Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1429
Bigger than Jesus
Sgt. Pepper's Avatar
Kjøpte meg en S-video kabel fra pc til tv i dag.
sitter med et 5 år gammelt Samsung tv, med ingen S-video ingang så jeg fant en Scart adapter med Svideo inngang. Men når jeg kobeler i Svideo osv.. blir det bare svart hvitt signal.

Da så jeg at Lyse dekoderen hadde S video på seg, er ikke sikker på om det er input eller output men, hvis jeg kobler den i den og så scart fra dekoderen til tv hadde det funket?
Har noen prøvd dette?
Sist endret av Sgt. Pepper; 11. oktober 2008 kl. 18:36.
Det er vel ikke værre enn å prøve? Enten funker det, eller så funker det ikke. I teorien skal det funke.

En ting til, svart-hvit signal er et tegn på at du har på feil kanal. Ville prøvd å scanne igjennom å sett etter om du fikk farger på en annen kanal på TVen. Sleit iallefall endel med det før i tiden, når jeg hadde en litt eldre TV.
Sitat av DannyFugl
Kjøpte meg en S-video kabel fra pc til tv i dag.
sitter med et 5 år gammelt Samsung tv, med ingen S-video ingang så jeg fant en Scart adapter med Svideo inngang. Men når jeg kobeler i Svideo osv.. blir det bare svart hvitt signal.

Da så jeg at Lyse dekoderen hadde S video på seg, er ikke sikker på om det er input eller output men, hvis jeg kobler den i den og så scart fra dekoderen til tv hadde det funket?
Har noen prøvd dette?
Vis hele sitatet...


Skift fra NTSC til PAL på pcen så får du farger.

Når det gjelder lyse dekoderen så har du ikke S-Video inngang men utgang
Bigger than Jesus
Sgt. Pepper's Avatar
Trådstarter
Sitat av Psych|Com
Skift fra NTSC til PAL på pcen så får du farger.
Vis hele sitatet...
Jeg nVIDIA grafikk kort, og jeg tok sånn veiviser til sånn oppsett på tv skjerm og fikk valget mellom Pal B og Pal G (tror jeg), jeg valgte Pal b og det da kom det farger men det var da på en annen tv med s-video input.
Men når jeg bruker Scart adapter og prøver funker det ikke..
sjekk at tven din ikke er stilt på NTCS da
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Hvordan sjekker man det?

Har det noe å si om du bruker 6pin eller 4pin kabel?

Jeg har mye det samme hjemme, Svideo kabel fra PC til TV, svart hvit, nVidea skjermkort. Men jeg trenger ingen scart kabel siden jeg har en S-video input foran på TVn min.
Bigger than Jesus
Sgt. Pepper's Avatar
Trådstarter
Da det et simpelt, du høyre klikker på desktop ---> nVIDIA Control Panel ---> Kjørveiviser til skjermoppsett --> Pal/B --> next ---> next

Funka hvertfall for meg på en S-video Tv
Sist endret av Sgt. Pepper; 21. oktober 2008 kl. 10:33.