Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 409
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Hei! Nok et problem har dukket opp med den nye PCen min. Denne gangen et software-problem.

Skulle for et par timer siden sette meg ned å endelig få spilt litt Fallout 3. Da nekta DirectX 9.0c å bli innstallert korrekt. Installeringen stopper på filen d3dx9_32.dll, og følgende feilmelding dukker opp.

Har googla litt, og sørga for at Windows lar usignerte drivere bli installert.



Alle innstillinger skal være i skjønneste orden. Etter en time eller to med googling var det disse tre innstillingene jeg kom frem til at skulle være i orden, men det er de jo. Feilmeldingen dukker fremdeles opp. Dette hindrer meg i å installere DirectX 9.0c og samtidig utelukke samtlige nye spill fra å fungere. Noen som vet om en work around på dette? Har forøvrig WinXP Pro Sp3 P3iR3T3D!
♡♥♡♥♡♥♡
lex123's Avatar
Det er vel ganske sannsynlig fordi du har piratkopi av Windows. DirectX bruker nok noe beskyttelse mot det.
du kan jo prøve og deaktivere cryptographic services...
Go to START->>RUN and type "Services.msc" (without quotes) in the run blank.

Hit enter.

Look for Cryptographic Services.start it and then try installing DirectX.
Vis hele sitatet...
Sist endret av lex123; 8. februar 2009 kl. 02:17.
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Trådstarter
Cryptographic Services er prøvd og nevnt nederst i tråden.

Konkluderte med at det var OSet mitt som var problemet ja. Prøvde en DirectX release fra august i stedet for den fra november, og da fungerte det merkelig nok. Fremdeles litt kjipt når det kommer spill som krever en nyere DX. Jaja. Den tid, den sorg. Takk for svar læll.