Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1238
hvilike tunere er best av de to her

FORCE eller SAMSUNG ???

Trenger hjelp her
Heilt klart e edt Force
Wel..

Ikke vær for sikker på det, nyere Force har en lei tendens til å 'henge' må resettes ved å nappe ut kontakten og sette den i igjen. Litt irriterende spør du meg...

Har ikke vært mye borti Samsung'en (regner med at det er DSR9500 du tenker på), men vet at den kan paches slik at man får innebygd Conax og Viaccess + man får en Viaccess CAM med i prisen....
Samsung DSR9500 VIA-EM kan man patche med en helt vanlig RS232 kabel.
Samsung DSR9500 Z kan man patche med det som kalles Jtag kabel, man må da inn i tuneren.
Samsung DSR9500 AZ kan man ikke patche.

Har hatt en Samsung DSR9500 VIA-EM en stund nå, ikke noe problemer med den. Virker som bare det.

Søk litt på Norsk Parabol Forum der finner du litt om Samsung DSR9500 versjonene.

Maniac.
Trådstarter
2 0
Takker for hjelpen !!!!


Da blir det en av de tunerene
(Force eller Samsung)

force er en utrolig bra tuner, anbefales på d varmeste. selv om du må punge ut en del for den er den absolutt verdt kjøpet. Meget brukervenlig meny, epg, e-post, 3000-siders tekst-tv+++
Når d gjelder samsung har jeg ikke testet den ut, men jeg tviler ikke på at den er et bra kjøp den oxo.
dessuten har de fleste tester jeg har sett konkludert med at force er den beste...
Samsung DSR9500 VIA-CI kan også patches med RS232 kabel...den har 2 innebygde kortlesere og 2 CI-plasser (VIA-EM har ingen CI-plasser).

Er en del butikker som selger tunerne ferdig patchet (Viaccess, Conax, Seca og Nagravision).

Vil nok anbefale Samsung foran Force, mest på grunn av prisen.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hva med Dreambox? www.dreambox.no
Kommer an på hva du skal bruke den til...
Har du Samsung så slipper du alt trøbbel med kort interfacer etc...
Det er mere knot hvis du kjøper Force.
Sånn erre berre.
▼ ... over et år senere ... ▼
Noen som vet om det går an å patche en Force 516s?
I second IRazor!