Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1110
Nå har det seg slik at jeg har en pc forsikring gjennom tekna. Og jeg kunne gjerne tenkt meg en ny pc siden den jeg har begynner å trekke på årene. Noen som har erfaringer med slike forsikringer? Hvordan er oddsen for å få ny pc om jeg tilfeldigvis skulle "miste" pcen i bakken når jeg er ute å sykler?
Dersom det koster mer å reparere enn å kjøpe ny med tilsvarende spesifikasjoner får du ny.
Trådstarter
41 0
Sitat av Frenor
Dersom det koster mer å reparere enn å kjøpe ny med tilsvarende spesifikasjoner får du ny.
Vis hele sitatet...
Får jeg en med samme spesifikasjonene eller til samme pris som jeg betalte for den ny?
Sitat av Armada
Får jeg en med samme spesifikasjonene eller til samme pris som jeg betalte for den ny?
Vis hele sitatet...
Det kommer jo helt ann på hvordan selve forsikrings kontrakten er da. Les igjennom den du.
Du får en lignende PC. Du får ikke noe ny gamingPC, dersom du ødelegger en gammel drittPC. Sier seg selv, really?

Dersom du får penger, noe du høyst sannsynlig gjør. Så står det garantert i kontrakten om du får tilsvarende verdi, eller så mye du ga for den.
Sørg for at ein annan ødelegg pcen for deg, då slepp du eigenandel. Det var i alle fall slik før. La naboen søle kaffi i tastaturet feks.
Dersom du tilfeldig "mister" PCen heter det forsikringssvindel. Alle som bedriver forsikringssvindel på en eller annen måte sørger for at alle andre må betale MER i forsikringspremie. Jeg hater å være en ærlig forsikringsinnehaver når folk som deg finnes.
Spørs jo helt på forsikringen din, som sagt. Har du idiot-forsikring kan du si at du kjeda deg og fikk lyst til å tenne på pc'n, og nå trenger du ny.
Pass på, har hørt noe om at en får 50% av det PCen kostet etter et år, og 1/4 etter to år osv.. igjen fra frorsikkrinen.

Så hvis du har en brukbar laptop, og knuser den, kan du sitte tigjen med en tusing eller noe.

Så da er det bedre om du kjøper en ny PC, og beghoder den gamle til å leke med.

Håper noen her på forumet kan avkrefte eller bekrefte det jeg påstår.
Her står det du trenger å vite om din forsikring.
Sitat av Restyle
Du får en lignende PC. Du får ikke noe ny gamingPC, dersom du ødelegger en gammel drittPC. Sier seg selv, really?

Dersom du får penger, noe du høyst sannsynlig gjør. Så står det garantert i kontrakten om du får tilsvarende verdi, eller så mye du ga for den.
Vis hele sitatet...

Dette er vel strengt tatt forskjellig fra kontrakt til kontrakt. Hver sin forsikring gjør dette på hver sin måte vil nå jeg si.

Brodern kjøpte seg en såkalt minidisc in the ol' days, med 1års forsikring.

Kostet rundt 3000kr, 500 for forsikringen om jeg ikke husker feil.
Når den ble ødelagt rett før året var omme, fikk han en splitter ny, til den prisklassen (3000kr) siden den gamle ikke kunne repareres, og var ikke å oppdrive lengre.
Sitat av Aela
Dette er vel strengt tatt forskjellig fra kontrakt til kontrakt. Hver sin forsikring gjør dette på hver sin måte vil nå jeg si.
Vis hele sitatet...
Det er helt korrekt. Men skjeldent får man igjenn noe som er mye bedre enn det det i utgangspunktet er verdt.
La oss ta bil forsikring til et eksempel:
Du totalkræsjer en volvo du kjøpte for 10 år siden, verdi da: 100.000,- verdi nå: 20.000
Du vil fortsatt bare får 20.000,- (Høyst sannsynlig).

Finnes helt sikkert noe spesielle forsikringer, men det er ikke vanlig.
Hei!

Det er litt forskjellig å ta hensyn til ved slike forsikringer.

- Noen har høy egenandel ved reperasjon.
- Noen har stor verdiavskrivning fra år til år.
- Noen har større begrensninger på avtalen enn andre.

Du må rett og slett sjekke din forsikring for hva som gjelder. Du finner garantert en oversiktlig brosjyre som foklarer greit hvordan din forsikringsavtale funker.

Mvh.