Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2517
Skal kjøpe meg en ny TV men den siste TVen jeg kjøpte var i 1999, en svær boks.. Så har ikke mye peiling. Vet bare at jeg vil ha enten 50" eller 55" og at jeg skal se film og spille PS3 på det. Kan bruke opptil 15.000kr.

Kan dere anbefale meg de beste TVene i 10.000 - 15.000 kroners prisklassen? Selve bildekvaliteten er det viktigste.

Får man noe bedre enn dette til 15.000? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=757834#info

Hvis man skal kjøpe TV på nett, hvordan gjør man det hvis man skal registrere det på foreldrene, slik at man slipper å betale NRK-lisensen?
M72
Ambivalent bruker
M72's Avatar
Er det komplett, så kan du lage en konto på foreldrene dine (evt. den foresatte som får NRK-lisens) og velge Pick up point og hente den ut der, eller endre leveringsadresse hvis du ønsker å få den på døra/postkontoret.

Edit: når det kommer til TV, så er jeg veldig fan av Panasonic TXP50VT50Y (Plasma). Den ligger på rundt 13,000,- nå tror jeg. Har sett 8005-modellen og den ved siden av hverandre, VT-modellen til Panasonic falt litt mer i smak hos meg.
Sist endret av M72; 9. februar 2013 kl. 19:41.
Sitat av M72 Vis innlegg
Er det komplett, så kan du lage en konto på foreldrene dine (evt. den foresatte som får NRK-lisens) og velge Pick up point og hente den ut der, eller endre leveringsadresse hvis du ønsker å få den på døra/postkontoret.

Edit: når det kommer til TV, så er jeg veldig fan av Panasonic TXP50VT50Y (Plasma). Den ligger på rundt 13,000,- nå tror jeg. Har sett 8005-modellen og den ved siden av hverandre, VT-modellen til Panasonic falt litt mer i smak hos meg.
Vis hele sitatet...

Hvis jeg bruker foreldrene mine sin adresse som leveringsadresse, kan jeg bruke mitt eget VISA for å betale TVen på komplett.no? Eller må jeg overføre pengene til mine foreldrene, for deretter å betale med deres VISA? Har dette noe å si?..

Har hørt at plasma er kornete i forhold til LED-TVer, true or false?
Sitat av Lunat1c Vis innlegg
Hvis jeg bruker foreldrene mine sin adresse som leveringsadresse, kan jeg bruke mitt eget VISA for å betale TVen på komplett.no? Eller må jeg overføre pengene til mine foreldrene, for deretter å betale med deres VISA? Har dette noe å si?..

Har hørt at plasma er kornete i forhold til LED-TVer, true or false?
Vis hele sitatet...
Jeg ville valg Samsung. :-)

Tviler på at de bryr seg om hvem konto som pengene kommer fra.

Mvh Karl
M72
Ambivalent bruker
M72's Avatar
Sitat av Lunat1c Vis innlegg
Hvis jeg bruker foreldrene mine sin adresse som leveringsadresse, kan jeg bruke mitt eget VISA for å betale TVen på komplett.no? Eller må jeg overføre pengene til mine foreldrene, for deretter å betale med deres VISA? Har dette noe å si?..

Har hørt at plasma er kornete i forhold til LED-TVer, true or false?
Vis hele sitatet...
Du kan godt bruke ditt eget kort / egen konto til å betale, men kvitteringen/fakturaen må stå på dine foreldres navn om du vil slippe lisens. Når deres navn står på kvitteringen/fakturaen er de registrert som "eiere" av TV'en.

Nå jobber jeg hos en elektronikkforhandler, og jeg ser flust av forskjellige TV'er når jeg er på jobb (eksempelvis Samsung UE55ES8005 og Panasonic P50VT50Y). Etter min erfaring (uavhengig av mediakilde og tilkobling):

- De litt billigere Plasmaskjermene har ofte litt problemer med bildet, nærmest som om det er litt støy i bildet.
- Billigere LED-LCD TV'er har noen ganger enten 1) blasse farger, 2) uskarpt bilde eller 3) begge.
- Svartnivået til LED-LCD kan i noen tilfeller være litt blå-svarte.
- Når du ser etter toppmodeller av LED-LCD / Plasma er det ikke så ofte at du finner disse feilene/manglene ved TV'ene.

Den TV'en du ser på nå er en av toppmodellene til Samsung og har et veldig skarpt bilde, detaljert, godt sortnivå og ganske så virkelighetsnær gjengivelse av farger. Den får et lite trekk av meg pga. at jeg synes at bildet blir for kunstig til tider, men det er min personlige mening... Det er uansett en modell du ikke kommer til å bli skuffet over.

Panasonic TV'en er også en av toppmodellene til Panasonic. Utrolig god fargegjengivelse, fin bevegelse av bilde, utrolig detaljert, svartnivå er svart utifra deg jeg ser. Anbefales til film! Får et lite trekk av meg pga. at det er glass som dekker panelet, noe som gjør at lyskilder fort kan reflektere i glasset.
Hva er denne NRK lisens kostnaden?

Er dette noe alle som eier TV maa betale?

Kommer tilbake fra aa ha bodd i utlandet i over 10-aar, saa maa si meg "clueless" paa ting og tang som skjer her i Norge. Sette rpris paa noen svar og beklager "threadjacking".
Sitat av tvna Vis innlegg
Hva er denne NRK lisens kostnaden?

Er dette noe alle som eier TV maa betale?

Kommer tilbake fra aa ha bodd i utlandet i over 10-aar, saa maa si meg "clueless" paa ting og tang som skjer her i Norge. Sette rpris paa noen svar og beklager "threadjacking".
Vis hele sitatet...
Kringkastingsavgiften er en lovpålagt offentlig avgift som den som har fjernsynsmottaker er pliktig å betale. Plikten til å betale kringkastingsavgift er uavhengig av hvilken fjernsynsmottaker du har og hvilke kanaler du velger å se på.
Stortinget har fastsatt at kringkastingsavgiften skal kreves inn av og tilfalle NRK. I dagligtale brukes også benevnelsen lisensen om krinkastingsavgiften.
Vis hele sitatet...
http://www.nrk.no/informasjon/lisens/1.4531829
Sitat av wtf1337 Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Ok, takk.

Lurer pa hvor mye det er....
Sitat av tvna Vis innlegg
Ok, takk.

Lurer pa hvor mye det er....
Vis hele sitatet...
Du kunne trykket på lenken og funnet det ut selv...

Kringkastingsavgiften fastsettes av Stortinget. For 2013 er avgiften kr. 2.680,56 inklusive 8% merverdiavgift.
Vis hele sitatet...