Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 2798
bare lurte på en ting, er det lovlig og bestille frø over nettet, og få det sendt til seg hjem?
om dette ikke er lovlig, er det da vanskelig og bli busta for dette?
ossen frø da? cannabis frø er de nok litt mer obs på.. kanskje du får tak i opus?
kenny's Avatar
Trådstarter
ja jeg mente cannabis frø da.. hehe...
dem sier på den ene siden, at det jeg gjør, er og sende dem penger i en konvolutt (ja jeg vet det høres risikabelt ut ) men da kan dem ikke spore det tilbake til meg, og hvis det er ulovlig, og dem finner det ut, kan jeg bare nekte,, sånnsett kan jo hvemsomhelst bestille frø i en annens navn...

andre sier at frøene ikke lukter så mye, så det er meget vanskelig og spore.
Er det ikke noe sånt i fuglemat da? Hun dama som går rundt og planter det rundt om kring (var på nyhetene) tror hun fant frøene i sånn fuglemat greie..
Dette har blitt tatt opp utallige ganger før, men jeg skal heller svare allikevel...

Ja. Cannabisfrø er ulovlig i Norge. Det er ulovlig å kjøpe dem via nettet. Ja, du kan bli busta for det. Hvis du imidlertid bestiller og betaler på en måte som ikke kan spores til deg (f. eks. public computer og betaler cahs i brevpost), kan ikke politiet bevise at du har bestillt frøene, og du kan nekte og saken blir henlagt i henhold til bevisets stilling, som det heter.
Sitat av Mazter_Man
Er det ikke noe sånt i fuglemat da? Hun dama som går rundt og planter det rundt om kring (var på nyhetene) tror hun fant frøene i sånn fuglemat greie..
Vis hele sitatet...
Ja hu plukka dem ut av en frøblanding. Problemet er at de cannabis-frøene gror det hann-planter av. hann-plantene fra cannabis gir ingen rus. Det blir sagt at du må røyke en joint på størrelse med en lyktestolpe på under ti minutterfor å få noen rus.
kenny's Avatar
Trådstarter
Sitat av felix_poker
Dette har blitt tatt opp utallige ganger før, men jeg skal heller svare allikevel...

Ja. Cannabisfrø er ulovlig i Norge. Det er ulovlig å kjøpe dem via nettet. Ja, du kan bli busta for det. Hvis du imidlertid bestiller og betaler på en måte som ikke kan spores til deg (f. eks. public computer og betaler cahs i brevpost), kan ikke politiet bevise at du har bestillt frøene, og du kan nekte og saken blir henlagt i henhold til bevisets stilling, som det heter.
Vis hele sitatet...

Takk for det svaret, men når det gjelder å bli busta, er det lett og bli det? all post som kommer inn i landet blir vel ikke skjekket så godt, og som dem sa, frøene gir ikke fra seg sånn lukt, at om politiet har en mistanke, er det vanskelig for bikkjene og snuse det opp?
kenny: Jeg vet helt ærlig ikke om hunder markerer på selve THC-lukten. Hvis de gjør det, kan det hende de lukter frø, siden disse inneholde mikroskopiske mengder THC (så vidt jeg vet). Det er imidlertid slik at de fleste frøforsendelser kommer gjennom tollen, men noen blir selvfølgelig stoppet. Ingen vet nøyaktig hvor mange prosent sannsynlighet det er for at akkurat dine frø blir stoppet, men det er da heller ikke så viktig, så lenge du gjør alt på "riktig" måte. Da taper du jo bare pengene du brukte på frøene, og det er jo ikke allverden.
kenny's Avatar
Trådstarter
Nei jeg vet.
var en av naoboene mine oppi her som vistnok ble busta med noen planter, men han drev vist stort.
hvis jeg bare holder meg til eget bruk, og sånn burde det gå bra.
får skjekke litt rundt på nettet.

da det gjelder hundene, all post som kommer inn i landet blir jo ikke skjekket av snuten, så sjansene er vel minimale.
hmm... det er ikke så vansklig og skaffe frø.. kjenner selv noen som kan skaffe det.. men jeg driver ikke med sånt..
selv om du sender penger i konvolut kan de jo spore de tilbake til deg. noen må du jo gi adressen din til.
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Har hørt om mange som har blitt busta med "avlinger" rundt om, og for meg kan det virke som om de kanskje lar frø gå igjenom med vilje. ?
Bare en tanke:
Om jeg bestiller 100 frø, 10 forskjellige strains indica og sativa - når man først bestiller, bestiller man ofte mer enn 20 frø (*sikkert ikke alle som gjør,men)
Uansett, ettersom det er så mange som har blitt busted i det siste, og han ene som ble busta på vestlandet vet jeg hvem er. Han bestillte i fra nettet, på samme måte som om "jeg skulle bestillt fra nettet". Kanskje lar de det gå igjenom for så å seinere, 2-3måneder senere ta en razzia på mottakers adresse.
Ikke vet jeg.. Men det sikkert ikke så lurt å bestille frø og planter for samtidig å oppebevare dem på samme sted, med mindre det er snakk om 1. pakke (10 frø) da.. ?
Sist endret av spQ; 5. juli 2006 kl. 02:24.
Sitat av MysterialPhysco
Ja hu plukka dem ut av en frøblanding. Problemet er at de cannabis-frøene gror det hann-planter av. hann-plantene fra cannabis gir ingen rus. Det blir sagt at du må røyke en joint på størrelse med en lyktestolpe på under ti minutterfor å få noen rus.
Vis hele sitatet...
De frøene er da industri-hamp?
d!wx: Joda, det er industrihamp som finnes i noen fuglefrø-blandinger.
ja.. hann-frø er lik industrihamp
Sitat av MysterialPhysco
ja.. hann-frø er lik industrihamp
Vis hele sitatet...
Jeg mener nå å ha lest at det _ikke_ er det, men det kan hende det er feil? Husker ikke hvor jeg leste det, men jeg tror det sto at hann-planten ogs¨inneholdt THC? Men også en rekke andre stoffer, elns... Eller så var det bare THC. Og at det var like mye som i hunn-planten?

Uff, nå ble det surrete.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Ja, hannplanter inneholder også THC, men ikke så mye som hunnplanten - derfor er det mange som bruker den til f.eks. kaker og andre cannabisprodukter i stedet for å røyke. Industrihamp er noe annet enn hannplanter, og er dyrket frem for å ha de egenskapene man er ute etter når man bruker hamp til eksempelvis fiberproduksjon - dvs. lite trikomer og følgende lite THC.

Ergo: Industrihamp != hannplanter.

Edit: For ettertiden, og dere som ikke kjenner til logikk og sånn , "!=" betyr "NOT" eller "IKKE LIK"..
Sist endret av Tias; 5. juli 2006 kl. 15:05.
Sitat av Tias
Industrihamp er noe annet enn hannplanter
Vis hele sitatet...
Sitat av Tias
Ergo: Industrihamp != hannplanter.
Vis hele sitatet...
Not quite following you here, my friend...
Edit: Der fikk jeg demonstrert mine eendige logikkregningskunnskaper...
Sist endret av felix_poker; 5. juli 2006 kl. 15:03.
Sitat av Tias
Ja, hannplanter inneholder også THC, men ikke så mye som hunnplanten - derfor er det mange som bruker den til f.eks. kaker og andre cannabisprodukter i stedet for å røyke. Industrihamp er noe annet enn hannplanter, og er dyrket frem for å ha de egenskapene man er ute etter når man bruker hamp til eksempelvis fiberproduksjon - dvs. lite trikomer og følgende lite THC.

Ergo: Industrihamp != hannplanter.

Edit: For ettertiden, og dere som ikke kjenner til logikk og sånn , "!=" betyr "NOT" eller "IKKE LIK"..
Vis hele sitatet...
Det jeg saaaa jo :P Prøvde å si hvertfall.
Sitat av hakkon
selv om du sender penger i konvolut kan de jo spore de tilbake til deg. noen må du jo gi adressen din til.
Vis hele sitatet...
hvorfor skulle de stoppe en konvolutt uten frø i?

med mindre de ser pengene som er inni.. er vel ikke lov å sende cash sånn uten videre
Sitat av samefaen
er vel ikke lov å sende cash sånn uten videre
Vis hele sitatet...
Har vel mottat rundt 50 bursdagskort opp igjennom tidene med penger i (også fra utlandet), så ser ikke helt hvorfor dette skulle være et problem. Brevene har alltid ankommet uåpnet også.

Edit; Penger skal selvfølgelig, ifølge Posten, alltid sendes som "Verdisending". Sannsynligheten for at de gjør noe med det itilfelle du velger å sende slikt som et vanlig brev er jeg ikke sikker på. Postens generelle vilkår for leveringer finner du her; http://www.posten.no/NR/rdonlyres/17...lkaarJan05.pdf
Sist endret av John B; 8. juli 2006 kl. 11:42.
▼ ... flere år senere ... ▼
Haze in your Space
Chemyo's Avatar
31 6
jeg bestilte 5 frø på nettet og ble tatt. Ble innkalt til avhør ca. en måned etter bestillingen.

Jeg sa i avhøret at jeg bestilte cannabis frø kun for å bekrefte om det var mulig eller umulig å bestille noe ulovlig som weed seeds til Norge... fikk bot på 2.000kr.


uansett om nirvana, everyonedoesit eller noen andre sider sender frøene i kamuflerte pakker, pakket inn i t-skjorter eller whatever, vær forsiktige!

jeg bestilte fra en side jeg hadde lest mye bra om, og de skulle sende frøene pakket inn i en kamuflert pakke fra amerika. just sayin.
Sitat av Chemyo Vis innlegg
jeg bestilte 5 frø på nettet og ble tatt. Ble innkalt til avhør ca. en måned etter bestillingen.

Jeg sa i avhøret at jeg bestilte cannabis frø kun for å bekrefte om det var mulig eller umulig å bestille noe ulovlig som weed seeds til Norge... fikk bot på 2.000kr.


uansett om nirvana, everyonedoesit eller noen andre sider sender frøene i kamuflerte pakker, pakket inn i t-skjorter eller whatever, vær forsiktige!

jeg bestilte fra en side jeg hadde lest mye bra om, og de skulle sende frøene pakket inn i en kamuflert pakke fra amerika. just sayin.
Vis hele sitatet...
Hvorfor nektet du ikke?
Sitat av hakkon Vis innlegg
selv om du sender penger i konvolut kan de jo spore de tilbake til deg. noen må du jo gi adressen din til.
Vis hele sitatet...
Du kan også få dem sendt til naboen, stoltenberg eller arne johannessen..

Heldigvis kreves det mer bevis enn et brev med noe ulovlig i adressert til deg.