Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1580
Klippet fra Viasat.no:

27. mai 2002

Viasat har i dag gjennomført et større antipirattiltak med det formål å hindre ikke-betalende seere i Norden i å se Viasats programtilbud. Forandringen, som er av teknisk karakter, kommer til å gjøre eksisterende piratkort ubrukelige.




For piratseeren innebærer forandringen at bildet forsvinner og erstattes av en feilmelding. Dette er bare det første i rekken av større antipirattiltak som Viasat kommer til å gjennomføre for å beskytte sine egne sendinger. Det kan også bli aktuelt å bytte ut samtlige smartkort.

Hvis du som Viasat-kunde har problemer med mottak av signalene, så still din mottaker på TV3 og vent i 5-10 minuter så kommer bildet tilbake.

Viasat ønsker selvfølgelig tidligere pirater og andre velkommen til å bli kunder hos Viasat og således kunne ta del i Nordens beste digital-TV-tilbud.

Digitalboks sammen med Viasats utvalg kan kjøpes enten hos nærmeste radio- og TV-forhandler eller via telefon 815 22 066.
Vis hele sitatet...
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
LOL

Viasat ønsker selvfølgelig tidligere pirater og andre velkommen til å bli kunder hos Viasat og således kunne ta del i Nordens beste digital-TV-tilbud.


Hahahahahaha, for de blir ikke slått uansett?? Har ikke piratkort så jeg driter i det egentlig, men for de som nå ikke får sett mer free 6 @ tv1000 after 24.00 de er nok skuffa Har faktisk orginalt kort fra både CD og VS, så jeg har det fint jeg...
Men, er det ikke bare for de med piratkort å la være å oppdatere?? feks canal digital spør om du vil oppdatere maskinvare........
Just a thought
Skrevet av udugelige folk i et udugelig selskap

De vil sannsynligvis tape mer penger på dette prosjektet enn det de taper på pirater!
Haha.. Det kan jo diskuteres om dette blir velykket eller ikke... Det er nok mest sannsynlig at en eller annen knekker det eller at en eller annen alerede har fikset det!

Og ja jeg har sett at en jeg kjenner ikke har VS etter personen oppdaterte software. Så for de av dere som har et piratkort vil jeg ikke anbefale å oppdatere.

Selv betaler jeg for VS men jeg gleder meg til bindingstiden er ute slik at jeg kan bytte til CD som etter min mening har bedre kanaltilbud!!! (Gidder ikke å betale for 2 stykker!!)
Trådstarter
Kan love deg at du blir fort lei tilbudet til CD også..

Men det som Viasat nå har gjort er ikke noe som har gått gjennom software oppdatering. Dem har skiftet om på noen koder. Er visst nok endel folk som har merket dette. Har lest på nettet om flere som har mistet noen kanaler, men det visst mange som ikke har blitt berørt i det hele tatt. Det virker også som om det er endel folk som ikke klarer å få det til å virke igjen så noe riktig må dem vel ha gjort.??

Når det gjelder softeware oppdatering så er det mange som ikke får kortene til å virke etter det også. Har hørt om flere som har skrudd av dette, blant annet på Humax tunere.
HAHA, Viasat tror at de har gjort det store, men jeg har det fortsatt jeg!
Med en AUTO OPPDATERINGS FIL osv....
Bare flirer av dem!
▼ ... noen uker senere ... ▼
Opprinnelig postet av Maniac
Kan love deg at du blir fort lei tilbudet til CD også..
Vis hele sitatet...
Nåja, CD har langt bedre tilbud når det gjelder kanaler, digitale tjenester og pay per view. Synes jeg.
Både CD og Viasat er ikke verdt å betale full pris for. men Sky Digital (Sky Sports etc) er verdt pengene. 440kr i måneden og ca. 190 kvalitetskanaler. Synes nå jeg i alle fall.
Selvfølgelig er Sky Digital mye bedre. Men det er ikke akkurat tilgjengelig her i Norge. Utstyret koster over 4k og program kort er også jævlig dyrt. Med så stive priser er det drøyt å si at det er verdt pengene. Faen jeg hater den helvetes copyright loven.
Hadde det ikke vært for den kunne BSkyB vært aktiv i det norske markedet også.
Det er jo visse firmaer som tilbyr Sky pakkene ved at du betaler de og de betaler sky... på den måten omgår du jo reglene... eventuellt dersom du kjenner noen som bor i Storbritania kan du jo få de til å stå for abb mens du betaler.

Forresten hvilket system er det nå sky har valg på digitale overføringer?
Ja, men man må fortsatt kjøpe utstyret selv. En Digibox er som kjent ikke billig. Abbonementet blir ikke noe billigere selv om noen kjøper det for deg.
Sky bruker Videoguard.
Tja.. Dekoder ligger på rundt £300 ny... Men det går jo å få kjøpt brukte dekodere også. En betaler kun en sum i måneden for kortet. Har 72cm parabol, og jeg har super signal.

Beste er jo seff om en kjenner noen i UK som kan låne deg adressen. Enklest det. Men det skal finnes firmaer her i Norge som hjelper, men jeg husker ikke URL for dem.

Noen som har den?
Jeg vet om minst ett firma her i Norge.
Kunne du være så snill å poste url da?
Tveco.no

Dem hadde det før. Kanskje hysja det litt ned...
tusen takk
En fyr i England som gjorde dette for en kamerat av meg(altså kjøpte Sky i utlandet og lånte han dekoder/parabol)..
Han fyren som var å installerte det i leiligheten i England jobbet i 6 timer for å strekker kabler og sette opp parabolen.. Vanvittig mye stress, da han bor midt i en bygård i London.. Installatøren måtte krype opp i tynne kanal-ganger i huset.. Helt kaos. Men men, kameraten min fikk iallefall etterhvert Sky her i Norge.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Skulle det være noen her som får inn Sky Digital pakken her i norge så si i fra, er veldig interresert i få den inn.