Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  33 3144
Gikk rundt i Oslo by i dag. Uten noenting på meg, men jeg hadde lommeboka mi på meg, som for to dager siden inneholdt en liten mengde bønne. Jeg gikk nedover gata da jeg så en patruljebil med påskriften "Hundepatrulje", klart jeg fikk diverse tanker oppi hodet mitt da.

Mitt spørsmål er da: Hvor bra kan egentlig en allminnelig snutebikkje lukte? Kan den lukte om man går rundt med 1g bønne i lomma, pakka inn i plastikk på mange meters avstand når hunden sitter i bilen? Kan den lukte at man går med ei pipe i lomma som har blitt brukt til bønnerøyking på mange meters avstand? Kan dene lukte at lommeboka mi inneholdt litt bønne for noen dager siden osv?
Har ikke noe greie på slike rusmidler, men jeg kan si at hunder har en veldig bra luktesans...
Ja, de har nok sinnsykt bra luktesans. De har jo mye mer forsterka sanser enn det mennesker har. Hvis hunden din er inne i husa kan den høre en mus som går ute igården! Sier litt om hvor sterke sanser de har i forhold til oss :P
Vi vet at hundene trenes opp til å lukte seg frem til en bestemt lukt/et bestemt stoff. Tviler på at de øver på å lukte seg frem til brukt røykeutstyr o.l. Ble selv overraska av tollvesen på busstur hjem fra København. Hadde inntil likefør avreise hatt hasj på meg, og hadde tatt trekk før påstigningen. Bikkjene markerte ingenting på meg.

- E.
tipper en hund som søker etter mindre lovlige substanser sansynligvis vill kunne lukte det minste spor av narkotika på noen meters avstand..... husk at disse bikjene trener i årevis på å klare å kjenne igjen disse luktene.

Men tviler på at en hund som ikke er på "jobb" begynner å bjeffe etter deg i det politibilen kjører forbi. Alt jeg har skrevet er basert på antakelser da....har ikke vært utsatt for noe slikt selv.

Blodhunder har så god luktesans at det kan brukes som bevis i retten!!

Ps: beklager stavefeil
Vi ble stoppa av viktor en sen kveld når vi var ute på en kjørerev. Snutebikkja gikk gjennom bilen og markerte på 0.2 som lå på gulvmatta i passasjer setet.
Endte opp med natta på glattcella og 3 lapper i bot. Dette var to skikkelige idioter av no snut vel og merke. Flesteparten driter i det når de finner så smått.
la meg gi et eksempel på en hunds luktesans: de kan lukte 20g plast eksplosiver gjennom 2 meter med betong.... og det lukter betraktelig mindre enn en lommebok du har hatt bønne i en uke før =)
Så i går en program på TV norge der de viste hunder som kunne lukte på personer som hadde kreft(!)
Så ikke undervurder nesen til hunden
Hva snutebikkjer lukter? Fryktelig! (takk til Monty Python)

Det var en person som ble tatt med noen gram hasj i lommen på Sola Lufthavn for ei stund siden. Hunden var i andre enden av terminalen, og markerte derfra. Deretter var det bare en enkel tampen brenner å finne fyren.
Lurer på om det går ann å lure de hundene, eller politifolka som styrer hundene. Det spørs om hundene luter hasj lukta eller om de lukter THC... Viss det er lukta av hasj de går etter burde det jo være mulig å gå med hasjrøkelse på seg. Er vel nokså sansynlig att snuten visiterer deg viss de finner røkelse på deg, tar deg inn til pisseprøve. men røyker du skjelden lar det seg jo gjøre å tricke de pisseprøvene.

Gå med zalo på seg til enhver tid, og cannabisrøkelse for å gi "alibi" til lukten av ekte saker som har ligget i lomma di.
Sist endret av eXpergefacio; 20. mai 2006 kl. 14:45.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Den forsto jeg ikke. Hvis du ble tatt med hasjrøkelse så må du inn til pisseprøve? Røkelse er ikke ulovlig, og blir du tatt med hasj på deg så må du ikke inn for å ta pisseprøve da de allerrede har beviser mot deg.

Hvor kommer zalo inn?
Zalo: lure pissepørven...

Viss du blir tatt med røkelse på byen en lørdagskveld så kunne det jo hende purken la sammen to og fem, å tenkte seg att det faktisk var for å dekke over lukten av ekte saker...

(sorry att jeg skriver litt i gåter i dag)
blir hunder trent opp til å lukte sopp?
Mr.Fantastic: Ikke det jeg vet. Et medlem på Norshroom.org kjenner en narkohund, og hevder at den ikke er trent opp til å lukte hverken sopp eller syre, men hvem vet?
må hukse på at desse stoffene faktisk lukter ganske sterkt. er sikkert mulig og dempe lukta på ein måte slik at bikkja blir forvirra på lang avstand


ja og eit spørsmål til: er sopp ulovlig? isåfall kvifor klare vi bestille sporer fra nederland då?
Sist endret av itZsaiN; 20. mai 2006 kl. 15:39.
Dem lukter ganske godt, jobben var i amsterdam får et halvt år siden, og da sa sjefen at dem alle måtte dusje og skifte til reine kler før dem reiste heim. Dem er nok lært om til å lukte på dem værste narkostoffene, men ikke sopp.
felix_poker: regnet vel egentlig med det.. det lukter jo bare skog uansett!

itZsaiN: sporehandel er lovlig.
Sitat av Mr.Fantastic

itZsaiN: sporehandel er lovlig.
Vis hele sitatet...
ok, men er oppbevaring av ferdig sopp lovlig?
Meg bekjent er ikke bikkjer i stand til(as in trent opp til) å lukte sopp og syre, men jeg har jo ikke annet å klamre meg til enn det jeg leser på Internett. Norshroom-karen er sikkert til å stole på. Syrelapper lukter vel heller ikke særskilt mye.
itZsaIN: Du svarer på ditt eget spørsmål: Dere har jo bestilt sporer, ikke ferdig sopp. Det vokser jo flein ute i skogen, man blir ikke arrestert for å ta en kikk på dem. Begynner du å tørke og oppbevare bryter du imidlertid loven.

eXpergefacio: Ohman, den gamle Zalo-myten. Ta et søk her på forumet, du 8--)
Sitat av itZsaiN
ok, men er oppbevaring av ferdig sopp lovlig?
Vis hele sitatet...
nope.. det er forresten lovlig å ha sopp voksende i hagen, men med en gang du plukker det er du i besittelse, og ifølge loven 'kriminell' .. verden er merkelig..
Politiet tar hundene når de er hvalper å begynner å trene de. De gir hunden en leke, smurt inn i masse hasjlukt.... Etterhvert blir hunden bundet til leken. Politiet legger deretter leken inn i skap etc, så skal hunden prøve å finne leken sin.

Hunden får flere leker, med andre lukter... Så hunden blir blir trent til å lukte de 20 "lekene" sine... Så når de går på en skole fex. Så kjenner hunden lukten av hasj, tror det er leken, og bjeffer på skapet.

Hundene lukter slik på lang avstand... Har du det i ei lomme blir du fort tatt om en sivil med hund går forbi...
tidligere, i usa hverfall, fikk de hundene avhengige, sånn at de fant dopet fortere
Jeg hørte om noen som hadde strødd ettellerannet ved døra til leiligheten, når politiet kom på razzia med hunder, så lukta hundene på dette pulveret og det ødla vistnok luktesansen til hundene (husker ikke om det var for evig eller for en god stund). De folka som eide leiligheten ble vist også banka opp pga. dette.

Aner ikke om det er sant eller om det bare er rykter.
For å vise litt om hvor kraftig luktesans hunder har:
Litt om hund
-Ekstrem luktesans: Forskere mener at hundens nese er i stand til å gjennkjenne molekyler i så lav konsentrasjon som 10-18- Det betyr at en veltrent hund kan finne igjen 2 sandkorn på en strand som er 500 meter lang, 50 meter bred og 50 cm dyp.

Hentet fra http://www.mil.no/hv/hv-11/start/art...ticleID=112483
Vis hele sitatet...
Dette bør nok si sitt; en hund klarer garantert å lukte seg fram til en person i en større folkemengde, selv om avstanden mellom hunden og personen er nokså stor. Og når hunder som kjent er trent opp til å lukte seg fram til cd-er, noe man skulle tro ikke ga fra seg så veldig mye lukt, burde de nok klare å lukte seg fram til en relativt liten hasjklump.
pakk utstyret høyt oppe, da bikkjene ikke kan lukte så veldig høyt over seg
Sitat av Madstyle
pakk utstyret høyt oppe, da bikkjene ikke kan lukte så veldig høyt over seg
Vis hele sitatet...
Det har jo overhodet ingen ting å si. Det vil jo uansett gi fra seg luktpartikler som svirrer over alt, det er jo ikke slik at om du pakker stoffet en plass 1,7 meter over bakken, så holder lukten seg 1,7 meter over bakken.
hvis jeg ikke husker feil lukter hunder dunt 5x sterkere enn et vanlig menneske, men de oppfatter 5000 ganger flere lukter og kan derfor skille lukten fra andre lukter (er mulig jeg husker feil, men mener det var noe slikt).

det med at en kar hadde strødd noe på dørmatta var sikkert amfetamin, og dette er bare rykter og tullsnakk..

det med stranden og hundene tviler jeg sterkt på.. meget lite sansynlig. har selv gått forbi bikkjer med rusk i lommeboka fra dagen før, og har ikke blitt markert.
hundan kan jo lukt om du har kreft da, them dogs are insane
hunder lukter ikke piller av farmasøytisk kvalitet.. f.eks hyppere
For at snutebikkjene skal lukte seg fram til sånne ting så må "eieren" be bikkja lete etter dop/søke..tjall/makka/cokka/osv osv.. D funker ikke sånn at en snutebikkje ville bjeffa til deg på gata om du så har snadda i hånda så lenge snuten ikke ber den om d eller du står midt oppi en razzia... peace

Sitat av nle
Jeg hørte om noen som hadde strødd ettellerannet ved døra til leiligheten, når politiet kom på razzia med hunder, så lukta hundene på dette pulveret og det ødla vistnok luktesansen til hundene (husker ikke om det var for evig eller for en god stund). De folka som eide leiligheten ble vist også banka opp pga. dette.

Aner ikke om det er sant eller om det bare er rykter.
Vis hele sitatet...

Tror d er makka du prater om..da skal visst luktesansen dems forsvinne en stund knall d da!!Peace
røyka weed før og kjenner mange som har peil. har også hørt om det med makka, og det er bare tull. mulig de mister luktesansen en stund, men bikkja mister ikke luktesansen for alltid.. tror kameraten din lyver, nle
Ikke verden, lovene
Det finnes hunder som er trent opp til og lukte de mest omtalte og brukte rusmiddler hasj, speed osv.
Det er vel fult mulig at de finner på og trene opp hunder til og spore opp sopp og andre psy stoffer.

Om det finnes noen av de den dag i dag vet jeg ikke tho. Men de hundene som kan lukte seg frem til stoff er somregel bare trent opp til og lukte kun en type narkotikum.
hunder har vanskeligheter med og lukte opp syrelapper også