Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 707
For rundt 1 år siden bestilte vi 14 mbit/s internett.

For et halvt år siden tok jeg en bredbandstest og da lå hastigheten på rundt 12 mbit/s. Prøvde å ta forskjellige tester idag, og nå ligger hastigheten på 11,40 mbit/s.

Er det bare å ringe/maile dem å be de ordne hastigheten? Eller kan de si at dette er en feilmargin man må regne med?..
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Ganske vanlig feil, bottom line er at det ofte står "opptil X Mbps". Du kan sikkert be om å få nedgradert abonnementet slik at du ikke betaler for mer enn du får.
Jeg hadde samme problem hos Telenor. De sa jeg fikk opptil den hastigheten som var bestilt.

Men skader ikke også maile de med en klage.
Du kan ringe og be de feilmelde, men adsl2+ er og blir best effort. Det kan godt være linja di ikke klarer å synce på høyere hastighet enn 11-12mbps

Det er MYE elendig kobber som ligger rundtomkring for å si det sånn
Sist endret av liasis; 25. februar 2013 kl. 21:30.
Så med andre ord har jeg ikke KRAV på å få 14 mbit/s..?

Lurer også på om det er vits å sende mail, svarer de der?
Slik er det mye av.
F.eks. simkort til mobiler. Mange av norske operatører; Netcom, Tele2, Ventelo, TAlkmore osv har lagt hastighetssperrer på simkortene uten at noen særlige vet det. De tror bare de har "dårlig dekning".