Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 3853
Hei!

Jeg vil dere skal sjekke ut mitt desidert beste norske rap tips.

Gruppen heter Hemmelig Sekt og fins på spotify. Legger ved et par linker av mine favoritter her.

https://open.spotify.com/track/2uXZm...S8CLEMAKvGTuDA

https://open.spotify.com/track/7fi0y...SCq8psgTALalGQ

Tidligere når Lyset ikke var med het de Vågsbygd Handy. Finner også noen låter av de på spotify. Legger også ved en link med først plata deres som de nekter å ta inn på spotify pga tekstene. Denne plata spilte jeg non stop når den kom ut.

https://youtu.be/08b0tnUBZ2o

Vil kalle det psykedelisk rap. Kos dere!

Hadde vært gøy med tilbakemelding også

Spesielt 2. Verset til Arkanoid på den plata jeg linket til er episk.
Sist endret av Astro Man; 19. juli 2023 kl. 16:06. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ja hvem faen er Karpe. (ift når d gjelder rap) Karpe lager bra pop med nødrim
Hemmelig sekt er jævlig nice. Syns ikke det går for "psykedelisk rap*, mer som norsk grime, de er åpenbart veldig inspirert av hva som har rørt seg i undergrunnen i UK.

Jeg kan anbefale videre "PST gjeng", de har ikke så mye ute enda men er veldig likt hemmelig sekt, både med sound og dialekt
Skal sjekke ut. Enig i at stilen er grime, men tenkte på tekstene når jeg sa psykedelisk. Kanskje dilerisk er mer passende hehe
BRAND ∞ STRONG
Sitat av UncleSam Vis innlegg
Syns ikke det går for "psykedelisk rap*, mer som norsk grime, de er åpenbart veldig inspirert av
hva som har rørt seg i undergrunnen i UK.
Vis hele sitatet...
Øyvind Holen er enig med deg og omtaler Undervannsmusikk
som Norges første grimealbum!
De fikk vel ganske bra anmeldelse på Neo Tokyo plata også av han duden i gatas parlament om jeg husker riktig.

Jeg syns Terror Tor er den feteste Norge har å by på. Har vært på en del fester med de gutta og de er fete folk i tillegg.
Sjekk ut det de har sammen med Absurd Oppspinn også (AO er vel kanskje beste norske rap fra gamledager)
Har mye gamle vågsbygd låter ett eller annet sted. Mye moro. Tor Even Terror er helt rå og har passe skada tekster.

https://soundcloud.com/vaagsbygd/pis...gar-opp-og-ned Enda mere fra gutta,spesielt men fett
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Fant de nylig.

Lett det beste på norsk siden typ Hvem faen.

Finner Hverdagsninja og 2 på mp3 i description her
https://m.youtube.com/watch?v=OQlg3_lyG6c

Har desverre ikke funnet de til salgs noe sted
De vil ikke legge ut det tidligste de har laget. Skal på hyttetur med de nå snart. Blir fett!
De selv vil ikke legge det ut? Eller sikter du til det du skriver om i første post om at spotify ikke vil ha det pga tekstinnhold?
Elsker pete og Tor men son of light ødelegger hele greien
Sitat av kawaBONGa Vis innlegg
De selv vil ikke legge det ut? Eller sikter du til det du skriver om i første post om at spotify ikke vil ha det pga tekstinnhold?
Vis hele sitatet...
De har blitt eldre og ikke kan stå inne for en del av det i tekstene hehe.

Sitat av BRUTE LEE Vis innlegg
Elsker pete og Tor men son of light ødelegger hele greien
Vis hele sitatet...
Tenkte det samme i starten men liker Lyset nå
Sist endret av Astro Man; 11. februar 2024 kl. 15:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Astro Man Vis innlegg
De vil ikke legge ut det tidligste de har laget. Skal på hyttetur med de nå snart. Blir fett!
Vis hele sitatet...
Tur-rapport or it didn't happen!
Lol har vært på hyttetur med de før. Jeg tapte pokerlaget med stil.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Kommet meg til Undervannsmusikk. Satt laangt inne å i det hele tatt å gi det en sjanse da det ved første "ørekast" hørtes veldig "dubsteppete" ut. MEN FY FAEN SÅ FETT!

Mulig det er nyfrelstheten som snakker, men lurer på om VBH kanskje ikke har ødelagt resten av norsk rap for meg xd

TET er vel min personlige favoritt, men Pete er jo klikkere enn klikkest når han klikker skikkelig

"Folkets gud" vs "Rapstil? Umulig å si, de æ'kke bare guder som Pete!" I guess xd

Har aldri hørt no' særlig på grime, men nå føler jeg for å sjekke det skikkelig ut, så kom gjerne med tips hvis det finnes noe som kan ligne på Undervannsmusikk

Gleder meg til å høre mer på HS, for å si det sånn
Sist endret av kawaBONGa; 11. mars 2024 kl. 23:04.
Sitat av kawaBONGa Vis innlegg
Kommet meg til Undervannsmusikk. Satt laangt inne å i det hele tatt å gi det en sjanse da det ved første "ørekast" hørtes veldig "dubsteppete" ut. MEN FY FAEN SÅ FETT!

Mulig det er nyfrelstheten som snakker, men lurer på om VBH kanskje ikke har ødelagt resten av norsk rap for meg xd

TET er vel min personlige favoritt, men Pete er jo klikkere enn klikkest når han klikker skikkelig

"Folkets gud" vs "Rapstil? Umulig å si, de æ'kke bare guder som Pete!" I guess xd

Har aldri hørt no' særlig på grime, men nå føler jeg for å sjekke det skikkelig ut, så kom gjerne med tips hvis det finnes noe som kan ligne på Undervannsmusikk

Gleder meg til å høre mer på HS, for å si det sånn
Vis hele sitatet...
Som jeg skulle sagt det selv. Putt en blå ampull i det sorte hullet.
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Sitat av Astro Man Vis innlegg
Som jeg skulle sagt det selv. Putt en blå ampull i det sorte hullet.
Vis hele sitatet...
Og kjøre rundt i rustne biler og pushe sobriler, og russiske missiler

De har virkelig noen unike bangers til norsk rap å være.
Skal slutte med rap og starte med blåseinstrumenter, så jævla real at jeg blåser i konsekvenser! Handy er hands down the GOATS!
Fett at dere liker det. Skal vise tråden til Terror til hælja.
Sitat av Astro Man Vis innlegg
Fett at dere liker det. Skal vise tråden til Terror til hælja.
Vis hele sitatet...
Er det da dere skal på hyttetur sammen? Blir det skitur?
Kan noen minne meg på hvor det klippet fra starten til hverdagsninja er fra igjen?
Sitat av Majao Gibensis Vis innlegg
Er det da dere skal på hyttetur sammen? Blir det skitur?
Vis hele sitatet...
Ja. Tviler at det blir noe ski på meg hvertfall. Vet ikke hva de andre tenker. Blir hvertfall alt for mye øl, god mat og drit høy musikk.
Vant pokeren i år. Sheepy og absurd oppspinn var der også. Kjernegjeng.
Sitat av Astro Man Vis innlegg
Vant pokeren i år. Sheepy og absurd oppspinn var der også. Kjernegjeng.
Vis hele sitatet...
Kult. Var på en konsert Sheepy hadde i Oslo for noen år siden. En kraftig undervurdert rapper imo.

Ser ut som du kjenner gutta godt. Vet du hvor det ble av Yenemesis - han som Sheepy rappet mye med for 10-12 år siden ish? Han ble jo bare borte han. Tilbrakt mange titals timer med han på ørene back in the days.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Masse kult fra sekt - takk for at du dela
Min store drøm når det gjelder norsk musikk er
Absurd oppspinn - revolucion ahora 2. De lagde jo mye med Vågsbygd
Vi trenger en oppfølger til den tapen.

Det og mere fra Vågsbygd og hemmelig sekt.

Og Herreløse ala bong gass osv.
Sist endret av Fashen; 20. mars 2024 kl. 16:49.