Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 657
Kjøpte en ny DVD-brenner i sommer som jeg satte inn i stedet for en CD-brenner jeg hadde fra før. Når jeg spiller av DVD'er i brenneren, går alt jævlig tregt og musikken "hakker", eller går langsommere. Helt forjævlig å høre på.

Dette gjelder enten jeg skal se en DVD-film, kopiere ting fra CD til HDD eller installere noe fra DVD osv.

Alle drives stod på DMA fra før, utenom den underste av sekundær IDE-kanal, så den byttet jeg over. Den står likevel fortsatt med PIO-Modus på gjeldende overføring.

Så at det lå en annen litt liknende tråd her fra før, men den var fra 2005 og løsningen appellerte ikke så veldig.

Har dere noe nyttig å komme med, så er jeg veldig takknemlig

Det er forøvrig en Samsung(?) Super Writemaster til et par hundrelapper
Sist endret av aidoN; 9. januar 2009 kl. 22:50.
Trådstarter
Mye nyttig hjelp
Er det sånn at du ikke får endra PIO-modus på spilleren kan en ny IDE-kabel være løsninga. Er det S-ATA veit jeg ikke.
Har du installert drivere til scsi og ide controlleren?
Trådstarter
Det er IDE, kan prøve å bytte kabel. Er likevel rimelig sikker på at gjeldende IDE-kabel fungerer. Drivere til hovedkort er installert, så da er vel de driverne inkludert? Har det noen påvirkning at èn av de to sekundære IDE-kanalene står på PIO? Eller, den står valgt som DMA men med gjeldende overføring på PIO
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Husk også at det ikke anbefaler å la HDD og CD\DVD dele kabel da ytelsen blir redusert betraktelig.

God gammel IDE-regel.
Trådstarter
Begge HDD'ene er S-ATA. Bruker en IDE-kabel med master/slave utgang, PC'en bluescreener om jeg kjører master i DVD'en, funker kun med slave utgangen. Faens drit
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Høres iallefall ut som en defekt kabel eller kontroller.

Dog kan det være drivere til IDE-kontrolleren, men det har jeg liten tro på.
Trådstarter
Tenkte jeg kunne oppdatere BIOS'en i samme slengen. Har et MSI 975x Platinum Power-Up, så jeg bør kunne bruke MSI Live Update. Etter at jeg har lastet ned 7.9 BIOS'en, får jeg en vBIOS feilmelding i Windows. Mest sannsynlig en korrupt fil? Prøvde å lage en bootable USB-stick og ta det på den måten, men PC'en nekter å bli bootet fra en USB. Leste at mellom den BIOS versjonen jeg har nå, og den nyeste som er ute, så ligger det en update med støtte for USB-booting. Så, nå er jeg ganske låst. Har ikke noen sliten floppy heller, sigh.