Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1053
Hei freaks!

Jeg har en gammel bærbar HP fra 2008 med både Blu-ray og HDMI utgang. Koblingen til skjermen ble ødelagt og jeg tok av skjermen. Jeg har nå en ny pc, men i går koblet jeg den gamle pcen (som nå er uten skjerm) til tven min. Den fungerte helt fint og jeg både så på film og hørte på musikk. Da jeg prøvde å skru den på igjen i dag, fungerte det ikke like bra. Pcen kommer aldri lenger enn til at det er logoen til HP som kommer opp og at det står "Press Esc for Setup Meny". Denne skriften blir et halvt sekund etter borte, hvor det da kun er logoen til HP som står igjen. Det funker ikke å trykke på noen knapper, heller ikke Esc.

Noen som har forslag? Jeg har jo den nye pcen, men hadde vært så greit å bruke den gamle til å ha ved siden av tven hele tiden så jeg kunne se film med den.

Håper dere kan hjelpe
Sist endret av kaffetrakter17; 17. april 2012 kl. 19:23.
Litt tilfeldig det der, ja.
Blinker noen led-lamper uvanlig på maskinen din ?
Godt mulig at hovedkortet har nå blitt ødelagt etter lang og tro tjeneste.
Ofte har produsentene ulike blinkekoder og lignende som gir beskjed om hva som er feil.
Som et eksempel er det på HP Probook 6735b at ved 5 blink på numlock "hengelåsene", er hovedkortet gåent, og maskinen starter ikke normalt.
Sist endret av SpecialStyrke; 18. april 2012 kl. 10:02. Grunn: la til mer info
Ingen lamper som blinker unormalt. Den starter helt fint fram til logoen kommer opp. Får vel bare innse at den har gjort jobben sin :P
Eventuelt kan du teste å starte opp med en og en minnebrikke. Plutselig kan det ha sagt stopp for den ene brikken
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Ikke at jeg er noen ekspert, men jeg husker du mistet den ganske hardt i gulvet. Da kan HDD'en fått seg en alvorlig trøkk... Som igjen du ser resultatet av nå.

Du vet, den skal ikke tråkkes på!
Sitat av CHillZoNE Vis innlegg
Ikke at jeg er noen ekspert, men jeg husker du mistet den ganske hardt i gulvet. Da kan HDD'en fått seg en alvorlig trøkk... Som igjen du ser resultatet av nå.

Du vet, den skal ikke tråkkes på!
Vis hele sitatet...
Unnskyld men, den har fungert helt fint, selv etter å bli tråkket på 30 ganger og mista i gulvet 10 ganger. Og den funka jo dagen før :O Kan den sånn plutselig bli ødelagt, selv om den ikke har fått noen støkk på lenge?
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Hardisker er lunefulle greier... Gudene vet. Er bare en tanke som slo meg.
Selvfølgelig kan det jo hende... Den har jo fått litt bank igjennom åra
The Nerdrager
Hardisken kan jo spinne etter du har mistet den ett mangfall ganger. Men det kan være at spindelen plutselig har satt seg stuck i noe der inne
En gang må den bli ødelagt sånn plutselig uansett
Er det en HP compaq 6910p?
Nei, er en HP Pavilion... Tror det er denne : http://www.trustedreviews.com/HP-Pav..._Laptop_review