Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 4851
Hei,

Har nå tenkt å bygge nytt pc bord når eg kjem heim onsdag : )
Eg har kome fram til:
https://imma.gr/52713
"gule kanaler - er for straum"
tenkte å lage dem av: http://www.clasohlson.com/no/Kabelkanal/Pr362851000
eller bare enkelt bygge rundt som vist. Vil ikkje ha noke rot : )

Korleis burde eg bygge denne? og av kva. Er det optimalt slik eg har laget det? ( burde eg ha fleire bordbein? og ellers bare kom med innspel.

Tenkte å bygge det av MDF plater, tenkte litt på dem fra COOP bygg. Men tenker at dei ikkje tøle så mykje før dei får merker. Noe anna eg kan bruke?

Vil ikkje at det ska koste så mykje, velger å bygge sjøl for å tilpasse rommet samt, ikkje ska koste for masse : D ( er vel altid pris i bildet )

Edit: ska vere skuffe i begge endar
Ser spennende ut
Men personlig ville jeg valgt en annen løsning i stedet for "kanaler".
Ser ikke bra ut

Kanskje integrere noe "oppheng" inne i skuffer/hyller ?
Hvordan få kablene til skjerm osv tenker du kanskje..?
Hva om du bygget en kasse i bakkant?

Ellers så gleder jeg meg til å se hvordan denne vil se ut når du er ferdig

Lykke til !
Trådstarter
56 2
Det blir noke som du ser der, kanskje laget av tre, akkurat slik. Dermed blir det borret med hullbor i bakkant og lagt http://www.clasohlson.com/se/Kabelge...r-bord/36-4541 i hulla, slik støv og dritt ikkje kjem nedi. samt det ser fint ut

Ledninger kan alltids forlengest : ) og pcn vil enten stå på utsiden eller insiden har ikkje bestemt meg enda Men, flytter til hybel den 16.6, og vil ha allt klart til då : D "av material og resten" Hybelen er på 6mx4,1m
Konge prosjekt, ser fram til bilder av masterpiecen når den er ferdig

Sitat av Titanium87 Vis innlegg
Ser spennende ut
Men personlig ville jeg valgt en annen løsning i stedet for "kanaler".
Ser ikke bra ut
Vis hele sitatet...
Kanal rørene blir da vel så godt som usynlige,
Kong Harald
Spoony's Avatar
Kommer til å bli litt mye å dra med seg på LAN..
Trådstarter
56 2
Sitat av eDahlen Vis innlegg
Kommer til å bli litt mye å dra med seg på LAN..
Vis hele sitatet...
Kan ikkje huske å spør om dette. Men ja det ville blitt mykje å dra med seg på lan om det va meininga å dra den med seg.

Edit:
Det store spørsmålet er vel egentlig kva det skal lagest av har veldig lite peiling på material valg, noen som kan tipse? vil at det skal tåle litt samtidig som det ikkje skal ripe seg opp bare ved å dra fingeren over.
Sitat av monet820 Vis innlegg
Kan ikkje huske å spør om dette. Men ja det ville blitt mykje å dra med seg på lan om det va meininga å dra den med seg.

Edit:
Det store spørsmålet er vel egentlig kva det skal lagest av har veldig lite peiling på material valg, noen som kan tipse? vil at det skal tåle litt samtidig som det ikkje skal ripe seg opp bare ved å dra fingeren over.
Vis hele sitatet...
MDF plater? Har selv brukt dette til PC bord.
cos
Blyatsquad
cos's Avatar
Det kan være vanskelig å få et fint utseende på et slikt bord når det bygges selv, og bra matriale er ofte dyrt.
Eik er et bra matriale, men kanskje litt dyrt, det er et ganske hardt tre, som tåler ganske mye, og ser bra ut, og med en overflate behandling tåler det enda mer.
Kong Harald
Spoony's Avatar
Jeg ville nok ha valgt noe kryssfiner som er ferdigbehandlet, eller rett å slett kjøpe noe billig fra IKEA og gjøre det om!

Kanskje noe sånt? Det er ferdigbehandlet og har en glatt og fin overflate!

http://www.ikea.com/no/no/images/products/linnmon-adils-bord__0199882_PE358534_S4.JPG

Man får også tak i benkeplater av eik(?) på biltema hvis jeg ikke tar helt feil, men er nok billigere å kjøpe benk fra IKEA og skru av beinene.
Sist endret av Spoony; 29. april 2013 kl. 14:34.
Hva med å kjøpe inn benkeplater fra ikea? Ikke sikker på om det er i prisklassen du hadde tenkt deg, men det tåler nå i hvert fall en del og har en god finnish. Går og an å kappe til og legge skjøtene mot hverandre for å skjule dem om du trenger det.
Trådstarter
56 2
Dei benkeplatene fra ikea var ikkje dom. Men nei ikkje noke gale i pris. tenker egentlig å bruke 3/4k på heile greiene. Men problemet ligger ikkje der, men at eg bur i ålesund. Og nærmaste IKEA er i trondheim : ) 5timer vekk.

Men skal sjå nærmare på Behandlet kryssfinner, eller andre plasser som selger benkeplater. Vil eg kunne bygge resten i MDF/hobbyplate? vil det tøle litt vekt?
Kaster meg på her

Tenkte egentlig å bygge meg pcbenk når jeg flytter ut men en pc er på vei i posten med posten og hvor jeg sitter nå er der ikke plass til 2x 24" så har tegnet en ny pult.

Noen som har no formeninger, kommer til å handle benkplate hos Optimera

Skætchs