Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1942
Heeej
Jeg har ødelagt pcen min så nå er jeg stuck med skolepcen. Er ingen pc geek så vet ikke helt hvor mye jeg klarer uten en grundig enkel guide.
Hvertfall, det jeg vil er å kunne spille litt wow på denne pcen som jeg ikke har admin-rettigheter på. Har ikke noe behov for å gjøre det på skolen da jeg heller følger med, men tenkte det kunne være kjekt å få med hvis det har noe å si for hvilket nettverk jeg er på.
Funker det å for eksempel installere wow på en ekstern harddisk, ikke nødvendigvis via min pc, for så å plugge den inn i pcen min?

Nuss,
Mathilde
Du kan kjøre det fra ekstern disk, men det er utrolig tregt.
Det du kan gjøre, er å slette hele disken din og legge inn ett annet os(win7 fra havna fungerer bra), så får du alt av rettigheter på datamaskinen din og du vil kunne gjøre som du vil med datamaskinen din.

Dette fungerer bare om skolenettverket ikke er sperret slik at du ikke kan bruke andre datamaskiner på nettverket.
Kjørte selv WoW fra eksterndisk en liten periode, og det var ikke antydning til at ting gikk tregt.
Sitat av asktoolbar Vis innlegg
Du kan kjøre det fra ekstern disk, men det er utrolig tregt.
Det du kan gjøre, er å slette hele disken din og legge inn ett annet os(win7 fra havna fungerer bra), så får du alt av rettigheter på datamaskinen din og du vil kunne gjøre som du vil med datamaskinen din.

Dette fungerer bare om skolenettverket ikke er sperret slik at du ikke kan bruke andre datamaskiner på nettverket.
Vis hele sitatet...
På noen skoler er det MAC(Media Access Control address)-filtrering. Det vil si at hvis du formaterer så vil du fortsatt komme deg på skolenettet.
På noen skoler vil det være helt åpent, der man kun trenger brukernavn og pw for å komme seg inn, det vil være noe som gjør at du kun kommer inn via en pc som er satt opp på skolen osv.

Mange muligheter

beklager første linja mi, det vil mest sansynlig bli utrolig tregt, med litt unødvendig lagg osv
Installer WoW på ekstern disk, og dra mappa over i f.eks. "Mine Dokumenter".
Hej igjen : )

Takk for raske svar, geeksa mine<3
Jeg vet ikke hva jeg kan, men har for eksempel ikke tilgang til noen av mappene i programfiler
Men kan jeg bare instalere på en ekstern harddisk for så å dra det "ferdig instalert" i mine dokumenter?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Sitat av mathilderr Vis innlegg
Hej igjen : )

Takk for raske svar, geeksa mine<3
Jeg vet ikke hva jeg kan, men har for eksempel ikke tilgang til noen av mappene i programfiler
Men kan jeg bare instalere på en ekstern harddisk for så å dra det "ferdig instalert" i mine dokumenter?
Vis hele sitatet...
Ja, "Mine Dokumenter" mappen har du tilgang til.
Sitat av mathsterk Vis innlegg
På noen skoler er det MAC(Media Access Control address)-filtrering. Det vil si at hvis du formaterer så vil du fortsatt komme deg på skolenettet.
Vis hele sitatet...
Finnes det faktisk skoler som kun baserer seg på MAC-filtrering ?

Undervisningsnett i norge tåler ikke dagens lys tydeligvis.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Finnes det faktisk skoler som kun baserer seg på MAC-filtrering ?

Undervisningsnett i norge tåler ikke dagens lys tydeligvis.
Vis hele sitatet...
ja, kirkenes skole.

skolen har heller ikke passord på ruterne.
Er ikke sikkert du har tilgang til mine dokumenter, men du kan jo legge det på massa andre randome steder
Sitat av asktoolbar Vis innlegg
Du kan kjøre det fra ekstern disk, men det er utrolig tregt.
Vis hele sitatet...
Åh, er det det? Jeg har kjørt det fra en ekstern harddisk utallige ganger, aldri opplevd dette.
Se om du finner en "Portable" versjon .. Finnes sikkert noe slikt der ute..
Sitat av Jolla Vis innlegg
Se om du finner en "Portable" versjon .. Finnes sikkert noe slikt der ute..
Vis hele sitatet...
eller så kan man bruke http://portableapps.com/news/2010-06...m_launcher_2.0
Sitat av mathsterk Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Hmm.. Funker vel det og :P
Før hele WoW mappa over på skole pc'n med en minnepenn.
Så trenger du sikker "Your Freedom og SocksCap" for og spille det på skolen, tror jeg.
Sist endret av Gudm; 21. september 2010 kl. 16:47.
Sitat av mathsterk Vis innlegg
ja, kirkenes skole.

skolen har heller ikke passord på ruterne.
Vis hele sitatet...
Kirkenes skole har nettverket skjult men de har ett annet åpent nettverk (Sorgest) som alle kan bruke opptil 6 Timer daglig.