Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2139
Dubstep er drit fett, det kan jeg ikke nekte for, og nå har jeg lyst til å lære meg å lage det, sånn at jeg kan lage noe helt etter min smak.


Jeg tenkte å faktisk kjøpe et sånt DJ-mixer(sånn som Skrillex bruker). Hvis ingen har noen erfaring om dette, så anbefal meg et program.

Ikke tenk på prisen på denne DJ'en, men av egne erfaringer. (Bare ikke anbefal meg til noe som koster sånn altfor mye!)


Takker for alle svar!

PS: Forslag til høyttaleranlegg? Noe med skikkelig bass i
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Sitat av erlnd2210 Vis innlegg
Dubstep er drit fett, det kan jeg ikke nekte for, og nå har jeg lyst til å lære meg å lage det, sånn at jeg kan lage noe helt etter min smak.


Jeg tenkte å faktisk kjøpe et sånt DJ-mixer(sånn som Skrillex bruker). Hvis ingen har noen erfaring om dette, så anbefal meg et program.

Ikke tenk på prisen på denne DJ'en, men av egne erfaringer. (Bare ikke anbefal meg til noe som koster sånn altfor mye!)


Takker for alle svar!

PS: Forslag til høyttaleranlegg? Noe med skikkelig bass i
Vis hele sitatet...
Du produserer ikke musikk med en DJ-mixer, bare så det er sagt

Skaff deg ett DAW (Digital Audio Workstation). Dette er en komplett studio software.

Anbefaler av egne erfaringer FL Studio 9

Lykke til
Sitat av erlnd2210 Vis innlegg
Jeg tenkte å faktisk kjøpe et sånt DJ-mixer(sånn som Skrillex bruker)
Vis hele sitatet...
Skrillex bruker M-Audio Trigger Finger når han spiller live.

Source: Ett intervju hvor han sa det.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Som sagt; en DAW (Fl studio 9 her også!), en smule kreativitet og god tålmodighet. Du blir ikke god over natta, og det kan gjerne ta flere uker, måneder eller år før du får til noe bra, dette avhenger såklart på hvor mye tid du bruker på det.

Se masse tutorials på youtube, les denne, og ellers bare prøv deg frem! I den dubstepbibelen der står det meste av teori du trenger å vite om å lage dubstep, resten burde du fort klare å finne ut selv.

Noe jeg synes er viktig er at man ikke skal prøve å herme etter andre, hvertfall ikke på det "store bildet". Så finn din egen stil og drit i hva andre synes er kult, det viktigste er at du synes at det er kult selv og at du virkelig føler at du klarer å lage noe du selv liker! Når du hører på noe du har laget, og tenker "Fyfaen, hvis noen andre hadde laget den sangen her og jeg hadde hørt den, så hadde jeg elska den", sykt deilig følelse!
Tractor DJ eller Deckdance da :P ?
Tøff
Erlnd's Avatar
Trådstarter
Med DJ-mixer så mente jeg at jeg ikke hadde noe annet navn for det jeg mente.

Så jeg bør altså lære meg FL Studio?

Jeg mener så "greie" han her bruker

En ting til; Noen forslag til lydanlegg elns med skikkelig bass?