Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 826
Noen programmer jeg kan bruke for å skjekke etter trojan og lignende

Kanskje jeg ikke trenger og formatere PCen viss det bare er trojans eller noe. Det er jo ganske merkelig at PCEn "kuker" seg hver gang jeg starter skype.
Sist endret av alicante55; 13. januar 2011 kl. 00:04.
AVG eller Microsoft Security Essentials muligens
Jeg vil anbefale AVG på det sterkeste Har mye god erfaring med det, og har ikke hatt noen virus/infeksjoner siden jeg begynte med det. Du har en freeware versjon, og en betalings versjon med større bredder, som søker etter mer. Men etter å ha lest om, og sett hva du får på freeware versjonen, så dekker den det meste.
Ville anbefale Trend micro, har hatt det på laptopen nå ei 2 år og har ikke hadt noen problemer. AVG kan også anbefales funker fett det også
Jeg anbefaler å ikke laste ned dritt og møkk, da får du ikke virus.
Det jeg ser etter når jeg innstalerer et antivirus program er ett som ikke plager brukeren. Altså unødvendige popups som "oppgrader til premium nå" eller "programmet må oppdateres" o.l.

Det er også et pluss at programmet scorer bra hos av-comparatives sine retro perspektiv tester, det gir en trygghet i at skaperene har gjort jobben sin.

Hvis noen spør meg om antivirus så har det alltid pleid å være AVAST (bruker dette selv) eller mer i det siste Microsoft security essentials. Siden de gjør jobben sin i bakgrunnen, bruker lite ressurser og er gratis.

Noe å holde seg unna er (subjektivt): Avira, Norton, Symnatec og McAfee
Jeg brukte Norman antivirus før.. Funker fett! Alt for fett... Derfor byttet jeg fordi jeg fant programmet alt for overbeskyttende. Byttet over til Zone alarm, men vi fraråde dette da jeg fikk problemer med visse programmer i ettertid.
Microsoft security essentials er veien å gå.
Avast!
Er en gratis versjon her: www.avast.com
Bruker selv piratversjon av Avast Internet Security som gir full beskyttelse med brannmur å real-time protection.
Anbefales på det sterkeste..
Har brukt dette i alle år å har aldri hatt problemer med at avast ødelegger for andre programmer .. inkludert µTorrent.
Tror dere missforstår, trådstarter er ikke ute etter antivirus, men en malware skanner. Den jeg linket til tidligere passer perfekt.

Sitat av bragilicious Vis innlegg
Bruker selv piratversjon av Avast Internet Security
Vis hele sitatet...
Oh the irony..
Sitat av Xernox Vis innlegg
Tror dere missforstår, trådstarter er ikke ute etter antivirus, men en malware skanner. Den jeg linket til tidligere passer perfekt.



Oh the irony..
Vis hele sitatet...
Ser ikke ironien jeg. Er pirat programmer virus?