Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 491
Hei har et lite spørsmål angående Crossfire jeg ser ikke noen plass at det kjører 2 kort, når jeg går inn på CCC ( catalyst) så får jeg bare opp et stort 1tall på skjermen. når jeg skal identify gpu`s kommer det ingenting opp.

Så hvordan fungerer det egentlig. ?
Sultan Of Swing
eazypeez's Avatar
Sitat av Brodz Vis innlegg
Hei har et lite spørsmål angående Crossfire jeg ser ikke noen plass at det kjører 2 kort, når jeg går inn på CCC ( catalyst) så får jeg bare opp et stort 1tall på skjermen. når jeg skal identify gpu`s kommer det ingenting opp.

Så hvordan fungerer det egentlig. ?
Vis hele sitatet...
Hos meg (kjører 2 stk 6870 i crossfireX) kommer det opp i CCC under crossfire i en egen fane, den nederste.
Device manager og display adapters burde du ihvertfall se at 2 stk. er listet opp.

Du kan også laste ned MSI afterburner. Der ser du både load og temp på begge kortene dine. Her kan du også "paste" verdier på skjermen mens du spiller på samme måte som fraps gjør med FPS.

Bare for å være sikker: Du har Crossfire bridge mellom kortene?
Sitat av eazypeez Vis innlegg
Hos meg (kjører 2 stk 6870 i crossfireX) kommer det opp i CCC under crossfire i en egen fane, den nederste.
Device manager og display adapters burde du ihvertfall se at 2 stk. er listet opp.

Du kan også laste ned MSI afterburner. Der ser du både load og temp på begge kortene dine. Her kan du også "paste" verdier på skjermen mens du spiller på samme måte som fraps gjør med FPS.

Bare for å være sikker: Du har Crossfire bridge mellom kortene?
Vis hele sitatet...

ofc har jeg crossfire bridge mellom ^^

Takk for svar, men jeg brukte gpu-z å så at det var 2 kort som var aktive. men blir så frustrert når jeg ikke er sikker tho.
Sultan Of Swing
eazypeez's Avatar
Sitat av Brodz Vis innlegg
ofc har jeg crossfire bridge mellom ^^

Takk for svar, men jeg brukte gpu-z å så at det var 2 kort som var aktive. men blir så frustrert når jeg ikke er sikker tho.
Vis hele sitatet...
Skjønner godt at du blir frustrert. Det kunne for eksempel stått i klartekst eller listet opp i CCC at man kjører flere enn ett kort.
Grunnen til at jeg spurte deg om crossfire bridge var at første gangen jeg hadde to kort sammen med defekt bridge. Kortene sto listet opp som de skulle i forskjellige programmer, men de ville jo ofc ikke jobbe sammen.