Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 882
Ja... da lurte jo jeg på noe jeg da...

Jeg har kjøpt meg en ny pc med en 2800+ amd cpu og i informasjonen om pc inne i windows vises det att jeg har en 2000+ kan det ha noe med fsb og gjøre? noen har sagt att jeg må stille opp frekvensen til 166 har den på 133 nå... stemmer det?

Det blir vel litt varmt da den ligger på 56 grader etter en time cs....
med vifta som fulgte med.... hva skal jeg gjøre? (den ligger nå på 1.67ghz)

-----------------------------------------------------------------------------


Jo et annet spm... jeg har en kammerat som har ett prob med pc...
Når han starter pc så skjer det ingen ting, noen ganger starter ikke hardisk andre ganger gjør den det hvorfor? og når først HD starter så kommer det ikke noe bilde på skjermen, grafikkorte virker har prøvd det på min pc...

Også det har vært prob med pc lenge og føre det her skjedde, så startet maskinen bare en gang i blant, eller den startet hele tiden men det ble ikke noe bilde på skjermen hele tiden 1 av 3 ganger ble dt bilde på skjermen. Så skulle han låne bort en ram brikke og når han hvar ferdig med og ta opp den fra pc så ville ikke pc starte....
Opprinnelig postet av 0b4b
Ja... da lurte jo jeg på noe jeg da...

Jeg har kjøpt meg en ny pc med en 2800+ amd cpu og i informasjonen om pc inne i windows vises det att jeg har en 2000+ kan det ha noe med fsb og gjøre? noen har sagt att jeg må stille opp frekvensen til 166 har den på 133 nå... stemmer det?
Vis hele sitatet...
Ja det stemmer! Det fikser du i BIOS!
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Kan være du må justere både FSB og multiplier.
Se i manualen for hovderkortet, så finner du ut hvor FSB Multipliern er. Dette er bare en jumper du må ta av.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Finnes det nye HK som ikke kan sette dette via BIOS?
Jumperne har nok blitt overlatt oppgaver som det er vanskelige å gjøre i bios, resette bios for eksempel .
Multiplyer skal normalt sett sette seg automatisk.
Men FSB-en din er nok satt på 133 mhz. Sett den på 166, og du er oppe og kjører
Trådstarter
8 0
Jeg trenger bar og endre fsb og ikke jumpere... Det andre spm da
2. Spørsmål

Du har jo standard feilsøking, start med bare cpu og ram, funker det, så hiver du inn en og en komponent til problemene begyner igjen. Har du flere RAM kan det være en ide og bytte litt på dem og ikke ha alle inne samtidig.

PS: SNAKK Norsk for ****** SMS språk er veldig unødvendig på et forum.
såvidt jeg forstod så var maskinen din underklokka, prøv å velge high performance defaults i bios, da pleier den å finne riktig klokkefrekvens
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Kan da gjerne også være at hovedkortet ditt er eldre enn det CPU'en er og derfor støtter biosen\kortet kun 133mhz bus, prøv å oppgrader biosen
Trådstarter
8 0
Jeg har hatt det på over 133 fsb.... det er ganske nytt hoved kort.. og på esken står det med stor skrift 266 fsb

http://komplett.no/k/ki.asp?action=i...&view=detailed
Sist endret av 0b4b; 12. juni 2003 kl. 15:44.
266 fsb betyr at det er ddr (altså 133 * 2), så en bios update kan nok lønne seg
Trådstarter
8 0
jeg mente 333 fsb