Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  43 3310
Som de fleste spillerne vet nå så er det cataclysm som står for tur.

tenkte bare å starte en tråd, jeg har sluttet for mange herrens år siden

men hva tror dere blir bra / ikke / hvorfor ?

Hvor bra kommer det til å selge?


Brodz.
Liker allerede de nye forandringene som er gjort, som for eksempel det nye designet på Orgrimmar!

Tror det nye PvP-systemet blir kanonbra. Gleder meg skikkelig. =)

Angående salget: Tipper de kommer til å selge rundt 10 millioner Cataclyst-keys!
Sist endret av Amitabha; 29. november 2010 kl. 01:48.
Jeg tror at de som spiller wow, og har en eller flere character(s) i lvl 80, kommer nok til å kjøpe Cataclysm.

Sitat av Amitabha Vis innlegg
Liker allerede de nye forandringene som er gjort, som for eksempel det nye designet på Orgrimmar!

Tror det nye PvP-systemet blir kanonbra. Gleder meg skikkelig. =)
Vis hele sitatet...
Har nettopp laget en character på stormreaver. Har kun spillt pve- Allianse tidligere. Så vet ikke hvordan Orgrimmar så ut før, men en kompis av meg mente at de hadde "ødelagt" Orgrimmar.
Ja, Orgrimmar er jo"ødelagt", i den forstand at byen designmessig er totalt forandret. Jeg, for min del, liker det vi har sett av starten på Cataclysm, veldig godt.
Digital nomade
trippy's Avatar
Det som jeg tror blir bra er at dungeons/raids blir vanskligere! BC og Wrath var drittkjedelig siden alle hadde bra gear. I vanilla var det kun de beste som hadde epics og sets. Syntes ikke spill er noe artig hvis man ikke får noen utfordringer. ICC var en lek. Har prøvd litt cata beta og prøvde et par bosser i Blackwing Descent, og det var mye fetere! Her skal man slite får å få noe loot, noe som er topp!
Ett forbedret Orgrimmar eller ikke; Stormwind ser i hvertfall fantastisk ut! Jeg slutta for et halvår siden men levler opp en dwarf paladin nå. Storkoser meg med de nye forandringene!

Selv etter at jeg slutta så fulgte jeg med på spillet, om forandringer og nye ideer spillprodusenten satt med. Får følelsen av at jeg ikke er den eneste som er hjemsøkt av spillet?
Sitat av trippy Vis innlegg
Det som jeg tror blir bra er at dungeons/raids blir vanskligere! BC og Wrath var drittkjedelig siden alle hadde bra gear. I vanilla var det kun de beste som hadde epics og sets. Syntes ikke spill er noe artig hvis man ikke får noen utfordringer. ICC var en lek. Har prøvd litt cata beta og prøvde et par bosser i Blackwing Descent, og det var mye fetere! Her skal man slite får å få noe loot, noe som er topp!
Vis hele sitatet...
Lich King 25 man Heroic var en lek? Den må du lenger ut på landet med, mister.
Sitat av Amitabha Vis innlegg
Lich King 25 man Heroic var en lek? Den må du lenger ut på landet med, mister.
Vis hele sitatet...
Alt untatt Lich King i ICC25 man heroic var en lek, kommer jo naturligvis an på hvordan du definerer en lek. Guilden jeg spilte i(jeg slutta i mai-juni) var ikke veldig hard-core, men de 2 gangene i uka hvor vi raidet, var det full innsats. Så jeg vil si at mesteparten var ganske lett, så lenge man ikke hadde en masse retards som fucka opp. Noe man som regel ikke kommer utenom.
Sitat av Amitabha Vis innlegg
Ja, Orgrimmar er jo"ødelagt", i den forstand at byen designmessig er totalt forandret. Jeg, for min del, liker det vi har sett av starten på Cataclysm, veldig godt.
Vis hele sitatet...
Poenget var at han ikke likte designet. Det må også merkes at dette var hans mening, og ikke min :=)
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av Hater_mordin Vis innlegg
Alt untatt Lich King i ICC25 man heroic var en lek, kommer jo naturligvis an på hvordan du definerer en lek. Guilden jeg spilte i(jeg slutta i mai-juni) var ikke veldig hard-core, men de 2 gangene i uka hvor vi raidet, var det full innsats. Så jeg vil si at mesteparten var ganske lett, så lenge man ikke hadde en masse retards som fucka opp. Noe man som regel ikke kommer utenom.
Vis hele sitatet...
Stilig, kan du lenke til armory så jeg lærer litt om WoW spillere her på bruket?
Sitat av Hater_mordin Vis innlegg
Alt untatt Lich King i ICC25 man heroic var en lek, kommer jo naturligvis an på hvordan du definerer en lek. Guilden jeg spilte i(jeg slutta i mai-juni) var ikke veldig hard-core, men de 2 gangene i uka hvor vi raidet, var det full innsats. Så jeg vil si at mesteparten var ganske lett, så lenge man ikke hadde en masse retards som fucka opp. Noe man som regel ikke kommer utenom.
Vis hele sitatet...
Når du forteller at ICC 25-man heroic var for lett, har jeg lyst til å se hvor tidlig du fikk "Heroic: Fall of the Lich King (25 player)-achievementen.
Jeg har ikke rørt wow på ca to og et halvt år. Da spillte jeg hovedsaklig en level 70 warrior spekka med pvp epics (ikke at det var vanskelig på den tiden). Da gikk det mest i arena og world pvp noe som var etter min mening for vanskelig å finne. Ble mest slossing med OK motstandere på planteplukkingsruta, ellers var alternativet å drepe folk som var ute og lvla noe som kan bli litt kjipt i lengden, med mindre det er fler av dem samtidig.
Wow for meg var best på level 60. Da fantes det noen greie PVE utfordringer og spille hadde en bedre sandbox feeling og bedre world pvp. Blackrock Spire, Onyxia's Lair, Plaguelands, angrep på by osv. I tillegg var det gøy å "explore" med vegg-hopping/gåing/riding og noggenfogger slowfall og sprint/rocket boots osv.

Selv om spillet alltid har vært ganske rett frem, strømlinjeforma og trendbasert så hadde det større grad av frihet i starten. Jeg tror faktisk vanilje wow med enda bedre world pvp og server latency hadde vært noe av det aller beste en kan spille. Hvis det hadde eksistert en genuin mulighet til å påvirke og styre verdenen så hadde spillet vært enormt mye bedre og jeg føler spillets popularitet i dag hovedsaklig er basert på en blanding av markedsføring, avhengighet, sosial utfoldelse og rett og slett mangelen på et bedre mmo.

I tillegg er det et spill der tid investert betyr for mye. Fordelene av å spille mye er mer enn økt ferdighet og bedre utstyr/økonomi. Enkelte av spillets belønnelsessystemer er rett og slett tidsbaserte (dungeon resets, honour point allocation, pvp ranks i arena etc). En aktiv guild er nesten som en jævla jobb å delta i, ikke bare skal du være med så og så ofte du må sitte så og så lenge (timesvis ofte) og du må møte opp med fire shield potions etc etc. Klart er noen av disse tingene også spillerstyrt, men det er hovedsaklig pågrunn av spillets funksjoner problemer som dette eksisterer.

Gi meg en mmo med en enorm verden hvor store mengder spillere kan møtes på et sted og bestemme selv hva som vil skje. Gi meg friendly fire, gi meg, reel innflytelse på spillets politikk eller gjør den 100% spillerbestemt. Gi meg permanent skade på hus og bygninger. Gi meg en så realistisk som mulig opplevelse innenfor en fantansirammer. Gi meg muligheten til å snike meg etter et potensielt offer uten gimmicks som stealth, invisibility, kameravinkling osv. Jeg vil bruke skygge, dekning og lyd/lys-disiplin.

Et annet problem er historien du får servert. Det er helt greit at det diktes opp en hau med allianser, tidligere kriger, raseproblem og legendariske sverd. Problemet er bare når den samme dragen slaktes hver onsdag og alle bærer den råeste øksa fra den samme elementguden som er like gammel som gamle erik og Odin og eldre enn verdenen du går rundt i. Sorry ass, det er ikke mye "epic". Du er liksom ikke "the one" når alle rundt deg også har redda kaninen og fått kongen, halve kongeriket og tatt toern til prinsessa.
Etterhvert føltes hele greia bare utrolig tamt og jeg installerte en addon som gjorde at questtext kunne skippes fort som F. Da gjensto egentlig bare world pvp/battlegrounds(som er ganske lamme) og dueller men der spiller igjen utstyret en rolle og jeg fant meg selv i en ond sirkel hvor utstyrsjaget tok mesteparten av tiden og den gode duellen og æredrapet ute i Azeroths frie natur ikke kom i nærheten så ofte som man kunne håpt.

Det spillet der er nok dessverre dødt for meg. Håper noen lager en god skytespill mmo med zombie apocalypse eller tredjeverdenskrigscenario. Få en realistisk, fri sandkasse mmo hvor du selv kan velge om du vil servere pixelert kaffe,styre hele verdenen eller være forhatt leiemorder.

Men kos for dere som liker spillet med ny ekspansjon, håper bare virkelig at dere nyter opplevelsen og at dere ikke kaster bort for mye tid som kunne vært på noe fetere
Sorry ass, det er ikke mye "epic". Du er liksom ikke "the one" når alle rundt deg også har redda kaninen og fått kongen, halve kongeriket og tatt toern til prinsessa.
Vis hele sitatet...
Haha, jeg ler.. so true.
må nesten bare få beklage skrivefeil og rot, er trøtt og loka
Bestemmer jeg meg for å slutte skal jeg skrive ut innlegget ditt flaska!
Sitat av Amitabha Vis innlegg
Når du forteller at ICC 25-man heroic var for lett, har jeg lyst til å se hvor tidlig du fikk "Heroic: Fall of the Lich King (25 player)-achievementen.
Vis hele sitatet...
Jeg har aldri sagt at jeg har achivementen, grunnet at jeg ikke har knærta lich king. Jeg har heller ingenting å bevise, da jeg bare fortalte hvor lett det var i forhold til hvor vanskelig det burde ha vært.

Men når alt opp til Sindragosa kunne blir gjort med pug(pick-up-group)(med 5% buff), så synes jeg at det er noe galt. Det er svært få pugs som klarte dette, men det var noen drevne på Ravencrest som jeg har vært vitne til.

Så din virtuelle krangling kan du ta et annet sted.
Sitat av Dr.Doom Vis innlegg
Bestemmer jeg meg for å slutte skal jeg skrive ut innlegget ditt flaska!
Vis hele sitatet...
Kult å høre. Skål til og eskil2k og beklager off-topic og moralisering i trån deres men har hatt noen tanker om wow som bare måtte ut et sted
Sultan Of Swing
eazypeez's Avatar
Sitat av HELEflaska Vis innlegg
Jeg har ikke rørt wow på ca to og et halvt år. Da spillte jeg hovedsaklig en level 70 warrior spekka med pvp epics (ikke at det var vanskelig på den tiden). Da gikk det mest i arena og world pvp noe som var etter min mening for vanskelig å finne. Ble mest slossing med OK motstandere på planteplukkingsruta, ellers var alternativet å drepe folk som var ute og lvla noe som kan bli litt kjipt i lengden, med mindre det er fler av dem samtidig.
Wow for meg var best på level 60. Da fantes det noen greie PVE utfordringer og spille hadde en bedre sandbox feeling og bedre world pvp. Blackrock Spire, Onyxia's Lair, Plaguelands, angrep på by osv. I tillegg var det gøy å "explore" med vegg-hopping/gåing/riding og noggenfogger slowfall og sprint/rocket boots osv.

Selv om spillet alltid har vært ganske rett frem, strømlinjeforma og trendbasert så hadde det større grad av frihet i starten. Jeg tror faktisk vanilje wow med enda bedre world pvp og server latency hadde vært noe av det aller beste en kan spille. Hvis det hadde eksistert en genuin mulighet til å påvirke og styre verdenen så hadde spillet vært enormt mye bedre og jeg føler spillets popularitet i dag hovedsaklig er basert på en blanding av markedsføring, avhengighet, sosial utfoldelse og rett og slett mangelen på et bedre mmo.

I tillegg er det et spill der tid investert betyr for mye. Fordelene av å spille mye er mer enn økt ferdighet og bedre utstyr/økonomi. Enkelte av spillets belønnelsessystemer er rett og slett tidsbaserte (dungeon resets, honour point allocation, pvp ranks i arena etc). En aktiv guild er nesten som en jævla jobb å delta i, ikke bare skal du være med så og så ofte du må sitte så og så lenge (timesvis ofte) og du må møte opp med fire shield potions etc etc. Klart er noen av disse tingene også spillerstyrt, men det er hovedsaklig pågrunn av spillets funksjoner problemer som dette eksisterer.

Gi meg en mmo med en enorm verden hvor store mengder spillere kan møtes på et sted og bestemme selv hva som vil skje. Gi meg friendly fire, gi meg, reel innflytelse på spillets politikk eller gjør den 100% spillerbestemt. Gi meg permanent skade på hus og bygninger. Gi meg en så realistisk som mulig opplevelse innenfor en fantansirammer. Gi meg muligheten til å snike meg etter et potensielt offer uten gimmicks som stealth, invisibility, kameravinkling osv. Jeg vil bruke skygge, dekning og lyd/lys-disiplin.

Et annet problem er historien du får servert. Det er helt greit at det diktes opp en hau med allianser, tidligere kriger, raseproblem og legendariske sverd. Problemet er bare når den samme dragen slaktes hver onsdag og alle bærer den råeste øksa fra den samme elementguden som er like gammel som gamle erik og Odin og eldre enn verdenen du går rundt i. Sorry ass, det er ikke mye "epic". Du er liksom ikke "the one" når alle rundt deg også har redda kaninen og fått kongen, halve kongeriket og tatt toern til prinsessa.
Etterhvert føltes hele greia bare utrolig tamt og jeg installerte en addon som gjorde at questtext kunne skippes fort som F. Da gjensto egentlig bare world pvp/battlegrounds(som er ganske lamme) og dueller men der spiller igjen utstyret en rolle og jeg fant meg selv i en ond sirkel hvor utstyrsjaget tok mesteparten av tiden og den gode duellen og æredrapet ute i Azeroths frie natur ikke kom i nærheten så ofte som man kunne håpt.

Det spillet der er nok dessverre dødt for meg. Håper noen lager en god skytespill mmo med zombie apocalypse eller tredjeverdenskrigscenario. Få en realistisk, fri sandkasse mmo hvor du selv kan velge om du vil servere pixelert kaffe,styre hele verdenen eller være forhatt leiemorder.

Men kos for dere som liker spillet med ny ekspansjon, håper bare virkelig at dere nyter opplevelsen og at dere ikke kaster bort for mye tid som kunne vært på noe fetere
Vis hele sitatet...
Solid KP for den der! Dette innlegget alene er nok til at jeg kommer på alle de tinga som fikk meg til å slutte for 9 måneder siden.

Tusen takk! Jeg tenkte å bestille cataclysm senere i dag, men nå tenker jeg at jeg står over hele driten
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av A Goat Vis innlegg
Har nettopp laget en character på stormreaver. Har kun spillt pve- Allianse tidligere. Så vet ikke hvordan Orgrimmar så ut før, men en kompis av meg mente at de hadde "ødelagt" Orgrimmar.
Vis hele sitatet...
Vel, de har ødelagt "hele verden", det er noe av poenget med expansion, og med navnet "Cataclysm".
spiller wow i ny og ned selv, syntes dem ikke har ødelagt så my da, jeg hadde faktisk trudd det skulle blit mye værre.
men har ikke prøvd LK 25M her, men LK 10m her, er nesten en lek. men icc normal, er en LEK!.. men uansett, ogrimmar har blitt DÅRLIG, aldri spilt så mye horde, men liker og stikke med alliancen min og slakte folk der. men derimot SW, syntes jeg har blitt ganske bra. men nokk med det, trur Catacyslm, sikkert kommer til og slå bra ann, syntes det er litt lei de har ødelagt litt a azorath, men imotsettning, syntes jeg det er bra, er 6 år nå med samme landskap? begynner og bli skjedelig og lvle nye alts, derfor syntes jeg det er bra de bruker noe gammelt, og gjør det nytt.http://home.no/sauda.pistolklubb/images/reuse.gif
Sist endret av First-Price; 29. november 2010 kl. 06:54.
Til alle dere som skulle ønske WoW aldri forandra seg, og vil ha tilbake Vanilla; Hadde dere seriøst orket å ta knekken på Ragnaros og Nefarian i 6 hele jævla år? Levd med bugs som ikke ble fiksa i 6 jævla år? Det er en grunn til at folk fortsetter å spille spillet, nemlig fordi Blizzard legger mye ressurser i fornying av det.

Tenk LITT før dere griner.
Sist endret av Neutralizer; 29. november 2010 kl. 07:54.
jævla teit spørsmål, men veit noen om sider som man lovlig kan selge wow accèn sin og ja "lovlig" da det er fyfy.

begynner og bli drittlei wow iom man har spilt siden starten osvosv
WoW har blitt litt ødelagt ja
For meg, så virker det som at hele spiller-samfunnet blir dummere og dummere for hver expansion. Dette kommer nok hovedsaklig av at de gjør spillet enklere hele tiden. Reduces CD på HS, dungeon finderen (nye spillere kommer jo ikke til å vite hvor ting faktisk ligger) osv. Etter Cata, så kommer den gjennomsnittlige wow-spiller til å ha en ingame-iq som en gris som ruller rundt i gjørma.

However, det er mye bra som skjer med Cata. En ting jeg liker (som den PvE-nooben jeg er), er nye shared lockout systemet. Dette gjør at man ikke lenger er avhengig av joine et guild, for å få nok kompetente folk til å lage en 25man gruppe som er kapable til å downe bosser. Man må ikke lenger gjøre 25mans for å få det beste gearet. Dette gjør at jeg og kompiser har hatt mulighet til å lage et 10man venneguild, uten å ofra muligheten for å få det beste gearet.

Wrath var aoe-expansionen. Husker når RS kom ut, at jeg og guilden skulle ta den. Fant fort ut at her hjalp det ikke med aoe på thrashet, og vi måtte hibertnate dem. Etter 2 år med null CCing av thrash, så tok det en god stund før folk skjønte at de ikke skulle breake CCen :P

Jeg tror Cata blir bra
Sitat av Hater_mordin Vis innlegg
Jeg har aldri sagt at jeg har achivementen, grunnet at jeg ikke har knærta lich king. Jeg har heller ingenting å bevise, da jeg bare fortalte hvor lett det var i forhold til hvor vanskelig det burde ha vært.
Vis hele sitatet...
Hvis du synes det er så lett burde du jo ha egne erfaringer med det. Det er lett i forhold til hvor vanskelig det burde være? Hva baserer du dette på? Er jo enig i at mange av bossene, om ikke de aller fleste, var for enkle, men alle bossene til sammen har vært svært vanskelig å gjøre. Er jo mange guilder som fortsatt ikke har klart å gjøre LK 25-man heroic, men som prøver.

Sitat av Hater_mordin
Men når alt opp til Sindragosa kunne blir gjort med pug(pick-up-group)(med 5% buff), så synes jeg at det er noe galt. Det er svært få pugs som klarte dette, men det var noen drevne på Ravencrest som jeg har vært vitne til.
Vis hele sitatet...
Hele ICC kan gjøres med PUG, så lenge man tar med de rette folkene. Å si at noe er for enkelt bare fordi det kan pugges, blir feil. Hvor vanskelig mener du det skal være, da? Skal hver boss være vanskeligere enn Yogg'Saron? Vanskeligere enn C'Thun? Vanskeligere enn Kel'Thuzad på level 60? Du må da ha en grunn til å si at det er for lett? Så vidt jeg vet har vel folk gått ut med at LK 25-man heroic har vært en av de vanskeligste bossene noensinne.[/quote]

Sitat av Hater_mordin
Så din virtuelle krangling kan du ta et annet sted.
Vis hele sitatet...
Jeg diskuterer. Ingen krangling fra min side i hvert fall. =)
Grunnen til at folk mener at wow PvE blir "for lett", er jo at Blizzard vil gjøre spillet med mainstream, og mulig for alle å cleare encounterene. Det er jo derfor de har HC mode, for de litt mer hardcore spillerene. Så kan det diskuteres hvorvidt HC mode er for enkelt.
En ting jeg IKKE likte med icc er buffen. Dette var en simpel og kjedelig løsning av Blizzard. (Limited Attempt-systemet er så dumt at jeg ikke gidder å gå innpå engang).
Sitat av Buddapower Vis innlegg
(nye spillere kommer jo ikke til å vite hvor ting faktisk ligger) osv. Etter Cata, så kommer den gjennomsnittlige wow-spiller til å ha en ingame-iq som en gris som ruller rundt i gjørma.
Vis hele sitatet...
Man må gå til dugeon fysisk første gangen for å kunne bruke den fra dugeon finder.
Sitat av Alden Vis innlegg
Man må gå til dugeon fysisk første gangen for å kunne bruke den fra dugeon finder.
Vis hele sitatet...
De fjernet dette. Nå må man ikke oppdage den lenger.
Liker
Quest av typen "kill x amounts of y." har blitt tatt tak i, de har nevt på blizzcon etc " åja åja faan sry vi skal ikke lag mer søppel quest", nå har de tatt skrittet vidre, og ryddet opp all driten vi har måtte facet dersom man skulle levle en ny char.

Liker ikke:
Cata class changes 1 måned før cata, noe som gjør det meste av PvP helt latterlig i løpet av denne måneden.
Sitat av Buddapower Vis innlegg
Grunnen til at folk mener at wow PvE blir "for lett", er jo at Blizzard vil gjøre spillet med mainstream, og mulig for alle å cleare encounterene. Det er jo derfor de har HC mode, for de litt mer hardcore spillerene. Så kan det diskuteres hvorvidt HC mode er for enkelt.
Vis hele sitatet...
Ja, det er jo dette som er poenget. Slik de har det nå, har alle muligheten til å nyte hele spillet, uten å være nødt til å ofer alt av sosialt liv, andre hobbyer og skole/jobb for å gjøre progress-raids 8 timer hver eneste dag, fra nytt content kommer, til den siste bossen er drept. Hvis man synes noen deler av spillet skal være forbeholdt de som har allverden med tid, så får det være deres mening, men det sier dere garantert fordi dere selv spiller alt for mye, og vil kjenne følelsen av å være "eksklusive" in-game. Dette er en fin løsning på et stort problem. Før hadde de jo et dilemma: Tilfredsstille de som ofrer store deler av livet sitt til spillet, eller å tilfredsstille resten av spillerne. Nå tilfredsstiller de begge brukergruppene, og det er en fin ting.

En ting jeg IKKE likte med icc er buffen. Dette var en simpel og kjedelig løsning av Blizzard. (Limited Attempt-systemet er så dumt at jeg ikke gidder å gå innpå engang).
Vis hele sitatet...
Kan godt være enig i at det var en ganske kjedelig løsning, men det var i hvert fall nødvendig å gjøre NOE for å åpne instancen for "alle". For de beste spillerne spiller det ingen rolle, siden de mest sannsynligvis vil være i stand til å drepe bossene før buffen taes i bruk.

Når det gjelder Limited Attempt-systemet, må jeg si meg veldig enig med deg. Det bør være opp til folk selv å bestemme hvor mye tid de vil legge ned til å spille. Slik det ble i WOTLK, i hvert fall blant de aller beste guildene, var at de prøvde nye bosser med sine alts først for å sette seg inn i fighten, for deretter å komme tilbake med sine mains og gjøre fullverdige forsøk. Dette er unødvendig, og jeg håper det blir fjernet.

Dere synes av WoW er blitt for enkelt "all over"? Tenk om man i dag begynner med WoW helt fra scratch. Det ville, i Vanilla-style, ha tatt utrolig lang tid før man hadde satt seg inn i spillet og fått de grunnleggende ferdighetene og normal kunnskap. Hadde vært sykt kjipt om man var nødt til å bruke 40 dager /played for å nå høyeste level og kunne starte med end-game-content.

En annen ting med den nyste patchen, som jeg glemte å nevne tidligere, er Quest Cinematic. Veldig fin måte å gjøre det mer allment å følge med på litt av loren til spillet. Har ikke selv prøvd å avbryte Cinematic-mode, så vet ikke om man er nødt til å se på hele greia eller om man kan avbryte det og likevel fullføre questene.
Trådstarter
Sitat av HELEflaska Vis innlegg
Jeg har ikke rørt wow på ca to og et halvt år. Da spillte jeg hovedsaklig en level 70 warrior spekka med pvp epics (ikke at det var vanskelig på den tiden). Da gikk det mest i arena og world pvp noe som var etter min mening for vanskelig å finne. Ble mest slossing med OK motstandere på planteplukkingsruta, ellers var alternativet å drepe folk som var ute og lvla noe som kan bli litt kjipt i lengden, med mindre det er fler av dem samtidig.
Wow for meg var best på level 60. Da fantes det noen greie PVE utfordringer og spille hadde en bedre sandbox feeling og bedre world pvp. Blackrock Spire, Onyxia's Lair, Plaguelands, angrep på by osv. I tillegg var det gøy å "explore" med vegg-hopping/gåing/riding og noggenfogger slowfall og sprint/rocket boots osv.

Selv om spillet alltid har vært ganske rett frem, strømlinjeforma og trendbasert så hadde det større grad av frihet i starten. Jeg tror faktisk vanilje wow med enda bedre world pvp og server latency hadde vært noe av det aller beste en kan spille. Hvis det hadde eksistert en genuin mulighet til å påvirke og styre verdenen så hadde spillet vært enormt mye bedre og jeg føler spillets popularitet i dag hovedsaklig er basert på en blanding av markedsføring, avhengighet, sosial utfoldelse og rett og slett mangelen på et bedre mmo.

I tillegg er det et spill der tid investert betyr for mye. Fordelene av å spille mye er mer enn økt ferdighet og bedre utstyr/økonomi. Enkelte av spillets belønnelsessystemer er rett og slett tidsbaserte (dungeon resets, honour point allocation, pvp ranks i arena etc). En aktiv guild er nesten som en jævla jobb å delta i, ikke bare skal du være med så og så ofte du må sitte så og så lenge (timesvis ofte) og du må møte opp med fire shield potions etc etc. Klart er noen av disse tingene også spillerstyrt, men det er hovedsaklig pågrunn av spillets funksjoner problemer som dette eksisterer.

Gi meg en mmo med en enorm verden hvor store mengder spillere kan møtes på et sted og bestemme selv hva som vil skje. Gi meg friendly fire, gi meg, reel innflytelse på spillets politikk eller gjør den 100% spillerbestemt. Gi meg permanent skade på hus og bygninger. Gi meg en så realistisk som mulig opplevelse innenfor en fantansirammer. Gi meg muligheten til å snike meg etter et potensielt offer uten gimmicks som stealth, invisibility, kameravinkling osv. Jeg vil bruke skygge, dekning og lyd/lys-disiplin.

Et annet problem er historien du får servert. Det er helt greit at det diktes opp en hau med allianser, tidligere kriger, raseproblem og legendariske sverd. Problemet er bare når den samme dragen slaktes hver onsdag og alle bærer den råeste øksa fra den samme elementguden som er like gammel som gamle erik og Odin og eldre enn verdenen du går rundt i. Sorry ass, det er ikke mye "epic". Du er liksom ikke "the one" når alle rundt deg også har redda kaninen og fått kongen, halve kongeriket og tatt toern til prinsessa.
Etterhvert føltes hele greia bare utrolig tamt og jeg installerte en addon som gjorde at questtext kunne skippes fort som F. Da gjensto egentlig bare world pvp/battlegrounds(som er ganske lamme) og dueller men der spiller igjen utstyret en rolle og jeg fant meg selv i en ond sirkel hvor utstyrsjaget tok mesteparten av tiden og den gode duellen og æredrapet ute i Azeroths frie natur ikke kom i nærheten så ofte som man kunne håpt.

Det spillet der er nok dessverre dødt for meg. Håper noen lager en god skytespill mmo med zombie apocalypse eller tredjeverdenskrigscenario. Få en realistisk, fri sandkasse mmo hvor du selv kan velge om du vil servere pixelert kaffe,styre hele verdenen eller være forhatt leiemorder.

Men kos for dere som liker spillet med ny ekspansjon, håper bare virkelig at dere nyter opplevelsen og at dere ikke kaster bort for mye tid som kunne vært på noe fetere
Vis hele sitatet...


tror spillet du leter etter er age of conan. hide/stealth er best å minst synelig om du går i skyggene ( som assasin, ranger, eller barbarian) kamp systemet / pvp systemet er anderledes en andre spill hvis du skal ta en combo så kan det være en 3steps combo, først må du trykke på comboen for så å trykke på hvilke retninger som det kreves for å utføre denne comboen. gjør pvp mye vanskeligere, (riktig nok er det mye ganking på aoc) men hey det er en blodig verden, å du må bare bite i det sure eple å face at du kan ta igjen senere om du ønsker det. sammle en gjeng gå på ventrilo vent i hide å Drep jævlene. Mange her som sikkert prøve conan release og for 1 år siden. det kan ikke sammenlignes med hvordan det er nå. finnes lite buggs, å mindre exploits etter som at conan nå har fått en exploit bot som tar alle cheaters å banner de på dagen. ( for å nevne det så bannet funcom 14% av alle spillerne sine for exploits for en mnd siden.) å etter det har det vært mindre cheating en hva det var før.

om noen er lei av wow osv, så er aoc et bra alternativ. Men somsagt det er et my mer voksent miljø, finnes jo selvfølgelig små drittunger som låner kortet til mor eller far å qq rage`r på vent / global men sånn er det bare i mmo verden.

+ og - med conan

+ morro pvp system
+ utrolig landskap og grafikk
+vanskelig hetsgrad for å få tak i t4 items ( som er det sisste) faktisk ingen som har downet første boss der heller. ( er ikke så lenge siden første guilden downet thot-amon (t3 ) eller.
+quests er ikke så ensformig men kan være surt ifra lvl 75-80 ( men du får deg somregel grinde gruppe til dmc) det er en plass der mobs spawneer utrolig fort å du puller 12 og 12 å nuker de. bra xp tho.


-ikke så mye jeg finner som er feil annet en noe som kalles for bori. (dette er en plass folk pvp xp for å hugge stein ( nodes/resurser) suger hardt.



AWSOME, når du går lei av CataclysM så finner du meg i skogen i field of the dead å dreper low lvls ^^ ( lol ) neida ...


Brodz.
Offtopic:

Må nesten si at WOTLK Raids var motbydelig lettere enn det var i TBC/Vanilla, eneste bossen jeg fant utfordrende var Heroic Lich King 25 man (raidet kun seriøst i starten av ICC eran), men alle andre bossene var som å gå en tur i parken med bikkja fordi bikkja måtte pisse elns.

On topic:

Synes Cataclysm ser ganske lovende ut! Liker hele historien med at verden har blitt voldtatt av "Deathwing" og derfor har de gjort om designet på diverse byer osv.

I tilegg at de har gjort raids vanskligere/samme loot dropper i 10-25 mann så skaper det mer utfordring, og det har samtidig gjort meg istand til å starte en 10 man raide guild med folk jeg kjenner fra skolen osvosv

ENESTE jeg ikke er fornøyd med er at disc/holy priests er den klassen med den dårligste healingen for øyeblikket, og ettersom jeg er en ivrig arena spiller så er dette et stor minus, ettersom jeg alltid har likt å heale. Men håper de fikser problemene så fort Blizzard finner ut at disc priests er helt forferdelig i forhold til Paladiner(som selvfølgelig skal alltid være så immari OP og har fått "uber" fancy spells, og kan dpse som en galing i holy specc!)

Men ja, gleder meg
Om Cataclysm blir like vellykkket som WotLK og tBC er hvertfall jeg ekstremt fornøyd. Synest det er helt supert at det har fiksa SW (som jeg likte veldig godt), og customisa landområdene.
Er veldig ferdig med WotLK nå, LK er downet, 6k gs er nådd, så jeg ser virkelig fram til Cataclysm.
Sitat av HELEflaska Vis innlegg
Gi meg en mmo med en enorm verden hvor store mengder spillere kan møtes på et sted og bestemme selv hva som vil skje.
Vis hele sitatet...
Har du noen gang vurdert penn og papir rollespill?
Sitat av anamnesis Vis innlegg
Har du noen gang vurdert penn og papir rollespill?
Vis hele sitatet...
kanksje ikke så dumt forslag, men gutten spør om et mmo
Sitat av Dr.Doom Vis innlegg
Dette er tull.
Vis hele sitatet...
Fra Cataclysm og oppover så må man finne inngangene for å kunne queue. Grunnen til at dette ikke gjelder alle dungeons, er at systemet kom i gang sent uti spillet kombinert med mangelen på mounts for lavere levler.

Til dere som synes at alt er blitt for lett, og blindes av nostalgi, så tør jeg påstå at dere rett og slett har glemt hvordan ting brukte å være. Å raide UBRS eller Scholomance etter blått set-gear føltes unødvendig, og med krav til resistance gear til *alle* i Molten Core var det begrenset hvor langt man kom seg. Jeg minnes også attunement-questene for Onyxia, som alle i guildet måtte gjøre for å komme seg inn, og hvor forferdelig tidkrevende og unødvendig dette var når man egentlig måtte bruke all sin tid på å farme dette blåe gearet man trengte til raiding fra før.

Ellers var det absolutt ingenting å gjøre i spillet. Talents var blasse og uinteressante, det var svært få "procs" og gode trinkets i spillet, og det var sikkert 30 andre interesserte i raidet for hver eneste ting som var unik. Molten Core raiding ble etterhvert "lett", og føltes som en 40man-versjon av Vault of Archavon, dvs. en lottotrekning uten like. Alt ble stadig lettere, uke for uke, og da alle hadde fått samlet alt gearet sitt (40-50 personer som trenger minst 8 deler hver av settet sitt, you do the math) var det i det hele tatt mulig å gjøre Ragnaros.

Dette var ikke interessant spilling. De som hadde epics ble ikke sett på som O Store Idoler, men som de som faktisk gadd å slite seg gjennom mangfoldige uker med hjernedød farming. Det er rundt her hele stigmaet om at "man måtte være bra nerd for å spille WoW" oppsto, og med god grunn. Som en parallell til dagens "AFK-farming" i Battlegrounds, kunne hunters med god samvittighet sette på auto-shoot og gå sin vei på flere av bossene. Dårlige healere var "Out of combat"-ressere som løp rundt og resset folk etterhvert som de døde. Uendelig antall resses per fight, og dere kaller det vanskelig?

Jeg synes det er en god ting at Blizzard nå gjør spillet åpent for personer som ikke kunne raide noe særlig, fremfor å bruke måneders utvikling på noe som 5% av spillerbasen fikk se. At folk hevder det er for lett sier litt om hvor gode folk har blitt ettersom spillet har utvilket seg, men er også et tegn på at en del addons (BigWigs, DBM, etc.) begynner å trivialisere en del ting.
Sist endret av Dyret; 29. november 2010 kl. 16:48.
Icc hanlder om å drepe lich king ikke hjelpere hans på vei opp til han. det å drepe lich king HC er fremdeles vanskelig i dag selv om de fleste classene gjør x% mer dmg x%mer healing og x%mindre hit på seg selv.
Sitat av anamnesis Vis innlegg
Har du noen gang vurdert penn og papir rollespill?
Vis hele sitatet...
Jepp. Driver faktisk med det!
Sitat av Neutralizer Vis innlegg
Til alle dere som skulle ønske WoW aldri forandra seg, og vil ha tilbake Vanilla; Hadde dere seriøst orket å ta knekken på Ragnaros og Nefarian i 6 hele jævla år? Levd med bugs som ikke ble fiksa i 6 jævla år? Det er en grunn til at folk fortsetter å spille spillet, nemlig fordi Blizzard legger mye ressurser i fornying av det.

Tenk LITT før dere griner.
Vis hele sitatet...
Tror nok de fleste som ønsker seg tilbake til Vanilla tiden savner "feelen" på spillet på den tiden. For min del var ikke spillet fullt så frustrerende som det kan være den dag i dag. Epics var epics, noe som det aldri kommer til å være igjen. Bare antallet epics som har blitt addet hittil i Cataclysm bekrefter dette.



Jeg tror Cataclysm blir mye bedre enn wrath of the lich king, som var en forholdsvis stor flopp for min del. Jeg spillte aktivt i starten i en ganske ålreit guild, vi tok knekken på naxxramas mye kjappere enn gjennomsnittet, og hadde grei progress generellt. Så ble jeg drittlei etter en kort periode med naxx, sartharion og malygos farming, jeg solgte accounten og trodde jeg var ferdig med WoW. Jeg endte istedet opp med å kjøpe ny account ca 6mnd senere, og spiller enda halvveis aktivt.

PvP har vært helt på trynet i hele wotlk, faktisk helt forferdelig. At Blizzard ikke grep inn, og generellt var så sinnsykt dårlig til å balansere PvP er ganske demotiverende når man egentlig liker pvp. Jeg spillte dog kun i sesong 8, og i en ganske dårlig 3v3 comp.

PvP i cata ser en hel del bedre ut allerede da. Jeg hadde beta, så jeg har testet arena og en del duelling. Bortsett fra noen overtuned classer (mage, warrior, holy paladin) ser ting mye mer balansert ut enn hele wotlk til sammen. Dette gjenstår å se i sesong 9 selvfølgelig, når alle forandringer er gjort.

Og ut ifra hva jeg har lest er raids mye hardere enn hva de var i wotlk. Dette bryr jeg meg egentlig pent lite om, siden jeg aldri kommer til å raide aktivt igjen. Mer uproduktiv time waster skal man lete lenge etter

Jeg kommer iallfall til å gi Cataclysm en sjanse. Forandringene de har gjort med 1-60 questing er det beste som har skjedd wow på lang tid, hvis ikke noen gang. Nå er det faktisk moro å lvle. Jeg har egentlig bestemt meg for lenge siden at hvis jeg ikke liker Cata i den første månenden legger jeg accounten ut for salg, eller fryser den og bytter til et passord jeg aldri kommer til å huske, slik at det blir problematisk å få igjen accounten.
I cataclysm er ikke fokuset på Levling men på raiding og guildprogress.. For å bli god i cata trenger man en aktiv raiding guild som står på og gjør Guild achivements for å få guildet opp i level=) men ikke nok med at man trenger en aktiv guild.. men man må være aktiv selv også i guilden.. Å pugge noe i cataclysm blir for det første en wipefest og for det andre så tjener man ikke så mye på å kjøre et solo-run...

nå går det ikke være 12år å ha attirude med 6K gs:P
Endelig trenger man en hjerne for å bli god...

inntil 5millioner spillere klager på at det er for vanskelig =( og blizz nerfer
Sist endret av Sondre; 30. november 2010 kl. 23:28.
Sitat av tribalgoth Vis innlegg
jævla teit spørsmål, men veit noen om sider som man lovlig kan selge wow accèn sin og ja "lovlig" da det er fyfy.

begynner og bli drittlei wow iom man har spilt siden starten osvosv
Vis hele sitatet...
www.accounts.com
Off topic spørsmål inc:

tror dere skole pc vil kunne dra wow på lavest innstillinger?
Spørs ossen skole pc men ja, wow krever ikke mye av pcen din (kansje derfor det er så populært og?)
Det er en ProBook 4320s.

Sitat av Dr.Doom Vis innlegg
Det er en ProBook 4320s.
Vis hele sitatet...
Det fungerte fjell på denne datamaskinen.