Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1283
Heisann!
Var nettopp ute og kjøpte meg en S3 4G med Djuice L abonnement, fikk med meg både S3'en og SIM-kortet hjem.
Men SIM-kortet låses ikke opp før kl. 10 i morgen, det jeg da lurer på er;
Kan jeg bruke mitt gammle SIM-kort (Talkmore) midlertidig?

Fyr'n bak disken hos den lokale "MobilData" kjeden her sa at det ikke var noe problem, men leste på pakken at "Denne mobiltelefonen selges med abonnement med binding: .......... Telenor og djuice er ikke ansvarlig for feil på telefonen som følge av bruk av koder generert av andre."

Vill tro det betyr ved bruk av andre SIM-kort, enn Telenor/djuice såklart (?)
Men igjen, er ikke Talkmore en datter bedrift av Telenor?
Sist endret av M4Dhatter; 2. desember 2013 kl. 16:43.
Du må nok vente til i morgen dessverre. Mobilen kommer med operatørlås som gjør det umulig å bruke telefonen med andre operatører før bindingstiden er over
Du kan jo prøve. I verste fall fungerer det ikke, og i aller verste fall (Tviler dog sterkt på om dette i det hele tatt går) blir telefonen ødelagt på en eller annen måte, og da kan du ta den tilbake til butikken og referere til den ansatte som sa at "dette går helt fint".
Dessuten, én dag ventetid er ikke allverden. Bare legg ut en status på fjæsboka om at du ikke blir å nå på telefon før i morgen, og problemet skal forsåvidt være greit løst.
ʕ•ᴥ•ʔ
M4Dhatter's Avatar
Trådstarter
Hm, rart han bak disken sa det var mulig ..
Uansett, er dette en mulighet?

https://www.telenor.no/privat/minesi...s/angiImei.cms

Sitat av Deadlock Radium Vis innlegg
Du kan jo prøve. I verste fall fungerer det ikke, og i aller verste fall (Tviler dog sterkt på om dette i det hele tatt går) blir telefonen ødelagt på en eller annen måte, og da kan du ta den tilbake til butikken og referere til den ansatte som sa at "dette går helt fint".
Dessuten, én dag ventetid er ikke allverden. Bare legg ut en status på fjæsboka om at du ikke blir å nå på telefon før i morgen, og problemet skal forsåvidt være greit løst.
Vis hele sitatet...
Joja, sant det. Fikk bare lyst til å sette opp telefonen og div nå
Nå er jeg ikke 100% sikker på telenor sine rutiner, men andre operatører selger ikke android telefoner med operatørlås lengre.

Regner nesten med at det er samme ulla.
Kjør på !
Om jeg fikk en tier for hvert feilaktige utsagn her hadde jeg hatt tjue kroner.

Telefonen er operatørlåst til Telenor - siden den er kjøpt med abonnement med binding, får du lov å fjerne operatørlåsen (fordi Telenor er superkule osv osv) - det kan du gjøre på denne siden. Dette kan du gjøre i dag.
Det er alltids en sjanse for at telefonen ikke faktisk er låst - det skjer oftere enn man tror - så bare sett i Talkmore-kortet ditt; om den er låst vil du få beskjed om at telefonen er låst og du må inn med kode; om ikke så sveiver den i gang og alt er fryd og gammen.