Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  67 5871
Da var var det endlig klart, Diablo 3 kommer. De har drevet og lagt ut hint i ca en ukes tid nå men nå er det offisielt

http://www.blizzard.com/diablo3/

se gameplayvideoen anbefales på det sterkeste.

And the heavens shall tremble...
Sist endret av frgz; 28. juni 2008 kl. 13:22.
OMG:P
Har ventet på dette alt for lenge! Endelig!!
Synes grafikken så veldig plastikk ut, som på Guild wars. Ikke akkurat noe jeg kommer til å spille, selv om jeg gledet meg.
Sist endret av esl; 28. juni 2008 kl. 13:43.
Syns grafikken var helt fantastisk. De har holdt på den gamle stilen og bare fornyet den, akkurat det jeg håpte på.

Alt så sykt lovende ut - garantert et spill jeg kommer til å kjøpe i collectors edition dersom det blir noe av.
Hoho! Goodie!
Alt for fet cinematical intro, gameplay ser fett ut
Vilt jeg har gledet meg til dette i mange år nå! Årets beste nyhet! Grafikken så perfekt ut, som sagt over, både holdt den gamle stilen, men alikevell fornyet den. Håper de releaser hvilke andre classer som blir spillbare i løpet av de neste dagene. (Hørte at det skulle være tre klasser til, men sikkert bare tomme rykter)
Hvis man går under faq på hjemmesiden dems, så skriver de at man kan velge mellom male og female "to all five classes".

La oss bare håpe at det ikke blir alt for lenge til release. Virker på meg som de har kommet ganske langt med spillet, men de sier ingen ting om hvor mye som er igjen å fikse på før det kan releases, så blir vel bare å gjette om man skal tenke på når det slippes.
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
Først skal Blizzard slippe WoW: Wrath of the Lich King og StarCraft 2 (som enda ikke har fått bekreftet releasedato), tviler på de vil utkonkurrere sine egne utgivelser ved å slippe flere toppspill samtidig. Tipper vi kan belage oss på to år før vi ser noe som helst til D3.

Når det er sagt: Wiiii! Jeg gleder meg noe innforjævlig!
bare sann litt off-topic spørsmål: bør man kjøpe seg 1 og 2 plus expansion først?
hvis det så er:
hvor mye koster det?
må jeg bruke dosbox på de?

mvh RetinaII
Dette er rent ondskap hvis de venter til 2010, for da er det 10 år siden de lanserte Diablo II.
Sist endret av marsboer; 28. juni 2008 kl. 14:54.
Freak Trooper
Joey's Avatar
Du får Diablo og Diablo 2 med expansion for 100 spenn hver på omtrent hvilken som helst butikk som seller spill til pc.

Faen jeg gleder meg til D3.
aah! jeg som har vært så redd for det skal være "for likt wow" men dette ser jo ut som det beste fra to verdener, fy faen som jeg gleder meg Bra motivasjon for å fortsette i denne sesongen i d2
Spilte D2 en del før men dette ser mye fetere ut!
The one who knocks
CosmoKramer's Avatar
Det er så fabelaktig som det kan få blitt! Håper bare vi slipper å vente i 2 år.
Hertugen av Dvask
Screwdriver's Avatar
Har gleda meg til dette spillet siden jeg runda D2:LOD for første gang.
Håper virkelig det lever opp til forventningene mine =)

Forøvrig genial gameplay video
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Jesus. Jeg kan ikke vente. Håper for guds skyld de inkluderer necromancer i dette diablo 3 også!
må jeg bruke dosbox for å spille diablo 1 (jeg kjører vista)
Sitat av typisk
Synes grafikken så veldig plastikk ut, som på Guild wars. Ikke akkurat noe jeg kommer til å spille, selv om jeg gledet meg.
Vis hele sitatet...
Plastikk? Guild wars? Synes hverken grafikken ser plastikk ut eller ligner på Guild wars i det hele tatt. Men men, smak og behag

Hvertfall, jeg gleder meg ekstremt! Skal kjøpes
Oppfølgere til både Diablo og Starcraft!

Da er det bare Warcraft 4 som mangler og livet mitt blir komplett
Jeg tror jeg akkurat kom...
Sitat av Tias
Jesus. Jeg kan ikke vente. Håper for guds skyld de inkluderer necromancer i dette diablo 3 også!
Vis hele sitatet...
De har allerede lansert Wichdoctor, som for meg så rimelig lik ut som den Necro vi kjenner fra Diablo 2, så kanksje litt tvilsomt at de har to så like classes? Selv om Necro sparker rumpe!
Fantastisk. Fikk xbox 360 av damen i dag, nyheten om diablo III og har en iskald sickpack liggende klar i kjøleskapet. Nydelig dag.
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Det ser helt fenomenalt ut. Takk Gud for at de har ivaretatt det enkle gameplayet, samtidig som de har lagt på litt micro-muligheter. Grafikken er helt kurrant, og de har heldigvis ikke gått bort fra den gode gamle Blizzard-stilen med nesten barnslig fargebruk. Herlig!

Men lurer litt på hvordan online-play blir. Håper de legger litt om fra slik det var på Diablo 2. _LITT_ mer MMO, eller iallfall muligheten for det.
Sitat av thomasf
Det ser helt fenomenalt ut. Takk Gud for at de har ivaretatt det enkle gameplayet, samtidig som de har lagt på litt micro-muligheter. Grafikken er helt kurrant, og de har heldigvis ikke gått bort fra den gode gamle Blizzard-stilen med nesten barnslig fargebruk. Herlig!

Men lurer litt på hvordan online-play blir. Håper de legger litt om fra slik det var på Diablo 2. _LITT_ mer MMO, eller iallfall muligheten for det.
Vis hele sitatet...
Enig. Leste et sted på siden dems at diablo III kommer til å ha mye mer co-op-spilling, noe jeg personlig tror diablo har stort potensiale for. Dette blir morro, og jeg lover dere, jeg er tidenes fan av diablo 3, og jeg kom faen meg hardere enn alle dere til sammen når jeg leste denne nyheten! Jeg ELSKER Diablo!
Svært pent, jeg gleder meg
Fikk med meg dette når jeg kom hjem tidligere idag. Leste alt på D3-nettsiden de har oppe, og det ser bare råbra ut. Grafikken er ikke noe jeg bryr meg så mye om, men synes den er veldig bra faktisk.

Uansett så gleder jeg meg som en unge bokstavelig talt *_*
Ser de driver å spekulerer litt på battle.net om hvilke classes som kommer i tillegg til de to som allerede er valgt.

De som blir nevnt er:
Barbarian
Witch Doctor
Såklart.. allerede valgt.

Også tror de fleste på en sorceres / mage figur ettersom witchdocotren ikke har tilstreklig med magi, noe som Diablo hitill har vært proppfullt av.

De to siste spotene er det litt mer uenighet om, men om man følger med på gameplay videoen, så ser man forskjellige items som dropper og der finner man blandt annet Bow og andre range items, så en Amazon eller type assasin / rogue som range character er vel kanskje ikke så dumt gjetta?

Da gjenstår siste spoten.. hva er vel et blizzard spill uten en hybrid?
Spekuleres i både paladin og druid, men lite med kilder på noen av delene som kan bekrefte det ene eller det andre.
Jeg for min del håper på en paladin ettersom det var en knallfin support class i diablo2 og håper at det blir litt av samme ulla i diablo 3 også.

Edit: Man ser i gameplay videoen rett etter man har truffet på vår venn Cane, at første moben som drepes dropper en "short staff" welcome magiker.
Sist endret av TechLash; 29. juni 2008 kl. 01:41.
Hm, vil ikke witchdoctoren bruke staffs da? Isåfall er det ikke mye til bevis, men allikevel, et godt poeng er at sorcerer/sorceress er en viktig klasse i Diablo-serien, så er jo høyst sannsynlig at den klassen er med.

Hadde vært artig med Barbarian, Witchdoctor, Sorceress, Rogue, og Druid.

Uansett stoler jeg såpass på Blizzard at spillet vil bli råheftig samme hvilke klasser som kommer.
Sikkerhetsklarert
Kommer sikkert en expansion med 2-3 nye klasser etterhvert tenker jeg.

Sitat av TechLash
..etter man har truffet på vår venn Cane,..
Vis hele sitatet...
Cain, please.

Ble overasket over hvor godt de har klart å holde dette skjult.. for en uke siden viste man ingen ting om dette..Bang, så har man allerede sett gameplay video der man har det mye av basisfunksjoner, grafikk/lyd/fysikk ferdig. Håper på at det er ute i løpet av 2009.
Dette kommer bare til å bli helt sinsykt bra. Gleder meg som en unge allerede!
Sitat av Tierra
Hm, vil ikke witchdoctoren bruke staffs da?
Vis hele sitatet...
Tja muligens, men det man ser på gameplay videoen er at han bruker en form for wand akkurat som necro har gjort tidligere. Men det finnes ingen bevis for at han ikke kan bruke staff heller da, så vi får vel bare vente å se.

Beklager så meget Pjukern, ble litt sent på kvelden. Tar den på min kappe!
Valgfri brukertittel
dain's Avatar
Åhåhå! Dæven dette gleder man seg til. Bare å håpe at det ikke tar så himla lang tid før det slippes.
Vil dette fungere på mac, eller må jeg begynne å spare til ny pc?

Dette blir helt enkelt orgasmisk, jeg smånapper i løken allerede,
men lar selve utløsningen vente til spillet er ferdig installert.

DIABLO!!!
Jeg sluttet å like Blizzard når de starta med all WoW opplegget, så kunne man tro de så lyset igjen med å lage Starcraft 2 (Som ser rått ut for å si det slik), men det var ikke nok til at jeg fikk lysten å bry meg om dem så mye mer uansett.

Helt til jeg nå på onsdag om jeg ikke husker feil så det "krystall" lignende bildet på www.blizzard.com som egentlig var sjulte Shael / Hel runer + ett pentagram om jeg ikke tar på trynet feil.

Rykter kom at på Blizzard World Invitational at det skulle komme ett stort announcement, og jaggu ble det det!

Nå kan jeg endelig si, "All hail Blizzard!" om ikke lenge håper jeg .
Som nevnt tidligere skal WOTLK og SC2 slippes først. Så kommer nok ikke før slutten av 2009 eller 2010
Kommer samtidig til Windows og Mac

Når det gjelder klasser vil jeg tippe at vi får enda en mage/sorcerer i tillegg til Witch Doctoren som ble vist frem. Om man ser på utviklingen fra Diablo1 (warrior - rogue - sorcerer) og Diablo2 (amazon (rogue) - barbarian (warrior) - sorceress (sorcerer) - necromancer - paladin) ser man at de har 3 "base"-klasser i tillegg til de to litt mer spesielle fra D2. Siden både Necro og Witch Doctor har en del likheter bl.a. med at begge har mulighet til å summone pets og har grei dmg-output uten pets tror jeg Necroen forsvinner.
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Sitat av Tierra
Hm, vil ikke witchdoctoren bruke staffs da? Isåfall er det ikke mye til bevis, men allikevel, et godt poeng er at sorcerer/sorceress er en viktig klasse i Diablo-serien, så er jo høyst sannsynlig at den klassen er med.

Hadde vært artig med Barbarian, Witchdoctor, Sorceress, Rogue, og Druid.

Uansett stoler jeg såpass på Blizzard at spillet vil bli råheftig samme hvilke klasser som kommer.
Vis hele sitatet...
Maaah. Dropper de paladin skal jeg begynne å gråte. Kan godt droppe Druid for min del. Withcdoctor er jo litt Druid på sett og vis. Begge er jo classes som er relatert til nature elementet. Vil si det er litt overlapping å lage to classes som i utgangspunktet er så like. Som de gjorde i D2 syns jeg de heller kan legge til en druid på en eventuell expansion pack.

Min drømmelineup: Paladin, Barbarian, Mage, Witchdoctor og Rogue.

Håper de legger litt fokus på at Barbarian skal tåle litt, på samme måte som tanks i WoW, og at Rogues blir super-damage class med fokus på stealthing og dodging. Slik det blir litt forskjell mellom de tilsynelatende like classene.
Det så bra ut

Får vel kjøpe det ettervert ja :P
Ehm, dropp druid meg en viss plass! Wolfierne er jo koselige når man har 9999 i liv + masse lifeleach. Paladin er vel mer ubertristram om jeg ikke tar feil men.

Har alltid hatt det mest kjekt med Frost Sorceress/Phoenix Assassin/Werewolf Druids siden de kan brukes til det meste, hadde også en Javazon for lenge siden men.

Så kjekt ut det de hadde gjort med skill opsettet iallfall, mye lettere å bytte så langt jeg kan se.
Gud er god! Fy faen som jeg gleder meg!

Blir nok barbar på meg denne gangen å. Men må nok spare til ny PC, for Diablo III SKAL jeg ha. Anbefaler alle å se gameplayvideoen, ser ut som om de har fått en del ekstra "spesial" bosser, og bossene har enderlig fått litt størelse!

Dette blir kos!
En fin post på bettle.net hvor det diskuteres hvordan økonomien i spillet vil / kan utvikle seg ettersom det blir soulbound items eller ikke. Det er også snakk om et AH i samme stil om WoW om jeg ikke tar feil, men det er ikke offisielt fra Blizzard så vidt jeg har fått med meg det heller.

Edit. Her er link til battlenet: http://www.battle.net/forums/thread....al&T=32919&P=2
Sist endret av TechLash; 29. juni 2008 kl. 23:24.
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Jeg er nettopp hjemme fra Blizzard Worldwide Invitational i Paris, hvor nyheten om Diablo 3 ble sluppet... Satt på første rad og så teaser + gameplay-video, i tillegg til at jeg fikk intervjue flere folk fra ledelsen i Blizzard etterpå (i forbindelse med at jeg skriver litt for Spillmagasinet.no)... Spørr gjerne om dere har noen spørsmål - eller så planlegger jeg 2-3 artikler om dette på Spillmagasinet
Sitat av Stormen
Jeg er nettopp hjemme fra Blizzard Worldwide Invitational i Paris, hvor nyheten om Diablo 3 ble sluppet... Satt på første rad og så teaser + gameplay-video, i tillegg til at jeg fikk intervjue flere folk fra ledelsen i Blizzard etterpå (i forbindelse med at jeg skriver litt for Spillmagasinet.no)... Spørr gjerne om dere har noen spørsmål - eller så planlegger jeg 2-3 artikler om dette på Spillmagasinet
Vis hele sitatet...
Eneste spørsmålet jeg har til deg er: Stjal du med en kopi av SC2 til meg!?
Stormen: Fikk du vite noe om hvilke klasser som er planlagt? Eller, fikk du noe info utover det som står på blizzard sin side om Diablo III? Er vel kanskje litt mye å håpe på da

Gleder meg noe sinnssykt

Har ventet på Diablo III helt siden jeg klarte å runde Diablo II. Håper de lager Warcraft 4 også ^^
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Digital, ingen kopi av SC2 dessverre... :-(

Fellwarden, det er planlagt minst 8 klasser - men de har ikke bestemt hva det endelige tallet blir enda. Fikk veldig mye bra info, som f.eks at de har jobbet med dette helt siden expansion-packen til Diablo 2 kom, at det jobber ca 50 personer på prosjektet nå, og at det er mellom 12-18 måneder før prosjektet er ferdig. I tillegg til at spillet blir experience-based (i motsetning til acchievement-based). De har ikke begynt på missions osv; kun det tekniske og visuelle :-)
One of the good guys
2rs1's Avatar
åååå.. dette har jeg gledet meg til. Så evig lenge. Takk blizzard. Litt spent på hvordan online biten blir, om det blir som i toern eller om de satser stort og skal melke online biten her for noen penger også.

Stormen: Hvordan var stemninga under teaseren? Skjønte folk det med en gang eller først når logon kom? Gitaspillinga i starten minnet meg kraftig om tristram i 1'ern.

faen blir kåt av detta.
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Maddy, hele salen klikket fullstendig når de så innledningen til Diablo 3, og skjønte hva som skulle skje... Masse folk reiste seg opp og hoppet, alle jublet, masse klapping, osv... Hele salen "lettet"... :-) Så det var kult. Men det var sinnsykt mange mennesker også; det skulle komme totalt 8000, og tipper det var 2-3000 i den store salen i 2. etasje når annonseringen kom.. Også var det en del folk i 1. etasje, som så ting på storskjermer (var ikke plass til alle i 2) :-)
Neutral Good
Mith's Avatar
Stormen: har du noe nytt å melde om sc2? Eller stjal diablo 3 all oppmerksomheten?
Sitat av Stormen
Jeg er nettopp hjemme fra Blizzard Worldwide Invitational i Paris, hvor nyheten om Diablo 3 ble sluppet... Satt på første rad og så teaser + gameplay-video, i tillegg til at jeg fikk intervjue flere folk fra ledelsen i Blizzard etterpå (i forbindelse med at jeg skriver litt for Spillmagasinet.no)... Spørr gjerne om dere har noen spørsmål - eller så planlegger jeg 2-3 artikler om dette på Spillmagasinet
Vis hele sitatet...
Dæven... Satan du er heldig!

Bare lurer på en liten ting: Når du skriver at "at det er mellom 12-18 måneder før prosjektet er ferdig", vil det si til tid til spillet slippes, eller til når det er ferdig?

Uansett, tusen takk for info du har kommet med, og bare peis på med mer hvis du har noe.

Har ikke vært så glad siden Half-Life 2 *Snufs*.