Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1250
Da var tiden kommet for ny VPN.

Har egentlig få krav; brukbar hastighet, raskere er bedre naturligvis. Fortrinnsvis for å unngå geoblocking på blant annet streaming. Men for evt. torrentbruk er det kanskje greit at de ikke logger?

Sett på følgende:
  • Nord VPN
  • Express VPN
  • Surfshark


Noen som har erfaring med en eller flere av disse i den senere tid? Er det kanskje noen VPN tilbydere jeg har oversett og burde vurdere?

Hva med netflix, kjører de fortsatt kampanje mot vpn fra tid til annen slik at det blir krøll til en oppdaterer?
Bruk mullvad og send konvolutt med noen lapper for å betale.

Ellers så kan du spørre @dyret. Det viker som han kan data ja.
Mullvad. Voucher kjøper du på amazon.
Trådstarter
Mullvad? Aldri hørt om. Var billig. Men siden deres var litt..jeg vet ikke helt. Skal se om jeg finner noen tester av den før jeg bestemmer meg.
Hva brukte dere før Mullvad og hvordan ble skiftet til Mullvad en positiv opplevelse?

Forresten jeg likte den ID nr biten hos Mullvad.

Fant et par eldre reviews fra 2022. De sier Mullvad ikke virker for streaming. Stemmer det? Ser ut som de har få servere så kanskje alle er black lista hos streaming tjenestene?
Sist endret av _abc_; 4 uker siden kl. 20:02. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Mullvad
Mullvad er overlegent beste.
Har forsøkt de fleste større leverandører og mullvad er eneste som virker feilfritt så og si hele tiden.
Har virket bra for streaming når jeg har endra lokasjon eller vært på reisefot.
Sist endret av Fashen; 4 uker siden kl. 12:44.
Trådstarter
Dette med vpn er kanskje ikke så likefremt likevel? Kanskje en skulle vurdere å sette opp egen vpn selv om det blir et helt annerledes kostnadsbilde.

Denne videoen ga meg i det minste noe å tenke over når det kommer til vpn.

https://youtu.be/9_b8Z2kAFyY
Sist endret av _abc_; 3 uker siden kl. 00:04.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Gjekk nyleg gjennom valg av VPN, endte opp med NordVPN. Moment som ein burde tenkje over kan være, kor firma e lokalisert hen, og korleis retningslinjar dei har for å utgje informasjon.

Dei er ikkje del av 5, 9 eller 14 eyes, og dei lagrar ikkje loggar - link fra restoreprivacy (sjer ut som om rapporten frå 2023 e utilgjengeleg, så her e den frå 2022)

Til syvande og sist; VPN er kun eit ledd i opsec, ikkje risiker å gjøyre ulovlege sakar på nett.
mullvad gir meg klart bedt hastighet og stabilitet. Proton fungerer også bra, men en del lavere hastighet og mer latency