Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1637
Hei, jeg sitter i en posisjon hvor jeg ikke vet helt hva jeg skal gjøre:/ saken er at jeg har kommet inn på en priv. skole i oslo, men jeg er fortsatt registrert på plassen min på en kommunal VGS. Må jeg gi noe beskjed om at jeg ikke kommer, eller kan jeg bare ikke møte opp?
Du kan strengt talt bare droppe å dukke opp første dagen uten gyldig melding, så mister du plassen (i teorien, that is.) - men det er i mine øyne vanlig høflighet å sende en mail å si ifra. Det er ikke videre problematisk.
Det er vel ingen grunn til ikke å si fra, er det?
Har du godtatt plassen din på den kommunale VGS? Hvis du har gjort det så skal det vel være mulig å logge inn på www.vigo.no med MinID og endre det.

Edit: Mulig det er litt seint nå, ellers gjør som de andre sier her, send en mail.
Sist endret av OlavGal; 15. august 2011 kl. 14:00.
Det du kunne gjort er å si ifra før skolestart på nettsidene, slik at en annen som står i kø for plassen din får vite at h*n får den. Det hadde vært en fin ting av deg å gjøre, men du er på ingen måte pliktig til å gjøre det.
Ok takk for svar Jeg sendte en kjapp mail jeg har en spm til: Hvordan er det med stipend på private skoler? Får man like mye, evt noe?
Valgfri brukertittel?
Eplefisk's Avatar
Jada, stipend får du uansett så lenge skolen er godkjent av lånekassen. Like mye som en hvilken som helst annen skole. I tillegg kan du også søke om opp til 50 000 i året som skal dekke skolepenger, men dette er et lån, ikke et stipend.

Tipper du skal inn på enten Sonans eller Bjørknes og begge disse er godkjent. Kravet er at du må ha minst 50% opplegg på skolen, men siden du skal ta privatskole i stedet for vanlig skole er du jo uansett oppe i 100%.

Du kan lese mer på http://laanekassen.no
Sitat av Eplefisk Vis innlegg
Jada, stipend får du uansett så lenge skolen er godkjent av lånekassen. Like mye som en hvilken som helst annen skole. I tillegg kan du også søke om opp til 50 000 i året som skal dekke skolepenger, men dette er et lån, ikke et stipend.

Tipper du skal inn på enten Sonans eller Bjørknes og begge disse er godkjent. Kravet er at du må ha minst 50% opplegg på skolen, men siden du skal ta privatskole i stedet for vanlig skole er du jo uansett oppe i 100%.

Du kan lese mer på http://laanekassen.no
Vis hele sitatet...
Skolen er noroff
I Oslo? Good luck, og hils Torild i resepsjonen, som kommer til å bli din nye bestevenn gjennom året/årene! =)
Valgfri brukertittel?
Eplefisk's Avatar
Samme greiene:

Våre studier er godkjent for lån og stipend i Statens Lånekasse for Utdanning.
Vis hele sitatet...
http://www.noroff.no/fagskole/om/betaling-laan-stipend
Sitat av Maol33t Vis innlegg
I Oslo? Good luck, og hils Torild i resepsjonen, som kommer til å bli din nye bestevenn gjennom året/årene! =)
Vis hele sitatet...

Jeg savner Torild!
Sitat av Maol33t Vis innlegg
I Oslo? Good luck, og hils Torild i resepsjonen, som kommer til å bli din nye bestevenn gjennom året/årene! =)
Vis hele sitatet...
Skal han hilse fra Maol33t på nff?
Haha, torild er hun jeg snakker til på mail:P Virker som en hyggelig dame Er skolen bra/dårlig. Er veldig spent
Sitat av Executer Vis innlegg
Skal han hilse fra Maol33t på nff?
Vis hele sitatet...
She'll know )! Ha ha. Neida. Men om du skal gå på Noroff i Oslo er du i hvert fall sikret en liten gjeng flinke lærere (med mindre alle de flinke har slutta), samt en resepsjonist som mer enn gjerne drar en tur til Sverige for å handle inn godteri til dere, eller setter av nok tid til å snakke om ikke alt er bra. Man går nemlig ikke til Silje (om hun fortsatt er ansatt) som har ansvaret for at alle har det bra. Etter en snakk med henne har du det sikkert dobbelt så ille som du først hadde det! Grøss ...

Skolen har ikke noe typisk "naturfagslab" eller lignende som de fleste VGS har, og det fokuseres VELDIG på mediadelen, som jo er det man ønsker å gå der for. Skolen har et helt OK utvalg av film-, lyd- og kamerautstyr, samt lærere som kunne (da jeg gikk der) det de var lærere innen. Filmrommet med greenscreen kunne for all del vært mye større, men er vel begrenset plass i et kontorbygg midt i Oslo sentrum.

Og btw, er du gutt må du gå på handicap-doen, you have limited choices.
Sist endret av Maol33t; 17. august 2011 kl. 22:41.
Sitat av Maol33t Vis innlegg
She'll know )! Ha ha. Neida. Men om du skal gå på Noroff i Oslo er du i hvert fall sikret en liten gjeng flinke lærere (med mindre alle de flinke har slutta), samt en resepsjonist som mer enn gjerne drar en tur til Sverige for å handle inn godteri til dere, eller setter av nok tid til å snakke om ikke alt er bra. Man går nemlig ikke til Silje (om hun fortsatt er ansatt) som har ansvaret for at alle har det bra. Etter en snakk med henne har du det sikkert dobbelt så ille som du først hadde det! Grøss ...

Skolen har ikke noe typisk "naturfagslab" eller lignende som de fleste VGS har, og det fokuseres VELDIG på mediadelen, som jo er det man ønsker å gå der for. Skolen har et helt OK utvalg av film-, lyd- og kamerautstyr, samt lærere som kunne (da jeg gikk der) det de var lærere innen. Filmrommet med greenscreen kunne for all del vært mye større, men er vel begrenset plass i et kontorbygg midt i Oslo sentrum.

Og btw, er du gutt må du gå på handicap-doen, you have limited choices.
Vis hele sitatet...
Handicap toalett er jo det beste da Film lyd og kamerautsyr har jeg selv, så tror ikke det er noe problem. Hvordan er det med skap? får man sitt eget. Eller er det bare en knagg?
Da jeg gikk der i 1. klasse hadde vi et lite skap hver i gangen som vi kunne bruke, om jeg ikke husker feil. Tror 2./3. klasse har skap i klasserommet, men er litt usikker. Bygget er 7 etasjer høyt, og når heisen ikke funker (som den jo aldri gjorde), er det pain-in-the-ass å skulle løpe opp 7 etasjer for å komme seg til IT-avdelinga, - men vi hadde vel bare godt av det .
Sist endret av Maol33t; 18. august 2011 kl. 00:51.