Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 2648
Hei, visste ikke helt hvor jeg skulle legge denne tråden så beklager mulig feilpost.

Men til saken; er det noen her som har vært i Amsterdam og kan komme med noen tips til billige hostel/hotell? Skal nedover en tur i påsken med fruen, og det er jo ikke akkurat krav til noe 5 stjerners rom, hehe.

På forhånd takk!
Amsterdam Cribs! Så godt plassert i sentrum når som det er mulig (RLD) og helt fine rom!

(Dette er appartments btw, men er ikke dyrt i det hele tatt)
Vet du hva prisen ligger på per natt, Morgenstern?
Den ene gangen jeg har vært der nede så bodde vi på "Hem Hotell" 15-20 min utenfor sentrum..
Buss & Trikk stopp 2 min gange fra hotell døra

Husker i farta ikke pris vi måtte ut med, men veldig dyrt trur jeg ikke det var
Lite og utsette på hotellet egentlig, fine/romslige 2 manns rom
Rengjøring på rommet 1 gang om dagen

Kjapt søk så ska du vell finne en del andre tråder der folk har lurt på akkurat det samme, mye nyttige tips i de trådene også, hvis de ikke er sletta

Edit - http://no.hotels.com/ho197949/hem-ho...d/#description
Sist endret av Hightime; 14. februar 2011 kl. 16:58.
skal nedover i påsken sjæl tenkte litt på hem, vet du om det er lov å røyke på rommene?
ibis hotel ved sentralstasjonen pleier å ha gode dealer og være billig hvis du skal dele et tomannsrom feks. men rommene er ikke så store men funker, brukt flere ganger når en skal ha billig overnatting. det finnes mange hosteller, bla. et i vondelpark, her er en side dedikert til hosteller i amster: http://www.hostelsamsterdam.com/
DC89..Husker vi spurte når vi kom fremm til hotellet, "vanlige" sigaretter var vist ikke lov..
3-4 Ungdommer som bodde i samme etasje som oss der klarte det sjakktrekket og gi faen i reglene om røyking, endte med en ulende brannalarm + en liten summ i "bot" når de sku sjekke ut, hvis jeg ikke husker feil

Ta seg et trekk av en bong/jonas eller hva du måtte like best, var vist 0 prob dog
Åpner du med det samme vinduet og puster ut/mot det så går det nokk helt fint =)
Sist endret av Hightime; 14. februar 2011 kl. 17:07.
Har tenkt meg nedover i mars engang selv med madammen, og lurte på om noen har noen gode hoteller å anbefale?

Har sett litt på hotel amstel, men står ikke om de har curfew eller ikke.
Hem Hotell så deil ut, takker for svar!
Du kommer til å angre på å bestille et hotell som ligger ei mil fra sentrum. Bruk hotels.com og tripadvisor og finn noe som passer deg.
Oh shizzle, du har kanskje rett.
Kan anbefale Hotel de Westertoren, de har ganske rimelige priser og det ligger i sentrum.
Nå er det blitt så rimelig med hotell, at det ofte kun skiller noen få hundrelapper fra hostel og til 4-stjerners hotell. Dersom man kan være litt fleksibel med reisedato, så kan man gjøre kupp. Verdt å ta i betrakning. Bruk god tid på restplass.no, hotels.com, booking.com og google.com e.l før dere bestemmer dere, ellers så kan man fort ende opp med å betale mer for mindre
Anbefaler hotell som ligger nære sentrum, så slipper du alt stresset med t-bane, taxi og trikk.
Tror ikke hostell/hotell i sentrum er så dyrt at det ikke er verdt alt stresset du slipper med transport o.l

Jeg var der i sommerferien, lå på Park Plaza Victoria Hotell, som lå 2 minutters gange rett ovenfor Centraal Station. Tror prisene er litt annerledes akkurat nå enn da jeg var der, men husker at det ikke var mer enn rundt 4-600 kr/per natt.
Vet ikke helt åssen prisene er nå for tiden da
Sjekk ut Rembrandt Classic Hotel. Ligger sentralt, bra standard og forholdsvis rimelig. Hostel i Amsterdam kan fort være dyrere enn hotellene.
Men åssen er det å dra ned uten å reservere ett hotell?

Finnes det muligheter for å bare ta en taxi fra flyplassen inn til sentrum, gå seg en runde rundt og finne et hotell og betale seg inn på?
Kommer vell litt an på når på året du drar nedover, midt i turist sesongene så kan nokk det bli litt stress..
Men trur uansett ikke det ska være det store problemet hvis man bare gidder lete litt rundt

Ta T-bane fra flyplassen btw
Kosta vell et par euro, max? Når du går ut fra sentral stasjonen er du omtrent midt i sentrum
Slutten av mars er vel starten på høysesongen, men er vel sikkert ikke da det er mest med turister?
Har du kilde på det, Pagliacci? ( )

Anbefaler forresten Groendahl (usikker på stavemåte). Billig, sentralt og med en hyggelig gammel mann som lager frokost.
Crystal Hotel! Søk på hotels.com. Sov der 5 netter for noen uker siden. Først og fremst er prisen helt genial: 4 mannsrom, 5 netter: 900 kr pr pers! Rommet var upåklagelig, stort og romslig, rent med 4 gode senger og eget bad/dusj. Det var ikke lytt, så man kunne sitte å skravle høyt der hele natta Frokost var inkludert, den var helt ok, sånn pålegg og brød, kokte egg opplegg. Dessuten var det en koslig bakgård hvor du kunne gå ut hele døgnet og smoke eller ta en øl. ahh.

Det ligger sånn 15 minutters tur unna sentrum, hvis du kan veien. Gatene i Amster går fort i spinn så dere bør satse på kart de første dagene. hehe

hehe og ja, de første coffee shopene dukker opp sånn 5 min unna hotellet :P
Sist endret av Googæl; 19. februar 2011 kl. 15:33.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Du kommer til å angre på å bestille et hotell som ligger ei mil fra sentrum. Bruk hotels.com og tripadvisor og finn noe som passer deg.
Vis hele sitatet...
Funker den bare til hoteller?

he he, men om man skal være i amster 3-4 dager. Holder det som regel med et hostel, eller bør man vurdere ett hotell?
- Skjønner jo at hostell har en litt dårligere kvealitet, men det er vel ikke skittent og sånt?
Hvordan er det med reglene for røyking for turister?
Hørte noen rykter om at det skulle bli stopp fra nyttår, men det har vi jo hørt før..
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Du kommer til å angre på å bestille et hotell som ligger ei mil fra sentrum. Bruk hotels.com og tripadvisor og finn noe som passer deg.
Vis hele sitatet...
HEM er 5-10 min med trikken fra sentrum. Ikke noe problem egentlig.

Problemet med HEM er at du kan være uheldig å få et rom som peker inn i glassgata i hotellet, du kan vel røyke på badet, men det er mye bedre med et dobbeltrom som peker ut, da har du et vindu du kan bruke.
Lagt merke til at HEM er veldig populært hos nordmenn, og er faktisk okay priset forhånd til booking. Forsåvidt også godt reklamert for nordmenn.
Men det er fult mulig og få MYE billigere hotell MIDT i amsterdam, men ikke gjennom internet booking. Du må gjærne ringe hotellet, eller en kjede og høre.

HEM er okay men vill personlig ikke anbefale det. De av vennene mine som bodde der har alltid hatt mye stuk og somling for og komme seg inn til sentrum da det er veldig lett og bli litt for fjern og mister mye av Amsterdam opplevelsen.
Personlig tok det meg også evigheter på så sykkel og finne veien ned dit når jeg skulle hente venner, sykklet feil mange ganger.

Kollektiv trafikk er ikke alltid like greit når man er potte fjern eller hvis man skal ut og drikke og må rekke siste trikken.
Sist endret av Sigurd4u; 11. september 2011 kl. 03:45.
Sitat av weed911 Vis innlegg
Hvordan er det med reglene for røyking for turister?
Hørte noen rykter om at det skulle bli stopp fra nyttår, men det har vi jo hørt før..
Vis hele sitatet...
Ikke noe er forandret.

Noen som veit om det funker å dynke et håndkle i vann og legge ved døren til hotellet, for å dekke sprekken under der og isolere røyken? Har bare sett Wiz Khalifa gjøre dette på videoer :P
Sitat av Chronic420 Vis innlegg
Ikke noe er forandret.

Noen som veit om det funker å dynke et håndkle i vann og legge ved døren til hotellet, for å dekke sprekken under der og isolere røyken? Har bare sett Wiz Khalifa gjøre dette på videoer :P
Vis hele sitatet...
Har gjort dette ett par ganger i Oslo. Hadde vinduet åpent i tillegg. Ingen alarm gikk ihvertfall. I Amsterdam har jeg alltid fått røykerom eller lov til å røyke cannabis (tobakk er no-go) på rommet når jeg har spurt.
Sist endret av caperno; 11. september 2011 kl. 11:20.
Rambrandt Classic Hotel er veldig fint. Bare synd de har minibar, drakk vel opp alt som var der..
Rembrandt Square Hotel er noe billigere, og veldig stilig
Men få deg et hotell på Rembrandt, veldig sentralt, ikke langt unna sentral stasjonen!
Anbefaler My home hotel, svært koselig hostel med veldig hyggelig betjening. De har også 2 katter som liker å besøke gjestene og få kos. Der er det frokost hver morgen og du kan røyke ute i et lite åpent atelier (ellerno). Også mulighet for røyking inne på rommene.

Flere av de ansatte starter dagen med en fin jonas =)