Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 732
Hei! Kjøpte meg nytt headset til pcen i går, Razer Tiamat(analogt). Har brukt mic'en fra webcamera'et tideligere. så har ikke hatt noe med mic inngangen på pcen å gjøre. Når jeg koblet det til pcen så var alt perfekt unntatt mikrofonen. Hvis jeg snakker veldig høyt og helt inntil så kan jeg høre det klart, men når jeg har det i "normalstillin" så registrerer den det ikke. Prøvde det på pcen til mamma, og der fungerte det som det skulle, så antar at det er noe galt på pcen min. Den er stasjonær og selvbygd.
Sjekk om du finner innstilliger og sjekk at alle relevante kryss er haket av
og at volum er stilt på ett fornuftig nivå.
Jeg bruker windows 7 og hadde samme problem. Jeg har engelsk OS, men er en innstilling som heter "set up a microphone", som lar deg snakke, for så å justere lyden til et respektabelt nivå.

Vet ikke helt hvordan norsk OS har formulert det, men søk på "mikrofon" i søkefeltet, så finner du nok noe.
Trådstarter
Har testet det meste, men ser det er andre på interwebet som har det samme problemet. Kan det være Realtek som tuller med meg? Er det mulig å bytte audio manager?