forstå hvorfor vi skal sammarbeide.

Vi må revurdere vårt samfunn som "perfekt". Et samfunn bør være i konstant evolusjon mot noe bedre.
Trådstarter
Artikkelen handler om NLP - Forutsetninger
http://no.wikipedia.org/wiki/Nevroli..._programmering
http://slowdown.no/2009/10/06/nlp-i-...orutsetninger/

Fant noen leveregler som kanskje ikke er så dumme.

Likte særlig de her:
Forutsetning Nr. 8: “Folk treffer alltid det best mulige valget som er tilgjengelig for dem” - "Det du vet om, er det som funker", søker du læring så blir du også mer intelligent.
Forutsetning nr. 6: ”Enhver atferd har en positiv intensjon” - Dypt inni deg finnes det en positiv intensjon med alle handlinger, nå må du bare få et syn på verden som er objektiv og som gir det resultatet som er best for verden.
Forutsetning nr. 20: “Vi har allerede alle de ressursene som vi trenger” - nemlig menneskesinnet har mulighet til å gjøre hva de vil med tanker, følelser og adferd, kommer ikke mennesker til riktig slutning så må vi gjøre vårt beste for at de tar alle muligheter til etterretning.

Nå er det bare å gjøre all informasjon tilgjengelig og tolkbar, så er vi på rett spor. Det er vel derfor det er så viktig med utdannelse og videre forståelse av menneskeheten, og ikke minst en grunnleggende etikk.
Jo mer du lærer om deg selv, jo mindre overfladisk blir du. Det er vel det som er grunnleggende for et liv som er optimalt for deg selv og andre.

Jeg mener nå at endring i personlighet er det som skal til for å forandre verden. Hvis alle finner en personlighet som er bra for dem selv på grunnlag av alle vinklinger og forståelser(dette må læres enkelt og greit) og da bare setter etikk og menneskers verdi i fokus som en grunnleggende verdi, og da setter kjærligheten til andre mennesker i fokus, dette må skje gjennom bearbeiding av egne følelser og faktisk at du innser at du har et problem og kan løse det på en sånn eller sånn måte, det er da vi får endring i menneskeheten. Nå har jeg lenge gått og tenkt på hvorfor jeg ikke får det jeg vil ha, men så er det nok bare å se seg i en annen retning for en løsning, nemlig at man gjør det som er nødvendig for at andre skal bry seg.

Om du omtaler noen som "skrulling" eller andre nedsettende ord, så vil det gi et grunnlag for hat i menneskeheten, og det er vel noe av det verste man kan gjøre, en krenkelse av personer som ikke vet bedre. Ikke at du forstår bedre heller. Det kunne vært du som hadde disse tankene, du ville ikke likt at noen kalte deg "skrulling".
Ord som skaper hat må det bli slutt på.

Om jeg har skapt noe hat i mine innlegg beklager jeg. Jeg er som andre ikke perfekt- enda.

Dette forumet er vel det beste jeg har møtt så langt med tanke på hva utfordringer jeg får med meg selv når jeg møter andre.

Om du føler deg truffet, så er det en bra ting, da får underbevisstheten noe å tenke på.
Sist endret av avuna; 7. august 2011 kl. 03:55.
Det er helt vilt, som andre har påpekt tidligere, at det ikke skjer mer drit i verden egentlig. Jeg har prøvd i det siste å lukke igjen øynene og se for meg at det er fred over hele verden, men det er jo helt umulig at det noengang kan bli sånn. Hva ville meningen med livet vært da?

Av og til lurer jeg på om mengden konflikt og problemer i verden er konstant. Desto mer globaliserte vi blir, desto større konflikter og problemer, men samtidig færre.

Blir det fred så får vi sprenge pluto og andre planeter i fillebiter. Virkelig skape kaos og helvete i universet.
Sitat av hvasomhelst Vis innlegg
Det er helt vilt, som andre har påpekt tidligere, at det ikke skjer mer drit i verden egentlig. Jeg har prøvd i det siste å lukke igjen øynene og se for meg at det er fred over hele verden, men det er jo helt umulig at det noengang kan bli sånn. Hva ville meningen med livet vært da?
Vis hele sitatet...
Meningen med livet er for de aller færreste og sloss, drepe og voldta. Er det det for deg?
Sitat av hvasomhelst Vis innlegg
Av og til lurer jeg på om mengden konflikt og problemer i verden er konstant. Desto mer globaliserte vi blir, desto større konflikter og problemer, men samtidig færre.
Vis hele sitatet...
Ikke nødvendigvis, jo mer globaliserte vi blir, jo mer kan vi samarbeide, jo mer kan vi vokse og lære som art.
Sitat av hvasomhelst Vis innlegg
Blir det fred så får vi sprenge pluto og andre planeter i fillebiter. Virkelig skape kaos og helvete i universet.
Vis hele sitatet...
Hvem har skapt denne forestillingen om at "det er i menneskets natur" å drepe? Det er i menneskets natur å være fleksibel og i konstant utvikling.

De aller fleste mennesker vil bare ha det bra med seg selv og sine nære. Tror få kan påstå noe annet.
Sitat av EoT Vis innlegg
De aller fleste mennesker vil bare ha det bra med seg selv og sine nære. Tror få kan påstå noe annet.
Vis hele sitatet...
Det er mye som er i menneskets natur. Tror du vi ønsker fred på alle nivåer? Det er lett å ønske fred når vi ser andres konflikt. Tror du ikke det man ønsker er relativt?
Sitat av hvasomhelst Vis innlegg
Det er mye som er i menneskets natur. Tror du vi ønsker fred på alle nivåer? Det er lett å ønske fred når vi ser andres konflikt. Tror du ikke det man ønsker er relativt?
Vis hele sitatet...
Jo, det tror jeg selvsagt. Jeg tror også at de største krigene som blir utført her i verden, ikke er et resultat av alle menneskene involvert sitt "ønske" om krig, men en liten gruppe mennesker. Derfor tror jeg et bredere demokrati vil ha en motvirkende effekt på store kriger. De fleste vil ikke ønske det (dette er selvsagt i et hypotetisk samfunn uten den grad av propaganda som man f. eks. ser i USA).
Og så kommer selvfølgelige egoet. Menneskets drivkraft på godt og vondt. Mener du at vi kan alle leve i fred med hvert vårt ego, eller har vi kommet over det på noe vis?
Kall meg gal, men jeg tror at den eneste måten å bli kvitt konflikter i verden er ved at VELDIG sterke personligheter med egosentriske trekk blir brytet ned av de rundt dem, for så å gladlig bli akseptert tilbake i kretsene sine når de har roet egoet sitt litt. Var selv en arrogant shitkid som trykket andre ned da jeg var liten, og etter en uke med sykdom kom jeg tilbake til skolen og opplevde at jeg hadde blitt en outsider. Fra 7 klasse til 1. gym fikk jeg aksepterbare mengder tyn, noe som roet egoet mitt og lærte meg hva empati og medfølelse er. Jeg ser i dag på meg selv som en ganske snill person.
Sitat av EoT Vis innlegg
Jo, det tror jeg selvsagt. Jeg tror også at de største krigene som blir utført her i verden, ikke er et resultat av alle menneskene involvert sitt "ønske" om krig, men en liten gruppe mennesker. Derfor tror jeg et bredere demokrati vil ha en motvirkende effekt på store kriger. De fleste vil ikke ønske det (dette er selvsagt i et hypotetisk samfunn uten den grad av propaganda som man f. eks. ser i USA).
Vis hele sitatet...
Sorry, la til en kommentar før jeg så svaret ditt. Helt enig med deg, krig føres av en mindre gruppe mennesker. Men jeg er redd den største gruppen sover og at det ikke bevisst drives "fredføring". Det synes jeg er tydelig på måten vi rævkjører kloden vår på. Eksponensiell økonomisk vekst på en endelig planet er ikke en fin måte å samarbeide på. Jeg tror du har et mer positivt perspektiv enn meg og det kan hende du har rett.

Sitat av nilsern Vis innlegg
Kall meg gal, men jeg tror at den eneste måten å bli kvitt konflikter i verden er ved at VELDIG sterke personligheter med egosentriske trekk blir brytet ned av de rundt dem, for så å gladlig bli akseptert tilbake i kretsene sine når de har roet egoet sitt litt. Var selv en arrogant shitkid som trykket andre ned da jeg var liten, og etter en uke med sykdom kom jeg tilbake til skolen og opplevde at jeg hadde blitt en outsider. Fra 7 klasse til 1. gym fikk jeg aksepterbare mengder tyn, noe som roet egoet mitt og lærte meg hva empati og medfølelse er. Jeg ser i dag på meg selv som en ganske snill person.
Vis hele sitatet...
Bra, du burde bytte ut bildet ditt
Trådstarter
Vet ikke hva jeg egentlig mener om menneskeheten, egentlig bare meg selv det står på. Så ender jeg opp med å føle meg dypt ulykkelig over at jeg ikke får oppmerksomheten, ingen vil ha meg etc.. Det kan jo tenkes at breivik har hatt disse tankene, uten oppmerksomhet gjennom barndom og ungdom så kan du få det ganske miserabelt og utvikle psykotiske trekk. Derfor så tenker jeg at livet bare er verdt folka rundt deg. Han tenkte nok at bare han var verdt noe, på grunnlag av sin oppfatning av seg selv fra grunnen av, så ble det som det ble. Han hadde nok hatt alt han om han ikke hadde hatt sitt mindreverdighetskompleks fra andre mennesker, han ble forcet til en annen tankegang fordi han var utenfor samfunnet sånn generelt, og det er da man blir bitter på andre mennesker og tenker i nye baner og bare tenker på deg selv. Jeg ødelegger visst livet mitt selv med å tenke at mennesker rundt meg ikke vil ha meg. Da er det bare min egen psyke som kan redde meg. Så er jeg også den som protesterer når jeg blir sagt imot. Bare jeg har rett, om ingen mener det jeg mener så er det de som er syke, og jeg vil gjøre alt for at jeg får rett.
Sist endret av avuna; 12. august 2011 kl. 01:07.
Tror det hadde hjulpet hvis man fikk lov til å si at man elsket landet og folket sitt, og ikke vil at det skal komme haugevis med innvandrere som skal bli en del av det. Uten å bli hogget hodet av, er faktisk en god del i Norge som mener dette, og virkelig bryr seg om den gamle norske kulturen og ikke vil at den skal bli flerkulturell.
Jeg så på tv at de ville gjøre semi auto rifler forbudt, alså de hvor du slipper å lade hver gang, dette er jo idiotisk. Han brukte jo AG3? Full auto.

semi auto rifler er kjekt, ikke alltid man har tid til å lade når man skal ta livet av byttet fort før det stikker, hvis man bommer og er elendig. Men det er det jo mange som er, ikke la dyra lide.
Sist endret av Bundy; 13. august 2011 kl. 16:11.
Trådstarter
Hvorfor skal vi ta vare på kulturen mene at vi ikke skal dele med resten av verden? Vi burde jo ha delt alle ressurser og unngått krig i verden. Oljen har gjort oss sløv, vi gjør alt for å få det vi vil ha, og går ikke frem med et godt eksempel på hvordan man skal gjøre det. Heldigvis har vi pengene til å gjøre det bra for våre folk, men hva med de som sulter ihjel. Istedet gjør vi alt for vårt land, og ikke minst så sløser vi bort penger på å bygge et helsevesen og politi og ikke minst bygninger for å ta av oss innbyggere når bunnen i hele saken er at vi ikke gjør noe for at landet vårt skal være trygt fra bunnen av. Dette kalles forebygging, hvor ille har vi det egentlig. Tror du ikke at mennesker har opplevd mye mer enn våre små kriser? Tenk på hvor mye det ville gjort, om vi ikke hadde trengt et politi eller et apparat for å ta av oss kriser. Hadde det ikke vært fattigdom eller hadde vi godtatt å dø som 30 åringer fordi det ikke finnes mer å leve av, så hadde vi i det minste godkjent at nå er det over. Vi hadde ikke trengt en eldrebustad engang. Istedet dør 1 åringer i verdens 3dje land, og vi har folk som er så leie av livet at de gjør hva som helst for å bli sett. Det er det vi må bry oss om. Mennesker som ikke bryr seg eller ikke har et liv. At mennesker dør gjør ingenting så lenge de har fått de beste utgangspunktet de kan få. Jeg dør ihvertfall heller i dag, enn la noen andre sulte ihjel pga meg.

Jeg liker ikke at livet er blitt et totalt kaos hvor vi burer oss inne i vår egen kjedsomhet, og ikke gjør et fnugg for at verden skal bli et bedre sted. Vi burde diskutert hvordan verden har det, ikke tenke på at vi skal få det best mulig, og la det gå utover mennesker et annet sted.

Hvis vi er glad i våre eldre, så ta deg av de. Det er din jobb, det er det alle steder. At mennesker mangler virkelig menneskekontakt er verre enn å være syk.
Sist endret av avuna; 14. august 2011 kl. 01:40.