Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  72 3920
Du er nødt til og se den her situation, litt mer voksent, og litt utenfra. Har dine nærmeste problemer med din rus, er det likegyldigt om du føler deg edru eller ikke. Du var nokk i god form, og alt var bare godt, men hvis rusmidler ødelegger nære relationer, bør du spørre deg selv "Hva er viktig? Rus eller søskne?" Det er ditt valg, de vil deg nokk kun de beste...
Jeg synes du overreagerer helt synsykt ts.

Du har fått ett holdepunkt fra ett familiemedlem. Beste løsningen ville vært å være stille noen dager eller uker og tatt kontakt ydmykt.

Nok av folk som mister familie med en total stillhet og da er det lite man forstår eller kan gjøre.
Greia med at folk reagerer på illegalt ervervet rus er jo rimelig opplagt; ja, det er samme virkestoff som legen kan skrive ut. Det har ikke legen gjort, antagelig fordi de vurderer det dithen at det er å gjøre deg en bjørnetjeneste. Dermed går du via kanaler ala fyr i boblejakke, som potensielt er både ustabil og rusa selv. Han vil bare tjene penger, og det burde ikke være nødvendig å forklare hvilken risiko det kan ha å bevege seg i rusmiljøer. Der fårru fort vekk mye mer dritt med på kjøpet, i form av at man blir tilbudt andre/mer knark etc. du kan bli utsatt for vold osv osv. skriver legen ut har noen kontroll på inntak, og du kan følges opp if shit hits the fan. Og det blir ikke noe bråk med farmasøyten på apoteket fordi de finner ut at de skal rane deg ellerno.
Dessuten kan du ikke være 100% sikker på at illegale midler inneholder nøyaktig det som loves, der har apotekene milevis bedre kontroll, selv om det en sjelden gang hender at noe tilbakekalles.
Sitat av stinkdyr Vis innlegg
Men det er det jeg er nysgjerrig på. Hva er så SYKT mye verre med illegal xanor enn lovlig xanor, når det aldri har, til nå, blitt påvist noe farlig i ksalol?
Jeg skjønner jo at jeg burde ordne opp i dette her med lege, men jeg ser ikke hvorfor det skal være en faktor. Hva er de negative konsekvensene ved å innta 2mg illegal alprazolam vs 2mg legal alprazolam?



Det er alt for store doser jeg var på ja, det er derfor jeg ikke kan forestille meg at jeg er rusa til den grad at folk legger merke til det på 2mg, når jeg har tatt alt fra 7-15 på en dag
Vis hele sitatet...
Jeg ble satt på nedtrapping for benzo ved sykehuset. De ba meg bruke opp alle +- 100 ksalol piller, selv om jeg hadde dem med og spurte om å få bytte i skikkelige apotekvarer, men ikke nødvendigvis xanor. Valium var like fint.
Men nei.
Måtte spise pillene media varsler om fentanyl annenhver dag (ikke at det er det, for de har jeg lett etter).

Broren din er strengere enn overlegen ved sykehuset, men likevel.
Folk tar sjeldent feil når de sier du snøvler. Det er nok også mange som lyver om du kommer sjanglende bort for å spørre om du snøvler
Sist endret av SkammeligNykter; 1 uke siden kl. 13:46.
Sitat av stinkdyr Vis innlegg
Nå er ikke heroin og alkohol et legemiddel, så da har jeg et oppfølgingsspørsmål. Hvis jeg skulle ordnet dette gjennom lege med nedtrappingsplan, og fått vival tilsvarende en dose på 2mg xanax til å begynne med, burde jeg fremdeles blitt nektet å delta?
Vis hele sitatet...
Jeg kjenner meg igjen i mye av det du sier og jeg er helt enig med at 2mg xanax med toleranse og uten toleranse er forskjellige ting, men det kan diskuteres hvorvidt du fortsatt kan kalle det selvmedisinering. Du sier selv du sliter med abstinenser og høy toleranse og da er mye av den terapeutiske effekten borte. Sannsynligvis gjør det bare angsten verre.

Det er flere grunner til dette, først og fremst blir angsten forverret når du må ta høyere doser fordi en lav dose bare gjør deg "level-headed". Uten benzo er angsten høyere enn den var når du begynte å selvmedisinere. Du føler deg kanskje nogenlunde normal, men du blir fortsatt påvirket. Søvnkvaliteten synker, impulsivitet kan øke, hukommelsen svekkes og inntrykket, opplevelsen og bearbeiding av følelser blir dempet. Sistnevnte kan vedvare i mange måneder etter slutt og gjør det vanskelig å behandle de underliggende probleme. Jeg har vært i samme båt selv og før jeg trappet ned hadde jeg symptomer på borderline personlighetsforstyrrelse. Det tok nærmere et år før angsten, søvnen og depersonaliseringen ble bedre.

Angsten din blir sannsynligvis ikke bedre så lenge du fortsatt får eller har abstinenser.
Je. Benzo er generelt fint helt til man skal av.
Om du trapper ned, betyr det i bunn og grunn at du sitter med konstant angst i lang tid.
Er du flat/ok holder du trolig på å øke dosen, pga rester i blodet fra forrige inntak.
Går du av for brått, er det mulig du ikke blir frisk på noen år. Selv gikk jeg jo to år småabstinent, før jeg gav etter og begynte igjen.
Nå skal jeg prøve gå av en tredje/fjerde/femte og siste gang.. Jeg tar ikke den driten igjen med mindre jeg skal til tannlegen eller en jævlig lang flyreise.
Tror jeg da
▼ ... over en uke senere ... ▼
Rent teknisk er selvfølgelig virkestoff virkestoff, om det er kjøpt på gata eller apoteket. Men hadde du hatt en avhengighets- og abstinensproblematikk knyttet til Xanax/benzo hvis du kun hadde hatt noe med det å gjøre via lovlige veier?

Sånn er det gjerne med familiemedlemmer, de legger merke til det minste.

Og når det gjelder barn, tåler de mye, men de subtile personlighetsendringene knyttet til rus er noe de gjerne er veldig fintfølende for, selv om de ikke reflekterer over det, og gjerne fremkaller en vag en følelse av usikkerhet.

Det er godt mulig det hele hadde gått bra, men du og din bror deler åpenbart ikke helt syn på disse tingene - kan hende ditt syn er mer «utilitaristisk» (men her kan man lure seg selv), og mindre «verdimoralsk», men å krangle på dette med xanax innabords synes jeg ikke høres ut som en særlig fruktbar idé
Helt fair av broren din.
Å tro vi ikke snøvler, for normale mennesker, etter inntak av xanor, er jo temmelig teit å krangle på.
Jeg syns det er kjempefint at du bryr deg om nevøen din og resten av familien. Jeg ville blitt veldig skuffa hvis tante eller onkel ikke hadde hatt lyst til å komme i bursdagene til mine barn. Barnebursdager er viktig, og i noen av kommentarene over her høres det ut som du er teit som har lyst til å gå. Og det er du ikke.

Men så er det dette med rus og barn, som alle andre her også banker inn. Det hører ikke helt sammen, og hvis broren din går så langt som å be deg om å ikke komme, så må du bare respektere det. Jeg vet ikke hvilket forhold du og broren din har, men en løsning kunne kanskje vært å komme en annen dag og feire uten hele familien og mange gjester. Det vil kanskje også hjelpe litt på angsten. Og hvis broren din går med på det, kan dere ha en avtale om at du går igjen med en gang hvis han reagerer på oppførselen din, enten det er pga medisiner eller angsten. Selv om festen er over, er det ofte kake igjen, og kanskje får du en enda bedre tid med nevøen din uten alt det andre oppstyret rundt.
Men har trådstarter egentlig lyst til å dra? Bortsett fra når gaba-en flyter fritt, mener jeg?
Bedre å være ruset enn å være utstøtt fra familiære sammenkomster, og ta selvmord. For det er det mange som gjør. Jeg hadde hengt meg for lenge siden om ikke rusen fikk meg til å treffe familien. Jeg synes broren til TS burde ta seg en bolle, eller helst en narkotisk tablett. Det belastede begrepet «rus» er medisin og en livredder for ekstremt mange mennesker – noe både leger og resten av dere moraliserende grauthuer ikke ser ut til å forstå. Vil dere se traumatiserte barn? Greit: Når en død, utstøtt onkel ligger i en kiste.

Og hva pokker er galt med dere? 2 mg alprazolam, liksom ... Det er ingenting. Selv en person uten toleranse ser ikke særlig «ruset» ut på den dosen (og TS har massiv toleranse). Tror dere seriøst barn blir skremt av noe slikt? Et forbanna hysteri. Er dette en episode av Dr. Phil?

Selv er jeg alltid god og ruset i familieselskap, også med barn til stede. Anbefales sterkt, for dem som trenger det. Og alle ler og har det ordentlig trivelig sammen. Ingen gråtende, traumatiserte barn der i gården. Bare latter og glede. Jeg støtter deg, TS. Faen for noen sveklinger og nerder dette forumet oversvømmes av for tiden. Jeg blir forbannet og kvalm av å lese de ynkelige svarene deres. Damene på kvinneguiden.no slår dere ned i støvlene ...
Sitat av KreaDep Vis innlegg
Bedre å være ruset enn å være utstøtt fra familiære sammenkomster, og ta selvmord. For det er det mange som gjør. Jeg hadde hengt meg for lenge siden om ikke rusen fikk meg til å treffe familien. Jeg synes broren til TS burde ta seg en bolle, eller helst en narkotisk tablett. Det belastede begrepet «rus» er medisin og en livredder for ekstremt mange mennesker – noe både leger og resten av dere moraliserende grauthuer ikke ser ut til å forstå. Vil dere se traumatiserte barn? Greit: Når en død, utstøtt onkel ligger i en kiste.

Og hva pokker er galt med dere? 2 mg alprazolam, liksom ... Det er ingenting. Selv en person uten toleranse ser ikke særlig «ruset» ut på den dosen (og TS har massiv toleranse). Tror dere seriøst barn blir skremt av noe slikt? Et forbanna hysteri. Er dette en episode av Dr. Phil?

Selv er jeg alltid god og ruset i familieselskap, også med barn til stede. Anbefales sterkt, for dem som trenger det. Og alle ler og har det ordentlig trivelig sammen. Ingen gråtende, traumatiserte barn der i gården. Bare latter og glede. Jeg støtter deg, TS. Faen for noen sveklinger og nerder dette forumet oversvømmes av for tiden. Jeg blir forbannet og kvalm av å lese de ynkelige svarene deres. Damene på kvinneguiden.no slår dere ned i støvlene ...
Vis hele sitatet...
Sykt å anbefale folk å blande rus med ineraksjon med unger.
Det er så fjernt (pun intended) at jeg nesten mistenker trolling.
Sitat av KreaDep Vis innlegg
Bedre å være ruset enn å være utstøtt fra familiære sammenkomster, og ta selvmord. For det er det mange som gjør. Jeg hadde hengt meg for lenge siden om ikke rusen fikk meg til å treffe familien. Jeg synes broren til TS burde ta seg en bolle, eller helst en narkotisk tablett. Det belastede begrepet «rus» er medisin og en livredder for ekstremt mange mennesker – noe både leger og resten av dere moraliserende grauthuer ikke ser ut til å forstå. Vil dere se traumatiserte barn? Greit: Når en død, utstøtt onkel ligger i en kiste.

Og hva pokker er galt med dere? 2 mg alprazolam, liksom ... Det er ingenting. Selv en person uten toleranse ser ikke særlig «ruset» ut på den dosen (og TS har massiv toleranse). Tror dere seriøst barn blir skremt av noe slikt? Et forbanna hysteri. Er dette en episode av Dr. Phil?

Selv er jeg alltid god og ruset i familieselskap, også med barn til stede. Anbefales sterkt, for dem som trenger det. Og alle ler og har det ordentlig trivelig sammen. Ingen gråtende, traumatiserte barn der i gården. Bare latter og glede. Jeg støtter deg, TS. Faen for noen sveklinger og nerder dette forumet oversvømmes av for tiden. Jeg blir forbannet og kvalm av å lese de ynkelige svarene deres. Damene på kvinneguiden.no slår dere ned i støvlene ...
Vis hele sitatet...
Rusmidler kan være medisin, men hvis du trenger å ruse/medisinere deg for å takle familien så blir det utrolig feil av deg å si du hadde tatt livet ditt hvis ikke rusen fikk deg til å ville møte familien. Du blir selvfølgelig utstøtt når rusen er førsteprioritet. Et familiemedlem som påstår hen er suicidal uten rus blir selvfølgelig problematisk å ha rundt barn. De merker og de preges, mye pga tabu og stigmatisering, men også på mange reelle måter.
Sist endret av n0x1n; 13 timer siden kl. 21:32.
Sitat av Fraktalist Vis innlegg
Sykt å anbefale folk å blande rus med ineraksjon med unger.
Det er så fjernt (pun intended) at jeg nesten mistenker trolling.
Vis hele sitatet...
Innlegget mitt fremstår kanskje som krast, men les hva TS skriver. Tror du virkelig barn ville blitt traumatisert om fyren, med en allerede stor toleranse, tok 2 mg alprazolam og dukket opp i denne familiesammenkomsten? Jeg kjenner dog ikke vedkommende, og kanskje det er en viss «trynefaktor» involvert her også, jeg aner ikke ...

Jeg har vært både stein og «pillefjern» mange ganger i settinger hvor alle aldersgrupper har vært representert. Og dette har jeg ikke hatt noen moralske sperrer mot overhodet. Men vi er alle forskjellige. Det har kanskje også noe med hvordan man oppfører seg ellers, og er som person. Du skulle bare visst hvor mange «rusa» mennesker du møter i alle slags sammenhenger, uten å vite det ...

Sitat av n0x1n Vis innlegg
Rusmidler kan være medisin, men hvis du trenger å ruse/medisinere deg for å takle familien så blir det utrolig feil av deg å si du hadde tatt livet ditt hvis ikke rusen fikk deg til å ville møte familien. Du blir selvfølgelig utstøtt når rusen er førsteprioritet. Et familiemedlem som påstår hen er suicidal uten rus blir selvfølgelig problematisk å ha rundt barn. De merker og de preges, mye pga tabu og stigmatisering, men også på mange reelle måter.
Vis hele sitatet...
Tråden handler ikke om meg, men vi har alle våre historier ... Min vil jeg ikke gå nærmere inn på nå, men jeg forstår meget godt dem som trenger såkalt «rus», om så kanskje bare i en periode, for å takle det andre tar for gitt. Som å få hyggelige, sosiale opplevelser som gjør livet verdt å leve.
Sist endret av KreaDep; 13 timer siden kl. 21:41. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av KreaDep Vis innlegg
Innlegget mitt fremstår kanskje som krast, men les hva TS skriver. Tror du virkelig barn ville blitt traumatisert om fyren, med en allerede stor toleranse, tok 2 mg alprazolam og dukket opp i denne familiesammenkomsten? Jeg kjenner dog ikke vedkommende, og kanskje det er en viss «trynefaktor» involvert her også, jeg aner ikke ...

Jeg har vært både stein og «pillefjern» mange ganger i settinger hvor alle aldersgrupper har vært representert. Og dette har jeg ikke hatt noen moralske sperrer mot overhodet. Men vi er alle forskjellige. Det har kanskje også noe med hvordan man oppfører seg ellers, og er som person. Du skulle bare visst hvor mange «rusa» mennesker du møter i alle slags sammenhenger, uten å vite det ...



Tråden handler ikke om meg, men vi har alle våre historier ... Min vil jeg ikke gå nærmere inn på nå, men jeg forstår meget godt dem som trenger såkalt «rus», om så kanskje bare i en periode, for å takle det andre tar for gitt. Som å få hyggelige, sosiale opplevelser som gjør livet verdt å leve.
Vis hele sitatet...
Hadde ikke vært innafor om en alkis kom litt full i en barnebursdag.
Dette skjønner alle.
Samme gjelder andre rusmidler, at man flagger det som 'selvmedisinering' gjør bare at man skjønner hvor hinsides dette blir, enda bedre.
Rusmidler og unger hører ikke sammen, og det er ikke opp til brukeren å avgjøre dette.
Unger er veldig vare for dette med rus.
Sist endret av Fraktalist; 13 timer siden kl. 22:13.
Sitat av Fraktalist Vis innlegg
Hadde ikke vært innafor om en alkis kom litt full i en barnebursdag.
Dette skjønner alle.
Samme gjelder andre rusmidler, at man flagger det som 'selvmedisinering' gjør bare at man skjønner hvor hinsides dette blir, enda bedre.
Rusmidler og unger hører ikke sammen, og det er ikke opp til brukeren å avgjøre dette.
Unger er veldig vare for dette med rus.
Vis hele sitatet...
Jeg ser null problem i at TS – på bakgrunn av informasjonen han gir oss her – tar 2 mg alprazolam og dukker opp i denne barnebursdagen. Da får vi bare være uenige, og det er helt greit. Om jeg var broren til trådstarter, hadde jeg godtatt dette glatt, ut ifra det som kommer frem i denne tråden. Du trekker paralleller med en «alkis», som høres skittent ut. Jeg tenker det er langt flere nyanser her. Og at det dreier seg om såkalt «selvmedisinering» (et nedlatende uttrykk jeg er forbanna lei av), ville ikke hatt noe å si for min del.

Det skal dog sies at jeg naturligvis aldri hadde godtatt tydelig beruset og «ustabil» oppførsel i bursdagen til mitt eget barn (om jeg var så heldig å ha et). Men å dolke ens egen bror i ryggen, som åpenbart har sine utfordringer, ville for meg sittet svært langt inne. Da er eventuelt trygg og pedagogisk prat med barna hovedprioritet i første omgang. Mer har jeg ikke å si om denne saken. Ha en god kveld!
Synes barn bør tilvennes at det finnes smått berusede mennesker rundt forbi. Det er realiteten, og det bør dem vite (litt avhengig av alder såkart)
Det viktigste er at den/dem som har ansvaret for barnet er edru og normal rundt barnet til enhver tid, for å gi stabilitet og trygghet.

Jeg blir så og si tvunget i slike selskaper, selv om de vet jeg må ha en god dose benzo for å komme meg dit, og et glass drikke når jeg ankommer. Leker og har det gøy med barna, ikke noe problem. Nå har jeg vel riktignok kun møtt dem i smått beruset/selvmedisinert tilstand, så trolig er det nok bare slik jeg er i deres øyne.
Sist endret av SkammeligNykter; 9 timer siden kl. 01:33.
"fake/false sobriety" er en greie som er spesielt vanlig rundt bzd og alkohol/andre gabasroffer, nå vet jeg ikke hvordan det stiller seg hos akkurat deg, men jeg hadde ikke hatt noe problem med det hvis jeg var broren din og visste med sikkerhet at du hadde holdt deg til det. Når det gjelder xanor så er denne veldig risikabel hvis du tror du ikke er påvirket overhode og så tyr til alkohol oppå det igjen, en kombinasjon som er vel kjent å ende i katastrofe og hele bursdagen blir slitsom og anstrengt av de nedre rundt som vet hva du har gjort, og kjenner til hvilken katastrofe det kan føre til. Likevel litt rart å lage en tråd om noe som egentlig sier seg selv i de fleste tilfeller
Sitat av Candiru Vis innlegg
"fake/false sobriety" er en greie som er spesielt vanlig rundt bzd og alkohol/andre gabasroffer, nå vet jeg ikke hvordan det stiller seg hos akkurat deg, men jeg hadde ikke hatt noe problem med det hvis jeg var broren din og visste med sikkerhet at du hadde holdt deg til det. Når det gjelder xanor så er denne veldig risikabel hvis du tror du ikke er påvirket overhode og så tyr til alkohol oppå det igjen, en kombinasjon som er vel kjent å ende i katastrofe og hele bursdagen blir slitsom og anstrengt av de nedre rundt som vet hva du har gjort, og kjenner til hvilken katastrofe det kan føre til. Likevel litt rart å lage en tråd om noe som egentlig sier seg selv i de fleste tilfeller
Vis hele sitatet...
Om det er meg du svarer, så vet jeg godt hva jeg tåler, og de andre vet om det på forhånd. Det har hendt 1 gang at jeg snøvlet litt, da ble jeg kjørt hjem igjen. Ikke fordi jeg ble kastet ut, men fordi jeg selv ble flau og ville reise.
Når man har brukt benzo daglig siden ca 2008, begyner man å få litt innsikt i delusions of sobriety.
Altså, med alkohol, så snakker jeg ikke mengder. Det er bare et glass champagne eller lignende som velkomstdrink, hvor de andre drikker alkoholfritt.

Er faktisk motstander av grøftefylla med barn på slep. tro det eller ei.
Sist endret av SkammeligNykter; 8 timer siden kl. 02:15.
Kreatin eller hva du kaller deg.
Er du helt dust?

At vi har ødelagt oss selv, som enkelte vil si, sannsynligvis de som bryr seg mest.

Viser egentlig hva xanor gjør med oss.
stinkdyr's Avatar
Trådstarter
Sitat av exocytose Vis innlegg
Men har trådstarter egentlig lyst til å dra? Bortsett fra når gaba-en flyter fritt, mener jeg?
Vis hele sitatet...
Ja, jeg var ikke totalt blottet for naturlige følelser selv om jeg var på piller.

I dag er konsumet 0, og hadde hatt like stor lyst i dag, som da jeg var på 2mg xanor. Har en del forpliktelser i livet som rett og slett ikke kan samsvare med en avhengighet som på måten dere skriver, tas fullstendig ut av proporsjoner.

Bruker mye tid med nevøer ettersom de ofte kommer på besøk. Da er jeg klink edru, og synes det er veldig hyggelig.

Jeg og min familie har ordnet opp. Jeg kommer aldri til å stille «ruset» i en famliesammenheng igjen, men jeg står fortsatt ved at 2mg Xanor der og da ikke var en ruspreget versjon av meg.
Sist endret av stinkdyr; 1 time siden kl. 09:22.
Fikk du tatt den runden med deg selv som du snakka om?

Bra at du fikk ordna opp med familien!
stinkdyr's Avatar
Trådstarter
Sitat av Anita83 Vis innlegg
Fikk du tatt den runden med deg selv som du snakka om?

Bra at du fikk ordna opp med familien!
Vis hele sitatet...
Fikk gått noen runder med meg selv ja, hehe. Fikk bare sjokk av flertallets respons her, hadde jeg slengt med en pils eller en spliff med i mixen er jeg med på at deltakelse blir uaktuelt. Men der og da var alternativet å ta ÉN pille, eller sitte å svette og skjelve. Og til de som har skrevet «men man skal da ikke ha angst rundt familien?», er ikke helt sånn angsten fungerer.
Sitter og småsvetter og småskjelver allerede, med null mennesker i rommet.

Så når jeg utelukkende tok ETT benzopreparat som jeg har erfaring med sporadisk i 5 år, for å hindre disse «abstinensene», men ble møtt med den kritikken, så var det absolutt en overraskelse.
Sist endret av stinkdyr; 1 time siden kl. 09:59.