Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 754
Ok, jeg har ikke veldig mye peilig på PC'er. Hallo, jeg er en 16 år gammel kvinne, jeg hører hjemme på kjøkkenet.
Så derfor trenger jeg sårt noens hjelp. Greia er at grafikkortet til PC'en er inne i PC'en, så jeg finner det inne. Da vet jeg heller ikke hva det heter og heller ikke hva slags drivere jeg trenger for å installere det.
Så når jeg skal spille World of Warcraft eller League of Legend kommer det opp en feilmelding som sier at jeg må installere grafikkortet, og det er jo ikke så lett når jeg ikke vet hva det heter.

SÅ, mitt spørsmål er: Hvordan finner jeg ut hva grafikkortet heter?
Bruk HWiNFO.

Du kan velge mellom HWiNFO32 og HWiNFO64.

HWiNFO32 er for 32-bit windows, HWiNFO64 er for 64-bit windows.

Du finner ut om du har 32 eller 64-bit windows her: Do I Have Windows 32 or 64-bit? How to Find Out [Quick Tip]

Lykke til.
11elikri's Avatar
Trådstarter
74 8
Takk skal du ha!
Du kan også bruke dette programmet til å finne drivere du må oppdatere: DRIVER INDENTIFIER
11elikri's Avatar
Trådstarter
74 8
Men hvordan finner jeg nå ut hvilke drivere jeg trenger, egentlig?
Enda enklere er det vel å kjøre dxdiag (skriv dxdiag i feltet i startmenyen), veld Display-fanen, og det vil stå der. Nvidia-drivere laster du ned fra nvidia.com, ati/amd fra amd.com, bare fyll inn det du finner fra dxdiag.
Sitat av 11elikri Vis innlegg
Men hvordan finner jeg nå ut hvilke drivere jeg trenger, egentlig?
Vis hele sitatet...
Finn navnet på driveren, for eksempel "Geforce GT 550MM" også søker du i google på:

Kode

 "Geforce GT 550MM" + windows 7
(Dersom du har et annet operativsystem enn windows 7, skriver du det istedenfor.

Du kan også bruke DRIVER INDENTIFIER som finner drivere automatisk.