Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2639
Jeg er på utkikk etter et program som kan lage tallkombinasjoner.

Jeg har et problem med å få låst opp min Key Safe, for jeg har endret koden, men til hva??

* Tallene er 0-9
* Det går kun å trykke på ett siffer av gangen; altså "0344" går ikke, for "4" tastes to ganger...

Ettersom det er kun fire forskjellige tall som skal tastes inn blir det vel ikke så mange kombinasjoner?


Noen som kan hjelpe?
Vil 4043 være lov? Eller må det være 4 unike siffer?
Hvis 4043 er en godkjent kode vil du ha 10*9*9*9=7290 kombinasjoner. Hvis det må være 4 unike tall har du 10*9*8*7=5040 kombinasjoner. Uansett lykke til, for dette tar tid.
Siden jeg har sluttet å røyke og er super ultra rastløs laget jeg denne som lister opp alle mulige kombinasjoner en etter en (trykk enter eller button1). Men som sagt 5040 kombinasjoner så lykke til
Og her er en dump av alle kombinasjoner.
Trådstarter
3 0
Sitat av Kim_Bach Vis innlegg

Ettersom det er kun fire forskjellige tall som skal tastes inn blir det vel ikke så mange kombinasjoner?

Vis hele sitatet...
Fire forskjellige tall.
3489 blir det samme som 9438, og da blir kombinasjonene mye mindre.


Sitat av Duckyuck Vis innlegg
Vil 4043 være lov? Eller må det være 4 unike siffer?
Hvis 4043 er en godkjent kode vil du ha 10*9*9*9=7290 kombinasjoner. Hvis det må være 4 unike tall har du 10*9*8*7=5040 kombinasjoner. Uansett lykke til, for dette tar tid.
Vis hele sitatet...
5040 kombinasjoner tar en del tid ja. Har akkurat brukt tid på å taste inn alle kombinasjoner med tre tall og fant ut at det var fire. Æsj.

På låsen er det samme hvilken rekkefølge tallene tastes, så da er man bare nødt til å vite hvilke tall som er forskjellige fra andre.

Ettersom jeg prøvde de kombinasjonene med tre tall hadde jeg en følelse av at jeg tok alle mulig kombinasjoner ni ganger.
Sist endret av Kim_Bach; 6. april 2014 kl. 19:57. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Kim_Bach Vis innlegg
Fire forskjellige tall.
3489 blir det samme som 9438, og da blir kombinasjonene mye mindre.




5040 kombinasjoner tar en del tid ja. Har akkurat brukt tid på å taste inn alle kombinasjoner med tre tall og fant ut at det var fire. Æsj.

På låsen er det samme hvilken rekkefølge tallene tastes, så da er man bare nødt til å vite hvilke tall som er forskjellige fra andre.

Ettersom jeg prøvde de kombinasjonene med tre tall hadde jeg en følelse av at jeg tok alle mulig kombinasjoner ni ganger.
Vis hele sitatet...
3489 og 9438 er det samme???

Du skal bare finne ut hvilke fire sifre som inngår i kombinasjonen, altså?
I så fall har du bare 210 muligheter, og det går adskillig fortere enn først antatt.
Så, kun 4 unike tall i tilfeldig rekkefølge?

Da er det ikke så mange alternativer nei.
Trådstarter
3 0
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Så, kun 4 unike tall i tilfeldig rekkefølge?

Da er det ikke så mange alternativer nei.
Vis hele sitatet...
Helt riktig...

Hva blir så alternativene mine?

Takker for raske svar, har en håndtverker som skal ha den nøkkelen til uka.. hehe
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Sitat av Kim_Bach Vis innlegg
Helt riktig...

Hva blir så alternativene mine?

Takker for raske svar, har en håndtverker som skal ha den nøkkelen til uka.. hehe
Vis hele sitatet...
1234... 1235... 1236... Prøve og feile med andre ord.
Sitat av Kim_Bach Vis innlegg
Helt riktig...

Hva blir så alternativene mine?

Takker for raske svar, har en håndtverker som skal ha den nøkkelen til uka.. hehe
Vis hele sitatet...
Here you go:

http://pastebin.com/VNhD5P1U

Her er btw. Python-koden hvis du vil se hvor lett det kan kodes:

Kode

from itertools import combinations

with open('test.txt', 'wb') as ifile:
    for nums in combinations(range(10), 4):
        ifile.write(''.join(map(str, nums)))
        ifile.write('\n')
Sist endret av steili; 6. april 2014 kl. 20:36. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
toppidrettsutøver
toffer125's Avatar
Gi oss oppdatering om hvordan det går!
Oops, leste ikke førstepost godt nok....
Sist endret av phish; 7. april 2014 kl. 00:12.
Om du ikke trenger boksen til senere så kan du ta en spiss ting eks en spikerdor og en hammer og slå inn alle knappene, da åpnes den enkelt. Vet ikke hvordan dette er på alle men funker på denne typen: http://www.laasservice.no/image/nokk...th=600&lb=true