Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1756
Hei. For ikke lenge siden, var en bekjent av meg på kiwi og fant utgåtte varer og håvet dem inn. H*n fant også en stor kasse med utgått øl, som h*n ville ha. Dette ble h*n nektet, fordi varen skulle kastes istedet, ble h*n fortalt.

Burde ikke h*n få penger for ølen eller få varen? Kiwi har jo tross alt den garantien de skryter av.

*Legg merke til at bekjenten er over 18.
Sist endret av Frityrgryta; 9. februar 2012 kl. 17:49.
liknende saker har vært i media før og da har kiwi ledelsen sagt at "tobakk og alkohol gått ut på dato skal det gi's ut penger istedet for varen"
Kiwi-butikkene ikke skal dele ut alkohol og tobakk.
Vis hele sitatet...
Her
Fant ikke noe om det på kiwi sine nettsider.
Superposter
Trådstarter
Da regner jeg med at det at varene skulle "kastes" var bullshit?

Er det noe som kan gjøres med saken fra vår side nå? Eventuelt ta en tur i butikken igjen og klage?
Mest sannsynlig setter de varene på lager så kommer en salgsfremmer fra f.eks. Mack, Ringnes e.l. å sender de i retur. I andre tilfeller har kunden(e) fått penger istedetfor. Husker jeg ikke feil var det noen kids som fikk en del tusenlapper etter å ha funnet en pall med utgått øl?

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...p?artid=244734
Pensjonert gamer.
orbeck's Avatar
Stemmer at de skryter av denne "garantien". Hadde konfrontert dem med det og forlanget penger for ølet. Selv mener jeg denne garantien tar litt av, og at kiwi kanskje er drittlei mennesker som snoker og graver i varene for å finne utgåtte varer, og ikke legger ei krone i butikken ellers.

Dem burde enten kutte det ut eller sette en "max limit".
Sitat av thomasw Vis innlegg
Mest sannsynlig setter de varene på lager så kommer en salgsfremmer fra f.eks. Mack, Ringnes e.l. å sender de i retur. I andre tilfeller har kunden(e) fått penger istedetfor. Husker jeg ikke feil var det noen kids som fikk en del tusenlapper etter å ha funnet en pall med utgått øl?

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...p?artid=244734
Vis hele sitatet...
Stemmer fint det der. Hvordan kiwi gjør det med garantien deres anbefaler jeg linkene, men det er grunnen til at man ikke kan dele ut utgått alkohol/tobakksvarer på måfå.