Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  78 6032
Hei, Noen som har kule forslag til utkledning??
ikke kle deg ut, men si at du er nok en tiltaksløs ungdom, hjernevasket av mediene, egoistisk, materealistisk og gjør dette kun for godteriet/faenskapet. er ikke DET skummelt, veit faen ikke jeg altså..
Jeg var kiwimonsteret ifjor -hadde masse kiwi poser på meg!
Potetgullmannen!
Ta et laken med to hull over deg. Klassiker.. Når er halloween? Lørdag?
Opprinnelig postet av Capric
ikke kle deg ut, men si at du er nok en tiltaksløs ungdom, hjernevasket av mediene, egoistisk, materealistisk og gjør dette kun for godteriet/faenskapet. er ikke DET skummelt, veit faen ikke jeg altså..
Vis hele sitatet...
Hvis man feirer halloween betyr ikke dette at man er en egoistisk, materealistisk og hjernevasket av mediene..

Hvis du vet historien og kulturen bak halloween og liker denne, ser jeg ikke noe problem i dette. Eller bare for å ha en god kveld på en morsom fest..

Faktisk begynner jeg å bli lei mange av mange av dine poster, inkludert denne...
Du kan kle deg ut som dyslektiker, og skrive "HALOWEEN" i panna.
Dan: jeg har aldri sagt at man er det av å feire halloween!
jeg veit faktisk hva det handler om, jeg postet bare et skrekkscenario, ok?
mulig du misforsto posten litt..

[edit] forresten var det tatt fra tegneserien "tommy og tigern" , jeg bare syns det var ganske godt sagt for å skremme folk :] [/edit]
Sist endret av Capric; 31. oktober 2003 kl. 12:35.
Jeg tror jeg noyer meg med jula som jeg foeler jeg feirer allerede naa
Opprinnelig postet av Dan
Hvis man feirer halloween betyr ikke dette at man er en egoistisk, materealistisk og hjernevasket av mediene..

Hvis du vet historien og kulturen bak halloween og liker denne, ser jeg ikke noe problem i dette. Eller bare for å ha en god kveld på en morsom fest..

Faktisk begynner jeg å bli lei mange av mange av dine poster, inkludert denne...
Vis hele sitatet...
Hvorfor feirer du halloween da?
Fordi det er en god anledning til å ha en sabla kul fest, å kle seg ut er undervurdert!
Og når det gjelder det godteri kjøret dere peser om, tror jeg dere kan slappe helt av. Ettersom halloween de siste åra har fått ganske moderat oppmerksomhet, og den oppmerksomheten den har fått har vært rundt utkleddnings aspektet ved tradisjonen og ikke dette godteri styret.
supermann drakta er sjef da. den finner du i de fleste leketøysbutikkene.
jeg skal gå som kålorm... kjøp en sovepose på fretex....
jaja, gjør hva dere vil... Men ingen skal få så mye som en ert av meg i dag!
Trond the Halloween grinch
Jeg skal ihvertfall ha et par egg klare i tilfelle noen drittunger prøver å bombe huset mitt
Jeg skal på Halloween fest idag, masse folk og de absolutt fleste skal kle seg ut. Personlig veit jeg ikke hva jeg skal kle meg ut som enda, kanskje nudist, altså kle av meg

Tips: Superman, Batman, Spiderman, bonde, pilot, spøkelse, mumitrollet, george w bush
I fjor var jeg Bill Gates. I år skal jeg spille Worms3d
halloween suger for å si det mildt.. det er bare no jall vi har henta fra amerika. hvorfor feirer folk det ? latterlig..
Hold kjeft, det var ikke topicen din mongo. Du kan jo være en nerd? Hadde vært litt tøft. Forresten så har jeg og noen jeg kjenner kjøpt inn masse hundesjokolade som drittungene skal få. Muahahahahahaha så ond vi er. Prøv også å kle deg ut som drage.
Hva med innvendig kostyme? Alko-monster for eksempel! Pass på å ha alkoholen inni deg, ikke monsteret!
Mens vi er litt inne på folks meninger om Haloween:
http://vg.transact.no/Item.asp?Group...20Halloween%3F
Surrehu: Jeg feirer ikke Halloween, men går gjerne på en Halloween fest hvis det dukker opp.

SL3iM: Jeg trodde Amerika hadde tatt Halloween fra Canada jeg, men mulig jeg har helt feil her.. Ettersom historien opprinnelig stammer fra Frankrike ?
Du trenger da ikke å kle deg ut du ? haha, de blir da skremt lell haha!Der er ihvertfall Halloween i dag, og det blir tøft!
Hater alle de små drittungene som maser etter godteri. Måtte i stad gi bort den siste kokesjokolade plata vi hadde igjen fordi vi selvfølgelig hadde glemt å kjøpe inn godteri. Men en Halloweenfest har jeg ikke noe i mot. Dessverre er jeg opptatt med andre ting i dag

Hadde jeg vært hjemme i dag skulle jeg slukt alle lysene og skremt de små drittungene noe jævlig når de ringte på døra. Det hadde vært skøy det!
Dan: mulig du har rett, jeg bryr meg ikke liksom :P
RipZ. jeg er helt enig med deg! kan de ikke bare masse på sin egen mor og få noen kroner til henne, så dra på butikken og handle selv.
du går for langt når du plager folk med å "tvinge" de til å gi deg snop imot at du ikke gjør herverk på huset deres.
For hvem i helvete gidder å vaske veggene sine etter at noen har kastet egg på dem? Ingen, derfor kjøper folk snop til de små terrorister.
Men hvem i helvete er det som gidder å spandere snop på noen som truer med å ramponere huset ditt? i bunn og grunn ingen har lyst til noen av delene.
Halloween partyer har jeg ingen problem med, men tjick oj tjit bringer bare mer ondskap en en høytid og noe å se frem til.
Da synest jeg at den "norske" tradisjonen med julebukk er bedre , på julebukk gjør da ungene noe for snopet....
Stiller meg egentlig i mot Halloween for jeg mener det er en amerikanisert tradisjon NB: JA JEG VET AT MANGE MENER AT DET IKKE ER EN AMERIKANSK TRADISJON, MEN IKKE BEGYNN DISKUSJONEN MED MEG...
Det er omtrent som valentines day, ingen trenger den, men verdens butikker har hjernevasket oss for at vi skal kjøpe effekter.
Halloween er da en irsk tradisjon? De mente at det kom masse onde ånder til jorden på denne kvelden, og derfor kledde folk seg ut for å skremme bort de onde åndene. Har noe med årsskiftet å gjøre, mener jeg. Shoot me if i'm wrong..
Tradisjonen med å bombe hus meg egg og stein kommer vel iallefall fra usa, og for de som går her i landet betyr det ikke stort annet for de enn at de kan ringe rundt på dørene og tigge etter snop uten å bli sett jævla rart på..
Idioti, spør du meg, hadde jo blitt det samme som om amerikanrerne skulle begynne å bruke bunad, gå i tog vifte med flagg den 17.mai..
Jeg gjorde mye jævel mot de som kom og ville ha snop. Jeg kjøpte inn kansje et halvt kilo hundesjokolade som jeg ga vekk. Var ganske gøy, helt til jeg så hvor mye det kostet. Hev sammen med 4 andre folk til sammen 48 egg, men det var bare på folk vi kjente eller folk som med vilje irriterte; slik som to stykker som bare satt foran tven sin og leet ikke en finger for å spørre hva vi ville, eller noenting og skar grimaser til oss. Da ble ruten deres dekket med 1 middels stort egg. Den fortjente de. Det er normal høflighet å åpne dørene for folk, uansett. Jeg ville gjort det selv om det ikke hadde vært halloween men i et annet ærend og jeg hadde egg.

De som ødelegger er de som med vilje går rundt med softguns og stein og bare ødelegger. Det får da for faen gå an å prøve å oppføre seg selv om det kansje virker som en god unnskyldning for å drive hærverk.

Vidder: det gjør de faktisk. For et par år siden hadde de et større 17 mai opptog en oslo. Ikke kom å si at folk ikke importerer tradisjoner fra andre land. Noen tradisjoner kan kansje aksepteres?
Sist endret av pinnsvinet; 1. november 2003 kl. 01:15.
Når ungene kom på døra sa jeg at det ikke var noe godteri igjen. Har slappet av hjemme foran TV'en, bare sett på anime og en film.
Kaste egg er jo bare teit. Jeg hadde blitt ganske forbannet om noen fant på å kaste egg på vinduet mitt i alle fall..
Kom hjem for en time siden, faen vi hadde det gøy. 'Trick or trick'? Så pælma vi litt egg på huset Selvfølgelig syns dere dette er forkastelig, men orker ikke gå rundt å tigge godteri. Var lite annet å finne på.
Opprinnelig postet av SL3iM
halloween suger for å si det mildt.. det er bare no jall vi har henta fra amerika. hvorfor feirer folk det ? latterlig..
Vis hele sitatet...


Jeg er enig der.. Det er no forbanna tull.. (MIN MENING !)
Få søtsaker ellers bomber vi huset deres med egg og faenskap...

Kom faen meg noen på døra for 1 time siden, gjør som meg.. sett deg forran pc`n og trekk for gardinene ! Drit i de.. Vil de ha godter så kan de tigge til foreldra ! Ikke kom til meg, for jeg skal ha det selv


Dette er MIN mening !!!
skal vedde på at det har ringt på døra 30 ganger i kveld.der står de jævla ungene å koper uten å si et ord.de to første gangene så åpna jeg døra å sa at dem sku ha sek vekk.å de stakk.resten av gangene så gadd jeg ikke gå til døra.

er så jævla lamt at "vi" (norge) skal kopiere alt,som feks haloween.det er så tragiskt.huff.
Til neste halloween: hvor får jeg kjøpt miner?
Hehe! Ja vurderer sterkt og gå til innkjøp av miner jeg også Ble så lei av de ungene til slutt at enten så fikk de en bøtte vann etter seg.... Og prøvde de seg på noe tull... Fyrverkeri er fine saker for å si det slik da Etter noen salutter med Air Crusadere forsvinner de fort Kommer ikke tilbake heller
Vær så snill og hold dere til topic eller start ny tråd!
ikke kjøp miner da.. det er for simpelt..
kjøp heller inn et par esker mokkabønner å gi til dem, veit det er umenneskelig,men...sjittau
Siden allehelgensaften er over trengs det vel ikke flere utkledningstips, så jeg håper det er greit at jeg vrir diskusjonen litt.

Ser at julebukk har blitt nevnt en del her og i vg-linken, men det virker som om dere snakker om en svunnen æra. Her i Bergen kommer det hver nyttårsaften mellom 80 og 120 unger og synger julesanger i bytte mot snop, og sener på kvelden tusler de voksne rundt og synger i bytte mot juleøl.

Er dette en utdødd tradisjon i resten av landet, eller driver dere på med det fortsatt? Må si at jeg på alle plan er imot allehelgensfeiringen som feier over landet, men har dere ikke julebukker skjønner jeg godt ungene.
Såh, enkelt og greit - har dere bukker eller ei?
God Ide:
Ta sjokolader med flytende fyll i, bruke en sprøyte til å suge ut alt fyllet fra sjokoladene.
Deretter tar du en ren sprøyte, fyller den med avføringsmiddel og sprøyter det inn i sjokoladene.
Du må kanskje smelte igjen hullet etterpå, men det skal egentlig ikke være nødvendig dersom du bruker en tynn sprøyte.
Midt forslag: kle deg ut som fyrstikke - gå rundt naken, hovudet blir rød fra seg selv.
omg www.stfu.se

Tenkte jeg skulle bruke [SIZE=4]POST NR. 1000[/SIZE] på no gøy
Hallowen er en gammel keltisk tradisjon som Irlenderne tok med seg over altantern til USA. De feiret slutten på året, eller sommeren. På siste dagen av året var "porten" mellom den åndelige verden og den virkelige verden nesten åpen. Derfor kledde de seg ut med stygge kostymer, tente bål osv. for å skremme vekk de døde.
Så da kan noen svare meg hvorfor vi nordmenn skal "feire" Halloween?
Det med å gjøre hærverk mot hus er som oftest noe eldre tenåringer driver med. Det er deres ansvar, og jeg synes ikke det er noe argument mot halloween.

Når det gjelder det med opprinnelsen til en høytidsdag, så synes jeg ikke det er så utrolig viktig. Det er en tradisjon (i dette tilfellet en amerikans tradisjon) og en unnskyldning for å feire. Hvor mange feirer f.eks. at Jesus ble født på julaften nå mer? Det vi feirer er jo julestemningen, pepperkaker og gavene. Og jeg synes egentlig ikke det er noe galt i det.
Kort og godt er haloween provitdreven kultur-imperialisme, som ikke fortjener noen plass i det norske samfunnet. Ikke fordi jeg vil ta vare på de heilnorske kjerneverdiene nødvendigvis, men fordi det rett og slett er stygt og ekkelt og jævlig og barnslig og så videre.
Opprinnelig postet av Pinh34d
Kort og godt er haloween provitdreven kultur-imperialisme, som ikke fortjener noen plass i det norske samfunnet. Ikke fordi jeg vil ta vare på de heilnorske kjerneverdiene nødvendigvis, men fordi det rett og slett er stygt og ekkelt og jævlig og barnslig og så videre.
Vis hele sitatet...
Vi får jo kultur fra mange forskjellige steder. Jeg skjønner ikke hvorfor det skal være så ille bare fordi det kommer fra USA.