Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  42 4310
I pinsehelga lagde jeg og en annen venn denne kortfilmen:

http://www.youtube.com/watch?v=RDFg6WU7jxk

Håper dere liker den! Trenger kritikk for å gjøre det bedre videre fremover!
Lyden av vinden var helt grusom. Når det ble snakket engelsk ble det litt "useriøst". Filmingen var også veldig klønete, og slutten var bare klein. Helt ok konsept, men føler ikke at det var så godt gjennomført. Lykke til neste gang
motherfucker Jones
snowdog's Avatar
Kameraføringen var helt forjævlig og så jævlig med vind..
Filmen varte alt for lenge, 80% var bare vindlyder, resten var bare flaut. Øv på engelskuttalen, og snakk norsk i de neste filmene dine til den er bedre. Ser heller ikke hvor "Hipster redneck kommer inn". Slutten var det verste, han er på tur til å drepe noen, mens han nynnejodler? Å hvorfor er han plutselig i skogen?
bare sånn til opplysning: akkurat der dere har filmet ved vannet har jeg stått og pissa!
Artig og artig, men. Greit konsept, lån utstyr av fio.no neste gang da får dere utstyr som skjermer litt av vinden.
Jeg forstår ikke at dere selv liker denne filmen godt nok til å legge den på nett for å være helt ærlig. Alt kan gjøres bedre med tanke på opptak, skuespill, uttale, lyd +++

Glemte det nesten...den var ikke "artig" i det hele tatt.

Uansett så ønsker jeg dere lykke til
Trådstarter
6 0
Sitat av TheGloryHole Vis innlegg
Filmen varte alt for lenge, 80% var bare vindlyder, resten var bare flaut. Øv på engelskuttalen, og snakk norsk i de neste filmene dine til den er bedre. Ser heller ikke hvor "Hipster redneck kommer inn". Slutten var det verste, han er på tur til å drepe noen, mens han nynnejodler? Å hvorfor er han plutselig i skogen?
Vis hele sitatet...
Redneck er sånne bonde-folk fra sørstatene i USA (de har mye våpen tilgjengelig). Hipstere er sånne som sitter hele tiden på Facebook (da mener jeg hele tiden) og bruker Mac og skryter av det.

Sammenhengen her er at han er redneck fordi han har våpen og hipster fordi han er veldig opptatt av Facebook og at jeg blokkerte han.
Alt for lang!
De første 2 minuttene av klippet satt jeg og tankte ''hva faen er det jeg ser på, og hva i helvete har dette med facebook å gjøre?''. Selve ''facebook delen'' av klippet varte jo bare i ca 5 sekunder helt på slutten. :P
Hanen på pistol var ikke spendt og det hadde vært mye bedre om du hadde brukt en blowback airsoft pistol, da dette ser mye mere realistisk ut. Men som de andre sier så var det veldig mye vind og det var litt rart med den jodlingen på slutten.

Dette er blowback.
http://www.youtube.com/watch?feature...VzrpE7SI#t=62s
Bra:
* Credit teksten
* Oppløsningen

Minus:
* Ingen color correction
* integrert mic uten eventuelt popfilter.
* Ble svimmel av ristingen, vet en steadi/glide cam kan koste mye, men bruk gjerne tripoden og improviser en balanse og la den balansere på kameramann sitt grep.
* Scene til scene fade var litt kleint.
* Storyen (plotten) var ganske ut av det fjerne, ser mest ut som dere improvisere.
* Ingen effekt når du skaut med pistolen.
Sist endret av justastonedhuman; 11. juni 2012 kl. 15:21.
Sitat av t_ben Vis innlegg
Hanen på pistol var ikke spendt og det hadde vært mye bedre om du hadde brukt en blowback airsoft pistol,
Vis hele sitatet...
Hanen trenger ikke være spent.
Trådstarter
6 0
Sitat av KaiN Vis innlegg
Bra:
* Credit teksten
* Oppløsningen

Minus:
* Ingen color correction
* integrert mic uten eventuelt popfilter.
* Ble svimmel av ristingen, vet en steadi/glide cam kan koste mye, men bruk gjerne tripoden og improviser en balanse og la den balansere på kameramann sitt grep.
* Scene til scene fade var litt kleint.
* Storyen (plotten) var ganske ut av det fjerne, ser mest ut som dere improvisere.
* Ingen effekt når du skaut med pistolen.
Vis hele sitatet...
JEG er ikke HAN. Han som skyter er kameraman også. Jeg er han duden som blir skutt på. Jodlingen er Edvard Grieg - Morgen stemning. http://www.youtube.com/watch?v=GUKRBeG-sGQ

Dere skjønner... vi så på dette som en artig parodi der han synger den alt han kan dårlig.

Vi kunne gjort det bedre ellers. Sorry, men vi var på tur LANGT ut i skogen og hadde bare kamera og luftpistol. Takk for tips btw!!!
Dårlig filming, mye vind, dårlig skuespill, to minutter der en fyr trasker i skogen. Velger å ikke rulle terningen engang.
Sitat av SykiskSyk Vis innlegg
Redneck er sånne bonde-folk fra sørstatene i USA (de har mye våpen tilgjengelig). Hipstere er sånne som sitter hele tiden på Facebook (da mener jeg hele tiden) og bruker Mac og skryter av det.

Sammenhengen her er at han er redneck fordi han har våpen og hipster fordi han er veldig opptatt av Facebook og at jeg blokkerte han.
Vis hele sitatet...
Jeg vet hva rednecks og hipstere er, men jeg så ikke noen tegn til at Mr.Nynne var en redneckhipster. Å eie en pistol gjør deg heller ikke til en redneck. Hipstere har heller ingen sammenheng med facebook, de er liberale sarkastiske jævler med Ray Ban solbriller, som skal være så langt fra mainstream som mulig.
Title of titles
bamsegutt's Avatar
Dette kan ikke tas seriøst da det er tydelig at det er filmet med mobilkamera, sorry!
Hva er sammenhengen?
Han våkner opp og vet ikke hvor han er, plutselig blir han drept fordi han blokka en fyr på face?
Sitat av bamsegutt Vis innlegg
Dette kan ikke tas seriøst da det er tydelig at det er filmet med mobilkamera, sorry!
Vis hele sitatet...
Just for notice, men kan få gode filmer med mobilkamera

http://vimeo.com/30578363
Title of titles
bamsegutt's Avatar
Sitat av mo3 Vis innlegg
Just for notice, men kan få gode filmer med mobilkamera

http://vimeo.com/30578363
Vis hele sitatet...
Ja det er jeg klar over, men ville ikke kalt det du linka til for en "god video" da det hakker som f God oppløsning.
Sitat av bamsegutt Vis innlegg
Ja det er jeg klar over, men ville ikke kalt det du linka til for en "god video" da det hakker som f God oppløsning.
Vis hele sitatet...
Oppløsningen er god, men Iphone brukere skulle av å til vært slakta.. blir så jævlig mye oppstyr og skryt om det der videokamera.
Eneste iphone kamera fungere til i mine øyner er last resort, hvis du kommer over noe som du absolutt skulle hatt på bilde/Film så bruker man det.

Iphone har også ganske så hakkat/heng etter + helt utrolig dritt lyd, men du kan faktisk sende sms med den om jeg ikke tar feil?
At dere i det hele tatt turte å legge dette ut er et mysterium for meg, skam dere!
Sitat av SykiskSyk Vis innlegg
Redneck er sånne bonde-folk fra sørstatene i USA (de har mye våpen tilgjengelig). Hipstere er sånne som sitter hele tiden på Facebook (da mener jeg hele tiden) og bruker Mac og skryter av det.

Sammenhengen her er at han er redneck fordi han har våpen og hipster fordi han er veldig opptatt av Facebook og at jeg blokkerte han.
Vis hele sitatet...
Dette er helt feil definisjon av hippster. Og forsåvidt ikke helt riktig definisjon av redneck heller.

OT: filmen var overhodet ikke morsom, den ga heller ikke spesielt mye mening, engelskuttalen var egentlig bare klein, og "jodlinga" var bare helt unødvendig. Det dere burde ha gjort når dere først var der, er at dere burde ha sitti og slappa av ved vannet, og muligens tatt et bad, for denne filmen kunne dere virkelig spart dere for.
Sist endret av LP88; 11. juni 2012 kl. 16:52.
Av beste sort!
Kålroten's Avatar
Jeg skjønte ingenting før jeg leste beskrivelsen på YouTube. Masse risting, ikke noe støyfiltrering, dårlig engelsk og merkelig klipping førte til en bisarr opplevelse for min del.
Og hva var greia med "redneck vs. hipster"?

EDIT:
Jeg løy, jeg skjønte faktisk ingenting.
Sist endret av Kålroten; 11. juni 2012 kl. 17:11.
Skjønner ikke hva folk klager for! Det meste er ikke konstruktiv kritikk her! Skam dere selv!!! Dette er en gutt som sikkert har drømmer om å lage noe kjempe stort en gang. Men når folk bare forteller han at det er drit blir kanskje alt drit(?).

Jeg syns denne var ganske bra, jeg! Likte filmingen, men det med vinden kunne dere ha prøvd å unngått ved å vente (hørte at det ikke blåste da du stod inntil treet, så det var vel noen stunder da det ikke blåste.) Fin filming (autentisk), ble litt ute av fokus da du gikk mot treet.

Igrunn syns jeg det var ganske OKEI å ha en stund med bare gåing rundt omkring for å se seg rundt også bang, så begynner det å skje noe (først den fine sangen, så avbrytes den av en edvard grieg ute i skogen, så litt husmusikk.)

Syns den var fin jeg... neste gang: muzzle flash og farge korreksjon. Lykke til!
Jeg må bare spørre. Hvilke sanger har du brukt i videon? Synes dem var svært fengende
Men konseptet var bra, filmen kunne vært bedre. Men man må jo selvfølgelig starte ett sted
Sitat av ios77 Vis innlegg
Skjønner ikke hva folk klager for! Det meste er ikke konstruktiv kritikk her! Skam dere selv!!! Dette er en gutt som sikkert har drømmer om å lage noe kjempe stort en gang. Men når folk bare forteller han at det er drit blir kanskje alt drit(?).

Jeg syns denne var ganske bra, jeg! Likte filmingen, men det med vinden kunne dere ha prøvd å unngått ved å vente (hørte at det ikke blåste da du stod inntil treet, så det var vel noen stunder da det ikke blåste.) Fin filming (autentisk), ble litt ute av fokus da du gikk mot treet.

Igrunn syns jeg det var ganske OKEI å ha en stund med bare gåing rundt omkring for å se seg rundt også bang, så begynner det å skje noe (først den fine sangen, så avbrytes den av en edvard grieg ute i skogen, så litt husmusikk.)

Syns den var fin jeg... neste gang: muzzle flash og farge korreksjon. Lykke til!
Vis hele sitatet...
Alle som er kjempestor i filmbransjen har nok fått mye elendig kritikk oppover årene.
Men er slikt man faktisk lære hvis man tar imot kritikk.
Herregud, nykonfirmerte og lager film med iPhone?
Sitat av fågelwrap Vis innlegg
Alle som er kjempestor i filmbransjen har nok fått mye elendig kritikk oppover årene.
Men er slikt man faktisk lære hvis man tar imot kritikk.
Vis hele sitatet...
Selvfølglig skal man si sin mening, men å bare ta med negative ting er dumt. Viktig å poengtere ut "ja, dette var bra... likte det og det!" og sånt! Forøvrig er dette gratis og som jeg forstår et av de første han har laget.
Trådstarter
6 0
Sitat av Stinson Vis innlegg
Herregud, nykonfirmerte og lager film med iPhone?
Vis hele sitatet...
La heller være med mobbe liknende ting fordi jeg ser ung ut.

1. Er ikke konfirmant i år, aldri konfirmert heller.
2. Denne filmen er filmet med Canon 7D, ikke iPhone.

Sitat av ios77 Vis innlegg
Skjønner ikke hva folk klager for! Det meste er ikke konstruktiv kritikk her! Skam dere selv!!! Dette er en gutt som sikkert har drømmer om å lage noe kjempe stort en gang. Men når folk bare forteller han at det er drit blir kanskje alt drit(?).

Jeg syns denne var ganske bra, jeg! Likte filmingen, men det med vinden kunne dere ha prøvd å unngått ved å vente (hørte at det ikke blåste da du stod inntil treet, så det var vel noen stunder da det ikke blåste.) Fin filming (autentisk), ble litt ute av fokus da du gikk mot treet.

Igrunn syns jeg det var ganske OKEI å ha en stund med bare gåing rundt omkring for å se seg rundt også bang, så begynner det å skje noe (først den fine sangen, så avbrytes den av en edvard grieg ute i skogen, så litt husmusikk.)

Syns den var fin jeg... neste gang: muzzle flash og farge korreksjon. Lykke til!
Vis hele sitatet...
Takk for kritikken. Skal tenke på det til neste gang!

Sitat av Sunny-Den-Lille Vis innlegg
Jeg må bare spørre. Hvilke sanger har du brukt i videon? Synes dem var svært fengende
Men konseptet var bra, filmen kunne vært bedre. Men man må jo selvfølgelig starte ett sted
Vis hele sitatet...
Band of Horses - The Funeral
Knife Party - Internet Friends
Sitat av SykiskSyk Vis innlegg
La heller være med mobbe liknende ting fordi jeg ser ung ut.

1. Er ikke konfirmant i år, aldri konfirmert heller.
2. Denne filmen er filmet med Canon 7D, ikke iPhone.
Vis hele sitatet...
Nu blir jeg lei meg... fordi at du har tilgang til et så awesome kamera
Trådstarter
6 0
Sitat av KaiN Vis innlegg
Nu blir jeg lei meg... fordi at du har tilgang til et så awesome kamera
Vis hele sitatet...
Hyggelig sagt du. Arriflex 416 kan gjøre det bedre til neste gang.
Sist endret av SykiskSyk; 11. juni 2012 kl. 23:45.
Sitat av SykiskSyk Vis innlegg
Hyggelig sagt du.
Vis hele sitatet...
Ikke ment sånt, men at du/andre har tilgang.. er en av sjaue typen
Beste med videoen var 2:12.
Trådstarter
6 0
Sitat av KaiN Vis innlegg
Ikke ment sånt, men at du/andre har tilgang.. er en av sjaue typen
Vis hele sitatet...
Åja okei. Men hva tror du: skal jeg kjøre Arri Alexa, Arri 435 eller 416?
Til å være (svært) Amatørmessig synes jeg filmen har noen fine øyeblikk. Den første delen, Forvirringen over hvor han er havnet, har en fin desorientering og mystikk ved seg, å la trestammen komme mellom skuespilleren og kameraet er ett fint grep (om det var bevisst.)
Solen gjennom greinene ga også fin stemning og passet godt til musikken, og det roligere partiet i filmen.
Kult at dere valgte å ta det gjennom "øynene" til den feialktige døpte Hipster-Redneck-en også.

Ingenting påfallende orginalt, men syntes filmen hadde visse kvaliteter.

Hva er egentlig budskapet her? Er det en halvslapp vits om hvor sur en person, som var "avhengig"- som dere skriver, ville blitt for å bli blokkert på facebook?
Skal det være symbolsk at hovedpersonen har gått seg bort i skogen, mens personen
"som sitter hele tiden på Facebook (da mener jeg hele tiden) og bruker Mac og skryter av det."
Vis hele sitatet...
er den eneste som greier å finne ham?
Skjønte virkelig ikke poenget her. Men noen tips til deg vil jeg gjerne komme med om du vil bli flinkere.

Bruk en dot eller lignende på mikrofonen for å få vekk den værste støyen av vinden.
Bruk steadytripod eller annet tripod for å gjøre filmingen mer stabil.
Gjør verden en stor tjeneste og legg opp !!
En gutt våkner i skogen, kommer en mann og skyter han
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av SykiskSyk Vis innlegg
Åja okei. Men hva tror du: skal jeg kjøre Arri Alexa, Arri 435 eller 416?
Vis hele sitatet...
Hold deg til Canon 7D og øv før du kjøper noe hightech, du blir ikke bedre pga videokamera, du kunne laget en knall bra film med Iphone bare med kunnskap.
En snekker kan bygge mye fint men han følger en plan og har verktøy til alt, men en handymann med hammer og spiker kan bygge noe i det samme med bare god tid å øvelse.

Det jeg punktere er at du burde vente med kjøp av noe bedre en Canon 7D før du har lært mye mere, du kan ikke kjøpe deg fantasi, du har den hovedverktøyet som videokamera, kanskje det neste er at du bygger en kamera kran eller noe annet?
Øvelse er freelancer utdanning
LSHMSFOAIDMT
Bmariuz's Avatar
Sitat av SykiskSyk Vis innlegg
Redneck er sånne bonde-folk fra sørstatene i USA (de har mye våpen tilgjengelig). Hipstere er sånne som sitter hele tiden på Facebook (da mener jeg hele tiden) og bruker Mac og skryter av det.

Sammenhengen her er at han er redneck fordi han har våpen og hipster fordi han er veldig opptatt av Facebook og at jeg blokkerte han.
Vis hele sitatet...
Alle I USA har mye våpen tilgjengelig om de vil investere i det. Og, du bommet greit på definisjonen av en hipster. Det du beskriver høres mer ut som en 13-14 år gammel jente som nettop har kjøpt seg en 8000 kroners facebookmaskin.

On topic; Forstod ikke bæret. Hvor er handlingen? Han våkner i skogen og blir drept av en som roper "you blocked me on facebook, and now you're going to die"? Det var så random at jeg ble helt mørkredd.
Sitat av SykiskSyk Vis innlegg
Åja okei. Men hva tror du: skal jeg kjøre Arri Alexa, Arri 435 eller 416?
Vis hele sitatet...
Håper det var ironi.
Viss ikke: Det der er kameraer til flere ti tusen som brukes i profesjonelle samenhenger, det er ikke ment for unger som lager små videosnutter på youtube. Canon 7d er ett kjempekamera bare du vet hvordan du skal bruke det. Bruk heller penger på objektiv, stabilisatorer, mikrofon annet utstyr som trengs for å lage et bra ferdig produkt.

Ikke for å bare være negativ og kjip, dette er kanskje største misbruket av et 7D jeg har sett. Bruk mer tid til å planlegge, filme, og klippe filmen neste gang.
Bruk også youtube til å suge til deg all informasjon om det å lage film.
Bedre lykke neste gang!
Sitat av SykiskSyk Vis innlegg
Hyggelig sagt du. Arriflex 416 kan gjøre det bedre til neste gang.
Vis hele sitatet...
Javisst! Du har jo et profesjonelt kamera, da lager du jo automatisk kjempebra filmer også!

Må nok litt mer til enn et bra kamera. Kanskje du burde lese deg litt opp på filmteori, og skaffe deg en bedre mikrofon samt stativ. Dette + god planlegging vil nok gi bedre resultater.