Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 2893
Pensjonert gamer.
orbeck's Avatar
Hei

Nå som jeg har passert 18 år vil mine kjære foreldre at jeg skal betale litt mer for meg, da inkludert mobil-regning. Nå har jeg Netcom Medium abonnement, og jeg føler jeg betaler litt mye. Har vel en regning på rundt 539,- kr i mnden (dette er MED nedbetaling av telefonen) og vil bytte til et rimeligere abonnement.

Jeg bruker ikke telefonen veldig mye, men sender noe sms og ringer for det meste. Bruker noe mobildata også..

Jeg har kikket på Folkepakka til Onecall som er 500 ringeminutter, 500sms, 500mms og 500mb mobildata (http://www.onecall.no/abonnement/folkepakka.php)

Nummer to alternativ er Chess sitt Sjakk matt abonnement som inneholder akkurat det samme (https://www.chess.no/abonnement/land...de/?prodid=442), så vil egentlig ha en tilbakemelding på hva dere har hatt best erfaringer med, evt andre billigabonnementer som er verdt å ta en titt på.

Kan legge til at begge abonnementene koster 199,- kr i måneden og pakka fungerer også i hele norden
Husk at hvis du skal bryte bindingstiden og betale ut resten av telefonen samtidig så blir det plutselig ikke billigere med ett annet abb alikevel..
Pensjonert gamer.
orbeck's Avatar
Trådstarter
Sitat av UncleAndy Vis innlegg
Husk at hvis du skal bryte bindingstiden og betale ut resten av telefonen samtidig så blir det plutselig ikke billigere med ett annet abb alikevel..
Vis hele sitatet...
Åssen kan du få det til å stemme? I lengden vil det bli mye rimeligere, jo. Har kjøpt ut telefon før, og ga vel 700,- kr for det. Må ha et nytt abonnement som er rimeligere.
Hvis du har Medium betaler du 439 i måneden. Siden du betaler det betyr det også at du har binding på aboet. Hvis du da vil bytte må du betale ut resterende månedsavgifter og et bruddgebyr.

Av de to du har vil jeg anbefale Chess. Der får du rentefri nedbetaling hvis du skal kjøpe ny tlf.
Mener at Talkmore har et tilbud som er 1000 MB, 2000 SMS og 3000 ringeminutter for 349/399,- eller noe sånt.
Gebyret for å bryte bindingstiden hos Netcom pleier å være ganske høy. Og hvis han har endel igjen å betale på telefonen sin så vil det jo gå endel mnd for han for at det skal lønne seg å bytte? Jeg sier ikke at det ikke lønner seg å bytte, men det kan hende det lønner seg for han å vente litt med å bytte.
Bruddgebyret går jo ned hver mnd eller hver 3. mnd. Og du vil uansett ende opp med å betale det samme totalbeløpet. Så om du betaler alt på en gang, eller delt opp iløpet av 12 mnd, har jo fint lite å si.

Det som derimot har noe å si, er hva du bruker totalt hver mnd, og hvor mye man kan spare på dette forbruket, ved å bytte til et annet abm.
Pensjonert gamer.
orbeck's Avatar
Trådstarter
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Bruddgebyret går jo ned hver mnd eller hver 3. mnd. Og du vil uansett ende opp med å betale det samme totalbeløpet. Så om du betaler alt på en gang, eller delt opp iløpet av 12 mnd, har jo fint lite å si.

Det som derimot har noe å si, er hva du bruker totalt hver mnd, og hvor mye man kan spare på dette forbruket, ved å bytte til et annet abm.
Vis hele sitatet...
Jeg bruker ihvertfall ikke mer enn 500/500/500/500 i mnden. Kommer nok til å gå for chess eller onecall sine abonnementer. Hvis en av de nevnte har gode avtaler på nedbetaling av mobil er det interessant også
Chess har som sagt rentefri nedbetaling av tlf. På netcom går bruddgebyret ned hver måned. Du kan også sjekke beløpet på minside. Regn på hvor mye du betaler per måned, og hvor mye bryddg. er, så ser du hva som lønner seg
Om du bruker telefonen lite kan det lønne seg med tele2 champion, og bare sette på et par tillegspakker med sms og ringeminutter osv.
Om du ser etter gode nedbetalingsmuligheter for telefon så velger du så klart Chess!
Det som også er super positivt med Chess er at du finner de i alle NetCom Shops. Så om du får problemer, trenger nytt sim kort i farta etc, så får du det hos NetCom Shops og slipper å vente på dette i posten. Samme om du da tenker å kjøpe deg ny telefon med Chess så kan du stikke ned til NetCom Shop og sende inn telefonen på service om du skulle trenge det. Chess har også nordenpriser samt at om du liker kino f.eks kan du hver tirsdag betal for 1 men få 2 billetter Chess har også Chess Priority ( http://www.chess.no/priority/ ) og Chessbonus hvor du kan opparbeide deg poeng som du kan betale regningen din med f.eks
Pensjonert gamer.
orbeck's Avatar
Trådstarter
Sitat av Poppee Vis innlegg
Om du ser etter gode nedbetalingsmuligheter for telefon så velger du så klart Chess!
Det som også er super positivt med Chess er at du finner de i alle NetCom Shops. Så om du får problemer, trenger nytt sim kort i farta etc, så får du det hos NetCom Shops og slipper å vente på dette i posten. Samme om du da tenker å kjøpe deg ny telefon med Chess så kan du stikke ned til NetCom Shop og sende inn telefonen på service om du skulle trenge det. Chess har også nordenpriser samt at om du liker kino f.eks kan du hver tirsdag betal for 1 men få 2 billetter Chess har også Chess Priority ( http://www.chess.no/priority/ ) og Chessbonus hvor du kan opparbeide deg poeng som du kan betale regningen din med f.eks
Vis hele sitatet...

Takk for infoen. Ble litt klokere nå. Går nok for Chess etterhvert. Men må bare se på hvor dyrt det blir å bryte abonnementet først
Sitat av Poppee Vis innlegg
Om du ser etter gode nedbetalingsmuligheter for telefon så velger du så klart Chess!
Det som også er super positivt med Chess er at du finner de i alle NetCom Shops. Så om du får problemer, trenger nytt sim kort i farta etc, så får du det hos NetCom Shops og slipper å vente på dette i posten. Samme om du da tenker å kjøpe deg ny telefon med Chess så kan du stikke ned til NetCom Shop og sende inn telefonen på service om du skulle trenge det. Chess har også nordenpriser samt at om du liker kino f.eks kan du hver tirsdag betal for 1 men få 2 billetter Chess har også Chess Priority ( http://www.chess.no/priority/ ) og Chessbonus hvor du kan opparbeide deg poeng som du kan betale regningen din med f.eks
Vis hele sitatet...
Fint å jobbe i Chess om dagen eller?

Kan forøvrig nevne at om du ringer Telenor får du Komplett Medium til 199,- med 600 ringeminutt, 400 sms, og 500mb data.
talkmore funker greit
Pensjonert gamer.
orbeck's Avatar
Trådstarter
Fikk forøvrig senket prisen på abonnementet mitt med 60 kroner ellernoe sånt. Nevnte for han at jeg skulle bytte, og da ble han litt lett å be. Men da jeg prøvde å endre til chess så gikk jeg ikke imellom kredittsjekken, fant dog ut i ettertid at dette var pga jeg "akkurat" hadde fylt 18, og hadde ikke oppdatert seg i systemene deres enda..

Kan også slenge med at på at jeg ikke hadde nedbetaling på mobilen alikevel? Spaceworld må ha gjort en groov feil her!
Sitat av nightLook Vis innlegg
Fint å jobbe i Chess om dagen eller?

Kan forøvrig nevne at om du ringer Telenor får du Komplett Medium til 199,- med 600 ringeminutt, 400 sms, og 500mb data.
Vis hele sitatet...
NetCom og han spurte jo om tips :>
Treningsnarkoman
fcknfreak's Avatar
Garantert Chess! Har hatt det siden september eller noe sånt, bare synd du ikke byttet tidligere siden det har vært fri bruk av sms, ringetid og datatrafikk, dette går dessverre ut 1. mai. I oktober brukte jeg 8 GB datatrafikk og 6 i desember. Ingenting bedre å bruke så mye og likevell betale så lite! Og siden kampanjen gikk så bra, så har de billige tilleggspakker hvis du vil ha ekstra datatrafikk, sms eller ringetid som jeg syns er ganske rimelig. Og hvis du vil bytte abonnement (forskjellige chess abonnementer) så logger du bare inn på minside på chess og velger hvilken du vil ha, da tar det 1-2 dager så har du fått byttet til det. Det kan være veldig nyttig.
Pensjonert gamer.
orbeck's Avatar
Trådstarter
Sitat av fcknfreak Vis innlegg
Garantert Chess! Har hatt det siden september eller noe sånt, bare synd du ikke byttet tidligere siden det har vært fri bruk av sms, ringetid og datatrafikk, dette går dessverre ut 1. mai. I oktober brukte jeg 8 GB datatrafikk og 6 i desember. Ingenting bedre å bruke så mye og likevell betale så lite! Og siden kampanjen gikk så bra, så har de billige tilleggspakker hvis du vil ha ekstra datatrafikk, sms eller ringetid som jeg syns er ganske rimelig. Og hvis du vil bytte abonnement (forskjellige chess abonnementer) så logger du bare inn på minside på chess og velger hvilken du vil ha, da tar det 1-2 dager så har du fått byttet til det. Det kan være veldig nyttig.
Vis hele sitatet...
Takk for informasjonen. Det er definitivt Chess som står i tankene nå Bare kjedelig at jeg ikke går igjennom kredittsjekken, så jeg får ikke bestilt abonnementet på hjemmesiden deres.

Noen som vet hvordan jeg kan slippe ventetiden på at jeg skal "oppdateres" i systemet?
Sitat av orbeck Vis innlegg
Takk for informasjonen. Det er definitivt Chess som står i tankene nå Bare kjedelig at jeg ikke går igjennom kredittsjekken, så jeg får ikke bestilt abonnementet på hjemmesiden deres.

Noen som vet hvordan jeg kan slippe ventetiden på at jeg skal "oppdateres" i systemet?
Vis hele sitatet...
Har du fast jobb? Antar du er norsk statsborger? Stikk innom en NetCom Shop med lønnslipper fra de 3-4 siste månedene, så ordner chess med manuell kredittsjekk. Du kan vel også ringe de og be om mail, så oppretter de en sak:-)
Treningsnarkoman
fcknfreak's Avatar
Sitat av orbeck Vis innlegg
Takk for informasjonen. Det er definitivt Chess som står i tankene nå Bare kjedelig at jeg ikke går igjennom kredittsjekken, så jeg får ikke bestilt abonnementet på hjemmesiden deres.

Noen som vet hvordan jeg kan slippe ventetiden på at jeg skal "oppdateres" i systemet?
Vis hele sitatet...
Hva med å få foreldrene dine til å bestille det, med deg som bruker. Så skriver du ut eierskifterskjema og fyller det ut og skriver under, scan det og send det til chess. Tror ikke det skal være noe problem. Dette funket på meg da jeg skulle skifte eier fra min mor til meg uten å ha noe inntekt registrert, gjorde det før jeg fikk jobb.
Pensjonert gamer.
orbeck's Avatar
Trådstarter
Sitat av Poppee Vis innlegg
Har du fast jobb? Antar du er norsk statsborger? Stikk innom en NetCom Shop med lønnslipper fra de 3-4 siste månedene, så ordner chess med manuell kredittsjekk. Du kan vel også ringe de og be om mail, så oppretter de en sak:-)
Vis hele sitatet...
Jobber på en Meny butikk utenom skolen, ja Så har jo en fast inntekt hver måned, jeg er også helt norsk.

Sitat av fcknfreak Vis innlegg
Hva med å få foreldrene dine til å bestille det, med deg som bruker. Så skriver du ut eierskifterskjema og fyller det ut og skriver under, scan det og send det til chess. Tror ikke det skal være noe problem. Dette funket på meg da jeg skulle skifte eier fra min mor til meg uten å ha noe inntekt registrert, gjorde det før jeg fikk jobb.
Vis hele sitatet...
Det er jo selvfølgelig en mulighet )
Sitat av fcknfreak Vis innlegg
Hva med å få foreldrene dine til å bestille det, med deg som bruker. Så skriver du ut eierskifterskjema og fyller det ut og skriver under, scan det og send det til chess. Tror ikke det skal være noe problem. Dette funket på meg da jeg skulle skifte eier fra min mor til meg uten å ha noe inntekt registrert, gjorde det før jeg fikk jobb.
Vis hele sitatet...
For og endre eier av abonnement så må det gjøres kredittsjekk Om man endrer kun bruker så trengs ikke kredittsjekk.

For når man endrer eier, så endrer man også betaler, for det er jo du da som skal motta fakturaen og er du ikke kredittverdig så vil heller ikke mobilselskapet la abonnementet stå på deg.
Treningsnarkoman
fcknfreak's Avatar
Sitat av Poppee Vis innlegg
For og endre eier av abonnement så må det gjøres kredittsjekk Om man endrer kun bruker så trengs ikke kredittsjekk.

For når man endrer eier, så endrer man også betaler, for det er jo du da som skal motta fakturaen og er du ikke kredittverdig så vil heller ikke mobilselskapet la abonnementet stå på deg.
Vis hele sitatet...
Jojo, vet jo at de mest sannsynlig tar kredittsjekk da og, men jeg sier bare ifra om at det funket for meg uten å ha registrert noen inntekt hele livet. Det er jo likevel verdt et forsøk, om det ikke går er det bare å la foreldrene stå som betaler en stund å gi pengene til dem, eller ringe til chess og spørre om en mail addresse der du kan legge ved bilde av lønnsslipp eller kontoinnskudd. Det skulle nok ikke være et problem.
Sitat av orbeck Vis innlegg
Hei
.......
Kan legge til at begge abonnementene koster 199,- kr i måneden og pakka fungerer også i hele norden
Vis hele sitatet...
Pakka fungerer i norden kun til Norge. Ikke til utland slik det gjør hos feks: NetCom. NetCom sine pakker er jo og ganske rimelige ut fra hvilket bruksmønster du har. Ringer du til sverige, Danmark, Finland eller Island, så er det NetCom som er billigst.

Det kommer også ann på hvilke plass du bor, om du vil ha NetCom/Telenor dekning.
Chess har NetCom sendere og OneCall har Telenor.
Må legge inn en sterk onecall anbefaling. Jeg har vært fornøyd kunde der i mange år nå. Det dukker av og til opp andre konkurrenter som er litt billigere, men onecall har holdt seg i tet hele veien. Er også veldig fornøyd med kundeservice.

De har f.eks. vært raskt ute med å senke ringe- og datapriser i EU/utlandet. De har også hatt fornuftige datapriser veldig lenge. De andre leverandørene hadde veldig stor prisøkning med en gang forbruket gikk over "gunnpakken".

For å balansere litt; Har sett at det er veldig mange konkurransedyktige løsninger der ute nå, lurt å legge inn tallene fra forrige regning på telepriser.