Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1998
Min iPhone har lade problemer, den er vanskelig å få igang ladingen, og når den lader må den ligge stille for ikke å stoppe ladingen! Får også av og til melding om at utstyret ikke passer til Tlf, noe som er litt merkelig da jeg bruker orginal kabelen!

Noen som har opplevd samme problem? Løsning?
Høres ut som dårlig kontakt mellom kabel og telefon. Prøv å rens inngangen. Gjerne med isopropanol hvis du har det.
Sitat av Atec Vis innlegg
Høres ut som dårlig kontakt mellom kabel og telefon. Prøv å rens inngangen. Gjerne med isopropanol hvis du har det.
Vis hele sitatet...
Finnes det noe video på hvordan man gjør det?
Jeg har erfart at iPhone 4 har hatt en ganske svak ladeport når dert kommer til fuktskader. Prøv å bytte ladeporten, tar deg noen minutter og koster 15,-
Sitat av Cal.12 Vis innlegg
Jeg har erfart at iPhone 4 har hatt en ganske svak ladeport når dert kommer til fuktskader. Prøv å bytte ladeporten, tar deg noen minutter og koster 15,-
Vis hele sitatet...
Hvor får jeg kjøpt ladeport? Og hvordan bytter jeg den?
Sliter med samme problemet på min 4S, lader bare en sjelden gang i blandt.
Jeg pirka litt forsiktig med en tynn nål inni ladekontakten, det hjalp for en liten stund, men nå er det blitt enda verre.
Tror jeg ender med å kjøpe ny telefon.
Hadde nøyaktig det samme problemet for litt siden. Det var bare å bytte ut ledningen så ladet den som den skulle igjen
Sitat av Rectyg0o Vis innlegg
Finnes det noe video på hvordan man gjør det?
Vis hele sitatet...
Er ikke så vanskelig, så lenge du bruker isopropanol-2 (Blå rens fra jernia til 99,- per liter)

du kan faktisk bruke en telefon som er nedsunket i isopropanol-2 uten problemer: https://www.youtube.com/watch?v=7yYsMx6XWZE

Har selv renset en macbook pro som hadde en halvliter cola i seg, funka etterpå.

Alt du må gjøre, er å dynke kontakten i isopropanol-2 og forsiktig tørke av skiten med en q-tip.

Bonus: dersom høretelefonene dine ikke funker, prøv først å rense hodetelefon-utgangen med en q-tip. Husk å rive av mesteparten av bomullen på q-tip'en først, slik at det bare er et lite lag med bomull igjen, ellers får den ikke plass.
har hatt akkurat samme problemet selv på 5rn, utrolig irriterende! det jeg gjorde var og ta en tynn synål og pirke ut dritt, og det kom ut mye lo og dritt.
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Prøv først med en annen kabel. Jeg hadde samme problemet, og en dag jeg skulle koble fra laderen satt halve pluggen igjen i i telefonen.
Sitat av datagutten Vis innlegg
Prøv først med en annen kabel. Jeg hadde samme problemet, og en dag jeg skulle koble fra laderen satt halve pluggen igjen i i telefonen.
Vis hele sitatet...
Hjalp ikke med ny ledning/kabel