Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1439
Hey freaks, jeg satt forrige uke og tenkte å skaffe meg litt utbytte av den lave dollaren så bestemte meg for å bestille noe klær fra en amerikansk nettbutikk jeg har handlet hos tidligere (www.skatewarehouse.com for de som måtte være interessert). Satt først to dager og ventet på e-post om bekreftelse, helt til vedlagt melding dukket opp istedenfor der det nevnes at varene ikke vil bli sendt før jeg har gjort som de vil.

Kort fortalt ønsker de at jeg skal scanne begge sider av kredittkortet og førerkortet mitt, i tillegg til at jeg fyller ut teksten nederst. Dette for å forhindre kortsvindel.

Spørsmålet er: Hva gjør man i en slik situasjon? Noen som har vært borti dette før?

All kunnskap og erfaring tilsier at jeg skal la det være. Kan det rett og slett være en idé å sende dem en mail tilbake der man pent forklarer at det dessverre strider imot norsk lov (care om det ikke gjør det, men bare for å ha noe "konkret" imot det) å scanne kreditt- og førerkort?

Har som tidligere skrevet bestilt varer derfra tidligere, og da hadde jeg ikke dette problemet.

Her er et utdrag av e-posten jeg fikk:
Required Information:
The following information will need to be emailed, faxed, or sent via postal
mail before an order can be processed:

1. The name, address and telephone number of the bank issuing your credit
card
2. A copy of your credit card (both sides)
3. A copy of your personal identification card or driver's license (both
sides)
4. The signed credit card authorization form below

AUTHORIZATION FORM:

Please initial and complete the following:
____ I understand that it is my responsibility to consult with my local
government agency to determine any applicable duties and taxes
associated with my order, and the extent of those fees.
____ I understand that I will be responsible for all applicable duties
and taxes upon delivery of my order.
____ I accept that if I refuse the delivery of my order, I authorize
Skate Warehouse to charge my credit card for the cost of the applicable
duties and taxes, as well as the return delivery charges back to Skate
Warehouse.
____ I understand that I will be responsible for any return shipping
costs associated with my order.

I, ________________________, authorize Skate Warehouse to charge my
credit card,
______________________, in the amount of $________ for the purchase of
merchandise on Order #______________.

___________________________________
Cardholder's signature

Credit Card Bank Name: ______________________________________________

Bank Address: ______________________________________________________

Bank Phone Number: _____________________

Your order will be processed once we receive the necessary information.
Vis hele sitatet...
Amerikanerne er blitt helt ville på å sjekke kredittkort. Jeg har handlet mye fra USA, og det er det siste året de har blitt helt paranoide. Forøvrig har de fleste denne muligheten :

Your order is still on hold. We have not received the credit card verification information we requested from you.

We do have several options available as solutions.

The first and easiest solution is called Manual Verification. Please note that we need your authorization before we can initiate it. Here is how it works:

a. We charge your credit card for a random amount between $0.01 and $5.00 (USD).
b. As soon as you confirm this charge with your banking institution (via phone or online statement), you either email or call us providing the exact amount of the charge and the date it was processed.
c. If the information that you provide corresponds to our records, we immediately continue to process your order.

Once the verification is complete, the charged amount is either credited back to your credit card or goes towards your purchase price.

If this option does not work for you, we can always cancel your existing order and you can replace your order using a valid PayPal or Google Checkout account. They are both very safe and secure methods of payments.
Vis hele sitatet...
Sist endret av Tor.Divel; 31. juli 2011 kl. 16:59.
Normalt for mindre sjapper etter at de har hatt problemer med internasjonale kunder som bruker stjålne kredittkort.

Jeg ville handlet et annet sted.
Sulten
knewt_'s Avatar
Trådstarter
Sitat av Tor.Divel Vis innlegg
Amerikanerne er blitt helt ville på å sjekke kredittkort. (...) Forøvrig har de fleste denne muligheten :
Vis hele sitatet...
Takk, nyttig info!
Skjønner din skepsis og jeg ville ikke ha sendt dem dette. Jeg ville ha sett meg om etter alternative måter å betale på.
Slikt som bankoverføring eller paypal..
Ikke finn på å gjøre som de sier. Dette hørtes uten som svindel (kanskje fra en av de ansatte og ikke firmaet selv?)
jeg har iallefall bestilt fra skateware mange ganger uten problemer. hvis du er skeptisk, så vil jeg anbefale deg å bestille fra www.dogfunk.com . veldig bra side med mye utvalg. bestilte derifra på lørdag(?), å fikk pakken på onsdag.
Sulten
knewt_'s Avatar
Trådstarter
Sitat av K1ngspm Vis innlegg
jeg har iallefall bestilt fra skateware mange ganger uten problemer. hvis du er skeptisk, så vil jeg anbefale deg å bestille fra www.dogfunk.com . veldig bra side med mye utvalg. bestilte derifra på lørdag(?), å fikk pakken på onsdag.
Vis hele sitatet...
Wow, det var kjapt! Har sendt den nevnte e-posten til dem nå (der jeg forklarer problemet), men hvis det blir negativt utfall får jeg kanskje bestille fra dogfunk istedenfor
Det der er ganske så vanlig. Men hvis du allerede har gitt dem kortinfoen din, så løper du ikke noen nevneverdig større risk ved å sende dem de bildene de krever. Føler du deg tryggere kan du jo blanke ut visse felter
Nettsiden er det vell ikke noe å si på.. Bestilte skateboardet mitt derifra for ca 1år siden.
Men jeg betalte riktignok med paypal, hadde aldri sendt inn all den infoen til de!! Men det har vel blitt brukt endel
Stjålne kredittkort der igjennom tidene så de gikk lei
Har bestillt fra skatewarehouse flere ganger uten noe problem i det hele tatt. Senest for 1 mnd siden. Jeg har fått intrykk av at de er veldig serriøse og har bra kundeservice, iforhold til blandt annet CCS som er helt på jordet.