Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 2503
Hey,

Er ikke mange månedene siden jeg "bravet" meg på å bestille noe på nett, med stor suksess. Alltid vært skeptisk til nettsider. Litt bondetenkning kanskje, men akk.

Anyways, jeg tenkte det kunne være greit med en tråd hvor man listet opp sider man selv har gode erfaringer fra for å kunne hjelpe og tipse hverandre. Jeg vet iallfall at jeg ville satt stor pris på alle tips folk måtte ha.

Hvordan du presenterer det er selvsagt opp til deg (selv liker jeg å ha det oversiktlig og "skjema"-aktig) men jeg vil være så gæren å sette det kravet at man må ha personlig erfaring fra siden før man fører den opp, bare så vi ikke begynner med "har hørt at den er bra"-uttalelser.

For den som lurer spiller det ingen rolle HVA siden selger, så lenge det er relevant for forbrukere

Here goes, håper på god respons og mange gode tips:

SIDE: Biit.no
PRODUKTER: Bøker, film, musikk, spill og div tilbehør
OM SIDEN: Norsk Amazon-forhandler
ERFARING: Svært god. Grei leveringstid, ingenting galt med produktene, svært gode priser. Har bestilt mest film og TV-serier derfra, samt spill, og dette får du MYE billigere enn i norge.
MERKNAD: Husk at med en gang du går over 200kr i pris blir det masse ekstrautgifter, så å bestille i mindre mengder er lurt.


SIDE: RiptApparel.com
PRODUKTER: T-skjorter
OM SIDEN: Legger ut én T-skjorte for salg hver dag som ligger ute i 24 timer før den fjernes. Har også konkurranser og spesialutdelinger iblant.
ERFARING: Veldig god. Mange kule designs med mash-ups av flere TV-konsepter osv, mye gøy. Trøyene er også veldig behagelige. Koster 10$ per skjorte pluss frakt.
MERKNAD: Størrelsene varierer noe. Har bestilt 5-10 tees fra de, og én var litt trangere enn resten.


SIDE: Teefury.com
PRODUKTER: T-skjorter
OM SIDEN: Legger ut én T-skjorte for salg hver dag som ligger ute i 24 timer før den fjernes. Har også konkurranser og spesialutdelinger iblant.
ERFARING: Veldig god, samme ulla som RiptApparel.
MERKNAD:


Sånn, håper noen har godsaker å komme med og at folk finner infoen hjelpsom
SIDE: everyonedoesit.com
PRODUKTER: Piper, urter, bonger, grindere, (div. røyke tilbehør osv.)
OM SIDEN: Selger billige gjestander for lave priser.
ERFARING: Har bestillt opp til 20-30 ganger fra nettsiden, tar mellom 4-14 dager, billig shipping, anbefaler og bruke denne "voucher" koden når du bestiller: winbig. Også veldig bra respons ang. spørsmål osv.
MERKNAD: Noen av tingene på nettsiden er ikke lov å sende til Norge, det må du passe på siden at det er ditt ansvar.

SIDE: dealextreme.com
PRODUKTER: 70,000+ produkter. Allt fra laser til høytalere.
OM SIDEN: Selger billige produkter som er veldig kule, man kan kjøpe mange julegaver der!
ERFARING: Alt kommer etter 8-18 dager, noen av gjenstandene er litt dårlig kvalitet, så det gjelder å se på "reviews" under produktet.
MERKNAD: Pakkene kommer som "rekkomandert" sending, så du må hente de på post kontoret og vise legitimasjon.
SIDE: cdon.no
PRODUKTER: Elektronikk, film, musikk og spill. Men selger også litt merchandise, leker og andre småting
OM SIDEN: Billigste frakten i norge? 29kr for små gjenstander som film, spill, cd'er, t-skjorter osv.
ERFARING: Meget god erfaring. Et par dagers frakt. Man kan også kostnadsfritt velge faktura-metoden, slik at man f.eks 2 uker før lønning kan kjøpe seg noe man trenger, og betale dagen man får lønning.
MERKNAD: Har ikke erfaring med kundeservice, noen sier den suger balle

SIDE: Coolstuff.no
PRODUKTER: Party, gadgets, interiør
OM SIDEN: Fast frakt 39,- i norge, selger mye kule småting!
ERFARING: Har bestilt et par julegaver herfra og er knallfornøyd med kundeservice og bestilling. De sender ut meget fort!
MERKNAD: 5 dager siden første bestilling og jeg har ikke mottatt produktet enda, men det har vært helg, så jeg er tålmodig. Satser på at det venter i posten idag
SIDE:Play.com
PRODUKTER: Film, musikk, spill, bøker
OM SIDEN: Veldig rimelige produkter. Stort utvalg og gratis frakt.
MERKNAD: Pass på tollgrensa! Sender hver enhet i egen forsendelse. Bestiller du 20 filmer, så får du 20 pakker. Praktisk med tanke på å komme unna toll osv.

SIDE: Karmaloop.com
PRODUKTER: Klær.
OM SIDEN: Rimelige priser, rask levering rett på døra.
MERKNAD: Pass på tollgrensen!

SIDE: Komplett.no
PRODUKTER: Data, Hifi, Hvitevarer
OM SIDEN: God service, fine priser, stort utvalg og rask levering.

SIDER: GOG.com og Steam.com
PRODUKTER: Spill, DLC.
OM SIDEN: Stort utvalg på begge sider. Ikke så gale priser.

Erfaringene med samtlige av disse nettbutikkene er utmerket. Jeg har aldri hatt noen problemer.
Sist endret av caperno; 7. desember 2011 kl. 13:10.