Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 3186
Jeg fikk noe grønt for en ukes tid siden og rullet dette i en joint. blandet det ganske sterkt for å få en bra virkning. tenkte jeg... har røyket både brunt og grønt regelmessig i flere år. først ble jeg høy og fikk lættis, en virkning som jeg alltid får av grønt. etter hvert begynte det å snurre i hode, mer en vanlig. stemmene til de andre som satt ved siden av meg ble til ekko som hørtes ut som kom langt unna. jeg fikk det for meg at de ikke kunne høre meg og jeg trodde særr at jeg var i et mareritt jeg ikke kunne våkne fra. jeg reiste meg plutselig rett opp fra sofaen og skrek. jeg fikk ikke puste og mista fragen på leppene. hele kroppen rista som f.... jeg hadde prøvd å komme meg ut av huset og fant ikke døren.(har bodd i det huset i ca 15 år).det var akkurat som jeg trodde jeg skulle dø om jeg ble inne i huset sammen med de andre. for meg tyder dette på et skikkelig angst/panikk-anfall.

en person i huset var sober og klarte å få roet meg ned etter hvert. det har nå gått en uke og jeg har vært mye svimmel. i går kom det tilbake. jeg satt med venner på en pøbb og plutselig kom det som et lynnedslag i hodet mitt. jeg gikk raskt på toalettet da jeg startet og hyperventilere or skjelve. til slutt var jeg i stand til å gå ut igjen og hente tingene mine for å så stikke. nå har jeg ligget i sengen ca 2 døgn etter og er forstatt svimmel. er redd for å omgås folk tilfelle det skal dukke opp igjen.

har aldri hatt problemer med psyken noen gang tidligere. ser på meg selv som en oppegående og aktiv ungdom. samfunnsengasjert og er alltid med på det som skjer. pratet litt med en kompis som mente det kunne vre kjemisk/syntetisk cannabis... denne opplevelsen var mitt livs mareritt. akkurat som jeg ble utsatt for en traume.. får helt pækkern for at dette ikke skal gå over..

noen som vet noe om dette?? trenger råd for å få roa meg ned.. ekkelt når en ikke vet hva som skjer med kroppen sin..
Det du opplever er sannsynligvis etterefekter av en traumatisk opplevelse. Siden både kropp og sinn var i krisetilstand - er det ikke utenkelig at også kroppen er litt i ubalanse.

Godt mulig det går over av seg selv. Men er jo ingen skam å oppsøke fastlege likevel? H*n kan også lett ta noen undersøkelser som f.eks blodtrykk for å sjekke at ting er ved normalen.
Dott i øret.
stagg's Avatar
Har ikke noe fastisvar til deg, gi det tid eller ta en tur til legen. Vær ærlig.

Syntetisk hasj er noe forbanna svineri. Ikke opplevd noe negativ selv annet enn hasjrus på metallboks. Har flere venner som har opplevd sterk angst under rus, og noen får angstanfall i ettertid. Kjæresten har pådratt seg astma eller noe lignende etter 1 gangs bruk.
Hmm, det er vanskelig og si egentlig dette burde du gå til med legen.

Men hvordan så denne weeden ut, var den ferdig grindet? Luktet den unormalt, var det en rar smak på den, hvordan reagerte dinne venner på weeden?

Og ja som stagg sier, syntetisk er noe dritt, og for min del ihvertfall når jeg var stein på syntetisk hørte jeg stemmer, noe jeg aldri har gjort når jeg har røyket vanlig hasj, så jeg synser med at det kanskje psyken din blir enda sterkere belastet når du røyker dette en med vanlig hasj.
akkurat det samme har skjedd med meg, og det var helt for jævlig. Jeg var svimmel i 2 månder og kunne bli skjelven, tung pustet å få angstanfall osv.. Det har gått over nå og takk gud for det.
tak
Trådstarter
5 0
Sitat av Bearass Vis innlegg
Det du opplever er sannsynligvis etterefekter av en traumatisk opplevelse. Siden både kropp og sinn var i krisetilstand - er det ikke utenkelig at også kroppen er litt i ubalanse.

Godt mulig det går over av seg selv. Men er jo ingen skam å oppsøke fastlege likevel? H*n kan også lett ta noen undersøkelser som f.eks blodtrykk for å sjekke at ting er ved normalen.
Vis hele sitatet...
jeg studerer langt unna min fastlege, så er vell vanskelig for meg å komme meg inn til en lege da..? kan ta de grunnleggende målinger selv siden jeg har relevant kompetanse. kanskje jeg også slipper unødvendig stress om målingene skulle være innenfor normalverdi. takk for tipse!

Sitat av stagg Vis innlegg
Har ikke noe fastisvar til deg, gi det tid eller ta en tur til legen. Vær ærlig.

Syntetisk hasj er noe forbanna svineri. Ikke opplevd noe negativ selv annet enn hasjrus på metallboks. Har flere venner som har opplevd sterk angst under rus, og noen får angstanfall i ettertid. Kjæresten har pådratt seg astma eller noe lignende etter 1 gangs bruk.
Vis hele sitatet...
Det er helt sikkert! etter min lange periode med hasjrøyking ble dette mitt siste trekk. i hvertfall for en god stund! ingen rus er verdt dette helvette....
Stranger in paradise
GeirGeirGeir's Avatar
Mulig du har hatt en psykose også, det kan utløses av cannabis uansett om det er syntetisk eller ikke, men det er ikke så veldig ofte det forekommer. Men hey, ikke tenk at det har skjedd bare fordi jeg foreslår det, jeg bare slenger det ut der.
tak
Trådstarter
5 0
Sitat av kimmy9gga Vis innlegg
Hmm, det er vanskelig og si egentlig dette burde du gå til med legen.

Men hvordan så denne weeden ut, var den ferdig grindet? Luktet den unormalt, var det en rar smak på den, hvordan reagerte dinne venner på weeden?

Og ja som stagg sier, syntetisk er noe dritt, og for min del ihvertfall når jeg var stein på syntetisk hørte jeg stemmer, noe jeg aldri har gjort når jeg har røyket vanlig hasj, så jeg synser med at det kanskje psyken din blir enda sterkere belastet når du røyker dette en med vanlig hasj.
Vis hele sitatet...
hasjen så helt vanlig ut. Grønn plante som jeg klippet opp for å mekke. den var ikke ferdig grindet. om det skulle bety at den var malt opp fra før av i en maskin ellere noe lignende? det var en litt rar smak faktisk... husker den kjentes litt ekkel ut. eller var det ikke noe spesielt som slo meg. lukta sterkt og godt. men jeg er vell ikke den med mest peiling. er brunt det har gått mest i. grønt har bare vært en bonus i ny og ned. de andre reagertre ikke på den måten som jeg gjorde. vi var 3 stk. den ene fikk noia på en annen måte, fakitsk litt som du. han kunne fortelle at stemmene kom inn i hodet. den andre var bare helt grønnsak.. lo og sikla.. :P men ikke for det. mitt "anfall" skremte nok alle, så formen hos de andre ble fort sjerpa.

ja, d var helt sykt. det som skremmer meg er at om at syntetisk skulle vært tilfelle, røyka jeg ALT for mye! har lest på doseringer av syntetisk og at de er hundre ganger sterkere enn vanlig hasj.. 1 g syntetisk tilsvarer vist 1500g hasj.

Sitat av matthias Vis innlegg
akkurat det samme har skjedd med meg, og det var helt for jævlig. Jeg var svimmel i 2 månder og kunne bli skjelven, tung pustet å få angstanfall osv.. Det har gått over nå og takk gud for det.
Vis hele sitatet...
ja, mitt livs mareritt! det høres kanskje veldig dramatisk ut, men jeg kødder faan ikke! 2 måneder??? shit... jeg som har muntlig eksamen neste uke. kommer til å klikke for meg når jeg sitter der å er piss nervøs i utgangspunktet sikkert. fml... jaja.. har hvertfall lært av dette.

er litt godt å høre at det er flere som har opplevd det. hvertfall når du forteller at det faktisk har gått over. jeg har til og med sett for meg resten av livet mitt på en psykiatrisk klinikk om det aldri skulle gi seg. hehe.. xD typisk jenter å tenke det værste, i guess. :P

Sitat av GeirGeirGeir Vis innlegg
Mulig du har hatt en psykose også, det kan utløses av cannabis uansett om det er syntetisk eller ikke, men det er ikke så veldig ofte det forekommer. Men hey, ikke tenk at det har skjedd bare fordi jeg foreslår det, jeg bare slenger det ut der.
Vis hele sitatet...
har vært innom den tanken selv også. kan ikke langvarig bruk av hasj være en triggende faktor for psykose? har vell røyka periodevis i ca 6-7 år.
Det samme skjedde med meg når jeg røyket grønt for litt siden, kanskje dem stuffer weeden om dagen med noe rart ?
helt jævelig følelse !
tak
Trådstarter
5 0
Sitat av dekait Vis innlegg
Det samme skjedde med meg når jeg røyket grønt for litt siden, kanskje dem stuffer weeden om dagen med noe rart ?
helt jævelig følelse !
Vis hele sitatet...
en kompis av meg opplevde også det samme for noen uker siden. han dro tilbake til han duden som solgte det for å spørre hva faan dette var for noe. han fikk til svar at det var kjemikalier i det. thats why. det er vist populært for tiden, men ikke kult å få det i seg uten at man er klar over det selv. ikke kult i heletatt egentlig. ville ALDRIG anbefalt noen å røyke det.

har du hatt noen bivirkninger?
Mongo på heltid
Soppsui's Avatar
Folk i området kalte det for "andre generasjons pot" som ikke slo ut på urinprøve. Prisene varierte fra 350,- til 700,- per g, og vi fikk en grei rus på 0,1g hver. Ikke verdt det mtp. de eventuelle bivirkningene eller død.
Sist endret av Soppsui; 29. mai 2012 kl. 14:44.
ArbeidsledigProletar
Nei faen, driver folk å stapper syntetiske cannanobioder i weeden nå?
Sukk.
Høres på beskrivelsen din mer ut som om du bare har fått noe av veldig høy kvalitet. Har møtt flere som har blitt dårlige av Amsterdam-lignende kvalitet når de kun er vant med schwag.

Det pleier vel å være tull, det med at de skal sprøyte andre ting i det, spesielt hvis du fikk hele nugs. Røyk heller litt mindre neste gang, når jeg får veldig god grønt tar jeg sjelden mer enn 0.2-0.3 av gangen.
Synes det er idiotisk av dealeren din og ikke si ifra om dette, fra starten av.

Sitat av Bonziamo Vis innlegg
Høres på beskrivelsen din mer ut som om du bare har fått noe av veldig høy kvalitet. Har møtt flere som har blitt dårlige av Amsterdam-lignende kvalitet når de kun er vant med schwag.

Det pleier vel å være tull, det med at de skal sprøyte andre ting i det, spesielt hvis du fikk hele nugs. Røyk heller litt mindre neste gang, når jeg får veldig god grønt tar jeg sjelden mer enn 0.2-0.3 av gangen.
Vis hele sitatet...
Hmm jeg vet ikke, tipper det blir mye billigere og ta inn noe puck, sprøyte inn noe syntetisk, og selge som prima bud, en og kjøpe prima bud. Og jeg vet at det finnes dealere som er sleipe nok til og gjøre det.
Dott i øret.
stagg's Avatar
Money talks, finner det ikke spesielt overraskende.
ArbeidsledigProletar
Sitat av Bonziamo Vis innlegg
Høres på beskrivelsen din mer ut som om du bare har fått noe av veldig høy kvalitet. Har møtt flere som har blitt dårlige av Amsterdam-lignende kvalitet når de kun er vant med schwag.

Det pleier vel å være tull, det med at de skal sprøyte andre ting i det, spesielt hvis du fikk hele nugs. Røyk heller litt mindre neste gang, når jeg får veldig god grønt tar jeg sjelden mer enn 0.2-0.3 av gangen.
Vis hele sitatet...

TJAAAAH, skjiten i Amdam er ikke så VELDIG langt over hva man får her til lands da.
Sitat av Batabusa Vis innlegg
TJAAAAH, skjiten i Amdam er ikke så VELDIG langt over hva man får her til lands da.
Vis hele sitatet...
Det varierer jo. Eneste forskjellen er at vi her i Norge som oftest "spiller lotto". Vi kan være heldige og få noe av prima kvalitet, eller så får vi noe grønt skiv som ikke kan kalles cannabis en gang
tak
Trådstarter
5 0
Sitat av Bonziamo Vis innlegg
Høres på beskrivelsen din mer ut som om du bare har fått noe av veldig høy kvalitet. Har møtt flere som har blitt dårlige av Amsterdam-lignende kvalitet når de kun er vant med schwag.

Det pleier vel å være tull, det med at de skal sprøyte andre ting i det, spesielt hvis du fikk hele nugs. Røyk heller litt mindre neste gang, når jeg får veldig god grønt tar jeg sjelden mer enn 0.2-0.3 av gangen.
Vis hele sitatet...
hmm... kanskje.. har røyka weed med meget nice kvalitet da jeg bodde i africa, men aldrig opplevd dette før..:s der tok man bare weeden og rullet det inn i avispapir, the zambian way! snakk om å sveve på skyer.

Sitat av Batabusa Vis innlegg
Nei faen, driver folk å stapper syntetiske cannanobioder i weeden nå?
Sukk.
Vis hele sitatet...
vetikke.. men det som skjedde med meg var faan ikke bra! kjipt hvis det skal være tilfelle.. noe sjukt var det hvertfall med den røyken!