Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 4619
Venninnen min sliter med søvnproblemer, noe har hun gjort helt siden hun var liten. Hun har fått en diagnose, som jeg ikke husker navnet på, og piller som skal hjelpe henne med søvnproblemene. Som vanlig sovemedisin, gjør dette henne utrolig dårlig og hun sluttet å ta dem for flere år siden. Dette gikk utover skole og arbeid, siden hun ikke klarte og sove og våkne til riktig tidspunkt. En kompis av henne forslo at hun kunne kontrollere dette med hasj, ved å røyke før hun la seg. Jeg selv ser ikke på hasj som et alvorlig rusmiddel, men har lite kunnskap om dette. Det at venninnen min har lyst å begynne med det bekymrer meg, først og fremst fordi det er ulovlig, men også fordi jeg føler det bare skaper flere problemer. Hun har bare planer om å gjøre dette over en kortere periode, og ikke livet ut. Men da kommer jo alle problemene tilbake når hun slutter, og jeg tror dette blir vansklig for henne. Jeg tror ikke dette er riktig løsning, men hun ser ingen annen løsning på problemet.

Tar jeg feil? Er det sånn at dette faktisk kan fungere for henne? Eller er det noe annet hun burde prøve istedet?
Det kan definitivt fungere, men det er nok veldig individuelt. Er vel bare å prøve
Høres ikke særlig smart ut å begynne med hasj fordi man sliter med søvnproblemer. Definitivt noe hun ikke burde prøve isteden. Fører med seg så utrolig mange ulemper om man skal røyke hasj hver eneste kveld før man legger seg. Tenker mest på problemet ift ulovligheten. Tro meg, er erfaren

Hvis hun absolutt vil ha noe som fungerer søvndyssende, så anbefaler jeg vallergan! Er i utgangspunktet en allergimedisin, men har bivirkninger som døsighet osv. Har brukt en del sovemedisiner opp igjennom, men vallergan er det snilleste jeg har vært borti..
Om man absolutt skal ha one som helst!!
Sist endret av zhpongl; 31. oktober 2012 kl. 11:02.
Trådstarter
Sitat av zhpongl Vis innlegg
Høres ikke særlig smart ut å begynne med hasj fordi man sliter med søvnproblemer. Definitivt noe hun ikke burde prøve isteden. Fører med seg så utrolig mange ulemper om man skal røyke hasj hver eneste kveld før man legger seg. Tenker mest på problemet ift ulovligheten. Tro meg, er erfaren
Vis hele sitatet...
Kan du ikke fortelle litt om ulempene?
Jeg selv tenker bl.a på humørsvingninger, men dette påstår hun å få av pillene også.
Erstatte dritt, med dritt. Er vell ikke så veldig lurt over tid.
Sitat av Nevo Vis innlegg
Kan du ikke fortelle litt om ulempene?
Jeg selv tenker bl.a på humørsvingninger, men dette påstår hun å få av pillene også.
Vis hele sitatet...
Tja, ulempen ved å støtt og stadig kjøpe og være i besittelse av hasj utenfor hjemmet. Humørsvingninger kommer man seg egentlig ikke unna. Høres nesten ut som venninnen din lider av bipolar lidelse. Hasjen vil gi mye større humørsvingninger enn vallergan vil gi, men vil tro dette varierer fra person til person. Hasjen gir jo en rus, noe enkelte sovemedisiner ikke gir, men heller gjør deg døsig og søvnig.

Blir vel nesten som Iluwu sier
Sist endret av zhpongl; 31. oktober 2012 kl. 11:07.
Alkoholisert gamer
Jeg har selv gjort dette over større perioder, og syntes det fungerer helt konge.
Venninnen din kan jo prøve over en lite. En Periode i starten kan hun jo prøve, for så å prøve uten igjen.. Det gjorde jeg.
Nå sitter jeg her uten søvnproblemer og røyker ikke så ofte lenger

Men bare husk at deg er jo dyrt f
Sitat av zhpongl Vis innlegg
Høres ikke særlig smart ut å begynne med hasj fordi man sliter med søvnproblemer. Definitivt noe hun ikke burde prøve isteden. Fører med seg så utrolig mange ulemper om man skal røyke hasj hver eneste kveld før man legger seg. Tenker mest på problemet ift ulovligheten. Tro meg, er erfaren

Hvis hun absolutt vil ha noe som fungerer søvndyssende, så anbefaler jeg vallergan! Er i utgangspunktet en allergimedisin, men har bivirkninger som døsighet osv. Har brukt en del sovemedisiner opp igjennom, men vallergan er det snilleste jeg har vært borti..
Om man absolutt skal ha one som helst!!
Vis hele sitatet...
Vallergan er en drittpille!
Sjekk bivirkningene i pakningsvedlegget, du mister tennene dine ++
Det er dessuten en allergipille legene skriver ut i håp om å oppnå en bivirkning.

En veldig tvilsom praksis.
Jeg fikk selv denne pillen for noen år siden og ble bare en sløv dust av den.
På meg funket ikke hasj, men melatonin skaffet meg søvnen tilbake.
For meg høres ikke dette lurt ut. Når jeg røyker cannabis på kvelden, føler jeg meg bakfjern formiddagen etterpå. Hvis jeg røyker ca 20-22, er det utrolig vanskelig for meg å være produktiv før kl 12-14 dagen etterpå. Etter dette er jeg som regel i full gang med produktivt arbeid som vanlig, bare så det er sagt. Men jeg kunne aldri tenke meg å ha det slik hver dag. Virkestoffene til cannabis blir inaktive etter 24-48 timer, og bruk hver dag vil altså si at THC, CBN & CBD etc jobber i kroppen din ganske konstant.

Videre er cannabis er rusmiddel som skal benyttes med forsiktighet - slik som alle andre rusmidler. Når det gjelder medisinsk bruk vil vel dette være noe annet, men da bør man helst rådføre seg med lege eller annen person med tilstrekkelig kompetanse. Da skal du helst bruke en type cannabis som er akkurat riktig for din diagnose. Det er ikke rusen som er målet, men de medisinske virkningene. Dette er noe vanskelig å få til i Norge uten riktig gode kontakter, dessverre.

Du sier du ikke husker navnet på diagnosen. Jeg foreslår at du finner ut av dette og foretar et Google-søk på diagnosen + cannabis. Post diagnosen her på Freak også, så kanskje vi kan hjelpe deg litt med research.

Til sist vil jeg gjerne råde trådstarter til å ikke ta det som blir skrevet på Freak for god fisk. Å ha en diagnose på søvnforstyrrelse er ikke det samme som at noen ikke gidder å legge seg til faste tidspunkter, ser på film sent på natta og tar seg en joint for å få sove og mener dette er god medisin.
Sist endret av Chronic420; 31. oktober 2012 kl. 11:33.
Sitat av zhpongl Vis innlegg
Høres ikke særlig smart ut å begynne med hasj fordi man sliter med søvnproblemer. Definitivt noe hun ikke burde prøve isteden. Fører med seg så utrolig mange ulemper om man skal røyke hasj hver eneste kveld før man legger seg. Tenker mest på problemet ift ulovligheten. Tro meg, er erfaren
Vis hele sitatet...
Jeg synes det høres kjempelurt ut. Kroniske søvnproblemer kan føre en hel haug av alvorlige sykdommer og lidelser over tid, alt fra alvorlige hjerteproblemer, dårligere motorikk og dårlig fungerende toppetasje. Om hasj løser dette så høres det ut som en fin løsning, og jeg er ganske sikker på at langtidsbivirkningene er langt færre enn om hun fortsetter å gå ubehandlet eller om hun bruker medisin fra legen. Det er jo ikke snakk om at hun skal gå tåkefjern dagen lang og poffe konstant, det er snakk om å ta en blås i helseøyemed på tampen av kvelden.

Btw i mange land så er nettopp søvnproblemer noe som behandles med cannabis. Reiser hun til Nederland og får diagnose og resept så kan hun faktisk ta med seg cannabis lovlig sålenge hun ikke tar med seg mer enn 3 måneders forbruk og har med resept.
Sist endret av ompapa; 31. oktober 2012 kl. 11:51.
Anbefaler melatonin.
Hei!
Har selv slitt med søvnproblemer over lengre tid. Har kun hatt negativ erfaring med sovemedisiner over lengre tid. For meg var det enkle det beste. For at jeg skal få sove godt nå, trener jeg for å bli sliten, spiser godt med sunn mat. Før jeg legger meg tar jeg en varm dusj og deretter en god varm kamilletè.
Føler dette ble veldig hvordan komme i form 2012 dameblad, men det funker for meg
Sist endret av pinkman; 31. oktober 2012 kl. 12:05.
Jeg syntes å anbefale hasj som medisin her er å gå for langt. Greit man skal være liberal, men anbefale et ulovlig rusmiddel? Om man har massive søvnproblemer burde man selvsagt gjøre alt man kan for å bli kvitt, eller lære seg å leve med dette. Jeg vil anbefale deg å tipse din venninne; gå en tur på biblioteket, masse god litteratur rundt dette emnet.
Sitat av Frityrgryta Vis innlegg
Anbefaler melatonin.
Vis hele sitatet...
^^Dette. Hasj er en dyr sovemedisin.
Trådstarter
Sitat av Chronic420 Vis innlegg
For meg høres ikke dette lurt ut. Når jeg røyker cannabis på kvelden, føler jeg meg bakfjern formiddagen etterpå. Hvis jeg røyker ca 20-22, er det utrolig vanskelig for meg å være produktiv før kl 12-14 dagen etterpå. Etter dette er jeg som regel i full gang med produktivt arbeid som vanlig, bare så det er sagt. Men jeg kunne aldri tenke meg å ha det slik hver dag. Virkestoffene til cannabis blir inaktive etter 24-48 timer, og bruk hver dag vil altså si at THC, CBN & CBD etc jobber i kroppen din ganske konstant.

Videre er cannabis er rusmiddel som skal benyttes med forsiktighet - slik som alle andre rusmidler. Når det gjelder medisinsk bruk vil vel dette være noe annet, men da bør man helst rådføre seg med lege eller annen person med tilstrekkelig kompetanse. Da skal du helst bruke en type cannabis som er akkurat riktig for din diagnose. Det er ikke rusen som er målet, men de medisinske virkningene. Dette er noe vanskelig å få til i Norge uten riktig gode kontakter, dessverre.

Du sier du ikke husker navnet på diagnosen. Jeg foreslår at du finner ut av dette og foretar et Google-søk på diagnosen + cannabis. Post diagnosen her på Freak også, så kanskje vi kan hjelpe deg litt med research.

Til sist vil jeg gjerne råde trådstarter til å ikke ta det som blir skrevet på Freak for god fisk. Å ha en diagnose på søvnforstyrrelse er ikke det samme som at noen ikke gidder å legge seg til faste tidspunkter, ser på film sent på natta og tar seg en joint for å få sove og mener dette er god medisin.
Vis hele sitatet...

Hun har noe som heter Insomnia og fikk noen piller som heter Valergan(Beklager om skrivefeil). Hun har vist prøvd litt forskjellige medisiner, men ingen funket for henne. Skal ta imot tipset ditt og google det!
Det Pinkman nevner er nok mye bedre enn å starte med hasj. Greit at hasj kan fungere for søvnen men hu kommer til å røyke oftere og oftere. Og da blir det vanskelig å slutte etterhvert. Så anbefaler heller å trene, spise sunt og drikke en kopp med kamillete før sengetid. Og det sier jeg av erfaring.
Sitat av bajjaz Vis innlegg
Vallergan er en drittpille!
Sjekk bivirkningene i pakningsvedlegget, du mister tennene dine ++
Det er dessuten en allergipille legene skriver ut i håp om å oppnå en bivirkning.

En veldig tvilsom praksis.
Jeg fikk selv denne pillen for noen år siden og ble bare en sløv dust av den.
På meg funket ikke hasj, men melatonin skaffet meg søvnen tilbake.
Vis hele sitatet...
Slutt å vær så usaklig da, tullegutten min. Har du sjekket bivirkningene i pakningsvedlegget til hvilken som helst medisin? f.eks paracet? assa, vær så snill.
Virker som du ikke helt vet hva du snakker om. Du blir da for faen meg ikke sløv og dust av vallergan.. Deg om det iallefall. Da holder jeg en knapp på at du lider av ekstrem hypokonderi og ble hysterisk når du leste pakningsvedlegget.

Mister tenner av vallergan? Det er såpass ja.. Tennene mine er fortsatt like fine. Vil påstå at røyk, kaffe og brus er mye mere skadelig for tennene en vallergan. Anyways, så kan det ha noe med munntørrhetet man kan få, men dette kan du justere helt fint selv ved å drikke vann. Forresten, så har jeg ikke hatt det problemet.
Sist endret av zhpongl; 31. oktober 2012 kl. 12:52.
Sitat av kalelis Vis innlegg
Jeg syntes å anbefale hasj som medisin her er å gå for langt. Greit man skal være liberal, men anbefale et ulovlig rusmiddel? Om man har massive søvnproblemer burde man selvsagt gjøre alt man kan for å bli kvitt, eller lære seg å leve med dette. Jeg vil anbefale deg å tipse din venninne; gå en tur på biblioteket, masse god litteratur rundt dette emnet.
Vis hele sitatet...
Cannabis er ikke ulovlig for de som får seg en diagnose i feks Nederland og medbringer max 3 mndrs bruk. Søvnproblemer er en av diagnosene en kan få skrevet ut cannabis mot. Cannabis er et naturmiddel og brukt i samsvar med legens anbefalinger er det både trygt og helt lovlig.

Å lære seg å leve med søvnproblemer er et særdeles dårlig råd. Det er fordi vedvarende søvnproblemer ofte gir nedsatt livskvalitet, øker sjansen for alvorlige hjertekarlidelser, høyt blodtrykk, diabetes, utbrenthet, lærevansker og konsentrasjonsvansker.

Pasienten har allerede forkastet sovemedisin pga av alle bivirkningene. Cannabis trenger ikke være ulovlig, er bare å sørge for å få legepapirer. Det er rett og slett en investering i egen helse og et best mulig liv uten kroniske sykdommer.

Sitat av Glennissen Vis innlegg
Det Pinkman nevner er nok mye bedre enn å starte med hasj. Greit at hasj kan fungere for søvnen men hu kommer til å røyke oftere og oftere. Og da blir det vanskelig å slutte etterhvert. Så anbefaler heller å trene, spise sunt og drikke en kopp med kamillete før sengetid. Og det sier jeg av erfaring.
Vis hele sitatet...
Det er forskjell på å bruke cannabis som medisin og å bruke cannabis for rekreasjon og rus. Verden over er det mennesker som rapporterer økt livskvalitet ved medisinsk bruk av cannabis og det er også svært mange mennesker som kun bruker cannabis slik legen foreskriver.

Du omtaler cannabis som noe som kun er for rusmisbrukere og du trekker konklusjoner du ikke kan stå inne for. Det er ingenting som tilsier at hun vil begynne å røyke oftere og oftere, eller at hun vil ende opp som sprøytenarkoman.
Sitat av zhpongl Vis innlegg
Slutt å vær så usaklig da, tullegutten min. Har du sjekket bivirkningene i pakningsvedlegget til hvilken som helst medisin? f.eks paracet? assa, vær så snill.
Virker som du ikke helt vet hva du snakker om. Du blir da for faen meg ikke sløv og dust av vallergan.. Deg om det iallefall. Da holder jeg en knapp på at du lider av ekstrem hypokonderi og ble hysterisk når du leste pakningsvedlegget.

Mister tenner av vallergan? Det er såpass ja.. Tennene mine er fortsatt like fine. Vil påstå at røyk, kaffe og brus er mye mere skadelig for tennene en vallergan. Anyways, så kan det ha noe med munntørrhetet man kan få, men dette kan du justere helt fint selv ved å drikke vann. Forresten, så har jeg ikke hatt det problemet.
Vis hele sitatet...
http://www.felleskatalogen.no/medisi...aventis-564981


Bivirkninger:
De fleste bivirkninger er doseavhengige. Vanlige (≥1/100 til <1/10): Gastrointestinale: Munntørrhet, dyspeptiske symptomer. Øvrige: Døsighet, lett hodepine, lett svimmelhet, nesetetthet. Mindre vanlige (≥1/1000 til <1/100): Gastrointestinale: Obstipasjon. Nyre/urinveier: Urinretensjon. Øye: Akkommodasjonsforstyrrelser. Sjeldne (≥1/10 000 til <1/1000): Blod/lymfe: Agranulocytose, leukopeni. Hjerte/kar: Blodtrykksfall, takykardi. Lever/galle: Ikterus. Nevrologiske: Tardiv dyskinesi, parkinsonisme, akatisi, akutt dystoni. Øye: Linse- og corneauklarhet. Øvrige: Malignt nevroleptikasyndrom. Munntørrhet kan ved langtidsbehandling gi tann- og munnslimhinneskader. Kramper er rapportert. Åndedrettsforstyrrelser er rapportert hos spedbarn behandlet med fentiaziner. Alvorlige tilfeller av ekstrapyramidale bivirkninger behandles med et antiparkinson-middel.
Vis hele sitatet...
+

Kontraindikasjoner:
Komatøse tilstander og alvorlige intoksikasjoner. Leverskader. Leukopeni, selv tidlig agranulocytose. Myasthenia gravis. Barn <2 år.
Vis hele sitatet...
+
Forsiktighetsregler:
Forsiktighet må utvises ved lever- og nyreskader, spastisitet, epilepsi og kramper. Kan forårsake døsighet om morgenen etter bruk som sovemiddel. Forsiktighet må derfor utvises ved forskrivning til sjåfører og folk som betjener maskiner. Toleranseutvikling kan oppstå etter få dagers sammenhengende bruk. Ved seponering kan det oppstå forbigående søvnproblemer som ikke bør behandles medikamentelt. Seponering etter langvarig bruk bør gjøres gradvis. Kontraindisert til barn <2 år pga. risiko for uttalt sedasjon og respirasjonsdepresjon.
Vis hele sitatet...
Vallergan er en allergipille!
Egenskaper:
Klassifisering: Fentiazinderivat med histaminantagonistisk og uttalt sedativ-hypnotisk virkning samt antikolinerg effekt. Effektivt antiallergikum med kløestillende virkning. Den histaminantagonistiske virkningen er mer uttalt enn for prometazin. Absorpsjon: God absorpsjon fra gastrointestinaltractus. Maks. plasmakonsentrasjon på 2,5 ng/ml oppnås innen 3,5 timer for mikstur og 1 ng/ml oppnås innen 4,5 timer for tabletter. Proteinbinding: 90%. Halveringstid: Ca. 5 timer. Metabolisme: Mesteparten metaboliseres. Utskillelse: Hovedsakelig i urin, lite i feces.
Vis hele sitatet...
Legen din gir deg en pille i håp om at du skal oppnå en av mange bivirkninger.
Bare den bivirkningen som gjør at du sovner, ingen av de andre vil du ha.

Det at jeg merket at jeg ble en sløv dust betyr at jeg ikke er det til vanlig.
At du ikke merket at du ble en sløv dust skyldes kanskje at den tilstanden i ditt tilfelle er kronisk.

Jeg hadde den tiden flere alvorlige diagnoser, ingen av dem stemmer med hypokonderi eller hysteri.
Jeg tror du misforstår det faktum at jeg er en reflektert mann som alltid vurderer hva jeg putter i meg og ikke stoler blindt på en lege når jeg lett kan lese meg opp selv.

on topic:
Jeg hadde en søvnløs periode på 3 uker hvor jeg ikke sov i det hele tatt.
Jeg kollapset med 30-40 timers mellomrom og var da borte i 45-90 minutter.

De siste to ukene der husker jeg svært lite av og de minner jeg har av den tiden er i sort/hvitt og stillbilder.
Jeg var i den perioden døende og svært sykdomsherjet, så folk flest vil nok tåle mer enn jeg gjorde da.

Søvnløshet er en svært alvorlig tilstand og at TS sin lege skriver ut vallergan irritere meg kraftig.

Selv ble jeg bare tilbudt vallergan av min lege uten at det hjalp.
Redningen kom med melatonintabletter jeg fikk av mora til en kompis.

Søvnløsheten forsvant umiddelbart og har ikke vist seg siden
5-HTP hjelper for meg hvertfall med innsovnings problemer når jeg ikke har røyket.

http://biovea.no/product_detail.aspx...8#.UJEZp2JEIgw

A natural solution for anxiety and depression

In numerous studies around the world, 5-HTP was shown to:

• Suppress Appetite.
• Enhance Sleep.
• Relieve Anxiety.
• Relieve symptoms of SAD (Seasonal Affective Disorder).
• Provide relief from and prevention of migraine headaches.
• Help reduce the rate of heart disease as a result of lower anxiety and depression.
Cannabis er ikke ulovlig for de som får seg en diagnose i feks Nederland og medbringer max 3 mndrs bruk. Søvnproblemer er en av diagnosene en kan få skrevet ut cannabis mot. Cannabis er et naturmiddel og brukt i samsvar med legens anbefalinger er det både trygt og helt lovlig.

Å lære seg å leve med søvnproblemer er et særdeles dårlig råd. Det er fordi vedvarende søvnproblemer ofte gir nedsatt livskvalitet, øker sjansen for alvorlige hjertekarlidelser, høyt blodtrykk, diabetes, utbrenthet, lærevansker og konsentrasjonsvansker.

Pasienten har allerede forkastet sovemedisin pga av alle bivirkningene. Cannabis trenger ikke være ulovlig, er bare å sørge for å få legepapirer. Det er rett og slett en investering i egen helse og et best mulig liv uten kroniske sykdommer.
Vis hele sitatet...


Å lære seg å leve med søvnproblemer er en dårlig ide? Ja, aha! Dette var jo interessant – mye bedre å ikke ta tak i det? Når jeg sier «lære å leve med det» betyr det; få nødvendig hjelp, ta tak i problemet, jobbe systematisk mot en god og sunn løsning!
Jeg nevnte faktisk ikke medisin som en nødvendig, og eller god løsning. Jeg har selv i hele mitt liv hatt store søvnproblemer, jeg finner stor hjelp i meditasjon, yoga, bruke sengen kun til sove og samleie, holde meg vekk fra datamaskiner før jeg skal legge meg med mer. Dette er gode tips, anbefale midler som er ulovlige burde man være for god til – selv om det muligens kan hjelpe! Greit at medisiner har store bivirkninger, men faen det har cannabis også. Ikke vær helt superliberal da, vær litt rasjonell om du har muligheten til det.
Det du gjør å bruker argumentet at det er lov i Nederland er vel ikke så relevant da vedkommende bor i Norge.
Trådstarter
Sitat av bajjaz Vis innlegg
Vallergan er en drittpille!
Sjekk bivirkningene i pakningsvedlegget, du mister tennene dine ++
Det er dessuten en allergipille legene skriver ut i håp om å oppnå en bivirkning.

En veldig tvilsom praksis.
Jeg fikk selv denne pillen for noen år siden og ble bare en sløv dust av den.
På meg funket ikke hasj, men melatonin skaffet meg søvnen tilbake.
Vis hele sitatet...
Melatnoin høres ut som et bra alternativ. Men er ikke veldig vansklig å få, og bare over kortere perioder?
Sitat av kalelis Vis innlegg
Greit at medisiner har store bivirkninger, men faen det har cannabis også. Ikke vær helt superliberal da, vær litt rasjonell om du har muligheten til det.
Det du gjør å bruker argumentet at det er lov i Nederland er vel ikke så relevant da vedkommende bor i Norge.
Vis hele sitatet...
EØS avtale. Så jo det er svært relevant at cannabis gies ut på resept i Nederland.
Reis til Nederland, gå til lege. Få resept. Kjøp cannabis. Returner til Norge. Helt lovlig.
Hele poenget med innlegget mitt var at man ikke skal rekommandere rusmidler? Det er ganske åpenlyst hva jeg prøver å få frem her, men det har du tydeligvis ikke noen nevneverdig lyst til å se.

Som jeg sa, yoga, meditasjon, og diverse «søvn tiltak». Vil i mange tilfeller fungere kjempefint.
Sitat av Nevo Vis innlegg
Melatnoin høres ut som et bra alternativ. Men er ikke veldig vansklig å få, og bare over kortere perioder?
Vis hele sitatet...
Jeg tror du får det hvis du maser.
En kompis av meg har akkurat hatt en "kur" og han fikk det av legen.
Når jeg fikk det for noen år siden var det så uvanlig at det måtte bestilles.

Det forundrer meg veldig at legen ikke prøver melatonin oftere, alle jeg kjenner som har prøvd har blitt kvitt sine problemer. Men allikevel hører jeg stadig om folk som får piller du blir inkjørt på og avhengige av.

Jeg hadde innsovningsproblemer i flere år og var fast bestemt på å løse det uten piller etter å ha blitt innkjørt på rohypnol som hjalp godt i noen uker.
Etter flere år var det til slutt umulig for meg å sove.

Jeg manglet rett og slett melatonin og følelsen av bli stuptrøtt etter år med problemer unner jeg venninen din, deiligste som har skjedd meg.
Sitat av kalelis Vis innlegg
Hele poenget med innlegget mitt var at man ikke skal rekommandere rusmidler? Det er ganske åpenlyst hva jeg prøver å få frem her, men det har du tydeligvis ikke noen nevneverdig lyst til å se.

Som jeg sa, yoga, meditasjon, og diverse «søvn tiltak». Vil i mange tilfeller fungere kjempefint.
Vis hele sitatet...
For all del, jeg benekter ikke at det kan være andre løsninger som for noen vil hjelpe helt fint, og om disse hjelper er det jo kjempebra. Jeg antok bare at en som har slitt med dette over mange år, har vært hos lege og har forkastet legens råd mest sannsynlig også har forsøkt alle de rådene som står i ukeblader og kanskje også kjerringråd og alternativ behandling.

Jeg anbefaler ingen å ruse seg hemningsløst. Jeg anbefaler cannabis brukt som medisin, skrevet ut av en lege og brukt i samsvar med legens anbefalinger.

Det er etterhvert en lang rekke medisiner som misbrukes, men det gjør ikke medisinen dårlig eller farlig av den grunn. Og cannabis brukt i tråd med lenges anbefalinger er ikke farlig, og det er heller ikke snakk om rus.
Jeg har søvnproblemer, og har egentlig medisin til det. Jeg kan ikke ha vanlig (stå opp 7 om morgenen) jobb. Litt cannabis har alltid virket for meg. Pass på å test forskjellige strains da noen bare gjør deg hyper for leggetid, og andre lar deg gjerne sove mindre stabilt. Finn en seig indica. Det skal funke kjempe bra for noen med søvnproblemer.

Syns jeg skumleste over diskusjonen med bivirkninger på sovemedisin. JA, for guds skyld bare drit i dem. Jeg brukte det som sies å være det mest naturlige; melatonin. Brukte det en stund og ble bare dårlig. Da tviler jeg på at de andre medisinene jeg blir tilbydt funker noe bedre på det. Leser at folk føler seg litt zombie på noen av dem.

EDIT: Jeg har forsinket døgnfase syndrom (25-26 timer i døgnet). Så jeg skal ikke late som jeg er lege og si at det er det din venn også har.
Sist endret av RealistDrømmer; 31. oktober 2012 kl. 15:37.