Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 3655
Jeg har tenkt å kjøpe et nytt fremkomstmiddel jeg kan bruke til og fra butikken osv. men jeg er usikker på om jeg skal kjøpe skateboard eller sparkesykkel.
Jeg vet at det er en litt lame tråd, men den kan jo sette i gang litt diskusjon rundt "hva som er best" osv.
Longboard er helt klart best.
sparke sykkel er vell det enkleste og starte med
Har begge deler - som framkomstmiddel er sparkesykkel det beste valget.

I hvert fall fra førsten av, om du blir god på skateboard har jeg hørt man kan dra "sweet moves" og "ålle" langs fortauet dritfort. Men sparkesykkel er digg, og du kan bruke den innendørs mye enklere enn med skateboard.
Sist endret av Bamtox; 2. november 2010 kl. 09:25.
Etter erfaring, så synes jeg at skateboard er beste framkostmiddel. men, sparkesykkel kan være grei å bruke vis du bruker en sekk til å ha varene i. : )
Hva med en sykkel?
Større fart, man kan sitte, og er du heldig er der ett bagasjebrett også...
Sitat av t33zr Vis innlegg
Hva med en sykkel?
Større fart, man kan sitte, og er du heldig er der ett bagasjebrett også...
Vis hele sitatet...
Vanskligere å dra med seg innendørs, men sykkel er alltid kjekt å ha. Jeg ville gått for longboard, men det tar nok tid å bli dreven.
ekke sparkesykkel en slik "barneleke"? ja veit folk drar på i skate parker osv med de men ser jo nållduss ut om man bruker det som voksen

kjøp ett longboard og start i det små er fett og se på en som chillern bortover på longboard. Har selv prøvd longboard og fant fort ut att det absolutt ikke er noe for meg, selvom man har stått 10år+ på snowboard rett på halebeinet og vekk med brettet så kanskje greit og låne ett brett om mulig for og se om det er noe for deg
Det finnes bare en Number One av transportmidler. La meg få Presentere deg for Longboard.

De kjører fort og særdeles bra sving ( dette kan redigeres hvis du mekker på trucksene )

Har selv kjørt longboard til skolen mangen ganger, så det er fullt mulig å ha sekk på.

Minus: Kan slite på skoene hvis du bremser med skoen, men det forekommer også på sparkesykkel, hvor bremsen bli veldig varm og kan svi hull i sålen.


Men hvis du kjøper eller lager deg slidehansker kan du med kun litt trening lære å slide som er en svært effektiv bremsemåte og tar seg meget bra ut

Please enjoy:
http://www.youtube.com/watch?v=Mhfq2FPKKm4
Bensin drevet sparkesykkel, faren til en kompis av meg pleide å bruke en slik en når vi var små. Husker at den gikk ganske raskt og det så drit fett ut Han pleide å bruke den til og fra butikken, og når han skulle hente posten.
Sist endret av Juicekongen; 2. november 2010 kl. 09:58.
Hva med en Segway? Ellers er vel longboard et ganske greit fremkomstmiddel!
Vel, skateboard tar en god tid å bli vant med og man må ha god kontrol, nå vet jeg ikke avstanden du skal, men hadde jeg vært deg ville jeg brukt sparkesykkel som fremkomstmiddel.
Sitat av Juicekongen Vis innlegg
Bensin drevet sparkesykkel.
Vis hele sitatet...
Sitat av ragedAsian Vis innlegg
Hva med en Segway?
Vis hele sitatet...
disse 2 er jo ikke lov og bruke på annet enn lukkede områder, knapt nok det.

longboard sparkesykkel eller en slik klappesammensykkelsomdebrukeribobiler den er liten og grei og få med seg inn om man er redd for tyveri osv

er som regel ikke lov og bruke sparkesykkel eller skateboard inne på noen kjøpesenter eller lignende, iom du er ute etter noe som kan brukes inne eller taes med inn.
Jeg har en sammenleggbar moped... Den kan du putte i en bag og ta med deg where ever. Konge om det begynner å regne, putter du den i bagen og tar bussen hjem..
Sitat av Akanth Vis innlegg
Jeg har en sammenleggbar moped... Den kan du putte i en bag og ta med deg where ever. Konge om det begynner å regne, putter du den i bagen og tar bussen hjem..
Vis hele sitatet...
Kan jeg få se et bilde av den?

on topic: Longboard er best utentvil, du trenger ikke sparke deg ihjel fordi det er latterlig go rulle evne på longboard og det tar ikke mer en to turer til butikken før du har rimelig god kontroll på brettet.
Sist endret av Trollanon; 2. november 2010 kl. 12:14.
æ vill si at skateboard er mye bedre, det ser mye tøffere ut en og dra me dæ en en stygg sparkesykkel. sparkesykkel er bare for unger.

så anbefaler dæ at du mekke dæ et skateboard, kjøp dæ et bra et da : )
Kjøp dæ CREATURE det er et veldig bra skateboard, jeg skater selv så : )

lykke til

æ vill si at skateboard er mye bedre, det ser mye tøffere ut en og dra me dæ en en stygg sparkesykkel. sparkesykkel er bare for unger.

så anbefaler dæ at du mekke dæ et skateboard, kjøp dæ et bra et da : )
Kjøp dæ CREATURE det er et veldig bra skateboard, jeg skater selv så : )

lykke til

æ vill si at skateboard er mye bedre, det ser mye tøffere ut en og dra me dæ en en stygg sparkesykkel. sparkesykkel er bare for unger.

så anbefaler dæ at du mekke dæ et skateboard, kjøp dæ et bra et da : )
Kjøp dæ CREATURE det er et veldig bra skateboard, jeg skater selv så : )

lykke til
Med mindre du er 14 ville jeg unngått sparkesykkel, fordi du ser ut som en retard.

Valget mellom longboard og skateboard er enkelt. Er du bare interessert i framkomstmiddel funker longboard bedre enn skateboard da du oppnår høyere hastigheter og det er mye smoothere å trille på. Men kunne du tenke deg å begynne å lære tricks, f.eks olle opp fortauskanter så må du skaffe deg et skateboard. Jeg bruker alltid skateboard fordi det er så uendelig mye mer du kan gjøre på et skateboard, og det er derfor jeg begynte å skate. Funker selvfølgelig også fett til cruising, bare skaff deg gode kulelagere og passe store hjul!
Sitat av Brillmedhasj Vis innlegg
æ vill si at skateboard er mye bedre, det ser mye tøffere ut en og dra me dæ en en stygg sparkesykkel. sparkesykkel er bare for unger.

så anbefaler dæ at du mekke dæ et skateboard, kjøp dæ et bra et da : )
Kjøp dæ CREATURE det er et veldig bra skateboard, jeg skater selv så : )

lykke til

æ vill si at skateboard er mye bedre, det ser mye tøffere ut en og dra me dæ en en stygg sparkesykkel. sparkesykkel er bare for unger.

så anbefaler dæ at du mekke dæ et skateboard, kjøp dæ et bra et da : )
Kjøp dæ CREATURE det er et veldig bra skateboard, jeg skater selv så : )

lykke til

æ vill si at skateboard er mye bedre, det ser mye tøffere ut en og dra me dæ en en stygg sparkesykkel. sparkesykkel er bare for unger.

så anbefaler dæ at du mekke dæ et skateboard, kjøp dæ et bra et da : )
Kjøp dæ CREATURE det er et veldig bra skateboard, jeg skater selv så : )

lykke til
Vis hele sitatet...
hvorfor har du gjentatt deg selv så mange ganger? dialekt er heller ikke lov her på foumet..
on topic: verken sparkesykkel eller skateboard er praktisk å bruke til butikken, hvor skal du ha varene hen? her har de forresten mye kult: http://www.davesmotors.com/s.nl/c.88...egory.27854/.f
skal du ha noe uten motor, vil jeg anbefale deg longboard.
Takk for alle svar

Etter alt jeg har lest her, heller jeg mot longboard. Er sikkert tøft å "cruise" litt rundt på gata også
jepp, men faen så vondt det er når du faller av i stor fart.hvor skal du kjøpe?
My life for Aiur!
LesPaul's Avatar
Ikke kjøpt det billigste du finner, råder deg til å ta en titt her: www.asfaltsurfer.com Veldig hjelpsom gjeng
Kjøpte en elektrisk sparkesykkel på loppis, nye batterier fra biltema+ny motor= vi får se.
Fortsatt på tegnebenken,
trenger diverse drivreimer noen som vet om noen steder å kjøpe det?
Sparkesykkel med store hjul er vel gode greier? De små plastikk pysene du får kjøpt på lekebutikker må du holde deg langt unna!
http://www.daddiesboardshop.com/
kjøp longboard derifra!
Der kjøpte jeg mitt nå i høst
Veldig fornøyd!