Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1233 112207
Sitat av jokar Vis innlegg
noen som vet om ordre på dustin om det må betales over de 99 kronene i frakt.
Vis hele sitatet...
http://www.dustinhome.no/fraktkostna...88&pageID=1882
noen peil på hva pc går under har fått 2 kolli. det er en til 13k fulltower.
jeg fikk iallefall tilsendt 2 kolli fra dustin for 99kr totalt nå nylig. kabinett i en og vannkjøling+vifter i den andre.
Sitat av jokar Vis innlegg
noen peil på hva pc går under har fått 2 kolli. det er en til 13k fulltower.
Vis hele sitatet...
Kabinett i en pakke, resten i en annen.
Sitat av Prognisse Vis innlegg
Åssen ser dette ut? http://www.komplett.no/k/cart.aspx?m...gListId=958319
Vil en 650w psu holde?
Vis hele sitatet...
handlevognen er tom, du må lagre handlelisten søk på ruudi så finner du en guide
Ville bare gi et tips om noe jeg oppdaget mens jeg sitter og setter sammen ny maskin.

GTX560ti vil i single-gpu være bedre enn hd6870, men når du sammenligner gtx560ti og hd6870 i SLI/CF så kommer ofte hd6870 bedre ut i 1920x1200! Når man i tillegg vet at hovedkort med kun CF-støtte er billigere enn med SLI-støtte fordi Nvidia tar seg godt betalt for sli-sertifiseringa er dette en veldig bra deal!

SLI-oppsett;
sli-hovedkort p67 minst 1000 spenn
2x gtx560ti minst 3350
total: 4350

CF-oppsett:
greit cf-hovedkort p67 minst 750 spenn
2x hd6870 minst 2600
total: 3350

Selv med litt justeringer på pris er dette en gulldeal :-)
Sist endret av downing; 5. august 2011 kl. 14:35.
Åssen ser denne ut? http://www.komplett.no/k/shoplist.as...3-5F8B2F1F4CC1
Vil 650w psu holde?
Sist endret av Prognisse; 5. august 2011 kl. 14:35.
Oppgave til dere mine venner , bygg en PC til under 3500kr som dere mener er bra for prisen.
Sitat av Prognisse Vis innlegg
Åssen ser denne ut? http://www.komplett.no/k/shoplist.as...3-5F8B2F1F4CC1
Vil 650w psu holde?
Vis hele sitatet...
vil ikke si no men den ser ut som 11 mai kraftrigg med svakere skjermkort og bedre prossesor. kansje ikke så god med i7
Prognisse du får bedre priser hos Dustinhome du kan jo f.eks bytte ut harddisken med en samsung spinpoint f3 til 409kr på Dustin og du kan bytte CD-ROM til Samsung til 159kr driver du på sånn blir det fort noen kroner som kan brukes til f.eks RAM eller flere vifter bedre PSU f.eks.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Kommer helt an på bruket ditt, og max pris, men sånn overall så er det et nokså bra kort, selv om det finnes litt bedre kort enn det.
er det noen god ide hente pcen selv fra post i butikk 100 meter unna.
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Hvordan tenkte du ellers å få hentet den?
Sitat av Fleff Vis innlegg
Kommer helt an på bruket ditt, og max pris, men sånn overall så er det et nokså bra kort, selv om det finnes litt bedre kort enn det.
Vis hele sitatet...
som dette ? http://www.dustinhome.no/asus-geforc...uct/5010596121
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Det er jo egentlig et helt identisk kort, bare med bedre kjøling, samt lett klokket opp litt, og andre klistermerker.
er HD5870 bedre?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
De ligger på ca samme sted, men ifølge diverse tester o.l. så er 560 litt bedre enn 5870 til gaming osv, om du skal bruke det til det, men her er det vel å velge ettersom du liker nVidia eller ATI best,
Sitat av Fleff Vis innlegg
De ligger på ca samme sted, men ifølge diverse tester o.l. så er 560 litt bedre enn 5870 til gaming osv, om du skal bruke det til det, men her er det vel å velge ettersom du liker nVidia eller ATI best,
Vis hele sitatet...
skal brukes til gaming ja, her er oppsettet jeg har lagd, er det bra? http://i52.tinypic.com/ipqpoy.jpg

mente foresten HD6870 ikke HD5870
Helt ålreit det, mye for pengene :-) Men du trenger ikke 600w som uansett er litt dum styrke. Enten går du for 500w som er rimelig (corsair cx til rundt 400kr) for enkelt skjermkort, ellers tar du 700w+ for å crossfire senere.
ok, holder det med 500w selv om jeg skal overclokke?
Sist endret av aleks505; 6. august 2011 kl. 11:27.
Sitat av Prognisse Vis innlegg
Er dette kortet å anbefale? Asus GeForce gtx 570
http://www.dustinhome.no/asus-geforc...uct/5010550662
Vis hele sitatet...
skulle yte greit i de fleste spill det ja
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Sitat av Prognisse Vis innlegg
Er dette kortet å anbefale? Asus GeForce gtx 570
http://www.dustinhome.no/asus-geforc...uct/5010550662
Vis hele sitatet...
Så absolutt. Har et av disse selv, dog under vann nå, men kjøleren er tilnærmet lydløs samtidig som tempen ligger på ca. 65 grader under full last.
Sitat av Prognisse Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Absolutt ikke. Har du et par hundre ekstra kan du kjøpe p8p67 deluxe og få med fancy usb3 sak til å putte foran på kabinettet.
Har prøvd å sette sammen et utkast til ny PC (aldri prøvd meg på det før, og jeg har ikke så god peiling), har jeg glemt noe? Overskutt totalt med komponenter eller valgt noen utrolig dårlige saker?


http://img.photobucket.com/albums/v77/Saerin/gaming-1.png


Vil kunne kjøre nye spill på maksimal setting så langt fram i tid som mulig, men bryr meg ikke om overklokking. Kan ikke gå noe dyrere, egentlig.
Authiel: Du kan fint spare litt penger her og der på oppsettet ditt, som du igjen kan bruke på bedre deler / spare.

Dropp cpu-kjølingen som veier 0.5kg. Du sier at du ikke bryr deg om overklokking, da klarer du deg fint med stock kjøling. Du kan også se etter et litt billigere hovedkort (1000kr ~), uten at det vil bli en flaskehals.
Litt billigere ram gjør heller ingen ting.
Kost på deg en litt bedere harddisk da 'green' er generelt dårlig. Skaff deg en WD 1tb 7200 rpm i stede.

Om du ikke skal oppgradere datamaskinen i fremtiden, med både SLI og floppy, holder det nok med en psu på 500 watt.
Sist endret av Prognisse; 14. august 2011 kl. 22:01.
No' slikt, kanskje?

http://img.photobucket.com/albums/v77/Saerin/gaming-2.png
▼ ... noen uker senere ... ▼
Da har jeg for første gang prøvd meg på å sette sammen en pc.
Vedlagt ligger resultatet. Noen som har noen kommentarer til det?
Jeg tror det er et skjermkort integrert i HK, har det noe å si? Jeg trenger det jo ikke siden jeg allerede bestiller et (forhåpentligvis) bedre skjermkort.
Holder skjermkortet/pcn til å spille BF3/MMW3 tror dere?

Tusen takk!
Sitat av BigBang Vis innlegg
Da har jeg for første gang prøvd meg på å sette sammen en pc.
Vedlagt ligger resultatet. Noen som har noen kommentarer til det?
Jeg tror det er et skjermkort integrert i HK, har det noe å si? Jeg trenger det jo ikke siden jeg allerede bestiller et (forhåpentligvis) bedre skjermkort.
Holder skjermkortet/pcn til å spille BF3/MMW3 tror dere?

Tusen takk!
Vis hele sitatet...
bytt til i5 2500k, den kan overklokkes og du får ett skikkelig ytelsesboost 560TI gir ekstremt mye ytelse for penga, og vil sannsynligvis kjøre BF3 men ikke på fullt
Sist endret av datanerden; 29. august 2011 kl. 17:43.
Har ingen anelse om hvordan man overklokker, men er vel bare til å lese seg frem her inne det.
Men da nærmer jeg meg ting her. Passer alle disse delene sammen? Hovedkortet dro jeg bare rett ut av rumpa da jeg ikke har noen anelse om hva man burde kjøpe der. Men det jeg valgte er ok?
Har lest at dersom man har flere skjermkort så blir det/de beste nedjustert til samme nivå som det dårligste. Må jeg nå gjøre noe slik at det skjermkortet jeg har ikke skal bli nedjustert til å være like dårlig som det som er integrert i i5 2500k?
Sitat av BigBang Vis innlegg
Har ingen anelse om hvordan man overklokker, men er vel bare til å lese seg frem her inne det.
Men da nærmer jeg meg ting her. Passer alle disse delene sammen? Hovedkortet dro jeg bare rett ut av rumpa da jeg ikke har noen anelse om hva man burde kjøpe der. Men det jeg valgte er ok?
Har lest at dersom man har flere skjermkort så blir det/de beste nedjustert til samme nivå som det dårligste. Må jeg nå gjøre noe slik at det skjermkortet jeg har ikke skal bli nedjustert til å være like dårlig som det som er integrert i i5 2500k?
Vis hele sitatet...
jeg har null peiling angående det hovedkortet der i det hele tatt, men kan godt anbefale dette http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=626381
grafikkortet ditt vil ikke berøres på noen måte, dette gjelder bare hvis du har to kort utenom hovedkort og prosessor, det integrerte i prosessoren vil du ikke merke att du har engang, med mindre grafikkortet ditt ryker
Da kjører jeg på med ditt forslag i stedet. Tusen takk for hjelpen!
Bromigo.
Ruudi's Avatar
Trådstarter
Du hadde valgt ett HK til AMD.

CD-ROM er også glemt å ta med


Det hovedkortet nerden har kommet med er ett P67. Om du velger ett Z68 HK så får du ett hakk bedre til samme mynt.


Edit.
Sist endret av Ruudi; 29. august 2011 kl. 19:26.
Sitat av Ruudi Vis innlegg
Du hadde valgt ett HK til AMD.

CD-ROM er også glemt å ta med


Det hovedkortet nerden har kommet med er ett P67. Om du velger ett Z68 HK så får du ett hakk bedre til samme mynt.


Edit.
Vis hele sitatet...
jeg angrer nå i ettertid litt på brukernavnet mitt
Da sier jeg takk for hjelpen! Jeg bestiller litt fra komplett og litt fra dustin da jeg ikke turde kjøre på annet enn linker jeg har fått slik at jeg plutselig ikke velger feil. For andre noobs som vil bruke rundt kr 8500 inkl frakt for en ny pc inkl. alt utenom mus så er det altså dette jeg har blitt anbefalt:
Bromigo.
Ruudi's Avatar
Trådstarter
Sitat av BigBang Vis innlegg
Da sier jeg takk for hjelpen! Jeg bestiller litt fra komplett og litt fra dustin da jeg ikke turde kjøre på annet enn linker jeg har fått slik at jeg plutselig ikke velger feil. For andre noobs som vil bruke rundt kr 8500 inkl frakt for en ny pc inkl. alt utenom mus så er det altså dette jeg har blitt anbefalt:
Vis hele sitatet...
Med det hovedkortet så følger det med 4 x Seriell ATA-kabel . Så du trenger egentlig ikke det ved siden av.

Personlig og økonomisk sett over tid så lønner det seg å kjøpe en større PSU med engang. Om du skulle ville fyre inn litt til i PCen din vil du slippe å tenke på PSU i tillegg.
Aha, jeg så bare at det sto at det ikke fulgte med til DVDen så jeg smalt til. Men da trenger jeg jo ikke den så vurdere jeg om jeg skal oppgradere PSUen i tillegg. Da tror jeg dere har slakta det meste av det jeg prøvde på selv så det beviser verdien av en slik tråd Takk!

Nå ble det mye mas her men ser at minnebrikkene i utgangspunktet er for i7 og ikke i5. Gjør det noe?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hei, jeg har satt sammen denne handlelisten på komplett (lett å lage handleliste) og lurer på om det er noe tess?
Jeg er helt åpen for å bestille fra andre nettsider/bygge selv.
Budsjettet er på 8k blank, helst mindre.
Har alt jeg trenger av utstyr (Skjem, mus++) untatt tastatur, jeg er IKKE kresen på tastatur som dere kan se i handlelisten min.
Jeg kommer til å bruke pcen til å spille (noe av grunnen til at jeg kjøper er skyrim) Hadde dataen vært god å behandle lyd, levende-/bilder så er det bare ett pluss, skal drive en del med Hele adobepakken (mest Aftereffects, photoshop og premiere) fremover.
Jeg vil også at den skal være lett å oppgradere fremover.

TLDR; Ny pc, trenger bare selve pcen og tastatur, brukes til behandling av lyd, film og video. Skal være lett oppgraderbar.
HER er det jeg har fått skrapt sammen.
Takk.
Sist endret av Laxz0r; 5. september 2011 kl. 23:33. Grunn: Fikset link.
Lett å lage handleliste, men link er det værre med
Sitat av andyq Vis innlegg
Lett å lage handleliste, men link er det værre med
Vis hele sitatet...
Kjapp med å svare!
Linken er fikset!
[quote=Laxz0r;2244497]Kjapp med å svare!
Linken er fikset![/QUOTE
Sist endret av stagg; 5. september 2011 kl. 23:48.
Sitat av Laxz0r Vis innlegg
HER er det jeg har fått skrapt sammen.
Takk.
Vis hele sitatet...
Skjønner at den var litt vanskelig å få øye på
Laxz0r. Da ssd ikke har noe å si for gaming preformance bør du skifte til en i5-2500k prossesor og ett z68 hovedkort. Disse er litt dyrere enn amd prossesor og hovedkort, men gir så mye mer ytelse at det er verdt det. resten har jeg ikke så mye peiling på, men hvis du skaffer deg os fra bukta kan du kanskje invistere i ett bedre skjermkort som en 570 eller 6970 siden 560 ikke vil klare de nyeste spillene på top grafikk.
Sist endret av Saimhann; 6. september 2011 kl. 00:47.
Sitat av Saimhann Vis innlegg
Laxz0r. Da ssd ikke har noe å si for gaming preformance bør du skifte til en i5-2500k prossesor og ett z68 hovedkort. Disse er litt dyrere enn amd prossesor og hovedkort, men gir så mye mer ytelse at det er verdt det. resten har jeg ikke så mye peiling på, men hvis du skaffer deg os fra bukta kan du kanskje invistere i ett bedre skjermkort som en 570 eller 6970 siden 560 ikke vil klare de nyeste spillene på top grafikk.
Vis hele sitatet...
Takk for tipset! Når jeg tenker meg om så er SSD noe jeg kan oppgradere med etter hvert, er jo enda noen mnd til Skyrim kommer! OS skal jeg ha lovlig, kun av prinsipp, jeg har vært borti mye jallaløsninger når det kommer til sånne ting med kompiser, og uansett så liker jeg ikke windows så lite at jeg ikke betaler for tjenestene, men takk for tipset uansett.
Skal få sett på det med de andre delene når jeg er våken i morgen, jeg har virkelig ikke peiling på hva jeg satt sammen, jeg så bare på guider her på forumet og på deler som var på komplett gamerene.

Kom forresten på en ting til. Det er samme for meg hvor jeg bestiller fra,
jeg har venner som kan hjelpe med å sette sammen så billigere nettbutikk, jo bedre har hørt at Dustinhome er billigste stedet å bestille, stemmer dette?
Takk for svar

>>Her<< er den oppdaterte handlelisten
Utrolig bra tråd! Alt jeg har å si. Jeg skal kjøpe min egen gaming PC, og spurte rundt med venner. En kompis skal hjelpe meg, men dette satte ting litt mer i perspektiv. Nå kan jeg forstå litt mer hvor prisene ligger og kommer på. Tusen takk, pluss rep

- Serenity
http://www.komplett.no/k/shoplist.as...3-6F70DC14BD9F

Nå tenkte jeg at jeg skulle bygge min første PC også. Har egentlig ikke så mye peiling, men litt lesing på guiden tror jeg at jeg har klart å skaffe meg riktige komponenter ihvertfall. CD-rom tenker jeg at jeg ikke trenger da jeg bare kan bruke det jeg har på min gamle PC. Trenger ikke noe blueray, jeg. Men utenom det, er det noe mer jeg mangler? Jeg føler det er noe jeg mangler...

Lydkort og slikt, bør jeg kjøpe det også eller er det også en ting jeg bare kan dra ut fra den gamle PC'en? I all hovedsak er spørsmålet om komponentene passer sammen, og om det er noe jeg mangler eller bør gjøre annerledes for å få en generelt god gaming PC. Målet var å komme på 8k eller under.

=)
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
http://www.komplett.no/k/shoplist.as...3-6F70DC14BD9F

Nå tenkte jeg at jeg skulle bygge min første PC også. Har egentlig ikke så mye peiling, men litt lesing på guiden tror jeg at jeg har klart å skaffe meg riktige komponenter ihvertfall. CD-rom tenker jeg at jeg ikke trenger da jeg bare kan bruke det jeg har på min gamle PC. Trenger ikke noe blueray, jeg. Men utenom det, er det noe mer jeg mangler? Jeg føler det er noe jeg mangler...

Lydkort og slikt, bør jeg kjøpe det også eller er det også en ting jeg bare kan dra ut fra den gamle PC'en? I all hovedsak er spørsmålet om komponentene passer sammen, og om det er noe jeg mangler eller bør gjøre annerledes for å få en generelt god gaming PC. Målet var å komme på 8k eller under.

=)
Vis hele sitatet...
bytt til vengeace ram og 650/750w power og du har spart ett par hundrelapper