Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 3726
Søskenbarnet mitt ringte og spurte hvordan han gjør dette med piratkort, hvilket kort er best å kjøpe? Og hvordan gjør man det når man skal oppdatere kodene (brenner)... Jeg har ikke peil så tenkte jeg kunne spørre her.
En grei startpakke er jo den FunCard pakken som man får i nesten alle slike nettbutikker. Den koster ca 500.- og da får du et FunCard, en brenner og kabel. Programmet du skal bruke laster du bare ned fra siden til butikken. Deretter kobler du brenneren til maskinen og laster ned filene du trenger fra nettet. Filene åpner du i programmet, setter kortet i brenner og trykker på program. Etter et minutt eller to er kortet brent og du setter det i tuneren. Hvis dem skifter koder er det bare å lete på nettet etter nye og da er det bare å brenne det på nytt.

Den pakken finner du blant annet på www.hammar.no
Men husk at det er ulovlig og bruke sånt da.
Ministry of Love
sptz's Avatar
www.sathack.com er en bra side og starte på. for og laste ned filer til brening prøv denne stopstop.info/filereasy.html
www.keycard.no <- alt du trenger av info!
kan man lage til canal digital?
Nei, man kan ikke lage piratkort til Conax.
http://go.to/digitalekoder. et greit sted å starte.

Jankien
beklager. det kom med et punktum i linken.

http://go.to/digitalekoder

Jankien
Det finnes en funksjon kalt "Rediger", og den er der for å brukes,
noen som vet hvilket system som brukes på kabel-tv nettet til telenor avidi?
www.westai.no har Maestra 3 til 900kr med et gullkort og alle kabler. det er sinsykt billig. den programereren er en av de beste.
▼ ... noen uker senere ... ▼
så med en pakke som dette kan man brenne egne kort til dekoderen? hvor mange kanaler / hvilke kan man enkelt få da?

..og dekoder selvfølgelig, går det an å kjøpe løst? hvor mye koster det i såfall?

Takker!
Trådstarter
Takk ska dere ha for all info. Tror jeg kjøper den startpakken som maniac snakka om jeg.
Hvor får man tak i en billig tuner/boks til viasat da? Den jeg har er låst på canal digital?
Sist endret av Magnavox; 29. august 2002 kl. 17:14.
Når det gjelder piratkort til digital parabol vil jeg gjerne dele litt informasjon:

Det finnes piratkort til ALLE systemer, men ikke alle lar seg produsere på en enkel måte.

Canal Digital kjører et system som kalles Conax, og dette systemet er veldig særegent, spesielt fordi det er mest brukt i norden.
Her er det mulig å scripte originalkort, dvs, å resette kortet i 18 dager, men dette funker ikke må mediahighway-tunere, man trenger f.eks en Force tuner. Å lage foreksempel gullkort eller funcard er mulig, men informasjonen om dette er ikke frigitt.

Viasat kjører et system som kalle Viaccess, og dette er et et forholdsvis enkelt system. Viaccess har samme oppbygging som det gamle D2MAC systemet ( analogt ), og er veldig enkelt. Her er det mulig å lage kort. Man kan også scripte originalkort, slik at kortet ditt fungerer på ALLE kanaler. Dette gjøres f.eks med et program kalt Winexplorer. Det er snakk om et system som kaller Viaccess2, og dette systemet er helt identisk, men det kjører dualnøkler, slik at du ikke får plass til så mye på kortet.

Seca og irdeto er veldig likt Viaccess, og også veldig enkelt å lage programvare til. Her snakker vi i hovedsak om Hotbird 13 Grader øst, og Astra 19 Grader øst. Masse søppel, men endel ok Kiosk kanaler

Det finnes f.eks. funcard som tar ALT på Viaccess, Irdeto og Seca, men da er du nødt til å bruke en cam som takler alle disse systemene, f.eks. MAGIC-CAM, som tar ALT ! Fåes på www.camodul.com

Som dere alle vet er det ulovlig å produsere, selge og bruke piratkort, og med å skrive dette oppfordrer jeg IKKE til å gjøre noe kriminelt, men ønsker kun å benytte meg av paragraf 100 i grunnlovern - Å SNAKKE FRITT, Å INFORMERE !

----> Long live the C64 !
▼ ... over en uke senere ... ▼
Opprinnelig postet av Mess
Canal Digital kjører et system som kalles Conax, og dette systemet er veldig særegent, spesielt fordi det er mest brukt i norden.
Her er det mulig å scripte originalkort, dvs, å resette kortet i 18 dager, men dette funker ikke må mediahighway-tunere, man trenger f.eks en Force tuner. Å lage foreksempel gullkort eller funcard er mulig, men informasjonen om dette er ikke frigitt.

Vis hele sitatet...
Hvor holdbare kilder har du dette fra da? eller kjenner du en, som kjenner en som har en kompis som har hørt at det lar seg gjøre?
▼ ... over en måned senere ... ▼
Opprinnelig postet av tom


Hvor holdbare kilder har du dette fra da? eller kjenner du en, som kjenner en som har en kompis som har hørt at det lar seg gjøre?
Vis hele sitatet...
Jeg har selv prøvd å scripte en rekke ulike Canal Digital kort for å "åpne" dem i 18 dager (slik som når man får nytt kort fra CD). Har ikke fått det til på noen av kortene...

Det sies at man må ha en spesiell type CD kort som støtter slik scripting...men jeg vet ikke hvor sant dette er.

Er nok sånn at man må betale for å se CD...
Sist endret av Stream; 11. oktober 2002 kl. 14:30.
Opprinnelig postet av tom


Hvor holdbare kilder har du dette fra da? eller kjenner du en, som kjenner en som har en kompis som har hørt at det lar seg gjøre?
Vis hele sitatet...
Huff.... Nei, jeg fikk bare lyst til å juge noe sinnsykt så du "Tom" skulle tro jeg var litt av en luring. Hvis du ikke vet at dette funker, så har du vel ikke noe på dette forumet å gjøre ? .....

Du kan scripte alle Canal Digitalkort. Men hvis du sitter med en sur mediahighwaytuner, så begrenser vel alt seg selv ? !

Forstår ikke denne negative holdningen. Kom bare med litt informasjon, noe som tydelig ikke falt i smak.

Hvis du har noe å komme med som er mere konkret, så gjerne, men hvis ikke så vennligst hold kjeft.

RESPECT TO: C64-SCENE !

Mess !
Har du en link til den oppskrifta du har brukt for å scripte kortet ditt? Har en samsung viaci 9000 dsr og en force 1133(ikke sure mediahighway tunere)
Jeg kunne tenke med å motta litt informatjon rundt dette med scripting av CD kort. FORKLAR!

Kjempe nyskjerrig.
▼ ... over en uke senere ... ▼
får man ferdige piratkort som fungere på canal digital