Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  32 31301
Go morgen!

Ja, natt til mandag røyket jeg og en kompis noe brunt og kosa oss skikkelig.
Jeg har jo hatt et halvt år fri fra skolen, så jeg tenkte ikke på at mandagen var min første skoledag i år. Så tenkte ikke på at jeg så helt loka ut når jeg kom på skolen.

Men han jeg røyka lamme hadde noen øyedråper som jeg fikk låne hos han.
De fjerna det røde på øynene på 10-15 sekunder, og jeg kunne dra til skolen.

Det jeg ikke husker er hva disse dråpene heter, det eneste jeg huske var at det sto "gets the red off" ellns på tuben.

Noen som vet hva jeg tenker på eller noe lignende?
Lær deg å søke.... Finnes ekstremt mye om det..

Gå på apoteket og spør etter Spersallerg.
Tipper det var Clear-eyes.

Slått av både diepod og toby der.. leit.
Sist endret av lehaug; 12. januar 2010 kl. 09:08.
Cleareyes mest sannsynlig, ikke lovlig å selge i norge, men fås under disk på div sjapper.
Forconin: Der tar du tydeligvis feil, se linken over..
Sitat av toby Vis innlegg
Forconin: Der tar du tydeligvis feil, se linken over..
Vis hele sitatet...
Dentalbolaget Sverige AB
Vanadisvägen 41
11323 Stockholm
Sweden

Dentway holder til i Sverige, såvidt meg bekjent er det ikke lov å selge clear-eyes over disk i norge, mulig det har blitt endret i det siste, men sist jeg så etter det var det "under-disk-vare"..

Edit: Forøvrig: Selv om en "norsk" nettsjappe selger et produkt betyr det ikke at det er lov å selge det her i landet, myndighetene har ikke full kontroll på hva som foregår på nett.
Sist endret av Forconin; 12. januar 2010 kl. 09:13.
Men hvis det ikke er lov til å kjøpe over disk, hvordan kan det da være lov å selge det på nett og sende i posten?
1: De driver fra sverige, altså andre lover enn her i landet.
2: Det er ikke lov.
3: Man har ikke full oversikt over hva som er lov/ikke lov. Myndighetene har heller ikke totalkontroll på alle produktene som selges over nett.
Du har også noe som heter Spersallerg som man kan kjøpe på apoteket som vissnok også funker
Sist endret av toby; 12. januar 2010 kl. 09:25.
euforia pollendråper, fåes på de fleste helsekostbutikker
Takker for svar folkens, og ja.. Kunne ha søket, men har ikke pc, sitter på en jævla iTouch, med treeegt nett på skolen.
min erfaring er at alle allergidråper funker, har noen som er opmot 5-9 år gamle og de funker fortsatt :P clear-eyes får du kjøpt på apoteket og helsekostforhandlere, koster vel en 150 lapp(?) men om du vet at du vil ha bruk for det en stund kan du jo skaffe deg billigere allergidråper med en resept fra legen.
Sikkert clear eyes, men finnes mange andre lignende øyedråper som fungerer

Sitat av enerlighter Vis innlegg
min erfaring er at alle allergidråper funker, har noen som er opmot 5-9 år gamle og de funker fortsatt :P clear-eyes får du kjøpt på apoteket og helsekostforhandlere, koster vel en 150 lapp(?) men om du vet at du vil ha bruk for det en stund kan du jo skaffe deg billigere allergidråper med en resept fra legen.
Vis hele sitatet...
Jo gammlere clear eyes blir jo mer svir de dråpene, tar lengre tid for det å fungere
Sikker på at jeg har sett minst tre poster om dette fra før.. SØØØØK
Sitat av enerlighter Vis innlegg
min erfaring er at alle allergidråper funker, har noen som er opmot 5-9 år gamle og de funker fortsatt :P clear-eyes får du kjøpt på apoteket og helsekostforhandlere, koster vel en 150 lapp(?) men om du vet at du vil ha bruk for det en stund kan du jo skaffe deg billigere allergidråper med en resept fra legen.
Vis hele sitatet...
Jeg har allergi, men har aldri opplevd at øyedråper for allergi har fungert.
Sitat av Kramer Vis innlegg
Sikker på at jeg har sett minst tre poster om dette fra før.. SØØØØK
Vis hele sitatet...
Hva skal vi med forum når det eneste noen sier er SØK!

Han kan velge. Her får han både erfaring og forksjellig typer av folk som faktisk har prøvd det.

Han har også sagt at han sitter på iPod på skolen, ikke akkurat ideelt å sørfe rundt på nett på jakt etter øyedråper.
Spersallerg er absolutt til å anbefale, kan kjøpes respetfritt hos appoteket.
Prisen er vell rundt 150,-. Dog kan du fortsatt være litt blank på øynene.
Sitat av AndaRockaz Vis innlegg
Hva skal vi med forum når det eneste noen sier er SØK!

Han kan velge. Her får han både erfaring og forksjellig typer av folk som faktisk har prøvd det.

Han har også sagt at han sitter på iPod på skolen, ikke akkurat ideelt å sørfe rundt på nett på jakt etter øyedråper.
Vis hele sitatet...
Endelig noen som leser _hele_ førsteposten

Sitat av Syzher Vis innlegg
Spersallerg er absolutt til å anbefale, kan kjøpes respetfritt hos appoteket.
Prisen er vell rundt 150,-. Dog kan du fortsatt være litt blank på øynene.
Vis hele sitatet...
Hmm, når jeg tenker meg om bruker nesten hele familien min dette etter som de er allergisk hele gjengen.
Trenger ikke stresse med å stikke på apoteket selv da ^^,

Takker for svar folkens, KP til dere alle

Sitat av tafsern Vis innlegg
Jeg har allergi, men har aldri opplevd at øyedråper for allergi har fungert.
Vis hele sitatet...
Jeg har også allergi, men har vokst det ganske så mye fra meg.
Det var skikkelig ille når jeg var i 11-12 års alderen.

Men vist du snakker med fastlegen din så får du en kortison sprøyte.
Den varer hele sommeren, og du trenger verken allergi tabeletter, nesespray eller øyendråper.
Tar vel 1-2 uker før den begynner og virke, så ta den noen uker før allergi sesongen starter.
Anbefaler deg på det sterkeste, det er virkelig verdt de få hundrelappene du betaler for sprøyten.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Produktet du refererer til er etter all sannsynlighet clear eyes.
Det fungerer over all forventning! Jeg var heldig og fikk tak i det på nettet (finn.no) http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=18869086

Det heter seg at det ikke er lov og selge i Norge...Helt fjernt spør du meg.
Hadde ikke kunnet bevege meg ut blant folk etter og tatt meg en joint, blir ekstremt rød i øynene. Men clear eyes redder meg

Kan anbefale alle og få seg en sånn flaske. Den varer leeenge!
Sitat av sinsog Vis innlegg
Produktet du refererer til er etter all sannsynlighet clear eyes.
Det fungerer over all forventning! Jeg var heldig og fikk tak i det på nettet (finn.no) http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=18869086

Det heter seg at det ikke er lov og selge i Norge...Helt fjernt spør du meg.
Hadde ikke kunnet bevege meg ut blant folk etter og tatt meg en joint, blir ekstremt rød i øynene. Men clear eyes redder meg

Kan anbefale alle og få seg en sånn flaske. Den varer leeenge!
Vis hele sitatet...
Hmm, egen reklamasjon? haha!

Har prøvd diverse produkter som selges på apoteket i Norge, uten hell..
Enkelte gjorde det faktisk bare verre
Så blir vell å få tak i en flaske clear eyes, siden det faktisk funker. Kjipt det er så vansklig å få tak i
199,- er jo ran! Betalte $4 i USA sist jeg var der, og kjøpte heldigvis et par stykker..

Man blir foresten bare kvitt rødheten når man bruker det, øynene blir veldig glassaktige.. Så man lurer ikke politi etc.
Du får kjøpt Spersallerg på Apoteket. Jeg liker engangsampullene best, de er så hendige å ha med seg.
Mener jeg har sett clear-eyes på shangri-la i oslo? Om det ikke var en etterligning..
Kjøpte en 4 pack inkludert frakt til Norge for 60kr
Denne har alltid fungert flott for meg!
http://www.mamut.net/homepages/Norwa...ekost/4411.jpg

Det står hvertfall at denne ikke er skadelig, og den fjerner alltid røde øyne

Dette er teksten som står ved siden av produktet: "Pollen øyedråper Euphrasia 10ml
Euphrasia pollendråper er spesielt utviklet med tanke på deg som har høysnue eller annen type allergi som ofte forårsaker kløende, såre og betente øyne. Normal dosering: 1-2 dråper 3-4 ganger daglig.

Nyttig ved ”sti” på øyet

Nyttig ved overanstrengte øyne

Overanstrengte, tørre og såre øyne kan for eksempel skyldes stress, lange arbeidsdager og intens jobbing foran PC-skjermen. Euphrasia pollendråper normaliserer øynenes slimhinner igjen. Dosering: 1-2 dråper 3-4 ganger daglig.


Euphrasia pollendråper inneholder kun fysiologisk saltvannsoppløsning og vannuttrekk av øyentrøst. Euphrasia pollendråper kan med fordel kombineres med kosttilskuddet Blue Berry, som er godt for både synet og immunforsvaret. Euphrasia pollendråper kan brukes av hele familien - også av små barn."

Den koster ca 120kr på alle helsekost butikker.
Jeg bruker Visine Redness Relief (Reklameslogan:"Get's the red out!"), og de fungerer som en drøm.

Fåes kjøpt fra utlandet i de aller fleste utenlandske nettbutikker som selger legemidler.

Sånne naturdråper man får kjøpt på Shangri-La og andre headshops er bare tull, og fungerer ikke skikkelig etter min erfaring.
Jeg var borti noe sånt øyedråpe grier, skulle akkuratt til å ta, men så sa en kompis av meg at hvis jeg ikke tåler det kan jeg bli blind? er det sant? det kan oxo være at blunten kicka in på han da. hvem veit. :P
Sist endret av yellow_fellow; 1. februar 2010 kl. 13:40.
Har brukt øyedråper av typen Spersallerg. Drypp 1 - 2 dråper på hvert øye så holder det for en hel kveld. Øynene ser nesten helt normale ut.
Syns jeg kan huske å ha lest att Clear Eyes er skadelig på øynene og har i noen tilfeller ført till blindhet

Tror dette var i USA
Kjøp heller Euphrasia Pollendråper til 100kr på sunkost eller whatsoever helsebutikk. Fungerer som bare det!
Sitat av petterdass Vis innlegg
Har brukt øyedråper av typen Spersallerg. Drypp 1 - 2 dråper på hvert øye så holder det for en hel kveld. Øynene ser nesten helt normale ut.
Vis hele sitatet...
Ja, øynene mine blir alltid helt hvite, men det fjerner desverre ikke sløvheten, hehe