Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  32 3451
dette er et av mine første 3d-projekter, jeg tror det kommer til å bli bra



jeg må gjøre munne litt mindre, lage noen ører..
Skal dette bli så realistisk som mulig, eller bare tullehue? kunne du også lagt opp et mesh?? Var en grei start ihvertfall

Tobbelulle
Jepp, fikser du det blir det perfekt!
Bli ferdig før du poster?

Vanskelig å gi konstruktiv kritikk når det bare er halvferdig.
Forresten: hvilket program bruker du?
Trådstarter
anim8or..

et gratis program av stevan glanville!!

det er veldig lett å lære og du kan få et veldig bra resultat..


et wireframe:

Sist endret av tobbe654; 7. mai 2008 kl. 21:26.
sindre@puse.cat:~$
Synderen's Avatar
Det venstre øye (sett fra oss) virker litt skjevt, kansje noe som burde rettes?
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Laste opp fil så man kan se det fra andre kanter og gi kritikk på disse også? Vanskelig å se på mesh/grid.

Tydeligere nese, smalere kinn, ører.

Som nevnt, når du vet det er halvferdig, gjør det ferdig først.
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
Sitat av Volch0k
Bli ferdig før du poster?

Vanskelig å gi konstruktiv kritikk når det bare er halvferdig.
Vis hele sitatet...
Tror du skal klappe igjen, han spør om innvendinger etter hvordan vi synes det ser ut og hvordan det eventuelt skal fikses på.

Veldig bra, eneste øynene som var litt rare.
føl på nesa di, den stikker mer eller mindre ut hele vegen opp til øynene å former seg videre rundt øynene.. om du forsto det?

veldig bra btw, har prøvd det der selv, å ga opp fort :P
Sist endret av Krom; 7. mai 2008 kl. 21:43.
Trådstarter
her er .3ds-filen
Sitat av comi
Tror du skal klappe igjen, han spør om innvendinger etter hvordan vi synes det ser ut og hvordan det eventuelt skal fikses på.
Vis hele sitatet...
Såvidt jeg kan se, så har han ikke stilt noe spørsmål i førsteposten, da svarer jeg utifra det.
Holder på med en del 3D modelering selv, er ikke ekspert, men jeg ser at du har mange unødvendige vertisies og at du burde jobb med kun en halvdel av hode, for så å speilvende en kopi av det. De fleste 3D program har en slik funksjon. Proporsjonene dine er også ute av orden. Finn noen referanse bilder på nettet og jobb ut i fra de.

Litt of topic, men jeg lurte på om noen ville gi litt tilbakemelding på et av mine prosjekt?
Kvaliteten på renderen er ikke full, gadd ikke bruke mye tid på det, men er det noe jeg bør endre på med tanke på modelering og materials?
Render

Bruker forresten Maya 2008 fra Autodesk til modeleringen og jobber, som nevnt lengre oppe i posten min, på en halvpart og speilvender den når jeg er passe fornøyd.
Sist endret av marfo; 8. mai 2008 kl. 19:46.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av marfo
Holder på med en del 3D modelering selv, er ikke ekspert, men jeg ser at du har mange unødvendige vertisies og at du burde jobb med kun en halvdel av hode, for så å speilvende en kopi av det. De fleste 3D program har en slik funksjon. Proporsjonene dine er også ute av orden. Finn noen referanse bilder på nettet og jobb ut i fra de.

Litt of topic, men jeg lurte på om noen ville gi litt tilbakemelding på et av mine prosjekt?
Kvaliteten på renderen er ikke full, gadd ikke bruke mye tid på det, men er det noe jeg bør endre på med tanke på modelering og materials?
Render

Bruker forresten Maya 2008 fra Autodesk til modeleringen og jobber, som nevnt lengre oppe i posten min, på en halvpart og speilvender den når jeg er passe fornøyd.
Vis hele sitatet...
Ville brukt mykere albuer om jeg var deg. Litt kantete ved sixpacken, kantete overkropp nederst.
Sist endret av Jonta; 8. mai 2008 kl. 20:05.
Ojoj! Du må passe på proporsjonene dine! Sett forfra vil et "standard" ansikt ha øynene plassert midt på hodet (vertikalt). Øynene vil ha likt mellomrom mellom seg, som hvert øye er bredt. Nesa begynner gjerne å "bule utover" ved øyehøyde. En munn som ikke uttrykker følelser (smiler el) vil slutte omtrent på linje med pupillene. Lengden fra nesa til munnen er omtrent den samme som fra munnen til midt på haka (der kløfta befinner seg, for de som har det).

Det du har laga er et fantasimonster, men hvem vet, kanskje det ikke var meninga å lage det realistisk uansett? Om det var, er det en del ting du må rette opp. Se på bilder av mennesker, og mål lengder i ansiktet deres. Ikke stol på hva du tror du ser, for slik er det ikke.
Sitat av tobbe654
dette er et av mine første 3d-projekter, jeg tror det kommer til å bli bra
Vis hele sitatet...
Selvportrett?
Trådstarter
Sitat av marfo
Holder på med en del 3D modelering selv, er ikke ekspert, men jeg ser at du har mange unødvendige vertisies og at du burde jobb med kun en halvdel av hode, for så å speilvende en kopi av det. De fleste 3D program har en slik funksjon. Proporsjonene dine er også ute av orden. Finn noen referanse bilder på nettet og jobb ut i fra de.

Litt of topic, men jeg lurte på om noen ville gi litt tilbakemelding på et av mine prosjekt?
Kvaliteten på renderen er ikke full, gadd ikke bruke mye tid på det, men er det noe jeg bør endre på med tanke på modelering og materials?
Render

Bruker forresten Maya 2008 fra Autodesk til modeleringen og jobber, som nevnt lengre oppe i posten min, på en halvpart og speilvender den når jeg er passe fornøyd.
Vis hele sitatet...
jeg begynte med å lage en halvdel av hodet, så det noen sier om at det venstre øyet er skjeft er bare dårlig rendering. jeg glemte å lage ører før jeg speilvendte og satt dem sammen.
Trådstarter
Sitat av marfo
Holder på med en del 3D modelering selv, er ikke ekspert, men jeg ser at du har mange unødvendige vertisies og at du burde jobb med kun en halvdel av hode, for så å speilvende en kopi av det. De fleste 3D program har en slik funksjon. Proporsjonene dine er også ute av orden. Finn noen referanse bilder på nettet og jobb ut i fra de.

Litt of topic, men jeg lurte på om noen ville gi litt tilbakemelding på et av mine prosjekt?
Kvaliteten på renderen er ikke full, gadd ikke bruke mye tid på det, men er det noe jeg bør endre på med tanke på modelering og materials?
Render

Bruker forresten Maya 2008 fra Autodesk til modeleringen og jobber, som nevnt lengre oppe i posten min, på en halvpart og speilvender den når jeg er passe fornøyd.
Vis hele sitatet...
dette kan du legge inn i skryteforumet istedefor å bruke min tråd på det

har fikset mye på hodet nå men det ligger ikke på denne pcn.. så kan ikke laste opp bilde ennå

Sitat av Krom
føl på nesa di, den stikker mer eller mindre ut hele vegen opp til øynene å former seg videre rundt øynene.. om du forsto det?

veldig bra btw, har prøvd det der selv, å ga opp fort :P
Vis hele sitatet...
takk for påminnelse har fikset det nå..
Trådstarter
legger ut oppdatering:

z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Vel, hva har du gjort siden sist?

Du har veldig mye å lære om anantomi. Selv om du skal lage et "tullehode", bør du forholde deg noenlunde til den menneskelige anatomi, hvis ikke blir det aldri særlig bra å se til.

Jeg har selv prøvd å lage et hode foe en stund siden, og ble smertelig klar over at dete ikke var så enkelt. Jeg vil nok anbefale deg å lese gode tutorials og introduksjoner til avansert modellering, og også se litt på anatomien

Her er hva jeg fikk til:
http://bilete.no//4838.jpg
Sist endret av z0p; 11. mai 2008 kl. 15:11.
Var ikke dårlig z0p, digget øret, ser veldig bra ut. Brukte du lang tid på å laget hodet, og hva var vanskeligst?
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Jeg brukte vel en kveld på det til sammen. Øret var nok noe av det vanskeligste, men det var nok det å få til helheten som var den største utfordringen.
Trådstarter
det jeg har gjort siden sist er å gjøre munnen mindre og laget nesebein.

Takk for tilbakemeldiger
Sist endret av tobbe654; 11. mai 2008 kl. 16:13.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av tobbe654
det jeg har gjort siden sist er å gjøre munnen mindre og laget nesebein.

Takk for tilbakemeldiger
Vis hele sitatet...
Hva om du viser oss slik at du kan få enda flere konstruktive kommentarer, istedenfor å komme med en meningsløs post?

z0p: 3DStudioMax?
Når du lager 3D modeller så er det veldig viktig med gode og mange referansebilder. Når du lager et hode burde du finne 2 bilder, ett som viser forfra og ett som viser hodet fra siden. Det du kan gjøre da er å laste disse inn i viewporten i ditt program, for da blir det mye lettere å lage et anatomisk rett hode.

Ting som mange gjøre feil når de lager sitt første hode i 3D er at øynene er alt for høyt opp på hodet, og munnen alt for stor. Øynene skal være midt på hodet, og munnen skal være litt lenger enn bredden på nesen. Du burde også studere wireframen til andre modeller. Du burde alltid lage et hode med loops som går rundt munn og nese, og ikke linjer som går rundt og bak hodet.

Ellers har du en bra start, og det eneste er å øve og du vil fort se forbedringer.

Sjekk ut noen av linkene under så kanskje du skjønner litt mer hva jeg mener

Hode Wireframe

3D head Loops
Trådstarter
Sitat av Jonta
Hva om du viser oss slik at du kan få enda flere konstruktive kommentarer, istedenfor å komme med en meningsløs post?

z0p: 3DStudioMax?
Vis hele sitatet...
hva om du leser litt mer i emnet slik at jeg slipper å få sånne meningsløse poster som dette?


jeg tenker jeg skal kjøpe Atlas of Human Anatomy fra amazon nå som dollarkursen er så lav
Sist endret av tobbe654; 12. mai 2008 kl. 00:44.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Jeg er ganske ny her i forumet, men har en liten del erfaring innen 3D, hvis jeg var deg ville jeg kanskje skaffet et skikkelig 3D program, for så og se noen tutorials på hvordan man lager forskjellige ting, nå er ikke akkurat det å lage mennesker eller organiske objekter det enkleste å begynne med =) Men lykke til! =)
Hvilke program kan man bruke, bortsett fra det tråstarter nevner tidligere i posten?
Det går an å bruke Blender som er eit open kildekode-prosjekt. Programmet er difor gratis. Det skal likevel nemnast at det vistnok (eg har ingen erfaring på området) ikkje følgjer det som har vorte normene for grensesnitt i 3d-modeleringsprogram. Eg reknar likevel med at det er ein grei måte å lære seg prinsippa på.

Eit anna alternativ er Maya. Maya er derimot eit propertiært program som vert utvikla av AutoDesk.
Trådstarter
ja leser om det nå ^^,
Kan også bruke 3dsmax. Er veldig mange tutorials ute hvor screenshotsa kommer derfra(gjør det enklere å skjønne hva de mener etc.) Det er dog ganske avansert, og tar litt tid å komme inn i... Så vidt jeg vet, er det 3dsmax de fleste hobby-modellerere bruker
Tenkte jeg skulle prøve meg på Anim8or.
Finnes det noen tutorials på norsk? Er så dårlig på engelsken
Sitat av z0p
Vel, hva har du gjort siden sist?

Du har veldig mye å lære om anantomi. Selv om du skal lage et "tullehode", bør du forholde deg noenlunde til den menneskelige anatomi, hvis ikke blir det aldri særlig bra å se til.

Jeg har selv prøvd å lage et hode foe en stund siden, og ble smertelig klar over at dete ikke var så enkelt. Jeg vil nok anbefale deg å lese gode tutorials og introduksjoner til avansert modellering, og også se litt på anatomien

Her er hva jeg fikk til:
http://bilete.no//4838.jpg
Vis hele sitatet...
Det så ut som Jim Carry med masken på (The Mask)

Har du et bilde forfra?
Sist endret av Handyman88; 27. juni 2008 kl. 15:33.