Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 3382
Finnes det noen regler eller lover om dette?

Hvis vi tar disse utgangspunktene:
- Kjøper er 17
- Skal forbli ubrukt (så det blir mer som et ornament/kunstgjenstand)

Er det 18 års grense da?
Det er i utgangspunktet 18års grense. Men som med alt annet, det er ikke alle butikker som bryr seg om det.
Du kan jo bare bestille en på nettet, fins maange norske sider som selger slikt utstyr til en billig penge.
Homo Luminous
wavezor's Avatar
Har en kjenning på 15 år som røyker Rød3 med bong. Han kjøpte den i Sverige dog.
Sitat av wavezor Vis innlegg
Har en kjenning på 15 år som røyker Rød3 med bong. Han kjøpte den i Sverige dog.
Vis hele sitatet...
Ha meg unnskyldt, men hvorfor i all verden gjør han det?
Homo Luminous
wavezor's Avatar
Vet ikke, noe New-Age stuff kanskje?
Sist endret av wavezor; 20. juli 2011 kl. 11:12.
Sitat av Mangooz Vis innlegg
Det er i utgangspunktet 18års grense. Men som med alt annet, det er ikke alle butikker som bryr seg om det.
Vis hele sitatet...
Er du sikker på at det er 18årsgrense? Kunne gjerne tenkt meg kilder på dette.
En bong er jo bare en dings laget av plast, eventuelt glass. Det er i utgangspunktet ingen aldersgrense på det, men jeg kan tenke meg at mange butikker likevel har aldersgrenser, siden de neppe blir særlig populære i nærmiljøet om de selger "hasjpiper" til folk under 18.
Homemade Retard
zeicko's Avatar
Sitat av EoT Vis innlegg
Ha meg unnskyldt, men hvorfor i all verden gjør han det?
Vis hele sitatet...
han er 15.. trassalder
Sitat av zeicko Vis innlegg
han er 15.. trassalder
Vis hele sitatet...
Trodde trassalderen var unnagjort i 3-4 årsalderen... kan ikke huske å ha røyka noe særlig Rød 3 i bong da.

Uansett, man må nok være 18 år for å kjøpe alt av røykeutstyr. Kan huske å ha blitt "legga" for kjøp av rullepapir. Det er jo bare papir. Usikker på om dette er lovfestet, eller om det bare er butikkens interne policy.
Det er ingen lovfestet aldersgrense når det kommer til bonger/piper/sisha generelt, men noen butikker kan ha aldersgrense for det. Mener å huske at jeg har blitt spurt om legg ved kjøp av fyrstikker/lighter også.
Jeg lurer på en ting, jeg har _ALDRI_ sett bonger eller piper i butikker.. Hvilke butikker det egentlig dere snakker om?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Layzi Vis innlegg
Jeg lurer på en ting, jeg har _ALDRI_ sett bonger eller piper i butikker.. Hvilke butikker det egentlig dere snakker om?
Vis hele sitatet...
Det er selvfølgelig snakk om spesielle butikker som selger røykeutstyr o.l. som f.eks Scorpius.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Det er selvfølgelig snakk om spesielle butikker som selger røykeutstyr o.l. som f.eks Scorpius.
Vis hele sitatet...
Eller Shangri'la
Jeg regnet med at det var av typen ymse butikker. Men, når det allerede er ymse butikker, så tror jeg ikke aldersgrense er det første som teller, med mindre du ser ut som en 15 åring tho.
Sitat av Mandokir Vis innlegg
Er du sikker på at det er 18årsgrense? Kunne gjerne tenkt meg kilder på dette.
Vis hele sitatet...
Ok, var kanskje litt rask.
Det er litt individuelt, men da jeg var under 18 og gikk på slike butikker var det ofte et eget rom hvor det sto slike saker. Og der fikk man ikke lov å gå inn med mindre man var 18. Kassedama spurte om leg når jeg var på vei inn som 14åring.

Dette var i Bergen. Men jeg har også opplevd at yngre personer får kjøpt slik. En kompis av meg var i Oslo forleden og kjøpte med seg en pipe.
Kjøpte selv bong(er) når jeg var yngre enn deg, hadde aldri noe problemer med bestilling eller henting.
Sitat av Layzi Vis innlegg
Jeg regnet med at det var av typen ymse butikker. Men, når det allerede er ymse butikker, så tror jeg ikke aldersgrense er det første som teller, med mindre du ser ut som en 15 åring tho.
Vis hele sitatet...
Jeg var innom shangri la og kjøpte et sånt "kokain-kit" da jeg var 17, og jeg har alltid sett ung ut for alderen.
(° ͜ʖ °)
Zyke's Avatar
Når de nå først er så på kanten av loven tviler jeg virkelig på at å opprettholde aldersgrenser på sånt er deres minste bekymring.
Kjøpte min første bong når jeg var 15 så kommer sikkert helt an på hva slags headshop du går på.
De som ikke har sett en butikk som selger bongs har ikke vært i Oslo, og det er ingen aldersgrense for brukerutstyr i Norge.
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Sitat av EoT Vis innlegg
Trodde trassalderen var unnagjort i 3-4 årsalderen... kan ikke huske å ha røyka noe særlig Rød 3 i bong da.
Vis hele sitatet...
"Jeg er SÅÅÅÅ voksen"

Sitat av zeronz Vis innlegg
De som ikke har sett en butikk som selger bongs har ikke vært i Oslo, og det er ingen aldersgrense for brukerutstyr i Norge.
Vis hele sitatet...
Weedshop f.eks har 18-årsgrense.
Sitat av Muradi Vis innlegg
"Jeg er SÅÅÅÅ voksen"
Vis hele sitatet...
Sikter du til at jeg er 4+, eller at jeg ikke røyker rød 3 i bong? Man trenger ikke være voksen for ikke å være i trassalderen?
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Vet om en sjappe på Charlottenberg senteret som selger bonger til 99,- kjøpte en bong der når jeg var 15/16 uten problemer. Husker ikke hva den heter, men det er en butikk som selger ting du ikke kjøper på vanlige butikker. Fancy drager, svert/kniver, afrikanske skulpturer også tror jeg og malerier + mye annet. Butikken er ikke så stor og kassa står midt i.
17 år her også, er i besittelse av 3 bonger, alle kjøpt på ei ordentlig sjappe, er nok ikke noe problem og kjøpe med mindre du ser ut som du er 13
shangrila selger til 16+
jeg er 15, kjøpt bong og 100 bags på shangri la