Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1975
Hei! På lørdag tok jeg 1 knips (med gul ups som jeg tok med hjem fra Amsterdam) etter en ganske fuktig bytur med mye alkohol (ja, jeg vet at det ikke er særlig lurt). Andre gang jeg prøver dette, og jeg fikk en ganske sterk virkning. Etter en halvtimes tid kicket det inn, og jeg er veldig usikker på hvor lenge det varte. Første 2 timene husker jeg klart. Vet ikke om det er vanlig, men ifra to timer etter pillen var poppet og frem til fire timer etter så er det helt svart.

Når jeg våknet dagen etterpå så er jeg veldig rød i ansiktet, og mange plasser ellers på kroppen. Helt likt som solbrenthet. I dag (3 dager senere) så har den røde huden i ansiktet begynt å flasse. Er veldig usikker på om jeg har inntatt noe særlig med vann denne kvelden, så jeg tenker at jeg kanskje har vært nok så overopphetet?

Noen som har noe erfaring med dette?
Har ikke erfaring med andre rusmidler en cannabis, men jeg er ganske sikker på at det er UV stråler som gjør deg solbrent. Ikke overoppheting
Nå har jeg vel egentlig ikke noe som helst grunnlag for å si at man ikke kan bli solbrent av å ta ecstasy, men det virker svært usannsynlig, da solbrenthet er noe jeg assosierer med uv-stråler, slik som han over sier.

Jeg tror heller det kanskje kan ha noe med væsketap å gjøre - Og siden du selv er usikker på om du i det hele tatt inntok noe vann denne kvelden, så tror jeg det handler om relativt 'alvorlig' dehydrering, slik at huden din har blitt knusktørr, og reagerer med et slags hudutslett?

Mitt tips til deg vil være å drikke rikelige mengder med vann og se om det ikke gir seg iløpet av dagen.
Ser du ingen forbedring, så er det sikkert ikke så dumt å bestille en legetime

Edit: Jeg må legge til at en rekke medisiner har utslett som mulig bivirkning.
Zoloft kan gi utslett (SSRI), lamictal har utslett som mulig bivirkning (nevrostabilisator brukt som forebyggende behandling av epileptiske anfall, bipolare lidelser og kliniske depresjoner, OG Ritalin - Mildt sentralstimulerende preparat, oftest brukt mot adhd-relaterte lidelser,og mot kronisk utmattethet, fordi preparatet i hovedsak stimulerer dopamin.

Ville bare nevne disse tre preparatene, fordi de er vidt forskjellige, men har alle hud-utslett som mulig bivirkning.
Må jeg også nevne at hud-utslett som bivirkning av medisiner eller stoffer sees på som alvorlige?
Man blir rett og slett rådet til å ta umiddelbar kontakt med lege dersom utslett skulle oppstå.
Sist endret av zhpongl; 15. april 2015 kl. 09:48. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av zhpongl Vis innlegg
Nå har jeg vel egentlig ikke noe som helst grunnlag for å si at man ikke kan bli solbrent av å ta ecstasy, men det virker svært usannsynlig, da solbrenthet er noe jeg assosierer med uv-stråler, slik som han over sier.

Jeg tror heller det kanskje kan ha noe med væsketap å gjøre - Og siden du selv er usikker på om du i det hele tatt inntok noe vann denne kvelden, så tror jeg det handler om relativt 'alvorlig' dehydrering, slik at huden din har blitt knusktørr, og reagerer med et slags hudutslett?

Mitt tips til deg vil være å drikke rikelige mengder med vann og se om det ikke gir seg iløpet av dagen.
Ser du ingen forbedring, så er det sikkert ikke så dumt å bestille en legetime

Edit: Jeg må legge til at en rekke medisiner har utslett som mulig bivirkning.
Zoloft kan gi utslett (SSRI), lamictal har utslett som mulig bivirkning (nevrostabilisator brukt som forebyggende behandling av epileptiske anfall, bipolare lidelser og kliniske depresjoner, OG Ritalin - Mildt sentralstimulerende preparat, oftest brukt mot adhd-relaterte lidelser,og mot kronisk utmattethet, fordi preparatet i hovedsak stimulerer dopamin.

Ville bare nevne disse tre preparatene, fordi de er vidt forskjellige, men har alle hud-utslett som mulig bivirkning.
Må jeg også nevne at hud-utslett som bivirkning av medisiner eller stoffer sees på som alvorlige?
Man blir rett og slett rådet til å ta umiddelbar kontakt med lege dersom utslett skulle oppstå.
Vis hele sitatet...
Har aldri hørt om tegn på solbrenthet etter dehydrering! Men skallebank er derimot vanlig symptom på dehydrering... Noe mange har kjent dagen derpå.

Og hadde det vært p.g.a. overoppheting, hadde TS dødd eller fått varige nerve eller hjerneskader. Bare se på tilfeller av feber over 42 oC, som ofte er dødelig. Da diverse proteiner i kroppen begynner å koagulere. Det blir slik som når du steiker kjøtt, og kjøttsaften pipler ut, og deretter blir grå halvfaste "perler". Dette skjer fordi proteinene i kjøttsaften koagulerer.

Det jeg tror, er at TS etter det svartnet, har følt seg så heit i den nederlandske vårsola, at TS kastet klærne, og ble solbrent... Ikke noe mere mystisk enn det...
Det er overhetting ja.. dt skjedde me kompisen min og da vi tok mdma før trening, han hadde lua på, og plutselig fekk han et varmebølge i hodet, så blei dt rødt og flosset av et par dager seinere..
du kan bruke noge hudkrem, men det e sje noge å uroe seg for,dt vill gå vekk
Det er mange hudreaksjoner som gir lignende symptomer på solbrenthet.
Jeg har lest om folk som har hatt lignende reaksjon etter utestede kips tidligere.

Den type hudreaksjon som beskrives er også svært vanlig om man har inntatt et stoff man er allergisk for.
Noen substanser kan også øke fotosensitiviteten - som gjør at man ekstremt lett blir solbrent etter inntak av substansen.

Anbefaler deg å teste stoffene du putter i deg, spesielt viktig nå som det er en mulighet for at du har hatt en allergisk reaksjon. Allergi kan i verste fall være livsfarlig, så det er ingenting å spøke med.
Det er heller ikke normalt å blacke ut på MDMA om man tar normale doser, så anbefaler deg å ta litt mindre neste gang
Jeg fikk elveblest etter å ha inntatt noe jeg ikke husker.

Morsom fest! Var verdt det. Allergimedisin hjelper.
Sist endret av Susa; 15. april 2015 kl. 17:03. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
3 0
Tusen takk for svar. Vært hos legen i dag og fått til svar at det kan både være allergisk reaksjon eller at huden har blitt så varm og svett om hverandre at den rett og slett har tørket ut.