Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  368 51347
Kan man skru av mouse acceleration? hater det så mye. Vet at det er en toggle ingame, men den funker ikke.
Spilt i ca en time nå og jeg ser et stort potensiale, men det er alt for lite loot akkurat nå. Var innom 2 byer og fant kun én drikke, duct tape, wrench og en hatt. Hadde gledet meg til å lete etter loot i kriker og kroker, men når jeg bruker så mye tid og finner så lite er det ikke morsomt.
Game disconnected
pokemon's Avatar
har ikke engang funnet våpen enda, var innom en militær base av et slag men der fant jeg kun en stor sekk
For de som hater mouse acc like mye som meg:

A: mouse smoothing in game options > controls > right side
slider to the left

then in arma2oa.cfg change this line (dayz.cfg om du spiller på standalone, ligger i mine dokumenter)
GPU_MaxFramesAhead=1000;
or any other value if you altered it already

to value
GPU_MaxFramesAhead=1;
Sist endret av Xernox; 21. desember 2013 kl. 17:13.
Er det tilfeldig hvor loot gjemmer seg? Eller er det slik at dere kan tipse andre om hvor ditten og datten ligger?
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Det er ganske mye loot og flere våpen som ligger rundt omkring. Har flere ganger funnet flere m4 i samme brakke. Men når serveren har gått lenge uten restart så blir det jo tomt etterhvert. Dra innover i landet, brakkene på Balot, rundt cherno og elektro blir fort tomme.
Game disconnected
pokemon's Avatar
er det ingen respawn på loot da? det virker jo helt teit..
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Sitat av pokemon Vis innlegg
er det ingen respawn på loot da? det virker jo helt teit..
Vis hele sitatet...
Det skjer jo når en server restarter. En jeg var på så jeg at det var restart hver time, vet ikke om dette gjelder for alle.
Hva skjer med spilleren når en server restarter da?
Ingenting og serveren er oppe på sekunder.

Begynner å bli ganske lett å overleve for meg da jeg har lært meg matsystemet skikkelig og finner vannkilder lett. Det eneste problemet er mat iblant da du kan loote en hel by uten å finne mer enn en matboks om du er uheldig. Våpen og ammunisjon finne man enkelt på vestsiden da det er på military områder på vestsiden av mapet imens det mangler helt på østsiden.
Sist endret av Mkvarner; 21. desember 2013 kl. 18:04.
Hvorfor kan jeg ikke bli mann?
Sitat av Obster Vis innlegg
Hva skjer med spilleren når en server restarter da?
Vis hele sitatet...
"No message received" i 80 sekunder, så blir man "kicka". Alt er som det skal være når du går på en annen server, men du kommer til å spawne der du var når du mistet connection.
Game disconnected
pokemon's Avatar
fant just en m4a1 uten magasin
Sitat av pokemon Vis innlegg
fant just en m4a1 uten magasin
Vis hele sitatet...
Har aldri funnet en med magasin, og jeg har funnet 5-7 stykker bare i dag.
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Sitat av pokemon Vis innlegg
fant just en m4a1 uten magasin
Vis hele sitatet...
Pleier å finne magasinbokser under sengene i brakkene rundt om
Sist endret av Lima; 21. desember 2013 kl. 20:53.
Game disconnected
pokemon's Avatar
takk, skal kikke litt der da
Du finner også mye magasiner i fengslene (de med en celle bak en gitterdør). En enkel måte å spare mye tid på å er å bare hoppe mellom servere, men også litt feigt da og du kan være uheldig å få en kule i deg når du spawner

Fant igjen et screenshot jeg tok. Vi var 4 stk med M4 og en med Mosin. Kom inn en stakkars fyr med øks 10 sekunder etterpå med øks.
http://i.imgur.com/m8Nm2b6.jpg
Anbefaler at folk styrer unna Balota. På den serveren jeg spiller på/har spilt på, så går det folk der i fult militært utstyrt/m4 og dreper noobs.

Elektro derimot har jeg hatt lootfest, med noen få zombier til selskap
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Sitat av stianue Vis innlegg
Anbefaler at folk styrer unna Balota. På den serveren jeg spiller på/har spilt på, så går det folk der i fult militært utstyrt/m4 og dreper noobs.

Elektro derimot har jeg hatt lootfest, med noen få zombier til selskap
Vis hele sitatet...
Deler akkuratt samme erfaringer
Har standalone telt?
Hvordan skal man lagre shit'n sin?
Sitat av Rolsen Royce Vis innlegg
Har standalone telt?
Hvordan skal man lagre shit'n sin?
Vis hele sitatet...
Ganske sikker på at de har telt, med tanke på at jeg har sett at man kan hvile i telt og få 1% sjanse for å bli kvitt sykdom.
Er jo ikke noe poeng å lagre utstyr uansett, kommer nok en god del wipes fremover. Og når du kan server hoppe så er ikke loot noe problem.
Sist endret av Xernox; 22. desember 2013 kl. 04:18.
Disse karene vet hvordan man gjør teamwork i Dayz: http://www.youtube.com/user/EireBornFenix
Bra channel!
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Noen som vet når det blir lyst eller lysere på serverne?
Sitat av Rolsen Royce Vis innlegg
Har standalone telt?
Hvordan skal man lagre shit'n sin?
Vis hele sitatet...
Mtp at jeg allerede har spilt i over et døgn uten å finne et så tviler jeg litt.

Sitat av Lima Vis innlegg
Noen som vet når det blir lyst eller lysere på serverne?
Vis hele sitatet...
ES 2-15 er dag når alle andre er natt.
Må bare si at eg til nå ikke har fått samme gleden av standalonen som moden til nå. Tar utrolig lang tid å finne loot og spesielt skudd. Og når du finner det, får du raskt en kule i bakhodet...
Plasser som har masse ammunisjon er Fengsel, Barracks og flyhangarer. Fengsel har etter min erfaring desidert mest!
men det nytter nesten ikke å gå til de plassene for lenge etter server restart.

Har nå skifta mening om mengden friendlies på SA ifht. mod'n... har blitt drept 3 ganger idag, en av dem hadde jeg bare undertøy på og ingenting i hendende... lå å venta på å dø med knekt bein (sånn sett ble jeg jo egt. glad) så plutselig er det en fyr med M4 som skøyt meg.
fyren klarte jo neste ikke drepe meg heller!
sto å ropte på han "skyt meg" og "hælvætte du suger å skyte" og div. og han måtte HELT bort til meg før han klarte å drepe meg først etter 3 bomskudd fra ca. 1 meters avstand :P
Viser jo bare at det stort sett er noobs som går KOS.
Sist endret av ExcludedBug; 22. desember 2013 kl. 19:28.
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Sitat av Xtra Vis innlegg
Må bare si at eg til nå ikke har fått samme gleden av standalonen som moden til nå. Tar utrolig lang tid å finne loot og spesielt skudd. Og når du finner det, får du raskt en kule i bakhodet...
Vis hele sitatet...
Hva forventer du når standalone ikke har 1-10 del av hva Dayz har vokst på seg.
Det kommer jo mer etterhvert
Sitat av Xtra Vis innlegg
Må bare si at eg til nå ikke har fått samme gleden av standalonen som moden til nå. Tar utrolig lang tid å finne loot og spesielt skudd. Og når du finner det, får du raskt en kule i bakhodet...
Vis hele sitatet...
Er ikke mangel på loot, bare beveg deg bort ifra kysten (der så og si alle spillere spawner) så finner du loot ettehvert.

De som har bra med gear å lurer på hva de skal gjøre, anbefaler jeg å joine reddit rescue force. Utrolig gøy å hjelpe randoms rundt om i verden
Sist endret av AdmiralSkog; 22. desember 2013 kl. 19:55.
Sitat av ExcludedBug Vis innlegg
Plasser som har masse ammunisjon er Fengsel, Barracks og flyhangarer. Fengsel har etter min erfaring desidert mest!
men det nytter nesten ikke å gå til de plassene for lenge etter server restart.
Vis hele sitatet...
Jeg vil også si at dere må huske å se under sengene i fengsel. Det ligger som regel en M4 der, kanskje en pistol også.
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
At man kan spawne med playeren sin på hvilken som helst server er helt genialt. Dette viste jeg ikke at fungerte før idag Har liksom ikke levd lenge nok til at det har vært et tema.
Sitat av Xtra Vis innlegg
Må bare si at eg til nå ikke har fått samme gleden av standalonen som moden til nå. Tar utrolig lang tid å finne loot og spesielt skudd. Og når du finner det, får du raskt en kule i bakhodet...
Vis hele sitatet...
...Bare viss du er i sørlige delen av landet.

Hadde nok en runde på skype i dag med irl og ingame kompissen min. 4 timer lang session.

Jeg starta i Elektro, som var helt forlatt som vanlig. Fikk masse mat, boksåpner, to drikkeflasker, brannøks. Etter det ble vi enig om å møtes i Mogilevka. Da vi kom til Mogilevka fant vi ingenting. Den byen er et naturlig sted for de som vill bevege seg vekk fra Cherno og Elektro, så til dere som følger med tråden her; ikke ha høye forhåpninger til loot i Mogilevka.

Vi gikk deretter opp til Novy Sobor og til Stary Sobor. Til min store skuffelse var militærcampen i Stary vekk men tror den har blitt flyttet sør-vest for Kabanino og her må dere følge med: Alt av loot var der. ALT.
Fikk m4a1, tactical jacket, camo pants, militær hjelm, pistoler, ammo osv. Vi traff en annen spiller der, men han var friendly.

Etter militærbasen sør-vest for Kabanino gikk vi til Vybor. Jeg klatret opp på et høyt tak, og det er det dummeste jeg har gjort. Da jeg skulle klatre ned igjen så bugga kisen seg av stigen, jeg ramla ned og daua. Mistet alt gearet mitt :/ Så tips til alle som leser dette er: Unngå stiger....

Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Ja, oppdaget det der jeg og. Skulle bare ta meg en fin klatretur ned, og vips så fløy jeg av stigen og da var livet over.
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Ja, oppdaget det der jeg og. Skulle bare ta meg en fin klatretur ned, og vips så fløy jeg av stigen og da var livet over.
Vis hele sitatet...
hehe ja! ARtig med Alpha
Jeg har faktisk overlevd flere fall fra de høyeste bygningene når jeg har falt ned da jeg har hektet meg fast i et vindu og ikke tatt skade
Sitat av Lima Vis innlegg
At man kan spawne med playeren sin på hvilken som helst server er helt genialt. Dette viste jeg ikke at fungerte før idag Har liksom ikke levd lenge nok til at det har vært et tema.
Vis hele sitatet...
Jeg er en fast troer på at det er et system som ødelegger en del. Det åpner bare for at folk kan logge på en tom server, dra til wherever og loote seg full i greier, så logge på en annen server og utradere folk.

Jeg hadde heller sett et system med en karakter som er låst til serveren. En server en karakter.
Sist endret av MasterCorruptor; 23. desember 2013 kl. 00:28.
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Sitat av MasterCorruptor Vis innlegg
Jeg er en fast troer på at det er et system som ødelegger en del. Det åpner bare for at folk kan logge på en tom server, dra til wherever og loote seg full i greier, så logge på en annen server og utradere folk.

Jeg hadde heller sett et system med en karakter som er låst til serveren. En server en karakter.
Vis hele sitatet...
Ja dette er det jeg selv gjør såe
Sitat av MasterCorruptor Vis innlegg
Jeg er en fast troer på at det er et system som ødelegger en del. Det åpner bare for at folk kan logge på en tom server, dra til wherever og loote seg full i greier, så logge på en annen server og utradere folk.

Jeg hadde heller sett et system med en karakter som er låst til serveren. En server en karakter.
Vis hele sitatet...
syns det bra sånn som det er nå. Dayz mod var også best før i tiden med samme systemet. Men da privat serverne kom så ble jo alt mye enklere.
Har enda ikke funnet noen vennlige på en eneste server i DayZ.

Har funnet masse våpen, ammo og annet utstyr, men de fleste gangene så står det 1 eller 2 utafor inngangen til en bygning og bare venter på at jeg kommer ut så de skyter.

har vell dødd 10-15 ganger i dag. Begynner å bli litt lei av å starte på nytt hele tiden :P
Sitat av Nikon01 Vis innlegg
Har enda ikke funnet noen vennlige på en eneste server i DayZ.

Har funnet masse våpen, ammo og annet utstyr, men de fleste gangene så står det 1 eller 2 utafor inngangen til en bygning og bare venter på at jeg kommer ut så de skyter.

har vell dødd 10-15 ganger i dag. Begynner å bli litt lei av å starte på nytt hele tiden :P
Vis hele sitatet...
selv har jeg møtt på mange friendlies oppe på NWA, tro det eller ei. Har selv fått lov til å loote våpen av dem osv.
Sitat av tennbrikket Vis innlegg
selv har jeg møtt på mange friendlies oppe på NWA, tro det eller ei. Har selv fått lov til å loote våpen av dem osv.
Vis hele sitatet...
Sikkert bare jeg som er MAKS uheldig med å finne ordentlige folk som det faktisk går ann å spille med =/
Når er det forventet at spillet skal slippes ut?

Dere som spiller bør jo lage en kanal på teamspeak og gå sammen sånn 4-5 stk. Dette spillet er jo dritfett om man kan samarbeide sammen og dele på loots osv.

http://www.youtube.com/watch?v=L8Dlx_5XvR0
Sist endret av Enus; 23. desember 2013 kl. 01:38.
Sitat av Enus Vis innlegg
Når er det forventet at spillet skal slippes ut?
Vis hele sitatet...
Spillet er sluppet. Det er samme spill selv om det står pre-alpha, alpha, beta og ingenting...
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Spillet er sluppet. Det er samme spill selv om det står pre-alpha, alpha, beta og ingenting...
Vis hele sitatet...
Du vet hva jeg mente. Når er det forventet at spillet skal være bugfritt og ikke en alpha eller beta lengre.
Sitat av Enus Vis innlegg
Du vet hva jeg mente. Når er det forventet at spillet skal være bugfritt og ikke en alpha eller beta lengre.
Vis hele sitatet...
Vel med tempoet de har jobbet i, kanskje 2015.
Sitat av Enus Vis innlegg
Du vet hva jeg mente. Når er det forventet at spillet skal være bugfritt og ikke en alpha eller beta lengre.
Vis hele sitatet...
Når utviklerne mener spillet er verdig å bli kalt ferdig. Det kan ta en måned eller flere år. De har nok ikke en anelse da du aldri vet hvor lang tid det tar å fikse en bug eller legge til en funksjon osv.
Sitat av Xernox Vis innlegg
Vel med tempoet de har jobbet i, kanskje 2015.
Vis hele sitatet...
Får man inderlig ikke håpe.. Er jo et dødskult spill med en bra konsept. Tenk deg når man kan kjøre biler, blir lagt til flere zombies osv.. Må jo bli tidenes spill når alle bugs er fikset.
Sist endret av Enus; 23. desember 2013 kl. 02:51.
Hvor mange hours played har folket? er selv på 35
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Ja, oppdaget det der jeg og. Skulle bare ta meg en fin klatretur ned, og vips så fløy jeg av stigen og da var livet over.
Vis hele sitatet...
Spilte du på en norsk server, og møtte en dude nær et leielighetskompleks, som lette etter vennen sin? - også døde du i leilighetene?

Isåfall var det meg!
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Var nok ikke meg Jeg daua når jeg skulle klatre ned fra et tak. Er forøvrig irriterende hvor fort områder blir loota. Umulig å finne gear.
Sitat av MasterCorruptor Vis innlegg
Jeg er en fast troer på at det er et system som ødelegger en del. Det åpner bare for at folk kan logge på en tom server, dra til wherever og loote seg full i greier, så logge på en annen server og utradere folk.

Jeg hadde heller sett et system med en karakter som er låst til serveren. En server en karakter.
Vis hele sitatet...
Det er sant! det som er værst er de som logger ut når dem blir skutt på eller logger ut serveren og går i en tom server for å så flytte seg til en byggning, før dem logger på en populær server og drepe folk.

Jeg var oppe med NW også så jeg en fyr armed med cal 7.61 jeg holdte fingeren på triggeren og sa "Get down on the ground" så sa han bare "ja, ja" også logga han ut -_- Sånne ting er irriterende



Sitat av Benjy Vis innlegg
Hvor mange hours played har folket? er selv på 35
Vis hele sitatet...
38 timer
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Fått pimpa M4'n min litt, så nå kan jeg ikke dø