Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2623
Jeg har alltid hatt en stor lidenskap å jobbe med folk ,reise og generelt utlandet.

Derfor vurderer jeg nå sterkt å søke som reiseleder.

Jeg ser at ving og Apollo kan man søke, men vet dere om noen flere seriøse enn de?
Hva med Star Tour?
Det er en guideskole som heter Service og Co. de har jobbgaranti ved fullført kurs.

Bare så du vet det, det er lav lønn og mye jobb. Men tror det er kjempegøy om man er gira!

Du kan også sjekke ut cruiseselskaper om du kanskje har litt spesiell kompetanse de kan dra nytte av.

Eller vil jeg anbefale deg å holde deg til de store aktørene. Da vet du at det er et sikkerhetsnett rundt deg.

Lykke til!!
Lite lønn, da muttern jobba med det tjente hu 750k året, jeg ville ikke kaldt det lite lønn. Det feteste er når du får dra på turer sånn at du kan si hva som er bra og hva som er dårlig på stedet.
Sitat av zlagther Vis innlegg
Lite lønn, da muttern jobba med det tjente hu 750k året, jeg ville ikke kaldt det lite lønn. Det feteste er når du får dra på turer sånn at du kan si hva som er bra og hva som er dårlig på stedet.
Vis hele sitatet...

Jeg er ikke sikker på hva slags jobb du prater om. Men om man jobber som reiseleder i utlandet. Dvs de som møter på flyplassen og diverse turer. Så tjener man mer eller mindre det samme som et studielån per mnd. dvs ca 6000 ish. Men da er bolig og transport betalt av arbeidsgiver.

Jeg vet ikke om noen i reisebransjen, ihvertfall ikke i en entry-level stilling som tjener i nærheten av det du beskriver.

Reisebransjen har ekstremt små marginer og det er mange som vil jobbe der, hvilket betyr at de absolutt ikke er lønnsledene. Men på den andre siden er det spennende arbeidsplasser.
Åja, jeg hun jobbet fra et kontor i Oslo og booket folk til turer gjerne 40++stk. pr. gang, jeg trudde det var sånn det var snakk om. Men ja sånn reiseleder tjener nok mindre... Det er jo også 5+ år siden hun jobbet der nå, så tider kan ha endret seg
Sitat av budwaiza Vis innlegg
Jeg har alltid hatt en stor lidenskap å jobbe med folk ,reise og generelt utlandet.

Derfor vurderer jeg nå sterkt å søke som reiseleder.

Jeg ser at ving og Apollo kan man søke, men vet dere om noen flere seriøse enn de?
Vis hele sitatet...
det er slitsomt ..MYE jobbing for lite penger men er absolutt verdt det ! Star tour kan du søke på
Trådstarter
84 1
Jeg har en nettside angående utlandet som lanserer 1 desember. Så jeg tenkte jo ta 2 fluer i en smekk. Jobb i utlandet samtidlig som jeg da kan samle inn oppdatert informasjon til nettsiden min.

Søkt på Apollo, men må bare få tatt den helsikes lappen jeg har nå utsatt mange år.
Få deg heller en jobb hvor du faktisk tjener penger og bruk ferien din til å reise.
Hei. Jeg jobber som reiseleder. Sitter faktisk på en buss full av turister akkurat nå, så jeg har ikke tid til å skrive så alt for mye. Du kan gjerne sende meg PM så skal jeg svare så snart jeg kan.