Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1406
Jeg skal søke jobb som grafisk designer og tenkte jeg skulle fylle mitt deviantart galleri for å vise hva jeg kan.

Tenkte jeg skulle dele denne med dere å høre hva dere synes om designet.
Jeg vet at banner teksten er liten å utydelig men ville ikke vært sånn hadde jeg bare lastet opp ett større bilde.

http://fc03.deviantart.net/fs71/f/2012/083/f/4/f42ac362b7180a0081a35bad15b14c46-d4trtn3.png

Jeg er også ganske fornøyd med denne: http://stiannius.deviantart.com/gallery/#/d4qskb3
Du må ha mer luft. Flere av sidene du har lagt ut på deviantart er så tett pakket. BMW var noe som ikke slå helt ann syntes nå jeg. Ser uproft ut, alt for trangt og uoversiktlig. Facebook knapper i hytt og pine.
Eg er imponert, falt rett i min smak.

Ja, smaken er som baken - den er delt. Og nei, har ikkje konstruktiv kritikk å komme med, heller skryt.
Sist endret av Europeanut; 24. mars 2012 kl. 05:47. Grunn: ╝
Det er en ting som plager meg og det er at teksten blir ganske liten.
Nå var ikke BMW-websiden revolusjonerende bra i utgangspunktet i mine øyne, men ditt forslag var heller ingen forbedring.

Ting er ikke på linje, ting er ulogisk plassert og som tidligere påpekt er det altfor lite luft enkelte steder. Også er det åpenbart at den mørke bakgrunnen ikke funker på bilder med hvit bakgrunn. Enten tar du det helt ut, eller så tar du det ikke ut i det hele tatt.

Det jeg liker med ditt forslag er i grunn menyen helt øverst, den ble helt ålreit. Muligens noe malplasserte ikoner helt til høyre, ser ikke helt vitsen med de. Nedover derfra blir det dessverre dårligere, selve modellvelgeren til venstre er helt greit, men hva er alt det til høyre for den? Det ser unødvendig ut, og stjeler sårt tiltrengt luft fra det store bilbildet under.

Innholdet nederst ser også sammenklemt ut og jævlig ut.

Når man lager slike websider bare for moro skyld står du fritt til å velge hva du vil ha med, og i mine øyne burde du ha med minst mulig, for da er det lettere å få det til å se smashing ut. Det du har her er en webside full av elementer som ikke trengs, som ser relativt dårlig ut.

Behold menyen øverst, legg den doble overliggende modellvelgermenyen med hvit bakgrunn slik at den får én høyde med biler i stedet for to, langs menyen over seg. Da må du fjerne de uviktige elementene til høyre for den.

Plutselig har du masse luft over det store bilbildet, hvor du kan plassere «BMW 6 series»-menyen (som trenger luft) bedre (på linje) og du får ryddet opp i bildene under det største bildet. Fjern de unødvendige bildene og tekstbokstene helt nederst og pump litt luft inn i footeren, så vil dette se mye bedre ut med en gang.

Det viktige her er jo hvor jævlig fete bilene til BMW er, så hvorfor stjele fokuset fra de med andre ting?
Som de andre her også har nevnt, er det alt for lite luft mellom elementene. Typografien generelt passet heller ikke helt sammen i helheten. Fontene hang på en måte ikke sammen med elementene, og da ble det veldig rotete.

Men ellers ser det ut som et helt OK utgangspunkt! Og som Viva la Opitum presiserer, mer store bilder med biler!
fløffypus's Avatar
Trådstarter
takk for tilbakemeldingene. Jeg er enig at mye av teksten er for liten men det ville blitt større når siden blir sett i full størrelse.

Skjønner ikke hvofor folk synes alt er så tett pakket, det kunne så klart vært litt mer luft her og der men jeg synes det fungerer fint!

#Viva jeg vill ikke akkurat si at ting ikke er på linje. Det er fire vannrette linjer som jeg føler jeg har fulgt bra. Prøver å ikke legge alt i bokser som mange andre sider gjør!

Jeg er enig at de hvite bildene tar mye av oppmerksomheten men det kan fikses.
Sitat av fløffypus Vis innlegg
takk for tilbakemeldingene. Jeg er enig at mye av teksten er for liten men det ville blitt større når siden blir sett i full størrelse.

Skjønner ikke hvofor folk synes alt er så tett pakket, det kunne så klart vært litt mer luft her og der men jeg synes det fungerer fint!

#Viva jeg vill ikke akkurat si at ting ikke er på linje. Det er fire vannrette linjer som jeg føler jeg har fulgt bra. Prøver å ikke legge alt i bokser som mange andre sider gjør!

Jeg er enig at de hvite bildene tar mye av oppmerksomheten men det kan fikses.
Vis hele sitatet...


Tenkte mer på de vertikale linjene. Å ikke legge ting i bokser kan være fint, men det kan være en fordel om det følger et visst system.

Problemet med at ting virker tettpakket er jo at … det virker tettpakket. Ta nederst på footeren for eksempel, ser jo ut som at den bare er skvist inn. Godt mulig du selv synes det ser fint ut, men ofte er man ikke sine egne arbeiders beste kritiker.
Så ut som en meny som kunne vært i et forza spill eller noe slikt.

Jeg likte det.

Men skal du kode det selv?
fløffypus's Avatar
Trådstarter
Nei. Det er bare ett Layout design.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg likte det veldig godt men jeg skal pirke litt.
http://i.imgur.com/wVKPF.png
Likte ikke helt fonten der. Den står i stor kontrast i forhold til de andre på siden.
Sist endret av robojot; 8. april 2012 kl. 05:43.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hei!
Jobber selv som grafisk designer. Gjør fortiden et internship her: www.stinkdigital.com i New York.

Fra det jeg ser av det du har gjort virker det som du fortsatt har et stykke og gå, før det er smart å søke jobb.
Jeg vil kanskje anbefale deg og søke deg inn på en bra reklameskole som f.eks:
www.hyperisland.se
eller Westerdals.

Jeg ville heller satt en bra skole på først på listen. Og jobbe for å bli bra nok for å kunne komme inn på noen av de beste skolene. Etter dette vil det bli mye lettere å finne deg jobb og skape deg et nettverk.