Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  92 5867
Noen som har tenkt til å skaffe seg mw3?
http://www.youtube.com/watch?v=uUIy9snIk-E

Til dere som eventuet skulle komme med "COD sucks, Battlefield 3 er det som er bra". TIl dere har jeg en ting å si: fint for deg

Selv skal jeg kjøpe begge spillene (ps3), og mener de ikke kan sammenlignes på noen som helst måte (ja, begge er skytespill, men utover det).

So.. noen tanker om det nye Call of Duty spillet? Bra/dårlig - hvorfor?


Mvh nimr0z
Replica av mw2 = Ikkje bra.
Jeg har ikke tenkt meg å kjøpe mw3. Dette er fordi jeg rett og slett syns det er så likt alle de andre call of duty spillene. Jeg kjenner ikke mye forskjell i de. Noen nye brett, kanskje noen nye våpen. Grafikken er omtrent prikk-lik som alle de andre spillene, og det er ikke godt nok for at jeg skal sløse mine hardt tjente penger på. Hvis de på en eller annen måte hadde fått det til et nytt stadie (noe de ikke har klart siden mw1 føler jeg) hadde det vært annerledes. Men sånn som det er nå så blir det nok ikke noe mw3 på meg.
Sitat av Pyromanic Vis innlegg
Replica av mw2 = Ikkje bra.
Vis hele sitatet...
Ett "kopi" av MW2 bare uten bullshit som commando, one man army noob tubes, overpowered weapons osv hadde jo vert episkt!
Syntes MW3 ser tøft ut, selv om grafikken ikke ser særlig oppgradert ut. Håper bare på mindre grenade launchers og jævla akimbo runners... Også har jeg sett et av brettene på YouTube som tar plass i Arkaden kjøpesenter i Oslo ( http://www.youtube.com/watch?v=9rkBy_SM6no ) Men kommer til å kjøpe BF3 også
Sitat av Pewpew Vis innlegg
Jeg har ikke tenkt meg å kjøpe mw3. Dette er fordi jeg rett og slett syns det er så likt alle de andre call of duty spillene. Jeg kjenner ikke mye forskjell i de. Noen nye brett, kanskje noen nye våpen. Grafikken er omtrent prikk-lik som alle de andre spillene, og det er ikke godt nok for at jeg skal sløse mine hardt tjente penger på. Hvis de på en eller annen måte hadde fått det til et nytt stadie (noe de ikke har klart siden mw1 føler jeg) hadde det vært annerledes. Men sånn som det er nå så blir det nok ikke noe mw3 på meg.
Vis hele sitatet...
Tror du burde sjekke ut mw3 før du uttaler deg slik du gjør. Du sier de ikke kommer med noe nytt? Mw3 er jo proppa med nye muligheter du aldri før har hatt.

Og du sier at de ikke har fått til noe nytt siden Mw1. Hva med zombies/theater mode? (Ja, jeg vet det ikke er i modern warfare, men det er i Call of Duty serien).

Du burde sjekke ut hva mw3 faktisk inneholder før du velger å velge det bort og ikke bruke dine hardt tjente penger på
Hvis det blir trickshots blir det ikke noe kjøp fra meg Lei av å bli sett ned på fordi jeg velger å snipe, med sniperen.
Etter at jeg så videoklippene av multiplayer-delen som ble lagt ut på YouTube så må jeg si jeg ble skuffet. For min egen del lignet det mer på en stor expansion pack til Modern Warfare 2 enn et nytt Modern Warfare spill.

Single Player delen venter jeg derimot i spenning på. Jeg liker story'en i serien så langt, og håper på at nummer 3 blir like bra, om ikke bedre.
Om dere andre også liker den kan jeg anbefale dere å sjekke ut linken under. Jeg hadde hakeslepp hele veien.
http://www.youtube.com/watch?v=afs8lcfBY7Q

Jeg kommer nok ikke til å kjøpe dette spillet selv da jeg regner med at single player delen er like kort som de forrige spillene, og multiplayer-delen ser mer ut som MW2.5 enn et nytt spill i mine øyne.
Sitat av sky_king Vis innlegg
Hvis det blir trickshots blir det ikke noe kjøp fra meg Lei av å bli sett ned på fordi jeg velger å snipe, med sniperen.
Vis hele sitatet...
Enig der, blir for dumt med folk som spinner ti ganger rundt i lufta for så og ikke sikte inn engang, men er kult og se på youtube da
Sitat av sky_king Vis innlegg
Hvis det blir trickshots blir det ikke noe kjøp fra meg Lei av å bli sett ned på fordi jeg velger å snipe, med sniperen.
Vis hele sitatet...
Har sett noen gameplays fra CoD XP, og der ser man helt klart at quickscoping i hvert fall er tilbake. Uten tvil. Hvor stor innvirkning det vil ha på trickshots vet jeg ikke, men regner jo med at det beklageligvis vil bli litt som i mw2 til tider :/
Hmm, hadde det ikke vært for titteln hadde jeg trodd at det dær va mw2.
QS > Tubes om du spør meg....
Sitat av nimr0z Vis innlegg
Har sett noen gameplays fra CoD XP, og der ser man helt klart at quickscoping i hvert fall er tilbake. Uten tvil. Hvor stor innvirkning det vil ha på trickshots vet jeg ikke, men regner jo med at det beklageligvis vil bli litt som i mw2 til tider :/
Vis hele sitatet...
Det som er gøy med CoD, liker du det ikke kjøp BF.

Sitat av AtleCom Vis innlegg
QS > Tubes om du spør meg....
Vis hele sitatet...
Hva mente du med det?

At QS er like "easy" kill som tubes?
Sitat av ExoticSamie1 Vis innlegg
Det som er gøy med CoD, liker du det ikke kjøp BF.



Hva mente du med det?

At QS er like "easy" kill som tubes?
Vis hele sitatet...
QS er faktisk like lett som tubes, selv har jeg mer sukses med en sniper + SoH Pro enn med grenade launchers.
Trokke du kan gå inn på en random SnD å få 13-0 i stats..
Sitat av ExoticSamie1 Vis innlegg
Trokke du kan gå inn på en random SnD å få 13-0 i stats..
Vis hele sitatet...
Nei det kan da ikke noen.
Har spillt alle spillene i call of duty serien, så blir nok til at jeg skaffer meg mw3 også. GLEDER meg som en unge!
Sitat av cookiesRGood Vis innlegg
Nei det kan da ikke noen.
Vis hele sitatet...
Du på sto jo du kunne det? Du sa QS er like effektivt som tubes.
Sitat av Yazzie Vis innlegg
Har spillt alle spillene i call of duty serien, så blir nok til at jeg skaffer meg mw3 også. GLEDER meg som en unge!
Vis hele sitatet...
Enig, har spilt alle CoD spillene siden CoD4 og det er blitt en tradisjon og kjøpe det nyeste uansett om det ser ræva ut eller ikke!
skal kjøpe d og gleder meg..
Sitat av ExoticSamie1 Vis innlegg
Du på sto jo du kunne det? Du sa QS er like effektivt som tubes.
Vis hele sitatet...
Ja og bare fordi det er effektivt betyr det at man automatiskt går 13-0 i en match? Du er jo helt på jordet.
litt off topic: men er det noen som er med på CoD 4/mw1 på ps3..? nå? Fjern som faen. Alt er moro! hehe
Theater-mode er da heller ikke noe nytt. Halo var da ute med det lenge før CoD.

On-topic:
Hvis de vil gjøre CoD bra igjen så må de sette seg ned og ta alt fra scratch. Jeg kan me hånda på hjertet si at når jeg ser MW3 gameplay så ser jeg ingen forskjell what so ever mellom det og MW2. HUD'en er 100% lik, callsigns er 100% lik og grafikken er 100% lik. De må gjøre noe, hva som helst, for å rive seg bort fra dette typiske ''klone''-stempelet de har fått. Hvis de fortsetter på denne måten så vil CoD dø ut. Folk har begynt å innse det nå og om ikke lenge vil fanboysa også det.
Sitat av Powlair Vis innlegg
Theater-mode er da heller ikke noe nytt. Halo var da ute med det lenge før CoD.

On-topic:
Hvis de vil gjøre CoD bra igjen så må de sette seg ned og ta alt fra scratch. Jeg kan me hånda på hjertet si at når jeg ser MW3 gameplay så ser jeg ingen forskjell what so ever mellom det og MW2. HUD'en er 100% lik, callsigns er 100% lik og grafikken er 100% lik. De må gjøre noe, hva som helst, for å rive seg bort fra dette typiske ''klone''-stempelet de har fått. Hvis de fortsetter på denne måten så vil CoD dø ut. Folk har begynt å innse det nå og om ikke lenge vil fanboysa også det.
Vis hele sitatet...
Nettopp. Som du sier selv nimr0z, så er det kun zombie og theater mod som har vært "revolusjonerende" for call of duty serien den siste tiden. Altså fra spill nr. 4 til nr. 7 er det 2 nye ting som har blitt lagt til. Grafikken er nesten helt lik, etter... 5 år? Uansett, CoD kommer nok til å dø ut ganske snart, med mindre de får fikset ordentlig opp i spillet. Noe jeg egentlig ikke klarer å se for meg skje.
Sitat av Powlair Vis innlegg
Theater-mode er da heller ikke noe nytt. Halo var da ute med det lenge før CoD.

On-topic:
Hvis de vil gjøre CoD bra igjen så må de sette seg ned og ta alt fra scratch. Jeg kan me hånda på hjertet si at når jeg ser MW3 gameplay så ser jeg ingen forskjell what so ever mellom det og MW2. HUD'en er 100% lik, callsigns er 100% lik og grafikken er 100% lik. De må gjøre noe, hva som helst, for å rive seg bort fra dette typiske ''klone''-stempelet de har fått. Hvis de fortsetter på denne måten så vil CoD dø ut. Folk har begynt å innse det nå og om ikke lenge vil fanboysa også det.
Vis hele sitatet...

Vel, halo har da ingenting med CoD serien å gjøre? Det var det som var tema. Det ble påstått at siden mw1 har det ikke kommet noe bra nytt.

Helt enig med deg. men det som gjør at jeg vil kjøpe mw3 er spec ops. Eller hva det nå enn er. Den "moden" hvor man har bølge på bølge med folk. Minner om zombie, noe jeg er veldig fan av. Og selvfølgelig singel-player. Vært veldig glad i mw1 og 2 så spent på hva som skjer i 3'ern
BlackOps singleplayer var for meg bare "autopilot" omtrent. Så håper de nye selskapene kommer med noe bedre.
Sitat av nimr0z Vis innlegg
Vel, halo har da ingenting med CoD serien å gjøre? Det var det som var tema. Det ble påstått at siden mw1 har det ikke kommet noe bra nytt.

Helt enig med deg. men det som gjør at jeg vil kjøpe mw3 er spec ops. Eller hva det nå enn er. Den "moden" hvor man har bølge på bølge med folk. Minner om zombie, noe jeg er veldig fan av. Og selvfølgelig singel-player. Vært veldig glad i mw1 og 2 så spent på hva som skjer i 3'ern
BlackOps singleplayer var for meg bare "autopilot" omtrent. Så håper de nye selskapene kommer med noe bedre.
Vis hele sitatet...
Pekte bare ut at theater mode ikke er noe nytt akkurat.

Spec ops er vell mer en slags challenge-mode noe ala den på MW2, med små utfordringer og små-missions som man kan gjøre alene eller med en buddy.
Folk fokuserer så veldig på at det skal komme noe nytt hele tiden, men folkens, se på Counterstrike, de har spillere som har spillt et eldgammelt utdatert spill i mange mange år, og jaggu releaser de ikke et nytt spill i 2012 med bare oppgradert grafikk og noe oppdateringer på våpen!

Som dere kanskje har fått med dere så kommer Call of duty Elite, som fokuserer på det som CS har hatt inne ganske lenge, konkurransen, spiller mot spiller. Dette er jo den eneste grunnen til at CS faktisk lever, at spillet er så fair og taktisk laga at in the end så er det skills som avgjører. Med Elite får man rankinger, mål osv! Mw3 kommer nok til å bli et bra spill, noe jeg ser frem til! :-)
Sist endret av Dice; 5. september 2011 kl. 02:32.
datt av lasset midt i ps2 "epoken" pga jobbing... blei så en dag langtidsykemeldt og tørka støv av ps3`en min, deretter hekta på cod, så ja
Grunnen til at det ligner mw2, er pga de bruker samme motoren som mw2 hadde. Å syns det ligner mw2 + Cod4 - the bullshit = EPISK
Forhåndsbestilt både MW3 og BF3. Er ikke noen COD-fan, men det er gøy å spille en gang i blandt. BF3 er nok helt klart det som blir spilt mest av meg. Begge til PC.
Jeg har spilt CoD i noen år nå, og har derfor kjøpt:

Modern Warfare 1
World at War
Modern Warfare 2
Black Ops
Modern Warfare 3 (forhåndsbestilt)

Jeg liker å sitte å spille litt innimellom, men sitter skjelden flere timer i strekk.
Spillet er underholdene både i single player, og i multiplayer.
Skjønner ikke hva problemet er. Gidder ikke hvis du blir sett ned på fordi du ikke Quickscoper med sniper? Hvis du tar deg nær av hva andre spillere roper inn i mic'en fordi du dreper dem med en "hardscope" istedet for en "quickscope" så burde du egentlig bare slutte å være på internett.

Når det kommer til at det ligner MW2 så sier jeg bare at det er fordi det er det spillerne vil ha. De fleste syntes MW2 var awesome (inkludert meg) bortsett fra at det var dårlig support. Noe som de har lovet at de skal ta tid til i MW3. Kan også legge til at HUD'en absolutt ikke ligner på noen andre spill sin. Vet ikke hvor dere har det fra.
Og grafikk'en bryr meg ikke i det hele tatt. Det er IKKE grafikken som gjør et spill bra.

Det skal ganske mye for å bare finne opp HELT nye ting som aldri er blitt gjort før, samtidig som det ikke kan være for OP. Men det har de jo forsovet klart da, siden de har revampet hele killstreak/pointstreak konseptet.
har bestemt meg for å kjøpe MW3, men det er ikke pga multiplayeren for engangs skyld, den så mildt sagt elendig ut. Men vil ha med meg storyen, samt spec ops ser bra
Skal kjøpe begge, til pc selvfølgelig.

Men syns mw3 så litt ut som black ops håper ikke det blir tregt og tungt, men heller lett og nice sånn som mw2 var!
Sitat av twixtor Vis innlegg
Skal kjøpe begge, til pc selvfølgelig.

Men syns mw3 så litt ut som black ops håper ikke det blir tregt og tungt, men heller lett og nice sånn som mw2 var!
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke hvilket spill du spilte men Black Ops var ikke treigt eller tungt
Sist endret av toxicity; 5. september 2011 kl. 15:19.
Det beste med mw2 var snipinga. Triksa, quickscoping etc. Trickshotting rulte! Og at de fjerner commando er DRITT! Er dritartig med runningclass...

Og nei, quickscoping er ikke like lett som tubing. Tubing burde egentlig blitt tatt vekk, krever ikke noe skills. Qs, derimot, blir du aldri god nok i.
Digger infinity ward sin engine, føler alt er så mye mer smooth på spillene til infinity ward.
Hit detection er noe jeg vill definere som ett gigantiskt problem i Black ops, men det er heldigvis noe som mest sannsynlig blir fiksa på.
Får også virkelig håpe at MW3 ikke blir like "Slowpaced" som Black ops, er dritlei folk med supressors som sitter rundt i hjørnene og camper seg til killstreak rewards.
Sitat av toxicity Vis innlegg
Jeg vet ikke hvilket spill du spilte men Black Ops var ikke treigt eller tungt
Vis hele sitatet...
jo black ops er tregt og tungt i forhold til mw2. tenker ikke på ytelse eller fps, men på hvordan spilleren beveger seg, altså tregere. man løper saktere, kortere, og føles rett og slett tungere. Man løper ikke så mye rundt, og det er ett flertall av supressor campers overalt. cant deny it.
Sist endret av Flowerpower79; 5. september 2011 kl. 15:51.
Det er 2 forskjellige type spill.

Call of duty serien er mer arkadeaktig og lettspilt enn Battlefield 3
Har ting som noobtube, quickscoping, killstreaks som jeg ikke kommer til å savne.
Tiltrekker seg 14åringer og noobs siden det er enklere å spille og mestre enn battlefield 3, som igjen fører til at de bruker noobtube og camper.
Er rask og simpel moro. fast paced fps med mye kills og killstreaks. Og derfor kommer MW3 til å selge mye fordi det er nok for noen.

Battlefield 3 er mer realistisk.
Mer gjennomført og taktisk krigføring enn cod.
Gjør det mulig for spillere å sammarbeide mer for å vinne.
Mulig å kjøre tanks, fly, bil osv.
Kan ødelegge bygninger og ting som igjen gjør det mer realistisk.
Selve følelsen over gameplayet virker mer realistisk og troverdig enn MW3 med tanke på åssen ekte krigføring er.
Krever mer av spilleren enn MW3, derfor sikter battlefield etter en smartere målgruppe en cod.

Jeg kommer nok til å gå for Battlefield 3. Har black ops og mw2, så får den enkle moroa der om jeg skulle trenge den.

Takk for meg!
Cod serien er noe eg gir opp nå, har spilt cod4 som var awsome, world at war va meh, men zombies var jo morro, mw2... få spill kan få meg så sinna så fort, black ops prestiga eg 1 gang på så va eg lei det. Er det samme gammle i alle cod spill kun litt bedre paint, og cod serien har slitt med masse bugs på release etc, mw2 fikk eg ikkje spilt før 1 uke nesten etter release, black ops resetta ranken min 100 vis av ganger.
Blir nok ingen MW3 på meg. Hvorfor?

Vel, etter det eg har sett av klipp på Youtube, så er grafikken veldig skuffende. Interfacen ser ut som en blanding av Mw1 og MW2, vi kommer til og bli omringet av QS noobs, også dette dog-tag greiene ser jo helt på trynet ut.
Call of Duty serien ble bare bedre og bedre, helt til MW1 kom, da nådde de toppen. Har bare stupt nedover etter det, og har en stærk følelse av at dette ikkje blir noe unntak.

Men, det er nå min mening.
Dessuten er eg nok veldig opptatt med TAKTISK KRIGFØRING i Battlefield 3 når MW3 kommer ut!
Sist endret av JVMyhre; 5. september 2011 kl. 16:21.
De som liker MW, kommer til å like MW3. Husk folkens; interface, nye våpen, nye animasjoner og nye killstreaks er ikke alltid det som skal til for å gjøre et follow-up spill bra. La MW være MW :-)
Sitat av AtleCom Vis innlegg
Husk folkens; interface, nye våpen, nye animasjoner og nye killstreaks er ikke alltid det som skal til for å gjøre et follow-up spill bra. La MW være MW :-)
Vis hele sitatet...
Kan jo kalle det mappack/expansion pack til MW2 da. Eller MW2.1. Eller kanskje WeLoveMilking? WLM.
Sist endret av Xernox; 5. september 2011 kl. 16:43.
Ja, men hva skal til for at dere føler dere har fått et nytt MW? Interface, animations og det jeg nevnte over?

- Edit: Selvfølgelig kunne grafikken være hakket bedre, men grafikk er ikke alt!
Sist endret av AtleCom; 5. september 2011 kl. 16:44.
Sitat av AtleCom Vis innlegg
Ja, men hva skal til for at dere føler dere har fått et nytt MW? Interface, animations og det jeg nevnte over?
Vis hele sitatet...
Hva skal vi med nytt MW spill? Vi har jo CoD4 og til tider MW2. Jeg vil ha noe nytt ikke akkurat samme med nye våpen!
Sitat av Xernox Vis innlegg
Hva skal vi med nytt MW spill? Vi har jo CoD4 og til tider MW2. Jeg vil ha noe nytt ikke akkurat samme med nye våpen!
Vis hele sitatet...
Det jeg tror du ser etter er en helt ny Call of Duty-sjanger.

For mange er ny story-mode spennende, ikke bare Multiplayer. Og kan kanskje virke som en gigantisk map-pack, men men.. Skal ikke si mer før jeg faktisk spiller det
Personlig vil jeg gi Modern Warfare 3 en sjanse. Det er tross alt bare deler av Infinity Ward som lager det, og Sledgehammer Games mener jeg er med på produksjonen.

Jeg er ikke stor fan av interfacet i Modern Warfare-serien, og likte Black Ops sitt bedre, men det er bare en liten bagatell.
En annen ting jeg har merket er at map'ene i spillet virker veldig SMG-orientert, mtp. at det er mange trange områder, ikke så mange store, åpne områder (Av det jeg har sett iaf.), og generelt mange hjørner som folk kan sprette frem fra.

Ellers merket jeg at killstreak-stacking er tilbake, noe som kan bli frustrerende mtp. farming av killstreaks. Forhåpentligvis er dette mer balansert enn Chopper Gunner-horing i f.eks MW2.

Ellers håper jeg på det beste, og håper på at Modern Warfare 3 blir et underholdende spill.

Forøvrig tror jeg at Infinity Ward-folka muligens ikke har fått bonusene sine før produksjon av Modern Warfare 2, slik at de fucket opp spillet totalt, med vilje, for å vise opprør mot merkevaren Call of Duty. Just a thought though.

Ellers enn det, tror noen her at de kommer til å gjøre det samme med ordspill i (Den garanterte) etterfølgeren til Modern Warfare 3, i lik stil med F3AR, og kalle det Modern War4 ?
Sitat av Xernox Vis innlegg
Kan jo kalle det mappack/expansion pack til MW2 da. Eller MW2.1. Eller kanskje WeLoveMilking? WLM.
Vis hele sitatet...
Forhåndsbestill DITT kopi av den nye utvidelsespakken til Modern Warfare 2 i dag!
Helt nye stemmer!
Helt nye baner!
Helt nye våpen!
...Samme gamle shiten!
Gjør deg klar for Noobtube Warfare 2: Operation Quickscope.

Følte jeg bare måtte få ut den.
Quickscope med noobtube, like a boss.

Forresten, ta en titt på denne linken her: http://www.gamer.no/artikler/93606/d...ern-warfare-3/

Inneholder gungame i CoD og utviklerne insisterer på at dette er det mest balanserte CoD-spillet
Sitat av AtleCom Vis innlegg
Quickscope med noobtube, like a boss.

Forresten, ta en titt på denne linken her: http://www.gamer.no/artikler/93606/d...ern-warfare-3/

Inneholder gungame i CoD og utviklerne insisterer på at dette er det mest balanserte CoD-spillet
Vis hele sitatet...
Hvordan kan de vite at dette er det mest balanserte spillet så langt?
Greit, de har noen som tester det, men hallo! De finner ikkje ut om spillet er godt balansert eller ikkje før spillet har vært ute en stund.

CoD utviklerene trenger og begynne og ha åpen beta testing, da hadde dere sluppet mange feil ved release.